اظهارات مهم اسحاق جهانگیری درباره ارز پس از جلسه با رئیس‌جمهور: نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان خواهد بود/ نرخ بالاتر، از فردا قاچاق خواهد بود مثل مواد مخدر ؛ با خریدار و فروشندگان برخورد می شود / هیچ کالایی افزایش قیمت نخواهد داشت+فیلم

گروه اقتصادی الف،   3970120242 ۷۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون اول رئیس جمهور، پس از پایان جلسه با رئیس‌جمهور اعلام کرد که از فردا نرخ دلار به قیمت ۴۲۰۰ تومان برای همه فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان خواهد بود/ نرخ بالاتر، از فردا قاچاق خواهد بود مثل مواد مخدر ؛ با خریدار و فروشندگان برخورد می شود / هیچ کالایی افزایش قیمت نخواهد داشت+فیلم

به گزارش الف، دوشنبه شب و در پایان جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور ، گفت: با این رقم، ارز مورد نیاز همه بخش ها از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز تامین می شود.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تامین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه جلسه دوشنبه شب در پی جلسات روزهای گذشته در ارتباط با مسایل ارزی تشکیل شد، گفت: در این جلسه تصمیمات نهایی با حضور آقای رئیس جمهور اتخاذ شد که جهت اطلاع ملت عزیز ایران اعلام می‌کنم.

جهانگیری ایجاد ثبات اقتصادی را از وظایف دولت ها برشمرد و اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم ثبات اقتصادی کشور بود که در این حوزه می توان به کاهش نرخ تورم و تک واحدی شدن این نرخ اشاره کرد. دولت باید شرایطی بوجود آورد که شاخص‌های اصلی اقتصادی همانند نرخ ارز و سود بانکی برای فعالان اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: متاسفانه در روزهای اخیر اتفاقاتی در نرخ ارز روی داد که موجب نگرانی مردم و فعالان اقتصادی شد و از طرفی ثبات اقتصادی کشور به عنوان یکی از دستاوردهای اقتصادی دولت مورد تهدید قرار گرفت.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و مخالفین و بخصوص آمریکایی‌ها بعد از توافق برجام و روی کار آمدن ترامپ برای متلاطم نشان دادن فضای اقتصادی کشور با هدف جلوگیری از تشویق دیگران به همکاری اقتصادی با ایران گفت: خوشبختانه با کار جدی که در عرصه بین المللی انجام گرفت با دولت‌های مختلف میلیاردها دلار توافق کردیم که فاینانس به ایران اختصاص داده شود و بیش از 30 میلیارد دلار حتی ضمانت‌نامه‌اش در سطح دولت به نام بانک‌های این کشور صادر شد.

جهانگیری افزود: یک حجم وسیعی منابع خارجی در حال حرکت به سمت کشور است و در چنین شرایطی اینگونه تغییرات در نرخ ارز خیلی غیرطبیعی است و به نظر می‌آید که عوامل غیراقتصادی ،غیرقابل توجیه و پیش‌بینی نشده در این موضوع موثر بوده و در چنین شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم فضای اقتصادی کشور متلاطم شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه "در این چارچوب تصمیم گرفته شد در ارتباط با مسایل ارز و نیازهای ارزی کشور یک بررسی دقیق انجام گیرد"، اظهارداشت: در شرایط فعلی بیش از 90 میلیارد دلار صادرات ایران است . مجموعه کالاهایی که طی سال‌های گذشته و سال 96 وارد کشور شده به طور متوسط سالی حدود 50 میلیارد دلار بوده است و در کنار آن مقداری ارز هم برای ارائه خدمات به مسافران، دانشجویان ،امور درمانی و از این قبیل امور نیاز داریم که باید تامین شود.

جهانگیری گفت: در 5 سال اخیر میزان ارز ما خیلی بیش از نیاز بوده و در برخی از سال‌ها تا 15 الی 20 میلیارد، ارز اضافه بر ارز مورد نیاز برای نیازهای ضروری اقتصاد، واردات کالا و واردات خدمات داشته ایم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اقتصادی که همواره مازاد ارزی دارد، نباید در آن یک اتفاق اینگونه‌ای بیافتد و این غیرطبیعی است . بعضی‌ها می‌گویند که دست‌های مداخله‌گر بیرونی فضای اقتصاد کشور را آشفته می‌کندو بعضی‌ها می گویند فضاسازی‌های برخی از جریانات در داخل کشور ممکن است به چنین موضوعی دامن زده تا نگذارند فضای باثباتی بر اقتصاد کشور حاکم شود.

جهانگیری اظهارداشت: دولت مصمم است به مردم اطمینان دهد که قادر است اقتصاد کشور را باثبات، بااطمینان و قابل پیش‌بینی اداره کند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که نرخ دلار از فردا(سه شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان ، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان ، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خودشان به ارز نیاز دارند، 4 هزار و 200 تومان خواهد بود و با این عدد و رقم ارز به همه نیازهای کشور از طریق بانک مرکزی و صرافی‌ها و بانک‌های تحت کنترل بانک مرکزی ارز پاسخ داده خواهد شد.

وی تصریح کرد:هیچ نرخ ارزی با قیمت‌های دیگری به رسمیت نمی‌شناسیم و برای ما هر قیمت ارز غیر رسمی دیگری در بازار از فردا به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد مثل قاچاقی که وقتی می‌گوییم مواد مخدر قاچاق است و کسی حق خرید و فروش ندارد و با کسی که خرید و فروش می‌کند، برخورد می‌شود، نرخ دیگری هم اگر در بازار شکل بگیرد دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی برخورد خواهند کرد و به رسمیت نمی‌شناسیم.

جهانگیری افزود: مجدداً تاکید می‌کنم برای تامین همه نیازهای کشور با این عددی که اعلام شد، ارز از طریق بانک، حواله‌ای، صرافی و روش‌هایی که وجود دارد، تحویل داده خواهد شد و تامین می شود.

معاون اول رئیس جمهور افزود: بعد از این حتماً یک مازاد ارزی قابل توجه‌ای برای کشور خواهیم داشت حتی اگر در مواقعی که نیاز باشد برای بخش‌های دیگری با امکانات بیشتری ارز تامین کنیم، حتماً تامین خواهیم کرد. دغدغه مردم برطرف خواهد شد و هیچ‌کسی نمی‌تواند در بازار در جایی اعلام کند به دلیل اینکه یک قیمتی که معلوم نیست در کجا ممکن است شکل بگیرد، کالایی که در داخل مغازه است ، گران خواهد شد.

وی گفت: ارزش هر کالایی که در بخش‌های مختلف وارد کشور می‌شود با این عددی که اعلام شد تعیین می شود و مردم نباید نگران باشند که کالایی افزایش قیمت پیدا کند و با قاطعیتی که دولت و رئیس جمهور و قوای سه گانه دارند، ثبات اقتصادی کشور استمرار پیدا خواهد کرد و ارز مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی کشور تامین خواهد شد.

جهانگیری افزود: حتی سرمایه‌گذار خارجی که ارز وارد کشور می کند ، سود آن برای خروج بر اساس همین نرخ اعلامی خواهد بود. به همه بخش های مختلف تاکید می کنم که ارز مورد نیازشان با این قیمت تامین خواهد شد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۷۸۳۸۲۳:۱۸:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
یعنی حالا خوشحال باشیم؟ دولت نرخ ارزو از ۳۵۰۰ رسما کرد ۴۲۰۰ و حالا باید براش کف و سوت بزنیم؟؟؟؟؟؟
من من۲۹۷۹۹۱۰۱:۵۰:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این تنها راه حل باقی مونده بود.. البته اگر بتونن پیاده بکنن... در چند روز گذشته هیچ خرید فروش واقعی با حجم بالا برای قیمت 550تا 6000 نبود .. اما هجوم مردم باعث شد این قیمتها واقعی و رسمی بشه! دقت کن نرخ حواله دلار ازاد وقتی دلار مثلا شده بود 5700 روی 5200 مونده بود! چون واقعا معامله نمیشد! امرزو ک گفته شد دلار بالای 6 هست نهایتا باز تا 5500-5600 میرفت! اما باز معامله واقی نبود امروز... فقط و فقط هجوم مردم و این جو روانی اتمام برجام و اغاز جنگ باعث این داستان شده! اینو چندجا گفتم! تعیین قیمت ارز توسط کشور سوم نیست! بانک مرکزی کشورها بر اساس اعتباراتی که بهش دسترسی داره قیمت رو تعیین میکنه تنها عامل بعدی مردم اون کشور هستن که قیمت رو قبول بکنن یا نه.. بانک مرکزی محدوده قیمت رو مشخص کرده بود اما هجوم سنگین مردم باعث افزایش شدید شده! دقت کن فقط در یک روز که عملا معامله واقعی در بازار نبود هر ساعت یک نرخ اعلام میشد! و 500 تومن افزایش چند ساعته! واقعیت اینجاست اینبار بطور مشخص رفتار جمعی مردم ایران باعث بدبختی خودشون شده! دقت کن! افغانستان هنوز تحریمهای تجاری رو داره نه دسترسی به پی پال داره و نه بیشتر سیستمهای پرداخت تجاری دنیا اجازه حساب داشتن میدن... وضعیت جنگن داخلیشون هم مشخصه... شاخص های اقتصادیشون هم... اما رفتار جمعی افغانها طوری بوده که قیمت پولشون بر اساس حرکت بانک مرکزیشون تنظیم شده! نه اینکه با حمله به صرافی ها خودشون رو نابود بکنن...
ناشناس۲۹۸۰۵۳۰۶:۴۵:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
در خبرها امده بود که در اخرین ساعات کاری دیشب به خاطر عرضه دلار بدون محدودیت در بازار توسط یکی از شرکتهای بزرگ پتروشیمی دولتی یا خصولتی به قیمت 5800 تومان قیمت دلار 400 تومان ریزش داشته و قیمتها به زیر 5750 تومان رسیده. واقعا افرین به این پتروشیمی و مدیرش که چنین متعهد به کشور و ملتش است و بر خلاف جریان بازار حاضر شده چنین فداکاری کند و زیر قیمت دلار را عرضه کنه . مرسی بر این همه شفافیت. اصلا هم مدیونید اگر تصور کنید جریانی مانند رانت اطلاعاتی قبل از این جلسه بوده ! فقط انگیزه خدمت بوده و این مدیر واقعا سزاور نشان خدمت از همان نوعی که تیم مذاکره کننده برجام گرفت می باشد! به هر حال بسیار بسیار باید خوشبین بود که با چنین مدیرانی و چنینی نشت های اطلاعاتی از اتاق مدیریت بالاترین رده های مدیریت اقتصادی و دولتی انتظار بهبود واقعی در بازار ارز و اصولا اقتصاد کشور داشت. متاسفانه!
ناشناس۲۹۸۰۵۷۰۷:۰۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دقت کن ایا افغانستان صرافی دارد؟
ناشناس۲۹۸۰۹۳۰۸:۲۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
فقط یک سوال: در این طرح مدبرانه فکری برای تامین تقاضای میلیون ها دلاری اختلاس گران و هزینه های انچنانی به غیر از شهریه دانشگاه حداقل چند ده هزار از ژنهای برتر برای خرید ویلای و کاندو میلیونی در بهترین و گران قیمت ترین شهرهای دنیا مانند پاریس و لندن و تورنتو و وانکور و نیو یورک و دبی و انتالیا و... ماشینهای انچنانی و از همه مهمتر حساب بانکی و ذخیره دنیا این موجودات دوست داشتنی و بی همتا و البته هزینه زندگی چند صد هزار ایرانی در دوبی و استانبول و مالزی و کانادا و اروپا و... که با سود بانکی سرمایه خود در ایران و تبدیل ان به دلار و ارز خارجی زندگی می کنند شده؟ اگر شده که واقعا خیانت است به ملت و اگر نشده که خوب یعنی بازار سیاه دلار روی شاخش است و اگر تا دیروز این پاساژ افشار و چهارراه استانبول و خیابان فردوسی خودمان بود که ارزش واقعی ریال و دلار را تعیین می نمود و امیدی بود که بتوان از نزدیک شاید تاثیری و کنترلی بر این بازار وقیمت ها گذاشت و لی از فردا این بازار هرات و سلیمانیه و وان و باکو و میر جاوه و دوغارون و زابل و دبی وشنزن و... هستند که ریال و پول ملی ایران را خارج از هر گونه نظارت و امکان تاثیر گذاری دولت و بانک مرکزی ایران قیمت گذاری می کنند. افرین بر این همه مدیریت و تدبیر. واقعا لایق نشان خدمت و سکه ها طلا هستنید!
ناشناس۲۹۸۰۰۶۰۲:۱۴:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دقیقا چه ارزی 3500 بود؟
ناشناس۲۹۸۰۱۰۰۲:۲۳:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
فکر کنم باید چند روز به شکرانه این اقدام فکورانه دولت روزه بگیریم
ناشناس۲۹۸۲۸۴۱۱:۰۹:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
چه ارزی و کی 3500 بود اخوی؟؟؟
ناشناس۲۹۷۸۴۲۲۳:۲۳:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
سقوط در سیاه چاله ونزوئلایی شدن.
ناشناس۲۹۷۸۴۳۲۳:۲۵:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۲۰
با این قیمتی که گذاشتین بنظرم باید یه فکری هم در مورد برخورد با "نفروشندگان" بکنید!
ناشناس۲۹۸۳۰۷۱۱:۲۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
میشه میزان معامله ها رو چک کرد هر کی نفروخت به جرم مشارکت در اخلال در اقتصاد کشور دستگیر کرد! تو ایران تا چوب نباشه هیچی درست نمیشه
ناشناس۲۹۷۸۴۴۲۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۰
چرا همیشه می خواهیم با دنیا و واقعیات ان مخالفت کنیم. چرا یکبار راه پذیرش واقعیت و تغییر امور را در پیش نمی گیریم؟
ناشناس۲۹۷۸۴۶۲۳:۲۶:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
اگر اینجور می شد قیمتها را کنترل کرد کره شمالی و ونزوئلا از ما خیلی موفق تر بودند!
ناشناس۲۹۷۸۴۷۲۳:۲۸:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۰
این یعنی اعلام رسمی خالی بودن دست و اغاز مسابقه سرعت افزایش قیمت دلار و کاهش شدید قیمت ریال
ناشناس۲۹۷۸۴۸۲۳:۲۸:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۰
مردم خوب دقت کنید چی شنیدید. هفته بعد تصمیم بگیرید یه تصمیم شفاف جدی و موثر
ناشناس۲۹۷۸۵۰۲۳:۳۱:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۰
یاد زمان جنگ افتادم. دولت اعلام کرد قیمت ارز از نظر ما 7 تومان است. ولی در بازار به 140 تومان هم رسید. یعنی 20 برابر. حالا هم 4200 تومان . خودتون حدس بزنید در بازار سیاه و غیر قانونی به چند خواهد رسید و همه قیمتها مطابق ان خواهد بود.
سعید۲۹۸۰۰۸۰۲:۱۶:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
انگارزیادی دلار خریده اید ناراحت نباشید ضرر هم جزی ازاقتصاد دلال بازی هست
ناشناس۲۹۸۱۹۰۱۰:۰۶:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
شرایط زمان جنگ و کمبود دلار در کل کشور در آن زمان، قابل تعمیم به زمان حال (که مازاد درآمد ارزی داریم) نیست.
ناشناس۲۹۷۸۵۱۲۳:۳۲:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۰
جهانگیری عشقه.
ناشناس۲۹۷۸۵۲۲۳:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
یعنی همه تدبیر و مدیریت این بود؟ خوب نرخ رسمی ارز ونزوئلا هم یک هزارم قیمت بازار سیاه ان است!
ناشناس۲۹۷۸۵۳۲۳:۳۲:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
من به یک چینی بدهکار هستم میتوانم فردا دو میلیون دلار باقیمت ۴۲۰۰ بگیریم و حواله کنم
ناشناس۲۹۷۹۷۲۰۱:۲۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بستگی دارد به محصول وارداتی شما...دسته بیل و شانه سر و تشتک نوشابه و خروس قندی...بلا مانع است فردا بیا دومیلیون دلار رو بگیر...اما اگر چیز دیگری باشد نمی شود...
ناشناس۲۹۸۳۷۰۱۲:۱۲:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کالا رو رسمی وارد کردی یا قاچاقی؟
ناشناس۲۹۷۸۵۴۲۳:۳۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۰
احسنت احسنت باهمت سیستم انتظامی این تفکر بسیارمفید خواهد بود یکبار هم مردم منفعت طلب تو صف برو ضایع شن تا توهرصفی ندون
امیر۲۹۸۰۳۸۰۵:۲۹:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ایشالاه هرکی خریده یه شبه ضرر کنه
ناشناس۲۹۸۱۳۸۰۹:۱۸:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
جالبه مردم دولت تعیین میکنند که منفعت و منافع ملی را به مسخره نگیره و متعهد باشه، اما سردمداران کشور ما مردم را هر جور میخواهند آنوقت میفرمایند اخه مردم مقصرند که منفعت طلب هستند، بله مردم باید فرشته میبودند که نه بخورند و نه بپوشند تا آنوقت برای این طبقه حاکم و عزیز مشکلی پیش نیاد،
ناشناس۲۹۷۸۵۵۲۳:۳۴:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۰
یک رانت سود دلار دو هزار تومان سود عاید یک عده خاص خواهد شد
ناشناس۲۹۷۸۵۷۲۳:۳۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۰
عجب بالاخره یه برخوردی شد
ناشناس۲۹۸۳۹۷۱۲:۳۶:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
با سلام من نه تاجرم نه کارخانه دار ونه دلال ارز فقط یک سیوال از حقوقدانهای مملکت دارم بر اساس چه منطق وقانونی معاون رییس قوه مجریه قانون وضع میکند ومیگوید دلار بالای 4200 تومان مانند قاچاق هرویین است ایشان باید مجری قانون باشند نه واضع قانون
احمد۲۹۷۸۶۰۲۳:۳۶:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۰
کاش به این راحتی می شد فرمول های اقتصاد رو عوض کرد...حیف
حسینی۲۹۷۸۶۱۲۳:۳۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۰
خدا را شکر. امیدوارم این سری از اعتماد به دولت پشیمون نشیم
ناشناس۲۹۷۸۶۴۲۳:۳۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۲۰
دلالان محترم برای گرفتن دلار 4200 تومنی صف خواهند کشید، مگر اینکه با تدابیری همچون افزایش تعداد پرسنل کنترل کننده و بازرسان، از متقاضیان مدارکی دال بر نیاز به ارز گرفته شود و ارز به میزان قابل قبول و محدود مثلا تا 10000 دلار داده شود نه نامحدود، مثلا از مسافران بلیت و ویزا و پرداخت عوارض خروج مطالبه شود یا از دانشجویان، نامه درخواست ارز وزارت علوم و ...
ناشناس۲۹۷۸۶۵۲۳:۳۹:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۲۰
نمی دانم چرا یاد محمود بهمنی افتادم که در بحبوحه گرانی ارز در زمان احمدی نژاد در تلویزیون اعلام کرد: "از فردا نرخ دلار 1226 تومان تعیین می شود". البته همه دیدند که بعدها نرخ دلار به چه سرانجامی دچار شد.
ناشناس۲۹۷۸۶۷۲۳:۴۲:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
چی میگه؟
ناشناس۲۹۷۸۷۰۲۳:۴۴:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۰
مگه با ضرب و زور درست میشه؟
ناشناس۲۹۷۸۷۲۲۳:۴۴:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۰
تدبیر همیشگی . پاک کردن صورت مسئله
ناشناس۲۹۷۸۷۹۲۳:۴۹:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۰
یارانه ها رو افزایش بدید همین ۴۲۰۰ تومن هم با حقوق مردم ایران نمیخونه،قیمت یه گوشی معمولی با این قیمت دلار میشه ۳ میلیون اونم در حالی که یه کارگر باید ۳ماه چیزی نخوره تا بتونه بخره و این شبیه یه شوخیه،درصورتی که تو سایر کشورها براحتی با حقوق ماهانه قابل خریداری است.
ناشناس۲۹۸۱۱۷۰۸:۵۴:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
گوشی ۳ میلیونی برای شما معمولیه؟!
ناشناس۲۹۷۸۹۰۲۳:۵۸:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۲۰
به جماعت دنباله‌رو غرب عرض می‌کنیم اعتماد یک‌طرفه و چندین ساله آنان به آمریکا و آمریکایی‌ها نتیجه نداد. برای یک‌بار هم که شده از اعتماد به آمریکا دست بردارند تا نتیجه آن را ببینند.
ناشناس۲۹۷۸۹۵۰۰:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کسانی که دلار را به مرز 6000 تومان رساندند و آنانی هم که در این مورد سکوت کرده‌اند، از مسیر اصلی انقلاب منحرف شده‌اند.
ناشناس۲۹۷۸۹۸۰۰:۰۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کدام را از دولت قبول کنیم، رونمایی از خودروی خارجی در کرمان توسط معاون اول رئیس‌جمهور یا شعار حمایت از کالای ایرانی را؟ تناقضات در این دولت چرا موجب پرسیدن سوال در مجلس از رئیس دولت نمی‌شود؟
ناشناس۲۹۷۹۰۱۰۰:۰۵:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
طرح تحول سلامت به فکر سلامت روحی مردم هم باشد. ویزیت 8 هزار تومانی در سال 96 به 32 هزار تومان رسید و امسال به 50 هزار تومان!
ناشناس۲۹۷۹۰۵۰۰:۰۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اقای جهانگیری عزیز واردکنندگانی که در این مدت مجبور به واردات جهت کمبود انبارهایشان بودند تکلیفشان چیست؟ازجمله در دو مرحله خود ما بر مبنای یوروی 5500 و 5900 تومان تجهیزات پزشکی وارد کردیم.
ناشناس۲۹۸۲۳۲۱۰:۳۹:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
حالا دیگه تمام فروشندگان جنس هاشونو با همین دلار 6200 تو همین 2 روز وارد کردن. ما از یک سری از مردم خودمون نخوریم از داعش نمیخوریم.......
ناشناس۲۹۷۹۰۶۰۰:۰۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
من برای تهیه داروی بیماری ام‌اس به داروخانه هلال‌احمر شهر قزوین مراجعه کردم تا کپسول «سینتک» تهیه کنم. گفتند در حال حاضر موجود نیست و اگر برای فروش عرضه کنیم همانند سال قبل 53 هزارتومان نخواهد بود بلکه حدود 170 هزار تومان است و باید هزینه کنید! از مسئولین در وزارت بهداشت می‌پرسم که آیا شعار حمایت از بیماران خاص فقط در نشست‌های خبری بوده است؟
ناشناس۲۹۷۹۰۸۰۰:۰۹:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بیش از 300 نفر از فرزندان این کشور جلوی چشمان بنده شهید شدند و این بنده عاصی خداوند زنده ماند و امروز کارم شرمندگی است و مرتب از خداوند خواسته‌ام که عاق والدین و شهدا نشوم. امیدوارم دیگران از جمله مسئولان کشور هم بیدار بشوند و بدانند که باید روزی پاسخگوی خون‌های ریخته شده بهترین‌های این کشور باشند.
مصطفي۲۹۷۹۰۹۰۰:۱۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
من باور دارم که ایشان دلش میخواد کار مثبتی انجام بده گناهی نداره ، فقط سوادش رو ندارند
ناشناس۲۹۷۹۲۷۰۰:۲۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
خریداران دلار نابود شدن .
ناشناس۲۹۷۹۸۹۰۱:۴۷:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
حقشونه
ناشناس۲۹۸۱۳۱۰۹:۱۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
به همین خیال باش
ناشناس۲۹۷۹۲۹۰۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
گیرم که خلق را به فریبت فریفتی !!! با دست انتقام طبیعت چه میکنی ؟
ناشناس۲۹۷۹۳۴۰۰:۲۸:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بازم یک تصمیم اشتباه دیگه چرا فقط دلار ارزهای دیگه چرا مشمول تک نرخی نیست ...این کار باعث قاچاق زیاد دلار به کشورهای دیگه میشه و در انجا مثلا تبدیل به یورو و یا هر ارز دیگه میشه بعد وارد کشور میکنن و این بازم باعث افزایش قیمتها میشه هم دلار و هم ارزهای دیگه بالاتر میرن .
عدالت۲۹۷۹۴۳۰۰:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
روحانی 92 افزایش قیمت دلار بالای 1500 تومان نتیجه سوء مدیریت است - نه تحریم ها جهانگیری ما 3 سال بر روی سهام عدالت کار کردیم تا مردم لذت سهام دار بودن را ببرند روحانی آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم که مردم احتیاج به یارانه 45000 تومانی نداشته باشند
ناشناس۲۹۷۹۵۱۰۰:۴۶:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
شما اگر واقعا این مقدار ذخیره ارزی دارید پس چرا از حدود 4 ماه قبل که بحران اغاز شد کاری نکردید چرا کسری بودجه خودتونو با افزایش ارز تامین کردید الانم بعیده که این همه دلار در چمدوناتون داشته باشید منتظر موج جدیدی از افزایش قیمتها باید بود... خدا رحم کنه
ناشناس۲۹۷۹۵۲۰۰:۴۸:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
باز هم تصمیم احساساتی و قیمت بدون کارشناسی و پشتبانی واقعی متاسفانه نه به این شوری شور نه به این بی نمکی
پیمان۲۹۸۰۳۳۰۴:۲۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
حالا مثلا دلار میشد 20 هزار تومان و جیب امثال شما پر میشد تصمیمات کارشناسی مورد نظر شما بود؟
ناشناس۲۹۷۹۵۳۰۰:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
تنها راه نجات مملکت انحلال مجلس و عدم کفایت سیاسی دولت روحانی
ناشناس۲۹۷۹۵۴۰۰:۴۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اقتصاد علمه...
ناشناس۲۹۷۹۵۶۰۰:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اقا چرا در باره افزایش 600 هزارتومنی سکه. در عرض 3 ماه که شده دو میلیون کاری نمیکنید و تصمیمی نگرفتید
ناشناس۲۹۷۹۵۸۰۰:۵۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
آخ که فردا بیمارستان ها پر سکته ای دلاره
محسن۲۹۷۹۵۹۰۰:۵۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
الحمدلله مشکل حل شد!!!
رضا۲۹۷۹۶۷۰۱:۱۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
خدا کنه عملی بشه!!! اگه اینجور باشه نجات پیدا کردیم.
حمید۲۹۷۹۶۸۰۱:۱۱:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ای جان . روشون این دلالان عزیز وطن پرست کم شد دمتون گرم حتی بی بی سی هم هنگ کرد با این تصمیم
ناشناس۲۹۷۹۶۹۰۱:۱۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
مردمی که برای گران شدن هر چیزی به جای تحریم خرید آن صف خرید تشکیل می دهند حقشان است.
ناشناس۲۹۸۰۷۶۰۷:۵۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دقیقا مثل ژاپن که سونامی اومد و صف کشیدند که اجناسی که پیدا کردند تحویل بدند مردم ایران هم مثل آنها صف کشیدند اما این دفعه به خاطر اینکه قیمت دلار بالاتر بره . خیلی مردم خوبی هستیم خیلی
ناشناس۲۹۷۹۸۴۰۱:۴۳:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
از این دستورات زیاد دیدیم
ناشناس۲۹۸۰۰۵۰۲:۱۳:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
با تشکر فراوان از درلت محترم فردا خودم اولین نفر در صف صرافی برای خرید ۲۰۰۰۰ دلار با این نرخ خواهم بود.
امیر وحیدی۲۹۸۰۰۹۰۲:۲۲:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
الان یعنی حل شد؟! چقدر راحت بود! خب آقای جهانگیری زودتر مصاحبه میکردن که مردم اینقدر تو صف معطل نشن.بی زحمت بهشون یگید یه مصاحبه ی دیگه بکنن و نرخ یورو رو هم پایین بیارن.با تشکر
ناشناس۲۹۸۰۱۵۰۲:۵۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
مدتی پیش در یک مناظره تلویزیونی میان کارشناسان اقتصادی، اعلام شد تاثیر گرانی ارز فقط پنج درصد است بر گرانی کالا. در حالی برخی اقتصاددان دولتی (مشهور به نولیبرال) می گویند متناسب با تورم بایست نرخ دلار افزایش یابد! طی این پنج سال دلار صد در صد افزایش قیمت داشته یعنی متوسط 20% در حالی دولت می گوید متوسط تورم تقریبا تک رقمی بوده! واقعا چه نسبت منطقی میتوان بین نرخ تورم و نرخ ارز گفت؟
ناشناس۲۹۸۰۲۵۰۳:۱۹:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
قیمت رو جهانگیری تعیین میکنه؟ چرا تا بحال بیکار نشسته بودی؟ چرا حال نرخ 4200 دادی در صورتیکه قبل از این 3200 تا 3500 بود.
ناشناس۲۹۸۰۲۶۰۳:۵۸:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
رییس بانک مرکزی باید کنار رود
علی۲۹۸۰۴۴۰۶:۲۸:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
من مسافرم دیروز صرافی با قیمت دولتی هر دلار را حدود ۴۹۰۰ تومان با درد سر زیاد فروخت. یکمرتبه چی شد که ۷۰۰ تومان کم شد.
ali۲۹۸۰۸۱۰۸:۰۹:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
برای مردم خودم متاسفم که با هجوم به صف خرید و دلالان موجب تنش و استرس به کل جامعه میشن! باید نگران فرهنگ کلی این جامعه بود!
ناشناس۲۹۸۰۸۴۰۸:۲۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
مگر آقای جهانگیری به داد بازار برسد.آقای جهانگیری متشکریم
علی۲۹۸۱۰۳۰۸:۴۳:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
احمدی نژاد هم توی مجلس همینطوری صحبت میکرد. خودت یادت نیست میگفتی امنیتی نیست ارز! علم اقتصاد هست! با زور که نمیشه! چند روزه اطراف فردوسی کمپینگ پلیس شده، دیشب اطراف حدود 20 تا ماشین ایستاده بودند... شما هم همون راه رو میرید. بدتر هم میشه. بدبختانه نیت سالم و برای خدا هم ندارید. دلار نرخش فرمایشی نیست! نرخی که برای مردم مشخص کردید، فقط به تعدادی محدودی از خودی ها میرسه. برای مسافر هم 200 دلار خوب هست؟ مردم چندساعت هم بایستند تا با کلی مدرک شناسایی همراه داشتن که خانواده تحویل بگیرند؟!
ناشناس۲۹۸۱۲۸۰۹:۰۸:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم
سیدجعفرکاظمی۲۹۸۵۱۲۱۳:۴۷:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
آیا واقعا امکان دارد یک وضعیت درستی را دراقتصاد این کشور ببینیم قیمت ارز وسکه و سایر چیزها ؟ واردات بی رویه از چین این بلارا سر ما آورده .
ناشناس۲۹۸۶۵۳۱۵:۲۳:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این کار دردی را درمان نمیکند .اولا ده هزار ارز زیاد است باید 5هزارتا میکردند دوما باید این مقدار ارز را برای یک خانواده ملاک قرار میدادند نه برای یک نفر سوما آنهایی که مسافر هستند ویا کسانی که صادرات وواردات انجام میدهند با ضوابط کنترل کننده ارز در اختیار آنها بگذارند تا ثبات ارز بر قرار شود.چهارما نفوذی ها واخلال گران اقتصادی را شناسایی کنند پنجماز همه مهمتر باید دولت ومسئولین از خود شروع کنند و قانونی که وضع میکنند خودشان پایبند باشند. وگرنه آب در هاون کوبیدن است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    آخرین عناوین