بویینگ، تعویق در تحویل هواپیمای۷۷۷ به ایران را تایید کرد/ تا سال 2019 هیچ یک از هواپیماهای توافق شده به ایران تحویل داده نخواهد شد

گروه جهان الف،   3970206155 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

بوئینگ با نزدیک شدن به وعده تحویل اولین فروند هواپیمای ۷۷۷ به ایران، به بهانه ای واهی، این تاریخ را به تعویق انداخت و وعده داد که هواپیمای مذکور را در سال ۲۰۱۹ به ایران تحویل خواهد داد.

بویینگ، تعویق در تحویل هواپیمای۷۷۷ به ایران را تایید کرد/ تا سال 2019 هیچ یک از هواپیماهای توافق شده به ایران تحویل داده نخواهد شد

در حالی که ترامپ قصد دارد به زودی تصمیم خود درخصوص باقی ماندن در برجام یا خروج از آن را اعلام کند، شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرد در سال جاری میلادی هیچ یک از هواپیماهای توافق شده را به ایران تحویل نخواهد داد. دیروز یک روزنامه نگار امریکایی توئیتی منتشر کرد و در آن به نقل ازمقامات بوئینگ اعلام کرد که موعد تحویل هواپیمای 777 به ایران به سال 2019 موکول شده است.

به گزارش الف به نقل از رسانه ها، در پی این توئیت، خبرگزاری رویترز در تماس تلفنی با مقامات بوئینگ، درباره این تصمیم از آنها سوال کرد و مقامات بوئینگ اعلام کردند که  برای جت‌هایی که قرار بود امسال به ایران تحویل دهند مقاصد جدیدی پیدا کرده اند. به نوشته رویترز با این اقدام،  چشم‌انداز تحویل فوری هواپیما به ایران را بیشتر در حاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

به گزارش مهر، مدیرعامل بوئینگ در گفتگوی تلفنی با رویترز اشاره کرد که به علت افزایش تقاضا، بوئینگ دیگر نگران نیست که سقوط توافق هسته‌ای به خط تولید جت 777 این شرکت آسیب بزند و صدها شغل را به مخاطره بی‌اندازد. دنیس مویلینبرگ، مدیر اجرایی ارشد بوئینگ گفت: امسال ما هیچ تحویل هواپیمایی به ایران در زمان‌بندی خود نداریم و تولید این هواپیماها مطابق با روند تحولات دولت آمریکا به تعویق افتاده است. او ادامه داد: من می‌توانم با اعتماد به نفس به شما بگویم ما کاهش ریسک را در برنامه تولید جت 777 خود آغاز کرده‌ایم.

بر اساس برجام، برنامه هسته‌ای ایران را در ازای از سرگیری تجارت با این کشور، محدود می‌کرد، بوئینگ در سال 2016 توافق کرد که 80 فروند هواپیما به ایران بفروشد. از این میان 15 هواپیما از سری جت 777-300ER برد بلند هستند که بوئینگ برای آنها مجوز صادرات دولت آمریکا را دریافت کرده بود.

منابع صنعتی به رویترز خبر دادند که قرار بود 3 فروند از این جت‌های 777 امسال به ایران تحویل شوند اما بوئینگ دوباره نوبت تحویل آنها را با خریداران دیگر خود عوض کرده است. توافق اصلی با ایران پشتیبانی حیاتی‌ای از خط تولید ۷۷۷ بود که یک از سودآورترین جت‌های بوئینگ است که به یک دهه تولید خود نزدیک می‌شد و امکان تغییر آن به مدلی جدیدتر وجود داشت. اما مویلنبرگ به رویترز گفت حتی اگر ایران نتواند هیچ  کدام از هواپیماهای جت 777 خود را، که ارزش آنها  347 میلیون دلار است دریافت کند، بوئین دیگر مجبور نیست میزان تولید این جت را کاهش دهد.

او گفت: نرخ تولید کنونی این هواپیما وابسته به سفارشات ایران نیست. فروش جت 777 در 2017 بیش از 2 برابر شد و به 60 فروند رسید.

مویلینبرگ گفت: اگر این سفارش‌ها در نهایت نتیجه دهند و ما هواپیماها را به ایران تحویل دهیم، این فرصت بزرگی برای ما خواهد بود اما در هر صورت ما از خط دولت آمریکا پیروی خواهیم کرد و این را تضمین می‌کنیم. ما به آن هواپیماها وابسته نیستیم.

به گزارش الف، بوئینگ در دسامبر 2016 در قراردادی با شرکت ایران ایر متعهد شد 80 هواپیما، از جمله 15 هواپیمای غول پیکر بوئینگ 777، به این شرکت ایرانی بفروشد. بوئینگ برای این قرارداد مجوز صادرات آمریکا را نیز اخذ کرده است.

منابع آگاه اظهار کردند این شرکت آمریکایی در تحویل هواپیماهای بوئینگ 777 به ایران در سال جاری میلادی دچار تردید شده است و تمایل دارد این هواپیماها را به مشتریان دیگر خود تحویل دهد.

بهمن 96 بود که مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایران گفت ایران ایر در تامین مالی هواپیمایی‌هایی که از بوئینگ و ایرباس می خرد، مشکلی ندارد اما درصورتی که آمریکا مجوز صادرات را تمدید نکند، تحویل این هواپیما با مشکل مواجه می شود. وی گفته بود: ایران ایر نخستین هواپیمای مسافربری بوئینگ را اواخر امسال (2018میلادی) دریافت خواهد کرد. به گفته شرفبافی تحویل از سوی بوئینگ در سال 2018 انجام می شود و هیچ مشکلی برای تامین مالی این قراردادها وجود ندارد.

وی گفته بود بر اساس برنامه تحویل، دوره اول که مجوزهایش تا سال 2020 اعتبار دارد، شامل دریافت 37 تا 38 فروند از ایرباس و 15 فروند از بوئینگ و تمامی 20 فروند ای تی آر است.

ترامپ وعده داده که آمریکا را از توافق سال ۲۰۱۵ میان ایران و شش قدرت جهانی خارج خواهد کرد. وی تا ۱۲ ماه مه برای بازگرداندن تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه تهران که نخستین گام برای پایان دادن به توافق هسته ای خواهد بود، تصمیم می گیرد.

مقامات ایرانی واشنگتن را متهم کرده اند نه تنها مانع تحویل هواپیماهای آمریکایی شده بلکه خرید هواپیماهای اروپایی را نیز به دلیل محدودیتهای فاینانس، با مانع روبرو ساخته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۷۸۲۳۱۵:۲۰:۲۰ ۱۳۹۷/۲/۶
جلیلی=نمی شود ظریف=می‌شود جناب ظریف تو مو میبینی و جلیلی پیچش مو
ناشناس۳۱۷۹۷۱۱۷:۵۷:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۶
نمایش ترامپ و اروپاییها گام به گام جلو می رود. از این به بعد نمایش را می توان به خوبی پیش بینی کرد. ترامپ از برجام خارج می شود ولی ماکرون و مرکلی و می خارج نمی شوند. و اینجاست که دولت و دیپلماتهای تدبیر و اعتدالی وارد صحنه خواهند شد و فضا را پر خواهند کرد که ترامپ علیرقم نظر اروپا و دنیا از برجام خارج شده و این باعث می شود امریکا شدیدا در انفعال و انزوا قرار بگیرد! پس این فرصتی طلایی برای ما هست که از این اختلاف نظر و انزوا امریکا استفاده کنیم و این بار با اروپا ببندیم و بیشتر ترامپ را در انزوا قرار دهیم! پس پیش به سوی مذاکرات با اروپا برای حفظ برجام در هتلها 5 ستاره پاریس و برلین و لندن و بهبود روابط با اروپا و شکست و انزوای بیشتر ترامپ و امریکا! و کیست که نداند لازمه ان دادن امتیاز بیشتر به پلیس خوب است تا مثلا باعث استعفای پلیس بد شویم! می بینید چه صحنه ارایی و نمایش دلپذیری! امریکا هیج تعهدی نخواهد داشت و ضمن رفع نگرانی اصلی ان که همان سیمان کردن اراک بود به راحتی هر جور خواست ایران و به خصوص صنعت نفت ایران را بتدریج و لی مداوم مانند ونزوئلا تحریم و صادرات نفت ایران را تدریجی به نفع افزایش تولید نفت خود از بازار خارج خواهد کرد و اروپا با وعده همکاری صوری ایران را در برجام نگه خواهد داشت و ان چیزی که این وسط از میان می رود فرصت رشد و پیشرفت اقتصادی و کاهش شدید نفوذ ایران و رفاه مردم ایران در منطقه به نفع رقیبان تاریخی خواهد بود. البته در این وسط تیم تدبیر و اعتدال تا 1408 هم مردم را امیدوار به ثمر رسیدن مذاکرات با فرانسه و المان برای خرید چند هواپیما و اغاز باز شدن چند ال-سی در بانکهای اروپا و ادامه فیشهای نجومی و نشان های خدمت و افتخار خواهند کرد!
ناشناس۳۱۸۲۸۶۰۰:۵۸:۳۶ ۱۳۹۷/۲/۷
دلواپسان : به شیطان اعتماد نکنید. روحانی : بروید به جهنم.
ناشناس۳۱۸۲۹۰۰۱:۰۴:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۷
سینه چاکان مجلس کجایند ؟ شریک الدوله ها و کاسبان برجام و تاجران تحریم کجایند؟ چرا از بیانیه های آتشین لاریجانی !!!!!! خبری نیست؟ چرا از مصاحبه های علی مطهری و الیاس حضرتی و کواکبیان و .......... خبری نیست؟؟؟؟؟
ناشناس۳۱۷۸۳۹۱۵:۲۷:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۶
وقتی میگیم برجام خسارت محضه، رگ گردن برجامی ها متورم میشه!
ناشناس۳۱۷۹۲۶۱۶:۴۸:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۶
اولا: الان خسارت برجام دقیقا چی بود؟ میشه به جای شعار دادن خسارتی که ادعا میکنید رو ذکر کنید؟ ثانیا: بدون طفره رفتن و شعارهای توخالی خیلی واضح و روشن بگید جایگزین شما برای برجام چی هستش؟
ناشناس۳۱۸۰۲۲۱۹:۱۴:۵۵ ۱۳۹۷/۲/۶
هموطن عزیز واقعا متوجه نشدید که الان در چه شرایطی قرار گرفتیم؟ شرایطی که بود و نبود برجام عملا یکی است، چون طرفهای غربی به ویژه بعد از روی کار امدن دولت ترامپ عملا یکطرفه از برجام خارج شده اند و فقط این ما هستیم که همچنان یک جانبه در حال ادامه برجامیم. ارتباط بانکی حتی با بانکهای کوچک متوقف شده، و دولت محترم ارز را در داخل گونی به کشور می اورد، تازه در مقابل این تقریبا هیچ، امتیازهای بیشتری هم میخواهند تا ما همچنان تقریبا هیچ را حفظ کنیم! آمریکا قانون گذاشته که هر 4 ماه یکبار برجام را بررسی میکند و اگر دوست داشت تمدید و اگر دوست نداشت از آن خارج می شود این یعنی هر 4 ماه یکبار به اقتصاد و قیمت ارز ما شوک وارد میشود که شاید آمریکا از برجام خارج شود. دوسر بگیرمان کردند بفهیمم.
محسن۳۱۹۰۲۱۱۷:۵۱:۳۷ ۱۳۹۷/۲/۷
خسارت برجام بتن ریزی تو راکتور اراک بود ، جمع شدن سانترفیوژ بود ، پسرفت هسته ای بود. لطفا شما بفرمایید سود برجام چی بود؟دولتمردان اصلاحات و اعتدال که تا حالا روشون نشده بگن .... شما بفرمایید بگید
ناشناس۳۲۰۳۲۱۱۵:۵۱:۵۴ ۱۳۹۷/۲/۸
سود برجام فروش روزانه 2.5 میلیون بشگه نفت بود که قبل از برجام به هشتصد هزار بشکه رسیده بود و داشت به سمت وضعیت نفت در برار غذا میل میکرد.سود برجام برقرای بیمه های تجاری و ترانزیت برای کشتی هامون بود.سود برجام خارج شدن هزاران کارخانه از بحران تامین مواد اولیه بود که با برقراری تحریم به دستشون نمیرسید.
ناشناس۳۱۷۹۷۲۱۷:۵۹:۱۷ ۱۳۹۷/۲/۶
نمی دونم این چه فرجامی بود برای ملت ما با این دولت و دولت قبلی.15 سال است همه اخبار و واکنشها و حتی تصمیم گیریهای اقتصادی در حد خرید و فروش خانه یا قیمت ارز و در نتیجه قیمت خورد و خوراک تا موبایل و ماشین و .... بستگی پیدا کرده به این چنین خبرهایی. یعنی در سرتاسر امریکا یا این شش کشور با بیشتر از 2 میلیارد جمعیت غیر از چند ده نفر سیاستمدار و حد اکثر گروهی خبرنگار و تحلیلگر سیاسی کس دیگری به سرنوشت برجام توجه ندارد واصولا در زندگی انها تاثیری ندارد و دارند زندگی خود را می کنند ولی ما در ایران همه فکر و خبر و واکنش و خبرگزاریها و نظرات جوانان و مسئولان و مدیران و حتی مدیران ابرسانی و... این شده که رئیس جمهور کشور دیگر در مورد برجام که نهایت هنر دیپلماتهای بسیار بسیار متبحر! ما هست چه تصمیمی می گیرد. اگر این دیپلماتها درست عمل کرده بودند نباید اصلا وضع به اینجا می رسید. اگر انها برجام را مشروط به تصویب در مجالس این شش کشور کرده بودند ترامپ که هیچ صد تا ترامپ دیگر هم نمی تونست غیر از برجام کاری کنه. ولی می بینیم چه کردند! حتی یک امضا کری یا ظریف یا حتی وندی شرمن پای این برنامه و قول و قرار کاغذی نیست! کی می خواهیم متوجه شویم همه مردم و اقتصاد را معطل کردید با این برجامتون. مومیایی واقعی همین برجامه که اصلا متوجه نشدند برای چی و در قبال چی صنعت هسته ای ایران را مجانی مومیایی و سیمان کردند! کسی ندونه تصور می کنه همه دنیا و مردمش متوقف شدند تا ببینند تصمیمی ترامپ برای برجام چه می شود. واقعا تاسف. تند شد ولی درد ناک است. می بخشید!
ناشناس۳۱۷۸۵۰۱۵:۳۲:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۶
تیتر روزنامه های زنجیره ای جریان غربگرا روز بعد از توافق: و اینک صبح بدون تحریم! خلاص شدیم! کلید چرخید ، ایران خندید! شکست حصر ایران! زمان انجام مذاکرات ، هر کس که خواهان دقت و عجله نکردن در توافق میشد ، با غوغا سالاری متهم میشد که کاسب تحریم است و مخالف رفاه ملت.
ناشناس۳۱۷۸۶۱۱۵:۳۸:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۶
اگر تاخیر در ارسال به عهده بوینگ است باید ایران درخواست خسارت کند
ناشناس۳۱۷۹۸۶۱۸:۲۰:۵۹ ۱۳۹۷/۲/۶
باشه...از این توافق سست اینی که گفتی در نمیاد عمو
ناشناس۳۱۸۱۵۲۲۲:۱۱:۲۶ ۱۳۹۷/۲/۶
حتما . میگیم ظریف به کری تلفن کنه درخواست غرامت کنه . همونجور که کری با یک تلفن دریانوردای آمریکایی رو آزاد کرد
ناشناس۳۱۷۸۷۳۱۵:۵۰:۲۱ ۱۳۹۷/۲/۶
الف خوب خوراک تامین میکنی
ناشناس۳۱۸۰۰۱۱۸:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۲/۶
مگه دروغ میگه؟
ناشناس۳۱۷۸۷۶۱۵:۵۲:۱۰ ۱۳۹۷/۲/۶
گلابی برجام کرمو از آب در آمد
افقهی۳۱۷۸۸۲۱۵:۵۹:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۶
علی برکت الله
ناشناس۳۱۷۹۲۳۱۶:۴۴:۱۸ ۱۳۹۷/۲/۶
اون موقع هم مجوز افک تمام شده . چون حدودا 8 ماه اعتبار داره و دولت ترامپ مجوز جدید صادر نمیکنه . نه ایراباس میدن دیگه نه بوئینگ
کبک۳۱۷۹۴۷۱۷:۱۴:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۶
باید برجام موشکی و برجام منطقه ای و برجام داخلی اجرا شود تا گشایش اقتصادی ایجاد شود.
ناشناس۳۱۸۰۲۶۱۹:۱۸:۴۳ ۱۳۹۷/۲/۶
جزیره ابوموسی و تنب بزرگ و کوچیک رو هم بدیم بره چطوره؟ بلکه راضی شدن!
ناشناس۳۱۸۰۷۱۲۰:۱۴:۰۶ ۱۳۹۷/۲/۶
برجام ورزشی یادت رفت
ناشناس۳۱۷۹۸۴۱۸:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۲/۶
امیدوارم 22 ام برجام به هم بخوره و همه تحریم ها مجدد برگرده تا ببینم آقایونی که صداشون گوش فلک رو پرکرده چیکار میخوان بکنن
ناشناس۳۱۸۰۱۱۱۸:۵۴:۰۵ ۱۳۹۷/۲/۶
چی دقیقا برگرده؟؟؟ اصلا چیزی لغو شده که برگرده؟؟؟ چه دل خجسته ای داری تو!
محمد۳۱۸۳۴۳۰۳:۰۸:۰۱ ۱۳۹۷/۲/۷
آقای با اطلاع ، تو خیلی دل خجسته ای داری و خیلی تو غرق نعمتی ، وگرنه میدونستی که داروهایی که الان حتی با قیمت بالا توسط بیماران تهیه میشه در چهار سال پیش و دوران تحریم اصلا در بازار یافت نمی شد و یا بیماران بایستی می مردن و یا با پول خونشون از بازار آزاد می گرفتن . دارویی که خودم در دوران تحریم برای یک بیمار به قیمت هشتصد هزار تومان می خریدم که تازه بعد از یه مدتی دیگه در بازار هم نبود. اما الان همون دارو تو هر داروخانه ای هست و قیمتش دویست و پنجاه هزار تومنه یعنی یک سوم ، قبول دارم که دویست و پنجاه هزار تومان هم گرونه ولی آیا قابل مقایسه با چهار سال پیشه . مورد دیگه در دوران تحریم پراید در طول سه ماه از هفت میلیون به بیست میلیون رسید ولی الان چار ساله که رو بیست میلیون و بیست و یک میلیون مونده !!!! باز نمیگم که پراید ارزانه و گرون نیست ، نه ، ولی اگر تحریم ها برگرده مطمئن باش همین پراید قیمتش به چهل میلیون میرسه !!!! اگر منصف باشیم پی می بریم که با اینکه الان اوضاع خوب نیست و دولت هم تقصیر داره و برخی تحریم ها هنوز هستند و بیکاری و ....زیاده ولی اصلا قابل مقایسه با دوران تحریم در دولت احمدی نژاد نیست .
ناشناس۳۱۹۰۸۲۱۸:۳۶:۰۷ ۱۳۹۷/۲/۷
همین که نفت ها رو کشتی روی دریا نمونده بود.
ناشناس۳۱۸۰۳۱۱۹:۲۰:۳۳ ۱۳۹۷/۲/۶
تحریمها برگرده؟! مگه اصلا تحریمها رفته بودند که حالا برگردند؟! دولت داره ارز رو با لنج و گونی وارد کشور میکنه، از خواب بیدار شو هموطن.
ناشناس۳۱۸۰۵۲۱۹:۵۴:۰۴ ۱۳۹۷/۲/۶
این جماعت اصولا راهکاری ندارن و فقط غر میزنند.اگه برجام لغو بشه هم مشکلات ناشی از لغو اون رو میندازن گردن برجام
ناشناس۳۱۸۱۵۵۲۲:۱۳:۳۱ ۱۳۹۷/۲/۶
عجب ! شما میشه بفرمائین راهکار شما چیه ؟
ناشناس۳۱۸۰۶۲۲۰:۰۴:۰۳ ۱۳۹۷/۲/۶
مطنعمن باش که دوران تحریم باهمه بدیهاش از دوران برزخ برجام و نشستن و منتظر موندن که قرار ترامپ و امریکا چه تصمیمی بگیرن خیلی بهتره
ناشناس۳۱۸۱۰۹۲۱:۱۰:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۶
بابا چشمت رو باز کن تو رو حضرت عباس... چی برگرده؟ الان چه گشایشی حاصل شده؟ غیر از نابودی بلدوزری چهارده هزار سانتریفیوژ و بتن ریزی و اخذاج نخبگان مملکت و...
ناشناس۳۱۸۰۰۵۱۸:۳۷:۱۹ ۱۳۹۷/۲/۶
پولش چی میشه ؟؟؟
ناشناس۳۱۸۱۴۷۲۲:۰۲:۴۴ ۱۳۹۷/۲/۶
شما که مطلع نیستی بهتره نظر ندی!! دلیل اصلی هدم تحویل هواپیماها ناتوانی شرکت های ایرانی در تامین مالی و پرداخت هست! از طرفی هم دولت ایران فاینانس مالی هواپیما رو تضمین نکرده و شرکت ها هم ظاهرا توان یافتن سرمایه گذار رو ندارن! حدود 1 سال پیش بوئینگ میخواست یک 777 رو خارج از نوبت تحویل بده که باز ایران ایر توان تامین مالی نداشت...
ناشناس۳۱۸۴۶۴۱۰:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۲/۷
پول حق ماموریت شبی ان صد دلار آقای ظریف و عراقچی رو میگید؟
ناشناس۳۱۸۶۰۸۱۲:۱۱:۵۶ ۱۳۹۷/۲/۷
علی برکت الله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین