آخرین اخبار از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه/ دمشق: پایگاه‌های مورد هدف از چند روز قبل تخلیه شده بودند/روسیه: فرصت صلح از بین رفت/ بیانیه ایران

گروه جهان الف،   3970125035 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

آمریکا، انگلیس و فرانسه، بامداد شنبه به وقت محلی سوریه، اهدافی را در این کشور هدف حمله موشکی قرار دادند.

آخرین اخبار از تجاوز نظامی آمریکا به سوریه/ دمشق: پایگاه‌های مورد هدف از چند روز قبل تخلیه شده بودند/روسیه: فرصت صلح از بین رفت/ بیانیه ایران

به گزارش الف، این حمله به بهانه حادثه شیمیایی ادعایی در شهر دومای سوریه صورت گرفت. این در شرایطی است که دولت سوریه، در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده بود و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

دمشق: تجاوز ائتلاف آمریکایی به اهداف خود نرسید

دولت سوریه اعلام کرد که تجاوز سه‌گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه علیه این کشور نتوانسته به اهداف خود برسد. بنا بر اعلام دولت سوریه حمله موشکی و هوایی بامداد امروز(شنبه) آمریکا، انگلیس و فرانسه به اهداف خود نرسیده و نباید در مورد آن بزرگنمایی کرد.

بنابر اعلام مسئولان سوری، بسیاری از موشک‌های شلیک شده از سوی کشتی‌های نظامی و جنگنده‌های متجاوزان، توسط سامانه پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفته و نابود شده است.

دولت سوریه با این حال اعلام کرد که برخی مراکز تحقیقاتی و پایگاه‌های نظامی این کشور هدف حملات موشکی متجاوزان قرار گرفته است.

یک مسئول در دولت سوریه نیز گفت: دولت سوریه و همپیمانان آن از حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه اطلاع داشتند و با توجه به هشداری که روسیه در این مورد داده بود، پایگاه‌های مورد هدف از چند روز قبل تخلیه شده بودند.

بیانیه ایران درباره حمله موشکی به سوریه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که «این تجاوز نقض آشکار قوانین و موازین بین المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه است.

جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین شرعی، قانونی و اخلاقی مخالف کاربرد سلاح های شیمیایی است و در عین حال بهانه تراشی برای تجاوز به کشوری مستقل را به شدت غیر قابل قبول و محکوم می داند.

روسیه: فرصت صلح در سوریه از بین رفت

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، بمباران دمشق به منزله هدف قرار دادن پایتختی با حاکمیت مستقل است که سال‌هاست با تروریسم می‌جنگد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تمسخر رهبران آمریکا که خود را افرادی استثنایی می‌دانند نوشت، باید واقع استثنایی بود چراکه این حملات در لحظه‌ای دمشق را هدف گرفت که سوریه به سمت آینده‌ای مسالمت‌آمیز حرکت می‌کرد.

وی افزود، بهار عربی در ابتدا ملت سوریه را آزمایش کرد، بعد از آن داعش و الان موشک‌های هوشمند آمریکا. این حمله در این لحظه که سوریه مقابل آن قرار داشت غیرمنصفانه بود.

واکنش سفیر روسیه در آمریکا

سفیر روسیه در آمریکا در نخستین واکنش به حمله بامداد شنبه ائتلاف سه کشور غربی به سوریه گفت: توهین به رئیس جمهوری روسیه پذیرفتنی نیست. «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در نخستین واکنش به حمله بامداد شنبه ائتلاف سه کشور غربی به سوریه، در یک بیانیه نوشت: سناریویی از قبل طراحی شده در حال جریان است. یکبار دیگر هدف تهدید قرار گرفته ایم و هشدار داده بودیم که چنین اقداماتی بدون پیامد نخواهد بود.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بزرگ‌ترین نگرانی‌ها محقق شد و هشدارهای ما بی‌نتیجه ماند. تمامی مسئولیت پیامدهای آتی متوجه واشنگتن، لندن و پاریس است. آنتونوف افزود: توهین به رئیس جمهوری روسیه پذیرفتنی نیست. آمریکا که بزرگ‌ترین زرادخانه تسلیحات شیمیایی را دارد، از منظر اخلاقی هیچ حقی برای سرزنش دیگر کشورها ندارد.

 حمله به سوریه پذیرفتنی نیست 

«آدام اسمیت» عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بامداد شنبه به وقت تهران گفت: با اقدام نظامی علیه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مخالفم.اسمیت تصریح کرد: مشخص نیست، اقدام نظامی در سوریه، اوضاع مردم این کشور را بهبود بخشد. عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: ترامپ تاکنون نتوانسته است برای مقابله با اقدامات رژیم سوریه طرحی را ارائه دهد. اسمیت در پایان تصریح کرد: توئیت‌های ترامپ درباره سوریه باعث سرگردانی متحدان و دشمنان ما درباره سیاست‌های واشنگتن درباره دمشق شده است.

انگلیس حمله به سوریه را توجیه کرد

نخست وزیر انگلیس با صدور بیانیه ای، حمله بامداد شنبه ائتلاف غربی به سوریه را توجیه و تلاش کرد که آن را نه تجاوز به خاک یک کشور، بلکه اقدامی برای توسعه صلح جهانی نشان دهد. «ترزا می» این حمله را تنها واکنشی به حادثه شیمیایی اخیر در شهر دومای سوریه دانست و مدعی شد که هدف از آن «دخالت در جنگ داخلی و تغییر رژیم» نبوده است. وی در این بیانیه آورده است: عصر جمعه مجوز حمله مشترک و هدفمند نیروهای مسلح به توانمندی‌های شیمیایی سوریه و بازداشتن استفاده از آن‌ها را صادر کردم.

مِی با ادعای وجود مدارکی که ثابت می‌کند مسئولیت حمله شیمیایی اخیر در سوریه، متوجه دمشق است، ادامه داد: واقعیتِ این حمله نباید کسی را غافلگیر کند.

او با اشاره به وتوی اخیر قطعنامه پیشنهادی علیه دولت سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متححد، مدعی شد که هدف از این حمله، تشدید تنش‌ها در منطقه نبوده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تلفات انسانی صورت گرفته است. این در شرایطی است که پیش‌بینی می‌شود حمله بامداد شنبه، تبعات گسترده‌ای با خود به همراه داشته باشد.

نخست وزیر انگلیس در بخش پایانی بیانیه آورده است: ما بکارگیری راه‌حل‌های جایگزین را ترجیح می‌دادیم؛ اما در این مورد هیچ راه‌حل دیگری موجود نبود.

 ادعای وزیر دفاع آمریکا

وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا می گویند سه کشور غربی در حملات خود به سوریه، مراکز نظامی این کشور را مورد حمله قرار داده اند. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا با اشاره به آغاز حملات موشکی و هوایی سه کشور غربی به سوریه مدعی شد: حمله امشب عزم جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌های شیمیایی را نشان می‌دهد. وی افزود: تمامی کشورهای متمدن باید با حمایت از روند صلح ژنو برای پایان دادن به جنگ سوریه اقدام کنند.

در همین حال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنانی ادعا کرد مراکزی که هدف گرفته، مرتبط با توانمندی تسلیحات شیمیایی دولت سوریه بوده اند.

تل‌آویو از حمله آمریکا به سوریه استقبال کرد

یک مقام ارشد کابینه رژیم صهیونیستی روز شنبه از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به چند نقطه در سوریه حمایت و تمجید کرد.

بنا بر گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، وی گفت: «رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ پارسال به صراحت اعلام کرد که استفاده از تسلیحات شیمیایی خط قرمز اوست. امشب او به همراه انگلستان و فرانسه این خط قرمز را اعمال کرد.»

وزیر خارجه فرانسه:  حمله شیمیایی در سوریه قابل پذیرش نیست

عملیات نظامی در سوریه، مشروع و قانونی است و هدف از آن توقف نقض خطرناک قانون بین الملل است

بازگشت جنگ سرد
دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر در اظهاراتی مدعی «بازگشت جنگ سرد با نیت انتقام جویی» به عرصه بین المللی شده است.به گزارش بی بی سی، «آنتونیو گوترش» با هشدار دادن در مورد مخاطرات ناشی از تشدید تنشها بر سر سوریه گفت که «جنگ سرد با نیت انتقام جویی بازگشته است».

وی در ادامه گفت: «اما جنگ سرد امروز با جنگ سرد گذشته یک تفاوت دارد؛ مکانیسم ها و پادمان هایی که در گذشته برای مدیریت مخاطرات ناشی از تشدید تنشها وجود داشت، به نظر می رسد که امروزه در دسترس نیست». گوترش همچنین کشورها را به «اقدام مسئولانه در این شرایط خطرناک» ترغیب کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۲۳۴۸۱۰:۲۸:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
جاه طلبی غربی ها و شیطان بزرگ حد و مرز ندارد. بعد از شکست تروریست های دست پرورده آنها طبیعی است که وحشی گری نمایند. برای ما درس زیاد است. اگر امنیت می خواهیم باید قوی شویم.
ناشناس۳۰۲۵۰۵۱۲:۰۵:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ایران نباید در دام دسیسه ی بین المللی بیافته. ایران باید سعی کنه فعلاً بشکل مستقیم وارد جنگ نشه. مگر به ضرورت. _____________________________ حالا میتوان علت هشدارهای پی در پی دلسوزان و دلواپسان و عقلا و بصیرت پیشگان را فهمید‌. ______________________________ برجامیان شرمساران و سرافکندگان تاریخند.
ناشناس۳۰۲۶۴۳۱۳:۱۳:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اگر سردار نبود الان سوریه دست امریکای جهانخوار بود
ناشناس۳۰۲۷۴۶۱۴:۱۴:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ما قوی هستیم.
ناشناس۳۰۳۳۵۷۲۲:۵۱:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مرگ بر آمریکا ساده، دقیق، پیوسته و موثر.
محمد۳۰۲۳۵۰۱۰:۳۱:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دنیا دنیای زور است هرکس ضعیف باشد محکوم به نابودی است ، ما هم از این قاعده مستثنی نیست و باید حتی سلاح هسته ای نیز تهیه کنیم .
ناشناس۳۰۲۸۶۶۱۵:۲۱:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
...عده ای که جنگ برایشان مثل بازی هست اصلا توجه ای ندارن به واقعیت ها .
ناشناس۳۰۲۳۵۴۱۰:۳۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مرگ بر آمریکا
ناشناس۳۰۲۳۶۰۱۰:۳۵:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
همه توانت همین بود سگ زرد؟
ایلامی۳۰۲۳۶۸۱۰:۴۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
وجود آمریکا مانع اقتدار دیکتاتورهای منطقه شده و می شود.
ناشناس۳۰۲۴۴۷۱۱:۳۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
همه متحدان آمریکا در منطقه دیکتاتور هستند... عربستان سعودی اردن امارات قطر کویت بحرین
ناشناس۳۰۲۶۴۱۱۳:۱۲:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ترکیه را از قلم انداختی
رضا۳۰۳۰۳۶۱۷:۲۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ژاپن سریلانکا کره تایلند و ویتنام و هند چطور؟ ..
ناشناس۳۰۲۴۷۹۱۱:۵۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
خیلی عجیبه نمی بینی بزرگترین و جنایتکار ترین دیکتاتورهای منطقه مانند عربستان و بحرین و قطر مورد حمایت امریکا هستند! کسانی که تروریست ها را به انواع امکانات و سلاح ها و دروغ ها مجهز می کنند!
ناشناس۳۰۲۵۰۲۱۲:۰۴:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
به نام خدا- چقدر انسان باید ساده لوح و بی اطلاع باشد که وجود آمریکا را مانع دیکتاتور ها در منطقه بداند!!! در میزان ضریب هوشی چنین فردی باید شک جدی کرد.
ناشناس۳۰۲۵۳۷۱۲:۲۴:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
البته دیکتاتور خوب داریم و دیکتاتور بد ،مثلا پادشاه عربستان دیکتاتور خوبه و باید همه جوره حمایت بشه چون خوب نوکری آمریکا رو میکنه
امیدی۳۰۳۳۴۶۲۲:۴۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
چقدر ... هستید شما؟ حتی وزیران آمریکایی هم این مدلی م.....نیستند شما آمریکا را بهشت موعود خود می دانید و برای آنها له له می زنید
ناشناس۳۰۲۳۶۹۱۰:۴۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
قاضی، هیات منصفه و مجری یکی است. او همان شیطان بزرگ آمریکاست. تنفر را دوست دارد. ما از آمریکا متنفریم.
ناشناس۳۰۲۸۷۰۱۵:۲۳:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دلیل تنفرت چیست ؟..
ناشناس۳۰۴۳۸۹۲۳:۰۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۶
حمایت آمریکا از تروریسم
ناشناس۳۰۲۳۷۳۱۰:۴۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
رجز خوانی روسیه..
ناشناس۳۰۲۴۲۵۱۱:۲۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
روسیه وقتی جرات پاسخ نظامی به ترکیه پس از ساقط کردن هواپیماش رو نداشت در برابر غربی ها چه کاری ازش ساخته است؟
ناشناس۳۰۲۳۸۴۱۰:۵۵:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
آن چیزی که بشدت جنجش آور است، دنباله روی تریزا می و مکرون از ترامپ دیوانه است.
ناشناس۳۰۲۳۹۱۱۱:۰۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دوباره که اس ۴۰۰ کار نکرد!
ناشناس۳۰۲۴۸۱۱۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
مطمئنی کار نکرد؟!
ناشناس۳۰۲۵۵۵۱۲:۳۲:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
سوریه با کمک روسیه و با استفاده از سامانه های ضدموشکی دوران شوروی (فناوری 30 سال قبل!) بخش عمده موشکهای ترامپ پرمدعا را منهدم و یا منحرف کرد، کلیپهای متعدد رهگیری و هدف قرار گرفتن موشکهای آمریکایی توسط سیستم ضد موشکی سوریه در آسمان دمشق شبکه های فضای مجازی را پر کرده! تمام توان سگ زرد همین بود! 110 شلیک، بخش عمده ناموفق، آنهایی هم که اصابت کرده عمدتا به پادگانهای خالی اصابت کرده! 12 موشک به سمت فرودگاه نظامی الضمیر در شمال شرق دمشق شلیک شد، هر 12 موشک توسط سیستم ضدموشکی سوریه رهگیری و در آسمان منهدم شد، یعنی 100% موفقیت. یک شکست مفتضحانه دیگر برای ترامپ و ترامپ دوستان.
ناشناس۳۰۲۷۷۶۱۴:۲۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اس 400 فقط در بعضی مناطق سوریه هست که دمشق جزء اون نیست
ناشناس۳۰۲۳۹۷۱۱:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲۵
همین!
ناشناس۳۰۲۴۱۵۱۱:۲۰:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
روسیه فقط لفاظی میکنه تا منافعش به خطر نیافته. فقط حرف میزند و اقدامی نمیکند.
ناشناس۳۰۲۴۲۴۱۱:۲۵:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
ترکیه از حملات آمریکا و متحدانش علیه سوریه استقبال کرده و آن را پاسخی مناسب خوانده است.
ناشناس۳۰۲۵۴۹۱۲:۳۰:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
قطر هم حمایت کرد
ناشناس۳۰۲۴۴۰۱۱:۳۳:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دونالد توسک، رئیس شورای اروپا گفته است اتحادیه اروپا درکنار متحدانش قرار دارد. او گفته است حملات صورت گرفته توسط آمریکا، فرانسه و بریتانیا نشان داد که سوریه با روسیه و ایران نمی‌توانند به این فاجعه انسانی حداقل بدون تحمل هیچ هزینه‌ای ادامه دهند.
ناشناس۳۰۲۴۵۲۱۱:۳۹:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
چرا400 -s روسیه نتوانست جلوی حمله موشکی امریکا را بگیرد؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۰۲۵۶۲۱۲:۳۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
اولا مناطقی که تحت حفاظت سیستم اس 400 بودند (مانند لاذقیه و طرطوس) هدف حمله نبودند، ثانیا با همان سامانه های ضدموشکی دوران شوروی که ارتش سوریه در اختیار داره بخش عمده این موشکهای زیبا و هوشمند ترامپ (!) رهگیری و منهدم و یا منحرف شدند.
بخش عمده۳۰۲۷۶۸۱۴:۲۳:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
از ۱۰۰ موشک شلیک شده ۱۳ تاش منهدم شد به این میگی بخش عمده
ناشناس۳۰۲۸۴۱۱۵:۰۲:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
دوست عزیز, جهت اطلاع: برد اس ۴۰۰ حدود ۵۰۰ کیلومتره. پس اگر روسیه میخواست, میتوانست موشکها را رهگیری و نابود کند.
ناشناس۳۰۳۱۴۱۱۹:۲۳:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
بخش عمده یعنی ۱۵ تا از ۱۰۰تا؟
ناشناس۳۰۲۸۳۷۱۵:۰۰:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
بخاطر اینکه روسیه نخواست.
عدالت۳۰۲۴۷۵۱۱:۵۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
قابل توجه کدخدا باوران اعلام کردند که فردای دنیا -فردای مذاکره است نه موشک و بدنبال مذاکره موشکی هستند جالب اینجاست همین اقایان که چنین افاضاتی می کردند وقتی در جمع مردم حاضر می شدند دهها محافظ با انواع سلاح می آیند گویی که مردم زامبی یا آدم خوار هستند اگر همین قدر که برای جان خودشان اهمیت قائل هستند برای امنیت کشورشان ارزش قائل بودند دم از مذاکره موشکی نمی زدند
ناشناس۳۰۲۶۳۱۱۳:۰۴:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
سئوال : آیا در این قانون جنگل اگر هر کشوری بهانه ای پیدا کند میتواند به کشور دیگر حمله کند ؟ آیا این سه کشور خونخوار صلاحیت داشتن حق وتو را دارند ؟ آیا در مجمع عمومی نمیتوان صلاحیت حق وتو را به رای گذاشت ؟ سازمان ملل دقیقا چه کاربردی دارد آیا فقط ابزاری برای فشار آوردن و ابزار دست قدرتمندان جهت زورگویی به دیگر کشورهاست ؟ (اگر این سه کشور به هر کشوری حمله کردند عیب ندارد ولی بقیه باید تحریم شوند - این قوانین جای اعتراض ندارد) اگر مثلا ایران به این نتیجه برسد که سلاح های شیمیایی استفاده شده در سوریه کار اسرائیل بوده است میتواند با یک ائتلاف به اسرائیل 100 موشک بزند و پاسخگو هم نباشد (بالاخره این یک بدعتی است که میتواند هر جایی استفاده شود) ؟
سپهر۳۰۲۶۵۹۱۳:۲۲:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
خوب پاسخ عملی ایران چیست؟؟ به نظر من این گزینه ها می تواند پاسخ ایران باشد: 1- حمله موشکی به یک پایگاه نظامی اسرائیل (ترجیحاً همان پایگاهی که جنگنده های حمله کننده به تی 4 از آن برخاستند) 2- تقویت چشمگیر حضور مستشاری با اعزام لشگر زرهی یا اعزام ناوگروه یا چند گردان پدافندی به سوریه 3- حمله محدود به پایگاه های آمریکا در شرق فرات در سوریه و اما پاسخ روسیه می تواند اینگونه باشد : 1- فروش سامانه پدافندی اس 400 به دمشق 2- تقویت حضور مستشاری و اعزام نیروی زمینی به سوریه 3- افزایش حمایت از دمشق در شورای امنیت سازمان ملل 4- حمله محدود به پایگاه های آمریکا در شرق فرات در سوریه و همچنین پاسخ سوریه به این تجاوز : *** برنامه ریزی برای آزادسازی ادلب یا درعا
ناشناس۳۰۲۸۸۲۱۵:۲۹:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۵
و بعد ما مردم ایران در میان تحریم ها و هزینه جنگ ها به چکنم چکنم بیافتیم !چرا ؟چون توایران این دوستان قهرمان از امریکا نفرت دارن
ناشناس۳۰۲۸۹۶۱۵:۳۶:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۵
بی شک چنین نخواهد شد
ناشناس۳۰۳۲۹۷۲۱:۴۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۵
تخیل قوی ای داری. حمله ایران به پایگاههای امریکا؟؟؟ از 3 تا گزینه ای که برای ایران گذاشتی فرسنگها با واقعیت فاصله دارد
ناشناس۳۰۳۳۲۰۲۲:۱۳:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
.. فقط جنگ رو کم داریم. البته مسولین خوب میدونن که نباید دخالت جدی داشته یاشند.
نیک گو۳۰۳۴۶۱۰۱:۳۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۶
اگر بخواهی یک کشتی گیر زبده را خاک کنی اول باید خودت کشتی را خوب یاد بگیری حتی از خود همان کشتی گیر یاد بگیر.
ناشناس۳۰۳۵۹۲۰۸:۵۵:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۶
خدا این مردم رو از شر ...حفظ کند...
ناشناس۳۰۲۷۰۲۱۳:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
علت این حمله وضعیت بده ترامپ در امریکا و دور کردن توجهات از ترامپ است. او در امریکا به دلیل رابطه جنسی با بازیگر فیلم های مستهجن و هم چنین پول دادن به دربان ساختمان خود برای مخفی نگه داشتن اطلاعات مربوط به فرزندی که از یک زن دیگر دارد تحت فشار هست. از طرف دیگر مولر نیز بر روی تاثیر روسیه در انتخابات در حال تحقیق است لذا به زودی نوبت خود ترامپ برای مواخذه می شود. چند روز پیش نیز دفتر وکیل ترامپ مورد بازرسی قرار گرفت و خلاصه او در وضعیت بدی است. لذا خواسته حواس مردم را از خود پرت کند.
ناشناس۳۰۲۷۵۹۱۴:۱۹:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
آقایان که می‌گفتند حمله ای در کار نخواهد بود؟ معلوم میشود تحلیل گران ما کاملا سطحی مسئله را می‌بینند.
ناشناس۳۰۲۷۹۷۱۴:۳۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۵
چهارشنبه سوری ما به مراتب خطرناکتر از این موشکبارون بود
ناشناس۳۰۲۸۴۲۱۵:۰۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۵
غربیها بوضوح نشان دادن که به هیچ قانون بین المللی وقتی مخالف منافعشون باشه پایبند نیستند. ما باید به هر طریقی هرگونه سلاحی حتی هرگونه سلاحهای کشتار جمعی ای برای دفاع از خودمون داشته باشیم تا وقتی که آمریکا و دیگران چنین سلاحهایی دارند تا مانع حمله بشیم.
ناشناس۳۰۲۹۵۴۱۶:۱۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۵
باید برای دفاع از حرم به پا خیزد
ناشناس۳۰۳۰۲۳۱۷:۰۵:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
جنگ فاجعه است.از هر نوعی باشد، این زیاده خواهی...است که ملت ها را ب خاک سیاه کشانده
ناشناس۳۰۳۱۰۵۱۸:۴۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۵
کامنتهای زیر نشون میده امریکا تو ایران خیلی نوکر داره
ناشناس۳۰۳۲۰۸۲۰:۲۶:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۵
بشار اسد : کسی که میتوانست رشوه سعودی ها را قبول کند و زیر نوکری آنها برود ولی نرفت ترامپ : کسی که به یک کشور مخروبه از جنگ (و پیروز) حمله میکند و احساس غرور میکند بن سلمان : در حال دوشیده شدن پول خرج میکنه که انسانهای بیشتری در جهان کشته شوند ولی وای بحالش وقتی شیر نداشته باشه سرش را می برند مکرون و ترزا می : پول بدید هر کاری میکنند کلا با پول مزدور میشوند اردوغان : همه را متهم میکند با همه هم پیمان است و بخاطر منافع همواره با جهت وزش باد هم مسیر است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین