بانک مرکزی در اطلاعیه یکسان سازی نرخ ارز: مهلت ۱۱ روزه به دارندگان بیش از ۱۰ هزار یورو برای سپرده‌گذاری و یا فروش ارز به بانک‌ها/ مردم در مقابل صرافی‌ها تجمع نکنند

گروه اقتصادی الف،   3970121142 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

بانک مرکزی نخستین اطلاعیه خود را درباره دلار 4200 تومان اعلام کرد که براساس آن میزان ارز قابل نگهداری توسط هر شخص حداکثر ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن، بر اساس قانون برخورد می‌شود.

بانک مرکزی در اطلاعیه یکسان سازی نرخ ارز: مهلت ۱۱ روزه به دارندگان بیش از ۱۰ هزار یورو برای سپرده‌گذاری و یا فروش ارز به بانک‌ها/ مردم در مقابل صرافی‌ها تجمع نکنند
به گزارش الف؛ بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای اجرای تصمیم روز گذشته ستاد اقتصادی دولت مبنی بر یکسان سازی نرخ ارز با بهای 42000 ریال برای هر دلار آمریکا که به منظور تثبیت بازار ارز اتخاذ شد، مطالب زیر با هدف پاسخگویی به پرسش های احتمالی هموطنان و تبیین جزئیات تصمیم یاد شده اعلام می شود. لازم به ذکر است بانک مرکزی آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات احتمالی تمام هموطنان است و در صورت لزوم، اطلاعیه های تکمیلی توسط این بانک منتشر خواهد شد. 
 
1. از تاریخ 21 فروردین 1397 بانک مرکزی نسبت به تامین ارز برای تمام نیازهای قانونی تجاری و تولیدی در چارچوب قوانین و مقررات صادرات و واردات و مقررات ارزی کشور بر مبنای هر دلار 42000 ریال اقدام می کند.
 
2. بر اساس بند (خ) ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هر گونه خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی های مجاز  قاچاق محسوب شده و نهادهای ذیصلاح با مرتکب بر اساس قوانین و مقررات جاری از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می کنند.
 
3. میزان ارز قابل نگهداری توسط هر شخص بر اساس دستورالعمل صادره توسط بانک مرکزی در تاریخ 21 فروردین 1396 حداکثر 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن در اختیار هر شخص، با مرتکب بر اساس قانون برخورد خواهد شد. 
 
4. تمام اشخاصی که سابقاً اقدام به خرید ارز به صورت اسکناس  کرده اند و در تاریخ صدور این اطلاعیه بیش از 10 هزار یورو یا معادل آن ارز در اختیار دارند، حداکثر تا پایان ماه جاری نسبت به سپرده گذاری ارز  در بانک های مزبور یا فروش آن به بانکها اقدام کنند. بر اساس بخشنامه مورخ 1396.12.26 بانک مرکزی، در صورت سپرده گذاری ارزی در بانک ها، سود ارزی بر اساس مقررات بانک مرکزی به سپرده های مزبور پرداخت خواهد شد. بازپرداخت اسکناس به سپرده گذاران ارزی در صورت مطالبه آنها  تضمین  می شود. 
 
5. تامین ارز تمام واردات به کشور پس از ثبت سفارش انجام می شود. ثبت سفارش صرفاً با پرداخت از طریق مسیر بانکی مجاز است. 
 
6. بانک ها علاوه بر انجام حواله توسط خود می توانند پس از تشکیل پرونده و اخذ تعهد از وارد کننده، نسبت به ثبت درخواست ارز به صورت حواله در سامانه نیما  و همچنین حواله ارز از طریق صرافی ها اقدام کنند. 
 
7. تمام صادرکنندگان موظفند ارز حاصل از صادرات را به جز مواردی که صرف واردات توسط خود، بازپرداخت بدهی ارزی و یا سپرده گذاری می کنند، از طریق سامانه نیما به بانک ها و صرافی های مجاز بفروشند. 
 
8. ضوابط مربوط به تامین ارز برای مسافران به خارج از کشور، دانشجویی و درمانی و سایر موارد در مبادی خروجی همزمان با فراهم شدن تمهیدات آن اطلاع رسانی خواهد شد. 
 


بانک مرکزی: مردم در مقابل صرافی‌ها تجمع نکنند/دلار فقط به متقاضیان قانونی تعلق می‌گیرد
ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان صرفا به متقاضیان قانونی به منظور فعالیت در حوزه های تجارت و تولید تعلق می‌گیرد و صرافان مجاز به فروش ارز به شهروندان عادی نیستند.


بعد از اجرای یکسان سازی نرخ ارز توسط بانک مرکزی و اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومانی برای هر دلار آمریکا، بازار ارز شاهد تشکیل صف شهروندان در مقابل صرافی‌ها برای دریافت ارز با نرخ اعلامی بانک مرکزی است. این در حالی است که یک مقام آگاه در بانک مرکزی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی صرفا برای متقاضیان واقعی از جمله واردکنندگان و صادرکنندگان کالا از طریق سامانه نیما و صرافی های مجاز تعلق می گیرد گفت: بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، هر گونه خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و صرافی های مجاز  قاچاق محسوب شده و نهادهای ذیصلاح با این اشخاص بر اساس قوانین و مقررات جاری از جمله قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد می‌کنند.

وی از تصمیم گیری بانک مرکزی در روزهای آینده برای نحوه و میزان تخصیص ارز مسافری، دانشجویی و درمانی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی و در راستای یکسان سازی نرخ ارز، خرید و فروش ارز با هدف مبادله در بازار آزاد و خارج از سیستم بانکی جرم محسوب می‌شود؛ لذا به شهروندان توصیه می شود از تجمع در مقابل صرافی ها خودداری کنند.

پس از اعلام تک نرخی شدن دلار در شب گذشته و تعیین رقم ۴۲۰۰ تومانی برای آن، امروز بسیاری از مردم در مقابل صرافی‌ها برای دریافت دلار صف کشیدند. این در حالی است که طبق بیانیه امروز بانک مرکزی تکلیف پرداخت دلار به فعالان بازرگانی و اقتصادی مشخص شده و سامانه "نیما" برای این منظور مشخص شده است. تامین ارز برای مسافران به خارج از کشور، دانشجویان، درمانی و سایر موارد هم قرار است در مبادی خروجی (فرودگاه‌ها) برآورده شود که طبق اعلام بانک مرکزی همزمان با فراهم شدن تمهیدات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که دیگر بانک مرکزی به صرافی‌ها دلار نخواهد داد و با این کار به دنبال حذف واسطه‌گری و خرید و فروش ارز در بازار غیر رسمی است و با همین استدلال می‌توان گفت که تجمع مردم در مقابل صرافی‌ها برای دریافت دلار بی‌فایده است چون قرار نیست بانک مرکزی ارزی در اختیار آنان بگذارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۸۴۱۱۱۲:۴۳:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اقدامات خوبی داره انجام میشه و امیدواریم به صورت کامل اجرا بشه و نتیجه بدهد .
ناشناس۲۹۸۷۵۶۱۶:۵۴:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دقیقآ!! این همون کاری هست که از سال ها پیش باید اجرا میشد و ارز را از حالت کالا در میاورد. بی ملاحظه باید عرض کنم که ملت متاسفانه طمع کار کم‌کار متوقعی داریم که تنها به فکر کالا کردن ارز است.
ناشناس۲۹۸۸۸۷۱۸:۵۱:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
مردم حق دارند سرمایه خودشون رو حفظ کنند. دلار کالا نیست - سکه چی؟ بانکها با پول مردم سکه بخرند چند برابر سودی که می دهند رو در میارن! 3 ماه کار اخیر بنده ارزش 1 روز وقت صرف کردن بابت تبدیل پس انداز به سکه و دلار رو نداشت.
اردکانی۲۹۸۹۸۰۲۱:۳۵:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
پاسخ ابهام اصلی! یعنی علت صعود انفجاری؟ علت این است که دولت با اجرای چنین نمایشی، نرخ دلار را بالا برد تا بتواند ۴۲۰۰ را که قبلا مصوب شد را مقبول و قانونی اعلام کنند بازی به مرگ گرفتن و به تب راضی شدن این فریبکاری نیست؟
ناشناس۲۹۸۸۰۲۱۷:۳۳:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اره با عینک سیاسی واقعا خوب داره کار میشه
ناشناس۲۹۸۸۴۴۱۸:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این اقدامات قبل تر هم در دوره هایی انجام شده و نتیجه ای نداشته. البته ضابطه مند شدن هر امری قطعا نتیجه مثبت داره در این بخشنامه چند نکته منفی هست. اول اینکه نرخ دستوری فقط وقتی جواب میده که تنها عرضه کننده یک نفر باشه الان که صرافی های مختلفی هست و در جاهای مختلفی ارز داره خرید و فروش میشه این موضوع به سختی انجام میشه دوم هم اینکه وقتی بانکها امکان تبادل ارزی رو ندارن آیا افتتاح، نگهداری و پرداخت سود به دارندگان ارز که اساسا به نظر می رسه برای هیچ فعالیت اقتصادی اقدام به خرید ارز کردن واقعا توجیه داره سوم بهترین ابزار کنترل بازار استقرار سیستم مالیاتی شفاف هست که بر مبنای اون درامد افراد و نحوه هزینه کرد این درامد کاملا شفاف باشه وقتی به پول در سپرده بانکی سود داده میشه بدون اخذ مالیات وقتی بخشی اعظمی از افراد بدون پرداخت مالیات می تونن از طریق دلالی و فعالیتهای واسطه گری به درامدهای میلیاردی یک شبه و باد اورده می رسن طبیعی هست که سرریز این درامد وارد بازارهای غیر مولد مثل ارز و سکه بشه
ناشناس۲۹۸۹۸۷۲۱:۴۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
حرفی غیر منطقی و شاید هم غیر شرعی باشد مردم ۴۰ سال است بجزء کاهش ارزش پولشون چیزی ندیده اند ! چه بکنند بنشینند تا تتمه سرمایه و پس اندازشان مثل دود شود ، این حق مسلم مردم است که خود انتخاب کنند چه بکنند بانک مرکزی و اقمار بانکی اش به فکر حفاظت از ثروت مردم باشند پول ها را بدون حساب و کتاب وام ندهند اینهمه دیون عقب افتاده هزاران میلیاردی ایجاد نکنند امثال بابک زنجانیها و بقیه را درست نکنند ، مردم مگر بیکارند که بروند دلار و یا هر ارز کوفتی دیگری را بخرند مردم از سیاستهای غلط شما و امثال شما به وحشت افتاده و دنبال ارز و طلا میروند تا حاصل سالها کارشان برباد نرود .
ناشناس۲۹۸۴۱۲۱۲:۴۴:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
حالا یکی 20000 یورو را در بانک سپرده گذازی کرده موقع درخواست پولش از بانک که باید 10000 یورو طبق این بیانیه داشته باشد ! با بگیر و ببند هیچ اتفاقی نمی افتد شاهد آن همین دیش های ماهواره هست
ناشناس۲۹۸۴۶۹۱۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بگیر و ببند فقط باعث گران تر شدن ارز می شود و این پیغام را به مردم می دهد که دولت دلار ندارد.
ناشناس۲۹۸۸۱۵۱۷:۴۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دلار هم داشته باشه الان باید واردات را کنترل کرد و ذخایر ارزی کشور را حفظ کرد چون ممکنه روزهای سخت تری در راه باشه
ناشناس۲۹۸۸۲۷۱۷:۵۷:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اگر همه مردم بخوان پول هاشون رو عوض کنن ، وضعیت وخیم میشه ، حتی اقتصادهای بزرگ هم توان چنین باری رو نداره . این مسائل امروز بیشتر جنبه روانی داره .
ناشناس۲۹۹۰۰۰۲۲:۲۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اینکه مردم می خواهند پولهایشان را با دلار عوض کنند یعنی اینکه امیدی به آینده ندارند . اقتصاد را مردم می سازند و نمی توان آنها را برای مدت طولانی فریب داد یا مجبور به کاری کرد .
مهدی۲۹۸۸۹۶۱۹:۱۱:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
من به این دولت رای ندادم ولی در این شرایط تنها راهه اگه دولت بدون محدودیت دلار بفروشه مردم هرچقدر هم که باشه همه رو می خرند
ناشناس۲۹۸۴۹۶۱۳:۳۵:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
سیاستهای ماکیاولی را که خوب میشناسید . لذا وقتتان را در خصوص این تعاریف نمی گیرم. دولت محترم تدبیر و امید چه فتوحاتی را اعلام کرده است: اول نرخ مبادلاتی را به نفع خودش 5000 ریال گران کرده است . برایش دست بزنید تا حالا هرکس ثبت شفارش برای امور تولید داشت نرح مبادلاتی می گرفت که حالا این نرخ را برای تولید در سال اقتصاد مقاومتی با 5000 ریال بابت هر دلار اضافی باید تامین کند . محاسبکن قیمت تمام شده تولید داخلی در سال اقتصاد مقاومتی را در همراهی دولت محترم برای تخقق آن دوم مردم را ترسانده و دارائی ارزی انها را یک باره قاچاق از جمله مواد مخدر اعلام کرده است. دست مریزاد شاید همین روزها به فکرشان برسد که هرکس مثلا بیشتر از 500 گرم طلاجات داشته باشد قاچاقجی محسوب است و یا اگر بیشتر از یک فرش 12 متری در هر خانه پیدا کردیم طرف قاچاقجی است.. ملاجظه کنید عمق دانش مشاوران ابگوشتی دولت محترم و رئیس کل بانک مرکزی کشور را که فی الواقع نمونه اند برای اقتصاد دنیا سوم راه را برای حواله های عادی مردم از طریق و روال معمول بسته و عملا انها را کلا به بازار قاچاق ارز سپرده است . ماشاالله عده بی شماری از مردم برای خویشاوندان و فرزندان چه شاغل به تحصیل و جه مشغول زندگی در خارج گهگاه و یا منظمکا مقداری پول از طریق صرافیها حواله می گردند . که یکباره مسیرشان را مسدود و این اهالی را در خارج کشور با بجران زندگی و تحصیل و در داخل کشور به چاره جوئی برای پیدا کردن راههای غیر قانونی هدایت کرده اند. چهارم انکه بحران ارزی را نه تنها حل نکرده اند بلکه با شیوه یک ماست مالی بدریخت روی ان انجام داده اند
ناشناس۲۹۸۵۶۱۱۴:۱۶:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
شما چطور کشف میکنید آخه. تو خیابون جلوی پلیس خلاف رانندگی میکنند( کمربند جلو رو هم دیگه نمیبندن چون برخوردها تموم شد) هیچی نمیشه اونوقت میخواید دلار ها و... دلال هارو کشف کنید. ابهت ندارید که وضع اینه.
ناشناس۲۹۸۷۵۸۱۶:۵۵:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
شما احتمالا سنتون کمه و تجربه دهه 60 و اوایل 70 رو ندارین . اون موقع هم همینطوری شد و خیلی ها رو بخاطر قاچاق دلار و ارز گرفتن .
ناشناس۲۹۸۵۷۶۱۴:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
تو خونه ما هشت نفر زندگی می کنن - میتونیم نفری ده هزار یورو کلا هشتاد هزار یورو تو خونه نگهداریم؟؟
ناشناس۲۹۸۶۰۹۱۴:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
میزان ارز قابل نگهداری توسط هر شخص بر اساس دستورالعمل صادره توسط بانک مرکزی در تاریخ 21 فروردین 1396 حداکثر 10 هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها بوده و در صورت کشف میزان بیش از آن در اختیار هر شخص، با مرتکب بر اساس قانون برخورد خواهد شد!!!!!!!!!!!! کدوم قانون؟؟؟؟ بانک مرکزی قانون وضع کرده؟؟!!!!!!
علی۲۹۸۶۵۹۱۵:۳۱:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
از کی تاحالا بانک مرکزی قانون گذار شده؟ - "با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی و در راستای یکسان سازی نرخ ارز، خرید و فروش ارز با هدف مبادله در بازار آزاد و خارج از سیستم بانکی جرم محسوب می‌شود"
ناشناس۲۹۸۷۶۱۱۶:۵۷:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
از اولش هم جرم بوده ولی اجرا نمیشده . هیچ جای دنیا کنار خیابان ارز نمیفروشن . از این نظر ما تو دنیا نوبر هستیم .
ناشناس۲۹۹۰۶۲۲۳:۵۰:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
شما دبی و مکه و کربلا و کابل و ترکیه و چین و هند برو ببین چطور صراف ها دلار خرید و فروش میکند لطفا نظر جهانی نده فکر کنم شما تا امروز خارج نرفتی که همچین نظری دادی
ناشناس۲۹۸۶۶۴۱۵:۳۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بهترین از این نمی شد ارز را گران کرد !
ناشناس۲۹۸۷۰۸۱۶:۲۱:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بیارید با زبون خوش تحویل بدید :))
ناشناس۲۹۸۷۹۳۱۷:۲۸:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
مگر نه ضرب شصت نشون می دیم!
ناشناس۲۹۸۷۲۹۱۶:۳۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
آقای جهانگیری فرمودن که خرید و فروش دلار بالاتر از 4200 تومن مثل قاچاق مواده مخدره و خریدار و فروشنده دادگاهی می شوند. از طرفی الان توی بازار دلار 4200 وجود خارجی نداره. خب حالا اگر کسی دلار بخواهد باید چه کار کنه؟ آخه اینطوری که نمیشه بازار را متعادل کرد. پیشنهاد می کنم صحبت های آقایان در زمان انتخابات را برایشان بزارید.
ناشناس۲۹۸۷۳۲۱۶:۳۷:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
سلام . این اوضاع قابل پیش بینی بود . اما تصمیم لازم قبل از وقوع در زمان مناسب باید گرفته شود . ما در زمان صلح نیستیم انواع فشارها وجود دارد . مدیر فقط تجربه نمیخواهد . شجاعت و انگیزه و بخصوص قدرت پیش بینی برنامه ریزی و عملکرد بموقع لازم دارد . متاسفانه مدیران ما گرفتار گروه بازی و سیاه نمایی اند با این وجود ما دشمن نمیخوایم دوستان از انها بدترند.
ناشناس۲۹۸۷۴۴۱۶:۴۶:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
طبق آمار بانک مرکزی و کمیسیون اقتصادی مجلس در چند ماه آخر سال ۹۶ ،حدود سی میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده که رقم بی سابقه ای در چهل سال قبل هست و جالب این هست که خارج کردن ارز در کشور آمریکا برای هر نفر ده هزار دلار هست و برای خارج کردن ارز از کشور های دیگه باید از کلی فیلتر عبور کنی ولی اینجا عده ای یک شبه چند میلیون دلار از کشور خارج میکنن و هیچ قانونی هم برای برخورد با این آدمها نیست.
ناشناس۲۹۸۸۹۱۱۸:۵۹:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
تو امریکا شما می تونی کارت اعتباری داشته باشی هر جای دنیا بخوای ازش استفاده کنی. پول نقد ۱۰ هزار دلار می تونی همرات داشته باشی. اینجا چی؟
ناشناس۲۹۹۰۶۶۲۳:۵۶:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
در امریکا بیشتر از ده هزار دلار نقدی همراه خودت نمیتوانی خارج کنی ولی در کارت بانکی خودت میلیارد دلار هم اگر داشتی میتوانید استفاده کنی عوام فریبی نکن ماستر کارت بیشتر دنیا میتوانید استفاده کنی و بستگی به پول یا اعتبار که دلار که بعضی ها اعتبار یک میلیون دلاری دارن با تشکر
ناشناس۲۹۸۷۵۱۱۶:۵۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دلار را روی 1 میلیون تومان حساب کنید..الان سیف داره علامت خرید میده..چرا نمی فهمید نداریم.نداریم..
ناشناس۲۹۸۹۵۵۲۰:۴۷:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
جو الکی نده عمو کشور دلار زیاد داره اسکناس دلار نداره
ناشناس۲۹۸۷۶۸۱۷:۰۱:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اجرای این دستور العمل خیلی سخته. اگرهم اجرا بشه پولهای سرگردان از جای دیگه مثل مسکن سر در میاره.
ناشناس۲۹۸۷۷۷۱۷:۰۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
نوشته هرکس بیشتر از ده هزار یورو داره در بانک سپرده گذاری کنه و «بازپرداخت اسکناس به سپرده گذاران ارزی در صورت مطالبه آنها تضمین می شود.» مطلب کاملاً تناقض داره. اگه بیشتر از ده هزار یورو نقد جرم باشه چطوری بانک بازپرداخت اسکناس رو تضمین می کنه؟ در واقع منظور اینه که هرکس سپرده ارزی داره بیش از ده هزار یورو نقد نمی تونه از بانک بگیره. فاتحه سپرده های ارزی هم خونده شد.
ناشناس۲۹۹۱۴۸۰۱:۳۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۲۲
این دولت به فکر این است که چطوری امروز رو به شب برسونه، شما از فردا صحبت میکنید؟!
ناشناس۲۹۸۷۹۷۱۷:۳۰:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
از ابتدای انقلاب باید همین گونه می شد ولی کمی دیر ولی هر وقت ماهی را از اب بگیری تازه است . این چه معنی دارد که ارز یک مملکت در زیر بالشت و لحاف مردم عادی باشه . ارز باید دست تولید کننده و وارد کننده مواد اولیه باشه دست صنعت گر و تاجر واقعی باشه . یک پیشنهاد هم دارم اینکه دولت بیاد و از صرافی ها لیست کسانی که تا به امروز ارز حواله کرده اند را مطالبه کند و بررسی کند که این اشخاص این ارزها را چکار کردند . اگر واردات داشتند امار گمرکی بیارند . امیدوار هستیم با این کار حداقل جلوی قاچاق گرفته بشه . ارز خیلی ارزان دست قاچای چی بوده تا الان .
ناشناس۲۹۹۰۰۹۲۲:۳۶:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
درسته‌. اما یه مسافر از کجا باید ارز بگیره؟؟
ناشناس۲۹۸۸۰۵۱۷:۳۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
متاسفانه این نشان می دهد که همانطور که بعضی از مسولیت اواخر سال ۹۶گفتند:سال ۹۷ سال سخت یا بسیار سختی خواهد بود.
حامد۲۹۸۸۰۹۱۷:۴۰:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
یعنی چی ؟ اینهم شد سیاستگزاری ؟ ارز آزاد که همون 6 هزار تومان ، دولتی هم الحمدلله پانصد تومان گران شد
ناشناس۲۹۸۸۳۱۱۸:۰۱:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دولت این آقای روحانی هم سرهنگی ترین دولت تاریخ بود. من سرهنگ نیستم :)
ناشناس۲۹۸۸۳۹۱۸:۰۶:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
جالبه هرکی میزان ارزی که داره بیشتر از ده هزار یورو باشه مجرمه. اینم تعریف جدید مجرم از منظر اقتصادی. ...
ناشناس۲۹۹۰۱۴۲۲:۴۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
چرا مغلطه میکنید؟ داشتن ده هزار یورو و بیشتر جرم نیست.نگهداری و احتکارش خارج از سیستم بانکی جرمه
عدالت۲۹۸۸۷۱۱۸:۲۷:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
به این کار میگن لوله کردن آقای روحانی و جهانگیری یادتون است در مناظره چقدر راجع به بالا رفتن نرخ لحظه ای دلار گرد و خاک می کردی و از سیاست های بگیر و ببند انتقاد می کردی حال که شما دست اونها را از پشت بستی فیلم مناظره ها را دوباره ببینید تا مشاهده کنید چه وعده های به مردم دادند چه بود چی شد
ناشناس۲۹۸۸۷۵۱۸:۳۴:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
قشنگ تابلوئه که کفگیر ارزی کشور به ته دیگ خورده. تازه اینها همه قبل از پاره شدن برجام بدست ترامپ دیوانه است.
ناشناس۲۹۸۹۱۲۱۹:۲۲:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
فقط مونده حکومت نظامی اعلام کنید.
ناشناس۲۹۸۹۱۴۱۹:۲۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ارز عوض ارزان شدن گران شد و مجلس هم هیچی نگفت و ارز مبادلاتی که شامل همه واردات میشود از 3700 به 4200 رسید پس جنس و واردات مواد اولیه حداقل 25 درصد گران خواهد شد و بقیه هم که ارز به هر دلیلی احتیاج داشته باشند باید دلار بالای 6000 بخرند ولی اقایان این بار اگر این فنر در برود قابل جمع کردن نخواهد بود
ناشناس۲۹۸۹۲۶۱۹:۵۳:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این تصمیم به دلایل زیر سرتا پا مزخرف و غیر عملی و رانتی است ۱ فرض کنید بنده ده میلیون دلار پول دارم مگر چقدر فضا اشغال می کنددر کمد خانه ام نگهداری می کنم ۲ با طلا و نقره و سایر فلزات قیمتی چه می کنید ۳ با مواد اولیه وارداتی از خارج چه می کنید ۴ با صادرات بعد از فراوری چه می کنید کار خانه داری مجوز می گیرد طلا وارد می کند با قیمت دلار ۴۲۰۰ بعد طلا را تبدیل به انگشترو محصولات دیگر کرده و یادر کشور ویادر خارج از کشور با قیمت واقعی یعنی دلار ۶۲۰۰ می فروشد البته این مثال بود و راجع به تمام تولیدات صدق می کند البته تفاوت دلار دولتی و واقعی را باز مردم عادی می پردازند و باز شکاف طبقاتی زیاد می شود جالب است بدانیم این کشف جدیدی نیست و اول انقلاب هم دلار هفتمنی به افراد خاص داده شد در حالی که دلار ۱۲۰ تومان بود
ناشناس۲۹۸۹۳۹۲۰:۲۰:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
حالا از کجا می فهمن چقدر پول تو گاوصندوق داریم؟بیایم حساب باز کنیم بعدش موقعی که پولمون را می خواهیم به جاش ریال بدهند(زمان جادوی هزاره سوم ای کلاه سر من رفت)
ناشناس۲۹۸۹۴۰۲۰:۲۰:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
همه جا بحث دلار شده، اما واقعیت اینه که ترامپ داره به سوریه حمله میکنه و سیاست خارجی ما در این مورد روشن نیست.
ناشناس۲۹۸۹۴۴۲۰:۲۴:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
من یه سوال دارم. برای اقامت در گرجستان ۳۰ هزار دلار ارز کم دارم که یک خونه بخرم. الان دقیقا من چی کار کنم؟
ناشناس۲۹۸۹۵۷۲۰:۵۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اخرین تیر ترکش فنر در خواهد رفت و دلار صد هزار تومانی هم خواهیم دید
ناشناس۲۹۹۰۰۷۲۲:۳۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
چرا دولت در مورد مالیات بر خانه های خالی ومغازه های خالی که سالها بلا استفاده است وعده ای سالیان سال با احتکاران به پولهای هنگفت رسیده اند اینچنین اراده ای را به اجرا در نیاورد، آیا میتوان نگهداری ارز را بایک نگاه اما احتکار صدها وصدها آپارتمان خالی را در طی سالیان سال در نظر نگرفت ایا میتوان یک اهرم از اقتصاد را به مردم نشان داد اما در سایر موارد اقتصاد با بیتفاوتی از آن رد شد در بسیاری از کشورهای سرمایه داری همانطور که در مورد ارز در مورد آپارتمان وسایر نیازهای اساسی مردم با قوانین مختلف مانع تلاطم بازار بااجرای قوانین وتصویب قوانین جدید میشوند
فرشید۲۹۹۰۱۳۲۲:۳۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اقدامات خوبی بود.با این جماعت تن پرور که همیشه به دنبال کسب سود با دلال بازی و بدون زحمت کشیدن و ایجاد ارزش افزوده هستند فقط با ضرب و زور میشه برخورد کرد.
همان۲۹۹۰۴۶۲۳:۳۰:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اون سی میلیارد چی میشه؟حالا که بردند ؟افتادید دنبال بیست میلیارده؟حتما ،حتما ،مردم از فردا صف میبندند برای افتتاح حساب سپرده ارزی؟
ناشناس۲۹۹۱۰۱۰۰:۲۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۲
این طرح یک تناقص اساسی داره، میگویند داشتن بیش از 10 هزار یورو قاچاق ارز محسوب میشه، از طرفی میگن بیشتر از 10 هزار یورو دارید باید بیارید بانک و هر وقت که خواستید ما بهتون بصورت یورو پس میدیم. ایراد کار اینجاست که اگر کسی فرضا 100 هزار یورو تو حساب بریزه و روزی که بخواد بره و 100 هزار یورو را پس بگیره، چون گفته اند داشتن بالای 10 هزار یورو قاچاق هست اون فرد نمیتونه این پول را از بانک بگیره چون قاچاقچی محسوب میشه و احتمالا با این جواب مواجه میشه که با توجه به قانون جاری کشور ما فقط 10 هزار یورو را بصورت یورو پس میدیم و بقش به نرخ روز بانک مرکزی ریال میدیم. میگید نه؟ صبر کنید و تماشا کنید...
ناشناس۲۹۹۱۰۳۰۰:۲۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۲
این قانون برای خارجی ها هم صدق میکنه؟ یا فقط برای مردم بیچاره ایران هست؟
ناشناس۲۹۹۱۳۷۰۱:۲۹:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۲
بانک مرکزی قانون گذاریم می کنه؟ من الان می خوام برم خارج خونه بخرم از کجا باید ارز بگیرم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های دیروز

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  3. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  4. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  5. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  6. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

  7. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  8. تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ قابلیت اجرایی ندارد/ مصوبه دولت اصلاح شود  

  9. انتظار ۹ساله برای اصلاح هزینه تخلف رانندگی/تغییری برای حفظ جان مردم

  10. ایران بر سکوی بریکس/ دستاوردهای پولی، مالی برای ایران چیست؟  

  11.   طحان‌ نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است  

  12.  مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

  13. هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود/ علت مرگ این پزشک مشخص نیست  

  14. پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر

  15. عکسی از سیدمحمد خاتمی در مراسم ترحیم زهرا شجاعی/ این وزیر دولت رئیسی هم آمد

پربحث‌های هفته

  1. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  2. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  3. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. وکیل رسمی دادگستری به اتهام اخذ رشوه دستگیر شد  

  12. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  13. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  14. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  15. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  16. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  17. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  18. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  19. سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  23. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  24. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  25. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

آخرین عناوین