مخالفت مجلس با مصوبه افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارکنان دولت/ افزایش حقوق باید پلکانی باشد

گروه اقتصادی الف،   3970207063 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه روز چهارشنبه هیات دولت در مورد تعیین افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 97 را تخلف قانونی می دانند و معتقدند که این مصوبه با قانون بودجه سال 97 که از سوی دولت ابلاغ شده، تفاوت دارد.

مخالفت مجلس با مصوبه افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارکنان دولت/ افزایش حقوق باید پلکانی باشد

به گزارش الف، هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ را تعیین کرد. بر این اساس، حقوق مقامات و همترازان مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و روسای دستگاه های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان ها در سال ۹۷ افزایش نمی یابد.

حقوق دیگر کارکنان دولت به تناسب حقوقی که سال قبل دریافت می ­کردند، به صورت پلکانی بین ۶ تا ۱۲ درصد افزایش می یابد و در هر صورت پرداختی به هیچ ­یک از کارکنان دولت در سال ۹۷ از مبلغ ۱۲ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.حقوق بازنشستگان نیز در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد و هیچ یک از بازنشستگان بعد از افزایش سنواتی و همسان سازی حقوق، کمتر از ۱۲ میلیون ریال دریافت نخواهند کرد.

افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارمندان تخلف قانونی است

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره مصوبه هیات وزیران در مورد تعیین افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال 97 اظهار کرد: در قانون بودجه سال 97، سقف افزایش حقوق 20 درصد و به صورت پلکانی تعیین شده است و نمی‌توان بر اساس قانون، افزایش حقوق را بین شش تا 10 درصد پیش‌بینی کرد، بلکه باید بین 20 تا دو درصد باشد.

وی افزود: در قانون بودجه ما می‌خواستیم افزایش حقوق کارکنانی که حقوق‌های پایینی می‌گیرند به حقوق کارکنانی که پرداختی بالا دارند نزدیک شود اما اگر این چیزی که رسانه‌ها به عنوان مصوبه هیات وزیران اعلام کردند درست باشد یعنی دولت تمایلی ندارد بین قشر پایین و بالا این عدالت را اجرا کند. با مصوبه دولت اگر حکم حقوقی من هشت میلیون تومان باشد درصد افزایش حقوقم 480 هزار تومان خواهد بود و کسی که حقوقش یک میلیون و 500 هزار تومان است با 12 درصد افزایش حقوق، 140 تا 150 هزار تومان افزایش خواهد داشت که این با قانون مغایر است.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «تخلف دولت مردم را ناامید خواهد کرد»، گفت: دولت به جای کاهش هزینه‌های غیرضروری در افزایش حقوق‌ها چنین چیزی را اعمال کرده است.

تاجگردون با اشاره به تعیین سقف برای پاداش بازنشستگی کارکنان دولت، گفت: عملکردها نشان می‌دهد بسیاری از کارکنان در آستانه بازنشستگی پیش از عید خود را بازنشسته کردند و تقریبا پاداش بازنشستگی کسانی که شب عید کنار رفتند تا به قانون سال 97 برنخورند، یک عدد میلیارد وحشتناک و یک سوم منابعی است که ما برای افزایش حقوق‌ها می‌توانستیم تامین کنیم.

مصوبه خلاف قانون است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نیز با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان بین 6 تا 12 درصد، گفت: این مصوبه دولت با قانون تطابق ندارد و نظر مجلس در قانون بودجه سال 97 بر این بود که فاصله طبقاتی کاهش یابد، اما با این مصوبه دولت فاصله طبقاتی کاهش نمی یابد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با افزایش 6 تا 12 درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان هیچ اتفاقی برای کاهش فاصله طبقاتی رخ نمی دهد، افزود: با افزایش این مقدار حقوق با توجه به نرخ تورم، سقوط پایه پولی کشور، افزایش نرخ ارز و گرانی کالاها به خانواده ها فشار مضاعفی وارد می شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید این مصوبه خود را شفاف سازی کرده و دلیل اینکه برخلاف قانون عمل کرده را اعلام کند، ادامه داد: دولت باید علت عدم اجرای آنچه که در کمیسیون تلفیق توافق و تصویب شده را تشریح کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این اقدام دولت خلاف قانون است و در این راستا مجلس مصوبه هیئت وزیران را بر می گرداند، چراکه نظر مجلس درباره حقوق بازنشستگان و کارمندان رقم اعلامی دولت نبوده و قانون نیز این مصوبه را تایید نمی کند

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان افزایش حقوق در سال 97 براساس مصوبه مجلس بین 12 تا 20 درصد بود، تصریح کرد: افزایش 6 تا 12 درصد تولید هیئت وزیران بوده و برخلاف قانون است، لذا مجلس این موضوع را پیگیری کرده و هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین باید این مصوبه را رد کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۵۶۵۱۱:۳۲:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۷
کاهش قدرت خرید بر اثر دو عامل تورم و سقوط 50 درصدی ریال روی هم بین 60 تا 65 درصد است فرضاً که همان 20 درصد مجلس اضافه شود باز هم تاثیر چندانی در جلوگیری از کوچک شدن سفره مردم ندارد به هر حال محاسبات همین است اقتصاد دان بازنشسته
کارشناس استخوان خرد کرده۳۱۸۶۶۴۱۲:۴۸:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۷
تمامی در امده های کشور باید به خزانه واریز و از طریق انان بر اساس معیارهای مدون حقوق پرواخت شود نه هر یازمانی بر حسب میل و درامد خود
ناشناس۳۲۰۸۸۷۰۰:۵۸:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۹
دولتمردان خرشان از پل حوادث دی ماه عبور کرده و با این حرکت دهن کجی به مردم کردند.
ناشناس۳۱۸۶۹۹۱۳:۳۰:۲۳ ۱۳۹۷/۲/۷
در ایران فقط پزشکان هر روز پولدارتر میشن. حقوق بگیران با افت ارزش پول ملی حدود سی درصد درامدشان کمتر هم شده.
ناشناس۳۲۱۱۶۵۰۹:۲۲:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۹
یعنی دلالان، آژانسیهای املاک و خودرو، مونتاژکنندگان و واردکنندگان خودرو، مختلسین و ... پولدارتر نمیشن فقط پزشکان پولدار میشن؟ چه بلایی سرت آوردن که اینجور کینه داری؟
ناشناس۳۱۸۷۹۱۱۴:۴۸:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۷
فقط حقوقهای نجومی و برداشت های فضایی مجاز است. مردم کیلو چنده ؟ !!!!!!!
ناشناس۳۱۸۸۵۲۱۵:۵۳:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۷
اصولا لفظ افزایش حقوق لفظ غلطی است. دولت موظف است اولا حقوق های کلیه کارمندان و بازنشستگان را هرساله با توجه به نرخ تورم تعدیل کند که افزایش محسوب نشده بلکه صرفا قدر خرید ثابت نگهداشته شده، سپس برای قشرهای دیگری که مد نظر است مقداری افزایش دهد.
جانباز جنگ۳۱۹۳۰۹۲۲:۵۱:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۷
مشکل مملکت فقط حقوق های نجومیِ وزرا ، مدیران دست بالا و نمایندگان مجلس نیست که بنا بر فرمولهای کذائی غیر از حقوق ماهیانه، دوسه برابر نیز دریافتی های دیگر دارند . بدبختی اینجاست که بخش قابل ملاحظه ای از بیت المال نیز هر ساله در قالب بودجه به ده ها موسسه "با ظاهر فرهنگی-تبلیغی" واگذار میشود که قسمتی از تورم موجود نیز ماحصل پیدا کردن محل ی برای تهیه این بودجه از جیب و سفره ملت میباشد و کسی هم پاسخ نمیدهد تا کنون ماحصل این موسسات برای مردم چه بوده و چه هست !
ناشناس۳۱۹۶۳۷۰۹:۱۹:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۸
الف جان بزار من فیش حقوق خودم که کارمند دادگستری با مدکر لیسانس و شاغل در شعبه رسیدگی (سخت ترین و پر تنش ترین کار دادگستری) هستم رو منتشرم کنم و بعد فیش حقوق کارگر رسمی شهرداری هم نشون بدم من حقوق دو میلیون و نیم هست و کارگر رسمی شهرداری پنج میلیون میگیره!؟!؟ چرا اینجوریه!؟ ما مثلا جزو مشاغل حاکمیتی (فدرال) هستیم . این چه وضعشه!؟ همین افزایش پلکانی هم باید بر مبنای دریافتی باشه نه حکم ریالی ... الان اون کارگر رسمی حتی مالیاتم نمیده چون حکم ریالیش یک و چهارصد هست و سه و نیم میلیون پاداش و مزایا و اضافه کار داره!!؟ یه جوانمرد پیدا نمیشه به این پرداختی های بی حساب و کتاب بر خی سازمان ها رسیدگی کنه!؟
ناشناس۳۱۹۸۹۴۱۲:۰۲:۵۷ ۱۳۹۷/۲/۸
خالی نبند دوست من. اولا- وقتی میگید "کارگر" خود مشخص میکند که به آن بنده خدا هرگز بیش از جدول طبقه بندی حقوق دستمزد ریالی پرداخت نخواهند کرد . دوما- تجربه نشان داده که شما به عنوان کارشناس دادگستری وقتی قرار است برید "میان شاکی و متشاکی" مبحثی فنی را کارشناسی و یا نظارت کنی ، توقعاتی هم داری که نمیشه گفت !
ناشناس۳۱۸۵۷۴۱۱:۳۸:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۷
سناریویی است بین مجلس و دولت که به جای افزایش 50 درصدی که شاخص های اقتصادی آن را اثبات می کند، افزایش 20 درصد را ایده آل نشان دهند و واقعی والله اعلم
ناشناس۳۱۸۵۸۷۱۱:۵۴:۰۸ ۱۳۹۷/۲/۷
واقعا که شرم آور است . خیلی . آقای رئیس جمهور دست مریزا .... آیا این بود دستمزد کسانی که پوستشان کنده شد ، برای شما زحمت کشیدند و تبلیغ فراوانی کردند تا شما رای بیاورید؟ مگر دریافتی وزیران و بقیه مدیرانِ سطح بالا کم بود که هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست معاون اول طمع ورزیده و بر خلاف قانون میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ را به نفع خود دستکاری کرده اند؟ اینطوری نمیشود . ما مردم از نمایندگان مجلس میخواهیم در اسرع وقت قانونی را مصوب نمایند تا در سال ۹۷ حداقل 20 درصد از حقوق "مقامات و همترازان مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و روسای دستگاه های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان ها" کسر شود . اینها در سالهای گذشته بیش از حد دریافتی داشته و یا اضافه حقوق داشته اند و ملت از این بابت سخت ناراضی، عصبانی و افسرده اند .
ناشناس۳۱۸۷۰۳۱۳:۳۲:۲۲ ۱۳۹۷/۲/۷
همچنین پزشکان.
پشیمون کرمانی۳۱۸۵۹۲۱۲:۰۱:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۷
چرا دولت برای کاهش نارضایتی ها فقط به کارمنداش حال میده؟ چرا دست تو جیب بقیه مردم میکنه؟ مگه بقیه آدم و ایرانی نیستند؟
ناشناس۳۱۸۶۶۰۱۲:۴۳:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۷
دوست عزیز مگه توجه نمی کنی؟ اینها آمدند بجای "پلکانی 12 تا 20 درصد" ، یک مصوبه دیگه ساختند تا دوباره دریافتی نجومی بگیرا نجومی تر بشه و کارمندهای متوسط که 95 درصد حقوق بگیر را تشکیل میدن کلاه سرشون رفته !
ناشناس۳۱۸۶۶۵۱۲:۴۸:۵۳ ۱۳۹۷/۲/۷
البته کارمندان رده بالا و مدیران نه هر کارمندی
تبریزی - معلم۳۱۸۹۰۹۱۶:۲۹:۵۸ ۱۳۹۷/۲/۷
دوست عزیز اگه فکر می کنی بعد از 12 سال کار کردن و با مدرک فوق لیسانس 1.7 میلیونی که 300 هزارش رو صرف هزینه رفت و امد به محل کار می کنم زیاده بیا همش رو بدم به تو.
ناشناس۳۱۹۰۴۵۱۸:۰۵:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۷
دوست عزیز کارایی شما هم در حد فوق لیسانس واقعی هست یا نه؟ وگرنه این روزها همه به لطف دانشگاه آزاد و پردیس و ضمن خدمت و ... یه برگه توی دستشون هست که توش نوشته شما فوق لیسانس داری
تبریزی۳۲۰۳۱۷۱۵:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۸
دوست عزیز محض اطلاع شما بنده سوادم در حد دکتراست و شاگرد اول بودم از اول دبستان تا دانشگاه که هر دو بار سراسری دانشگاه های برتر کشوره و کاراییم هم بله خیلی بالاست. شما فکر نکن همه مثل خودت هستن.
ناشناس۳۱۹۰۵۲۱۸:۱۳:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۷
یک پراید بگیر 5 تا مسافر با خود ببر میشه ماهی یک و نیم همکار شما
پشیمون۳۲۱۱۳۶۰۹:۰۲:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۹
عزیزم به جای حسودی الکی فکر کن مصوبه ضرر کرمندان پایین دست شده . بعدم چ پولی از جیب مردم رفته . اگه همین دوزار رو هم به کارمندان اضافه نکنن که دیگه کاسب کار و هم باید غاز بچرونه و کارخانه ها تعطیل . یک کم تفکر
ناشناس۳۱۸۶۰۱۱۲:۰۶:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۷
کارگران و کارمندان با بدبختی امورات میگذرانند و مدیران ، مدیر کلان به بالا تا حضرات وزیران باز طمع دریافتی های نجومی دارند آنوقت توقع دارند این مردم همانند دوران دفاع مقدس سرشونو بدن . یادمه در دوران جنگ تحمیلی رئیس دولت و وزرا چه لباس های ساده ای به تن میکردند . یعنی نداشتند که بپوشندا زیرا خیلی از آنها کمتر از کارمندان متوسط حقوق میگرفتند . کجا رفت آن ساده زیستی مدیران و وزرا؟ اصلا مگر ما انقلاب نکردیم که زندگی اشرافی رده های بالایی در حکومت تغییر کند؟ باید مجلس کاری بکند و اول هم از خودش شروع کند .
ناشناس۳۲۰۴۳۶۱۶:۵۸:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۸
من کارمند دادگستریم، کل دریافتیم زیر سه تومنه... کارمند هم پایه من تو شهرداری 7 میلیون می گیره! تو تامین اجتماعی 6 میلیون و تو اداره مالیات 4 و نیم میلیون ... ما کارمون بمونه باید خودمون انجام بدیم بدون اضافه کاری... نتها اون سازمانها همینجور رو هوا به کارمداشون 100 ساعت 100 ساعت اضافه کار میدند! به خدا روی فیش حقوقی کارمند شهرداری حق شیر دیدم اونم ماهی 600 هزار تومن! باید فکر به حال پرداختی های بی در و پیکر کرد... دولتی که نمی تونی تو پرداخت حقوق و مزیای کارمندانش عدالت رو اجرا کنه دیگه ازش چه توقعی دارید!؟
ناشناس۳۱۸۶۰۴۱۲:۰۸:۲۹ ۱۳۹۷/۲/۷
باور کنید گاهی از درد بخود می پیچم. چرا اینگونه شد؟ دلم برای دوران امام، ساده زیستی مسئولان در دفاع مقدس تنگ شده است .
ناشناس۳۱۸۶۲۱۱۲:۱۹:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۷
از قدیم میگن: قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود . نباید بعد از رحلت امام و بعد از جنگ اجازه میدادیم روح اشرافیت دوباره بر رده های بالائی حکومتی حاکم بشه . نباید اجازه میدادیم با تعاریف و بهانه های مختلف: مدیران، وزیرا و وکلای مجلس دریافتی اینچنینی پیدا میکردند تا امروز حضرات عادت کنند مثلا: همین مجلسی ها و بقول معروف نمایندگان . ادعا میکنند حقوقشان شش میلیون تومان است اما برید ببینید به بهانه چه و چه و چه... فرمولی ساخته و بابت آن چه دریافتی عجیبی دارند ! ملت ناراضی اند ازین ریخت و پاش ها .
ناشناس۳۱۸۶۵۵۱۲:۳۷:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۷
عجب . گفتیم تیم احمدی نژاد ظرف 8 سال 800 میلیارد دلار درآمد نفتی افسانه ای را حیف و میل کرد. پس پناه ببریم به این آقایان . اینم وضع اختلاف حقوقها . آخه با انصاف... تو که حداقل 7 میلیون میگیری ، اضافه حقوقت میشه به اندازه حقوق یک بنده خدایی که مثل تو آدمه، زن و بچه داره . بچه هاش مثل بچه های تو انسانند .خرج دارند. خرج تحصیل دارند . کرایه خانه دارند.
ناشناس۳۱۸۶۷۰۱۲:۵۱:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۷
مجلسی ها با حقوق شش میلیون و انواع مزایا و پاداش معلومه حال کارمندی که زیر یک میلیون دویست می گیره رو نمی فهمن
ناشناس۳۱۸۸۰۰۱۴:۵۳:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۷
انقلاب کردیم تا صالحان بر ما حکومت کنند . احمدی نژادی ها ظرف 8 سال دوبرار درآمد نفتی تاریخ تا قبل از آن دولت را حیف و میل کردند گفتیم غلط کردیم . نفهمیدیم. تصمیم گرفتیم دوباره بریم یک روحانی را رئیس جمهور کنیم . اینم وضع دولت و حقوقهای آنچنانی و..... وزیر بهداشت پورشه سوارش . اگر مملکت حساب کتاب داشت بعضی از پزشکان درآمد نجومی نداشتند تا پولشون از پارو بره بالا. کجای علم بعضی پزشکان ما از پزشکان هندی بالاتره . برید درآمد و زندگی پزشک های فوق متخصص هندی را هم ببینید .
مهدی۳۱۹۳۴۴۲۳:۲۸:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۷
به نظر من هم درآمد بالای پزشکان نسبت به دیگر اقشار جامعه موجب تشویش ذهن و برهم خوردن نظم روانی جامعه شده
ناشناس۳۱۸۶۸۰۱۳:۰۷:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۷
جای آن دارد که طی یک حکم حکومتی، برای همیشه تکلیف دریافتی مدیران رده بالا الی وکلای مجلس و وزرا روشن شود . از مجلس کاری ساخته نیست زیرا مجلسیان نیز گذشته از حقوق ماهیانه ، بنا بر یک فرمول تعریف شده دریافتی عجیب و غریبی در ماه دارند !
ناشناس۳۱۸۶۸۱۱۳:۰۷:۴۲ ۱۳۹۷/۲/۷
آقایان وزرا و هیئت دولت.. وقتی سخن از اضافه حقوق میشه یعنی: 1- یک نگاهی به تورم بکن. 2- یک نگاهی هم به دریافتی قشر متوسط و آسیب پذیر بکن 3- فقط حقوق قشر متوسط و آسیب پذیر را یک تکانی بده نه اینکه دریافتی خودتو با اون همه ثروتی که داری را هم نجومی تر کنی! ای بابا !
علی۳۱۸۶۹۷۱۳:۲۶:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۷
چرا مجلس به افزایش حقوق چشمگیر کارکنان ستادی و پشت میزنشین وزارت نفت و شرکت نفت که همه حقوق کلان دریافت می کنند ایراد نمی گیره !!!!!!!!
ناشناس۳۱۹۳۲۶۲۳:۰۹:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۷
چرا؟ آیا میدانید حقوق معمولی مجلسی ها بین شش هفت میلین است در حالیکه بابت "منزل، مبایل، مسافرت به شهرستان، و و ..." بیش از بیست و پنج میلیون دریافتی دارند!؟ اینچنین مجلسی چگونه میتواند جلوی حقوق نجومی و رانت خواری را بگیرد . ------------------------------------------------ تنها راهش همان بود که دوست عزیزی در کامنت خود گفت: جای آن دارد که طی یک حکم حکومتی، برای همیشه تکلیف دریافتی مدیران رده بالا الی وکلای مجلس و وزرا روشن شود . از مجلس کاری ساخته نیست زیرا مجلسیان نیز گذشته از حقوق ماهیانه ، بنا بر یک فرمول تعریف شده دریافتی عجیب و غریبی در ماه دارند !
ناشناس۳۱۹۳۴۲۲۳:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۲/۷
به همین خیال باش ! هموطن خوش خیال من، خود مجلسیان ما ماهانه غیر از حقوق ، مبالغ هنگفتی نیز بابت هزینه های مختلف دریافتی دارند . آنوقت توقع داری این مجلس کاری بکند؟
رزمنده سابق۳۱۸۷۱۴۱۳:۳۸:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۷
فکرمیکنن ازجیب باباشون میخواهند بدهندماانقلاب کننده گان پیرشده همه شماراازجوانی ونوجوانی تان که ارشهرهابه تهران آمدیدوبه مقام وپست رسیدیدمیشناسیم بچه کشاورز وبچه های کارگرامروزدیگریادشان رفته کی بودن وازمردم همه چیزرادریغ میکنند.
ناشناس۳۱۸۸۷۳۱۶:۱۱:۵۱ ۱۳۹۷/۲/۷
باز هم نجومی بگیران اعمال نفوذ کردند
ناشناس۳۱۸۹۸۱۱۷:۱۷:۴۷ ۱۳۹۷/۲/۷
از کاخ نشین های بی دردی که در حاکمیت نفوذ کرده اند و برای زر و زور به هر تزویری متوسل میشن چه انتظاری میشه داشت؟ معلوم نیست که اینها در خدمت اسلام و مردم هستند یا در خدمت آمریکا برای ناراضی کردن مردم و اسلام زدایی! درد اینجاست که اینهمه بی عدالتی و ظلم در جایی انجام میشه که مدعی حکومت اسلامی ست! یاد امام رحمت ا... علیه به خیر که این حکومت رو حکومت پابرهنه ها می دونست.
ناشناس۳۱۹۰۷۰۱۸:۲۶:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۷
برای چه پلکانی؟ اونی که تحصیل کرده و مدارج بالایی کسب کرده برای چی باید حقوقش کمتر افزایش پیدا کند؟ کجای این عدالت است؟
ناشناس۳۱۹۹۱۰۱۲:۱۱:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۸
دلت خوشه ها.....! کدام تحصیل کرده و مدارج بالای ؟ اکثر کارمندا از کارشون میزنند و میرن از این "علوم کاربردی ها" در پیام نور میخونند. میخونند که نه فقط طی دوره میکنند و ناپلئونی پاس میکنند تا یک مدرک خشک و خالی ارائه کنند و پایه حقوقشون بره بالا، در حالیکه اندازه دیپلم هم سواد ندارند !
ناشناس۳۲۰۸۸۲۰۰:۴۰:۲۷ ۱۳۹۷/۲/۹
بقیه هم درس خوندن ولی حقوقشون خییییییلی کم هست
ناشناس۳۱۹۲۰۵۲۰:۵۹:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۷
من بازنشسته برنج هندی را در سال قبل ده کیلوئی را به مبلغ 45000تومان می خریدم الان قیمت برنج ده کیلوئی شده 85000تومان اوقت آقایان از تورم ده درصدی حرف میزنند!؟
ناشناس۳۱۹۳۲۲۲۳:۰۵:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۷
برای افزایش حقوق کارمندان وکارگران که اکثرازیرخط فقرهستنددولت قطره چکانی افزایش می ده ولی کسانی راکه حقوق نجومی می گیرندذخیره نظام می داند.عدالت اسلامی یعنی همین.
ناشناس۳۱۹۳۹۷۰۰:۳۶:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۸
الف خواهشمند است نظر بنده که البته نظر صدها هزار کارمند وزارت خانه هایی همچون نفت و نیرو و ... است را ضمن درج در صورت امکان پیگیری نمایید تا انشاالله حق امثال بنده ضایع نگردد. قابل توجه نماینده های محترم: طرح افزایش حقوق بصورت پلکانی تبعیضی آشکار و بدعتی زشت است که تنها ثمره آن ناامیدی بیشتر مردم از شما و دولت محترم خواهد بود فرض کنید کارمندان وزارت نفت در سکوهای نفتی و مناطق عملیاتی 8 میلیون حقوق بگیرند و یک کارمند ساده در تهران و شهر های دیگر مثلا سه میلیون دریافت کند با طرح پیشنهادی مجلس پس از مثلا ده سال حقوق کارمند عادی در تهران با حقوق کارمند و مهندس شرکت نفتی یکی خواهد شد. اکنون فرض کنید ده سال گذشته است و شرکت نفت و امثال آن نیاز به استخدام نیروی متخصص دارند کدام متخصص و انسان بخت برگشته ای حاضر میشود گرمای 50 درجه و شرایط کاری بسیار سخت و زیان آور و آلودگی صد برابری هوا در مناطق عمیاتی را بپذیرد در حالیکه در تهران و مراکز دیگر نیز قرار است همین اندازه حقوق دریافت کند !!! آیا بهتر نیست نمایندگان محترم که ژست عدالت خواهی را میگیرند لحظه ای به عاقبت تصمیمات احساسی و شعار گونه شان بیندیشند ؟ چگونه ممکن است افزایش حقوق یکی را زیر نرخ تورم در نظر بگیریم و دیگری را به بهانه یاری رساندن دو برابر افزایش در نظر بگیریم؟ مگر نمایندگان محترم سمک عیار شده اند ؟!!! آقایان نماینده شما حقوق اقشار مختلف را حداقل به اندازه نرخ تورم افرزایش دهید و بعد اگر حقوق اقشار آسیب پذیر تر ار چند برابر افزایش دادید هیچ کس به خود حق اعتراض نخواهد داد
ناشناس۳۲۰۴۴۰۱۷:۰۱:۳۰ ۱۳۹۷/۲/۸
چرا باید یک نفر تو منطقه عملیاتی 8 میلیون بگیره یکی دیگه 3 میلیون! کرا شما سخته قبول نهایت یه میلیون باید بیشتر بگیری نه دو نیم برابر!؟!؟ با این حساب افسر ارتش در مرز خطرناک غرب هم باید مثل شما 8 میلیون بگیره! در حالی که دو میلیون میگیره! انقدر بی عدالتی شده که امثال شما که 8 میلیون میگیرید نگران ده سال بعد هستید که نکنه حقوق بقیه مثل شما بشه!!!؟ احسنت به این فرهنگ اسلامی!
ناشناس۳۱۹۴۱۵۰۰:۵۴:۴۸ ۱۳۹۷/۲/۸
ایا افراد گناه کرده اند که رفتن درس خواندن تا برای مملکت مفید باشن؟ حالا اقایون میخوان حقوق یک زیر دیپلم با یک دکتری یکی بشه؟ این عین بی عدالتی نیست؟
ناشناس۳۲۱۲۴۶۰۹:۵۵:۴۵ ۱۳۹۷/۲/۹
برادر من در کشورهای پیشرفته تفاوت‌ها 100 تا 200 درصد است ولی ایران تفاوت 15 میلیون با یک و نیم چند درصد است؟ هزار درصد
پیمان۳۱۹۵۱۷۰۷:۵۳:۴۹ ۱۳۹۷/۲/۸
تخلف دولت مردم را ناامید خواهد کرد» نا امید کرده فقط نمی دونیم به کجا شکایت ببریم
مرتضی۳۲۰۶۲۶۱۹:۳۱:۱۴ ۱۳۹۷/۲/۸
انشالله مجلس پیگیر موضوع است ، درصورت عدم نتیجه میتوان دیوان عدالت اداری شکایت نمود
بردیا۳۱۹۵۷۷۰۸:۴۵:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۸
امیدوارم که این بار مجلس پای قانون مصوب خود بایستد.
ناشناس۳۱۹۶۴۱۰۹:۲۱:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۸
در اقتصاد برخی از درآمدهای دولت مانند عوارض خروجی ، عوارض واردات خودرو و ... که به عنوان هزینه برای مردم و جامعه مصرف کنندگان است حدود 100 درصد رشد داشته است ان وقت دولت میخواهد حقوق ها را 6 درصد زیاد کند؟!
سیدناصر مظلومی۳۱۹۷۲۲۱۰:۱۶:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۸
افزایش حقوق 6 درصدی - نمایش بی تدبیری و ناامیدی
ناشناس۳۱۹۹۴۵۱۲:۳۰:۴۶ ۱۳۹۷/۲/۸
به عقیده من : 1- کسیکه تحصیلاتی دارد خب حقی هم دارد و به طور طبیعی پایه حقوقش هم از دیپلم و زیر دیپلم بالاتر است و سرجمع دریافتی بالاتری هم دارد . 2- کسانیکه دیپلم یا زیر دیپلم هستند حقوقشان پائینه، که گاهی کمتر از نصف دریافتی مدیرانشان هم هست . نمیشه که همه نیز مدیر بشن. پس کی کار کنه؟ در ضمن فرموش نشه این عزیزان هم خانواده دارند، خرج دارند بچه هاشون باید تحصیل کنند و الی ماشاءالله..... ---------------------------------------------------------------------- و اما راه حل: حالا که در فعل تفاوت دریافتی بالاست . پس منطقی نیست حقوق ها به درصد اضافه شود چون در اینصورت: آنکه دریافتی اش بالاتر است اضافه حقوق بیشتری گیرش میاد و چون بحث ما بر سر تورم است بهترین راهکار اینه که هر سال مبلغ مشخصی را بطور یکسان به همه اضافه کنند تا همه خانواده ها به یک نسبت از این مبلغ برای مقابله با تورم بهره ببرند .
مرتضی۳۲۰۶۲۲۱۹:۲۷:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۸
متاسفانه این آقای رئیس سازمان اموراداری واستخدامی فکرمیکنه که باهالو طرفه ، آقاجان اگه نمیدونی بدون که حداقل حقوقا هیچ سالی جزء درصد افزایش حقوق نبوده ، بازهم متاسفانه ایشون وکارکنان سازمانش نسبت به همه مسائل ، ازجمله ایثارگران ۸سال دفاع مقدس هم تنگ نظرانه نگاه میکنن ،
امیر۳۲۰۶۰۵۱۹:۱۶:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۸
مگر در سال چند بار اضافات سالیانه را اعلام می کنند من سال گذشته برنج ده کیلویی خارجی را اول سال 45هزار تومان می گرفتم آخر سال75هزار تومان برنج ایرانی که توان خریدش را نداریم پس چطور اعلام می کنند تورم تک رقمی از وقت جلوی ورود برنج خارجی را گرفتند هم برنج سفره ی فقیر فقرا گران شد و هم چون فروش برنج ایرانی به اجبار زیاد شد آنهم گران شد و از این طرف اضافه حقوق بجای اینکه بیشتر شود نمی دانم این نماینده های ما وضع ما را نمی بینند خدا یا به خودت پناه می بریم دیگه چیزی نمی گویم گویی نمایندگان ما در مجلس در گوشه ای دنج در خوابند شما چشم و زبان ما باید باشید نه چشمتان را بسته و دهانتان را قفل زده اید بخدا خانواده های ما نه خانواده ی جهانگیریند و نه نو بخت ما یک خانواده ی معمولی معمولی هستیم با هزار مشکل برق و آب و تلفن و خرج دانشگاه فرزندان بیکاری فرزندان دغدغه ی ازدواجشان و هزار گیر و گور دیگر ما بازنشستگان دلمان به چندرغاز اضافات سالیانه خوش بود ولی گویی آنهم را دارند با تبصره ی قانونی از سفره مان بر می دارند چرا دولت هر جا کم می آورد دست در سفره مردم می کند من نه سیاسیم و نه مخالف دولت تنها یک پدرم با هزار دغدغه ی خرج و مخارج زندگی و آینده فرزندان که خود را در مقابلشان شرمنده می بینم خدا هیچ پدری را شرمنده ی خانواده اش نکند لطف کنید منتشر کنید شاید مسئولین ببینند
ناشناس۳۲۰۸۸۹۰۰:۵۹:۵۲ ۱۳۹۷/۲/۹
آقایان نماینده تورم رو با دلار باید حساب کرد تورم ما 58 درصد بوده نه ده درصد عزیزان
ناشناس۳۲۱۱۲۱۰۸:۵۷:۲۵ ۱۳۹۷/۲/۹
اقای جهانگیری ..شما عامل اصلی اعتراضات مردمی درخیابانها هستید چرا بعنوان معاون ریئس جمهور تمکین به قانون نمیکنید قانون مصوب مجلس درخصوص افزایش حقوق سال 97 که حعفرزاده نماینده مجلس سخن ازافزایش ان میکند را نشنیده اید چرا عامل بی ثبات کردن مملکت هستید وتنها به بخشی از دستگاها افزایش حقوق تا 50 درصد میدهید ایا میدانی که درصورت اعتراض حقوق بگیران برای دریافت حقوق قانونی خود وراه افتادن درخیابانها وجمع کردن ان چقدر هزینه برای دولت دربردارد
کارمند تو مخارج گیر کرده۳۲۱۱۵۲۰۹:۱۵:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۹
نمایندگان مجلس خداوکیل . جون بچه هاتون . تو رو به هر دینی که می پرستین . اینبار رو جلوی این دولت نجومی بگیر وایسید . والله . مدیران اینها تو ادارات حق کارمندان و کارشناسان رو که بار اصلی ادارات رو به دوش میکشن میخورن و حال میکنن . دولت هم که مدیران ش رو ول نمیکنه ما کارشناسان با مدرک فوق لیسانس و دکترا بچسبه . باینکه از مدیران بی خاصیت دولت باسواد تریم ولی چون پارتی نداشتیم مدیر بشیم . حق مون تو جاهای مختلف میخورن . خداوکیلی نمایندگان محترم تو این یکی مورد افرایش پلکانی 20 درصد افزایش حقوق کارمندان با دریافتی کوتاه نیایید و حق کارمندان با حقوق کمتر رو از این دولت تزویر که همه مون گول زد و براش تبلیغ کردیم بگیرید . تا بزودی این دولت و مدیران ناکارمدش شرشون کم کنن . البته اگه این بوقلمون ها خودشون تو دولت بعدی جا نزنند . مجلس جمایت حمایت . لطفا اطلاع رسانی کنید تا بدست نمایندگان مجلس برسه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین