به نظر شما؛ چگونه می‌توان از تولید ملی و کالای ایرانی حمایت کرد؟

گروه اقتصادی الف،   3970101102 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توجه به شعار و نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی؛ به نظر شما چگونه می توان از کالای ایرانی حمایت کرد؟

به نظر شما؛ چگونه می‌توان از تولید ملی و کالای ایرانی حمایت کرد؟

به گزارش الف؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند. ایشان مخاطب این نامگذاری و شعار سال را همه (آحاد ملت و مسئولانند) اعلام کردند و گفتند همه باید سخت کار کنند.

اقتصاد ایران امروز دارای بحران‌های متعددی است و باید اصلاح ساختاری برای خروج از ناکارآمدی آن انجام شود به نوعی نیاز به جراحی دارد و باید نظام های بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و... اصلاح شوند؛ اما به جرات می‌توان گفت تولید (منظور تولید واقعی است) در اقتصادی ایران مظلوم واقع شده و سایت‌های پولی و مالی دولت‌ها همیشه بر ضد تولید بوده و هست؛ در حالی که حمایت از تولید ملی در کشورهای دیگر بخصوص توسعه یافته یک خط قرمز است.

عدم مدیریت واردات و قاچاق کالا باعث عدم حمایت از کالای ایرانی شد و به اقتصاد ملی آسیب زده، و از سوی دیگر خرید کالای خارجی بلکه باعث بیکاری کارگر ایرانی می‌شود؛ در حالی که امروز جوانان این مرز و بوم بیکار هستند، باعث ایجاد اشتغال برای کارگران خارجی خواهیم شد.

امروز تولیدکنندگان واقعی با مشکلات متعددی روبرو هستند و هر روز اخباری از تعطیلی کارخانجات شنیده می‌شود که شاید بخشی به دلیل نبود فناوری روز باشد، اما علت اصلی مناسب نبود فضای کسب و کار؛ نرخ بالای سود بانکی و... است؛ در این شرایط و در حالی که سیاست های دولت بیشتر در جهت تسهیل واردات است، باعث شده کالای ایرانی توان رقابت با کالای خارجی را نداشته باشد و به نوعی هزینه تولید در ایران گران است.

البته حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی مانند یک مثلث سه ضلع دارد؛ که یک ضلع مردم به عنوان مصرف کننده؛ ضلع دیگر دولت به عنوان تسهیل کننده شرایط و ایجاد رونق اقتصادی و بزرگترین مصرف کننده و ضلع سوم خود تولیدکنندگان هستند که باید کالای باکیفیت و درخور یک ایرانی تولید کنند و بتوانند کالای تولید خود را به خارج از مرزها صادر کنند.

حال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و چالش‌هایی پیش رو و نقش تولید در اقتصاد ملی و حرکت به سمت توسعه اقتصادی، وظیفه همگان است تا از کالای ایرانی حمایت کنند و این موضوع تنها مختص سال جدید نیست و باید همیشه از تولید ملی حمایت شود؛ به نظر شما چگونه می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد و نقش و ظیفه مردم، دولت و تولیدکنندگان چیست؟

دیدگاه کاربران

تبریزی۲۸۱۳۲۴۱۴:۵۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۱
تنها راه حمایت از کالای ایرانی تحریم همه جانبه خرید کالاهای بی کیفیت ایرانیه که اکثریت کالاها رو در بر می گیره از خودرو گرفته تا خودکار و مداد. اینطوری سازندگان ایرانی مجبور می شن در رقابت با نمونه های مشابه خارجی کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش خودشون رو ببرن بالا و در مقابل قیمت رو بیارن پایین و دست از سودجویی و سرکیسه کردن مردم بردارن. اینطوری کالاهای ایرانی علاوه بر فروش در داخل قابلیت صادر شدن به کشورهای خارجی رو هم پیدا می کنن. خرید کالای بی کیفیت ایرانی به هر قیمتی خیانت به خود و کشوره چون مانع از پیشرفت کشور و رشد و شکوفایی اقتصاد کشور در سطح جهانی می شه.
موسي۲۸۱۳۸۷۱۶:۴۲:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۱
خوابی برادر؟؟؟؟؟!!!!!! شما اگر با سود بانکی ۲۴% و مالیات سرسام اور و قواتین بی سروته بیمه رکود و تورم و...... میتوانی با کالای خارجی رقابت کنی و ورشکست نمیشوی و میتوانی کالای با کیفیت هم تولید کنی معلومه اطلاع شما از تولید همینقدره که تولید رو طولید مینویسی
سلام۲۸۱۵۳۰۲۳:۵۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۱
من مشکل مالی ندارم و هر برندی بخوام میتونم تهیه کنم، بخورم، بپوشم، استفاده کنم و ... اما خیلی از نیازهای زندگیم رو ایرانی استفاده میکنم و مشکلی ندیدم اینکه شما انقدر راحت میگی اکثریت کالاهای ایرانی بی کیفیت هستند نمیدونم از کجا آوردید. من براتون برخی لوازم ایرانی که استفاده کردم و راضی هستم را براتون لیست میکنم، البته میتونم لوازمی که از آنها ناراضی بوده ام را هم لیست کنم اما میتوانم از برندهای معتبر آلمان و ژاپن هم که ازشون خرید کردم و ناراضی بودم را هم مثال بزنم: 1. لوازم تحریر 2. پوشاک و کیف 3. لوازم خانگی غیربرقی 4. مواد غذایی (البته نقدهای بهداشتی بر بعضی از این مواد وارد است که در نمونه های خارجی نیز کمابیش وارد است) 5. اجاق گاز، بخاری، آبمیوه گیری، مخلوط کن و کولر آبی 6. لوازم برقی مربوط به روشنایی 7. منسوجات چوبی و پرده و دیگر تزئینات و دکوراسیون داخلی 8. لوازم اتاق خواب 9. ظروف غذاخوری، پارچ و لیوان و وسایل آشپزخانه (البته قبول دارم جنس خارجی بهتر هم در این زمینه وجود داره ولی با قیمت دو تا سه برابر مثل مارک تفال) 10. خیلی چیزهای روزمره ی دیگر زندگی متاسفانه ما خودمان را فراموش کرده ایم و با خودمان قهریم. تا به خودمان برنگردیم زیباییها را نمیبینیم! نه زیباییهای خودمان و نه زیباییهای دیگران.
ناشناس۲۸۱۵۴۵۰۱:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲
۱__ آتش زدن کالای وارداتی که مشابه داخلیش هست ‌ ۲__ محاکمه ی علنی و بدون مماشات قاچاقچیان سودجو و عزیزدردانه . ۳__ قطع دست مسئولان و مدیران از واردات . ۴__ قطع دست اقوام و محارم و ژن های مسئولان از واردات و صادرات و قاچاق . ۵__ برکناری ذینفعان و سودجویان از بدنه ی ستاد مرارزه با قاچاق و مفاسد و ....
ناشناس۲۸۱۵۸۹۰۷:۰۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲
حمایت از کالای ایرانی لازمش حمایت از کارگر ایرانی است. الان بیش از سه میلیون افغانی در بخش های مختلف ایران کار میکنن. در مشاغل گوناگون . باید دولت برای بازگشت افغانها به افغانستان برنامه ریزی کنه. امروز سید حسن نصرالله در سخنرانی خودش گفت پناهندگان سوری بار بزرگی بر دوش لبنان هستن و با توجه به امنیت بخش وسیعی از سوریه باید برگردن سوریه . در بیشتر خاک افغانستان امنیت برقراره اما روز به روز افغانی بیشتری میاد به ایران .چون دولت ایران هر چند سال یبار به اینا مدارک میده . این که نمیشه . در این اوضاع در کاری سه میلیون افغانی باری روی دوش ایران هستن. 500 هزار بچه افغانی رایگان در مدارس ایران درس می خونن. چرا برنامه ریزی نمیشه برای بازگشت اینها به افغانستان . چرا اتباع غیر قانونی اخراج نمیشن. یزد اصفهان قم دماوند ورامین مملو از افغانی هست. تهران هم همین طور . تا کی است وضع ادامه الف خواهش میکنم نشون بده
ناشناس۲۸۱۵۹۴۰۷:۲۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲
درب ورود کالای غیر ضرور خارجی را به طور کل بست و حکم اعدام برای قاچاق چیان گذاشت اگر حکم اعدام نباشد قاچاق ریشه اش نمی خشکد
ناشناس۲۸۱۳۲۶۱۵:۰۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۱
وزارت صنایع به بهانه حمایت از تولید به دنبال منافع اطرافیان خودشان است،،، بیشتر از این نمیشه اینجا گفت ولی اگر واقعا به دنبال حمایت از تولید داخل هستیم اول باید تغیرات اساسی در وزارت صنایع ایجاد کنیم وگرنه باز هم مثل سالهای قبل تولید آسیب پذیر خواهد بود
ناشناس۲۸۱۳۶۹۱۶:۱۶:۱۲ ۱۳۹۷/۱/۱
تغییرات در کل سیستم باید انجام شود،اقا ها و افازاده ها امتحان پس داده اند باید بروند و جوانان تحصیل کرده و بدون سهمیه و نواور روشنفکر جایگزین گردند، و گرنه این نام گذاری در همین حد باقی خواهد ماند.
ناشناس۲۸۱۳۳۴۱۵:۱۲:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۱
به نظرم یک: تیتر رو درست کنید. دو: نوشدارو بعد از مرگ سهراب. سه: هر کی فقط به فکر خودش نباشد. چه تولید کننده و چه مصرف کننده.
ناشناس۲۸۱۳۳۶۱۵:۱۳:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۱
وادارکردن تولید کنندگان به تولید کالای با کیفیت. مخصوصا در صنایع خودروسازی.
پاکابارا چیست ؟۲۸۱۳۳۸۱۵:۱۷:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۱
در شرایط حاضر آسان ترین و سریع ترین حمایت از کالای ایرانی و به تبعش اشتغال ایرانی ، جلوگیری جدی قاچاق کالا به داخل است. هم حمایت تولید داخل خواهد شد و هم موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری می شود. از این پیشنهاد ، کم هزینه تر و پر فایده تر ممکن نیست. اگر مسئولان نتواند این پیشنهاد انجام دهد پس اصلا جربزه هیچ کاری را مفیدی ندارد.
ناشناس۲۸۱۳۳۹۱۵:۱۷:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۱
خود دولت باید حمایت کنه که نمیگنه، سری به مراکز دولتی و مراکز وابسته به اونها بزنین تا ببینین تمام لوازم علی الخصوص صوتی و تصویری ها از برندهای خارجی مثل سامسونگه
مهدی۲۸۱۵۲۹۲۳:۵۷:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۱
آقاکالای ایرانی با کیفیت شود مردم حتما استقبال میکنند
ناشناس۲۸۱۵۳۳۰۱:۰۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲
حاجی مگه داخلیش وجود داره اصلا. در ثانی کل دنیا از سامسونگ استفاده میکنه. فقط تو دنیا کشورها میرند سراغ چیزایی که بهتر و ارزانتر تولید میکنند و الباقی را وارد میکنند.
ناشناس۲۸۱۳۴۵۱۵:۲۳:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۱
یکی از نکات مغفول لیاقت است
ناشناس۲۸۱۳۴۸۱۵:۲۶:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۱
با ایجاد رقابت و جلوگیری از انحصار و تشویق صادرات و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و رفع سنگ اندازی دولت (دارایی، تامین اجتماعی، وزارت کار و...) و بالاتر از هر چیز ثبات اقتصادی و تقنینی و جلوگیری از تصمیم های خلق الساعه
مهدی۲۸۱۳۵۵۱۵:۴۱:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۱
به خانه دولتمردان و مدیران برید. هر کدوم که جنس خارجی که مشابه داخلی تو خونه‌ش داشت رو به مردم معرفی کنید. چطور میشه یه مدیر گوشیش اپل باشه در عین حال هم شعار حمایت از کالای داخلی رو سر بده؟ خنده‌ دار به نظر میرسه.
ناشناس۲۸۱۵۸۵۰۶:۲۶:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲
شما ساکن یکی از کشورهای اسکاندیناوی هستید؟ گرامی، طرف صدها میلیون حقوق نجومی گرفته پرینت حسابهاش افشا شده، ثابت شده از پول ملت جیبهاش را پرکرده ولی هنوز محکم سرجاش نشسته و میگن طرف سرمایه هست! شما میگی برن ببینن تو خونه کی کالای خارجی هست؟!
ناشناس۲۸۱۳۶۱۱۶:۰۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۱
حمایت بی دلیل و چشم بسته از محصولات داخلی یعنی همین بلایی که ایرانخودرو و سایپا سر مردم میارند و همه رو به کشتن میدهد
سالم۲۸۱۳۶۶۱۶:۱۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۱
جلوی واردات آقازاده ها را بگیرند .
ایمان۲۸۱۳۶۷۱۶:۱۴:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۱
من که ۴۰ ساله تولید داخلی خودرو رو دارم میبینم چه افتضاحیه، پس...
ناشناس۲۸۱۳۷۱۱۶:۲۰:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۱
بواقع مردم حلقه آخرند و تنها ضلعی که اطمینان صد در صدی بهشون هست هم همین مردمند.. حقیقت اینه که گام بزرگ رو دولت باید برداره! از سه راه اینکار ممکنه؛ ۱- نظارت و بازرسی دقیق و دائمی بر تولید کنندگان ۲- قدرتمند کردن صنف حمایت از مصرف‌کننده و اقدام عملی و جدی این صنف بدون چشمپوشی ۳- کلاس‌بندی محصولات ۴- خدمات پس از فروش
ناشناس۲۸۱۳۷۲۱۶:۲۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۱
من یک شرکت نرم افزاری دارم و در حوزه بیومتریک محصولات نرم افزاری مورد نیاز پروژه های بزرگ رو تولید کردم. تو مقایسه با محصولا خارجی هم محصولات تولیدی ما امتیاز بالاتری داشتند. ولی با اینحال مسولین امر دنبال خرید محصولا خارجی هستند. حالا دلیلش مسافرت خارجیه، حق دلالیه یا چیز دیگه من نمیدونم. فقط همینو بگم که تا تو دو سه سال گذشته سه تا از همکارای من به آلمان و آمریکا مهاجرت کردند.
مصطفي۲۸۱۳۸۰۱۶:۳۶:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۱
پایین اوردن هزینه تولید با: وام بانکی تولید کنتده رو ۵% بکنید انوقت کنار بایستید و نگاه کنید
مهدی۲۸۱۳۸۲۱۶:۳۷:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۱
متاسفانه مثل سالهای گذشته علت مشکلات اقتصادی کشور به درستی معرفی نشده. اقتصاد ایران بیمار است. و راه حل این بیماری اول شفافیت اقتصادی است. تازمانی که مالیات بردرآمد وضع نشود،مبدا و مقصد پول مشخص نباشد، بنگاه های ضرر ده دولتی به صورت رانتی حمایت شوند و دولت ادعا می کند قوت تشخیص درآمد بخش های حقیقی و حقوقی را ندارد تورم فساد بازده و کیفیت پایین محصولات و بیکاری ادامه خواهد داشت.
سرو۲۸۱۴۰۱۱۷:۰۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۱
جلوی قاچاق را بگیرید از سوی هر ارگانی باشد.
رحيم۲۸۱۴۰۶۱۷:۱۱:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۱
پایین اوردن هزینه تولید ایرانی اگر شعار نمی دهید و واقعا میخواهید انجام شود سود وحشتناک تسهیلات بانکی را تک رقمی کنید
ناشناس۲۸۱۴۲۰۱۷:۵۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۱
جنس ایرانی کیفیت ندارد . چه حمایتی ؟ اول باید سرمایه و تکنولوژی روز دنیا وارد کشور بشه .
ابراهیم۲۸۱۴۲۷۱۷:۵۸:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۱
تسهیل بوروکراسی اداری یکی از مهمترین مقوله های حمایت است
ناشناس۲۸۱۴۳۷۱۸:۳۳:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۱
آیا زعفران اسپانیایی در ایران مشتری دا رد؟ ارتقا کیفیت نیمی از راه حل است. کیفیت را بالا ببرید تا مردم از کالای ایرانی استقبال کنند. راه حل خرید کالای بی کیفیت نیست .مردم که نباید بابت کالای بی کیفیت هزینه کنند!
ناشناس۲۸۱۴۳۹۱۸:۴۳:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۱
وقتی در کارخانه های ایران به مسئول تحقیق توسعه کمتر از سرایدار حقوق می دهند و امکانات تحقیق توسعه در حد مدرسه راهنماییه توقع خنده داریه که کالای ایرانی کیفیت پیدا کنه!
علی کریمی۲۸۱۴۴۸۱۹:۱۸:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۱
در طول سال های گذشته با تعیین عوارض گمرکی سنگین برای کالا های وارداتی به اندازه کافی از تولید کنندگان داخلی حمایت شده است. از این به بعد تولید کنندگان باید بتوانند با افزایش کیفیت و قیمت مناسب در یک بازار کاملا رقابتی و آزاد به حیات خود ادامه دهند و بیش از این فرآیند توسعه کشور را مختل نکنند.
ناشناس۲۸۱۴۵۳۱۹:۲۹:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۱
سلام ، همه میدانیم محدودیت باعث پیشرفت نمیشه اینکه کالای ایرانی بخریم تا پیشرفت کنیم و معضل بیکاری حل بشه کاری بیهوده هستش مثال واضح ان تولید خودرو هستش شما ببینید محدودیت در واردات خودرو سالانه چه هزینه های بر دوش اقتصاد میزاره ایا تو این سالها کیفیت خودرو بهتر شد ؟ خیر و ببینید هر سال چقدر کشته و بدتر از ان معلول داریم و باید چقدر هزینه پرداخت کنیم از این مثالها زیاد هستش ایا میشه با پوشاک تولید ترکیه با اون قیمتهای ارزانو کیفیت عالی رقابت کرد و مردم رو مجبور به خرید کالای ایرانی کرد بدیهی هستش خیر . اما راهکار چیست ؟ شما کشوری مثل سوییس را نگاه کنید مگر بجز ساعت و بانک چیز دیگری دارد ، حالا شما ساعت تولید کنید در ایران خوب مشخصه محکوم به نابودی هستش چرا ؟ چون کالای که قابلیت صادرات نداشته باشه محکوم به نابودی است ، ولی چرا همه ایرانیها و خارجی ها فرش ایرانی میخرن چرا چون کیفیت داره و قابلیت صادرات اما نه با قیمتهای فعلی ما باید بررسی کنیم در چه زمینه‌ای توانایی داریم قرار نیست ما همه چیز تولید کنیم اگر شما کاری کنید که قیمت تمام شده فرش ایرانی اینقدر پایین بیاد که هر کسی در دنیا فرش خواست از ایران بخرد انوقت خواهید دید با چه بازاری مواجهه خواهید شد یا مثال دیگه پسته زعفران انار که بنظر من همانند طلا میتواند باشد یا مواد پتروشیمی باید تو زمینه ها فعال باشیم و تمام تلاش رو تو این زمینه ها بزاریم و گرنه مشخصه تولید یخچال در مقابل ال جی و سامسونگ محکم به شکسته چوننه بازار داخلی داره و نه خارجی . اما بحث مهمتر این هستش که تمام دنیا بخش اعظمی از درامدش رو از توریست بدست میاره مثال واضح کشور ترکیه هستش توریست هستش که با خودش پول میارهو از زمان ورود به کشور تا خروج از کشور هزینه میکنه و با ورود توریست صنایع کوچک مول صنایع دستی رونق بینظیری پیدا میکنن ولی ایا ما زیر ساخت ورود توریست رو داریم وقتی توریست نمیتونه برا خرید از ویزا کارت استفاده کنه حاضر نیست پول نقد با خودش حمل کنه وقتی خط هوایی مناسب نداریم قطار نداریم هتل های خوب نداریم حاضر نیست وارد ایران بشه پس نتیجه میگیرم ما داریم صورت مسیله رو حل میکنیم افزایش تعرفه واردات ندادن مجوز که نتیجه این کار نه باعث رونق نمیشه بلکه مشکلات زیادی برای مردم بوجود میاره سال خوبی در پیش داشته باشین
mehran۲۸۱۴۶۴۲۰:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۱
اگر مسولین خودرو ایرانی سوار شوند و مردم بدونند و حس کنند که راستی تو سخنشون هست
مجیدی۲۸۱۴۷۶۲۰:۲۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۱
به نظرم تحقق این شعار در جامعه ما بسیار سخت است بخاطر اینکه چون ماشین ورزا و نمایندگان و مدیران کل که از بودجه های عمومی ارتزاق می کنند خارجی است و عموم مردم که تمایل به خرید کالاهای خارجی دارند آن هم به دلیل کیفیت پایین کالاهای ایرانی است. خودم چند بار لوازم برقی از کارخانجات ایرانی خریدم بعد از چند زمانی خراب شده ناچارا مجبور به خرید کالای خارجی شدم .
علی حسینی۲۸۱۴۸۵۲۱:۰۶:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۱
مادام که هزینه اداری وهزینه های غیر مرتبط بیشتر از هزینه های تولید برای تولید کننده است قیمت و کیفیت کالای تولیدی ایرانی توان رقابت با کالای مشابه خارجی را ندارد لذا فارغ از شعارهای معمول گزیری جز پایین آوردن هزینه تولید نیست وهمه دستگاه هاو نهادها میبایست در این مسیر هر چه درتوان دارند بکار گیرند
ناشناس۲۸۱۴۸۶۲۱:۰۹:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۱
تولید و اشتغال و اقتصاد هر کشوری منتج از فرهنگ است و بدون اصلاح فرهنگ هیچ اتفاق عمده ای نخواهد افتاد. درحال حاضر متاسفانه فرهنگ تولیدی و اقتصاد تولید محور در کشور ایران حاکم نیست. نهایت آرزوی تولید کنندگان در کشور ما حداکثر کسب سود اقتصادی و بهبود زندگی شخصی با کسب درآمد از فعالیت تولیدی است. در حالی که فرهنگ مورد نیاز برای توسعه و محور شدن تولید باید عشق به تولید تحت هر شرایطی مستقل از زندگی شخصی باشد. یعنی محل تولید و کارخانه باید در نهایت روزآمدی و پیشرفته و مجهز به بهترین تجهیزات و امکانات باشد و زندگی شخصی در نهایت سادگی و حداقل های مورد نیاز ولی فعلا این وضعیت کاملا برعکس است. یعنی زتدگی شخصی در نهایت تجهیزات و امکانات بروز و تجهیزات و محل کار در حداقل مورد نیاز.
کاظم۲۸۱۴۹۰۲۱:۴۸:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۱
کدام کالای ایرانی واقعا ایرانی است یعنی از صفر تا صد آن کار ایرانی هاست؟ به عبارت دیگر اصل ایده آن ایرانی باشد، طراحی آن ایرانی باشد، ماشین آلات ساخت آن ایرانی باشد، مواد اولیه آن ایرانی باشد، هیچ قطعه خارجی در آن به کار نرفته باشد. اگر کالای واقعا ایرانی و با کیفیت سراغ دارید معرفی فرمایید تا خریداری کنیم.
اشنا۲۸۱۴۹۲۲۲:۰۱:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۱
سه کار باید کرد: ۱-بهبود کیفیت ۲- کیفیت ۳-کیفیت
ناشناس۲۸۱۵۰۳۲۲:۴۲:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۱
کالای مرغوب تولید کنند مردم میخرند مردم ایران قالی دست باف ایران را میخرند چون مرغوب است قالی ماشینی ایرانی مرغوب را هم میخرند ایا شنیدید کسی پسته ترک یا چینی بخرد ؟ هرگز زیرا پسته ایرانی مرغوب است دولت و مدیریت کشور اگر به شعار و حرفی که میزند به فکر کالای مرغوب ایرانی باشد جلوی تولید اتوموبیلهای غیر لستاندارد و مرگبار را بگیرد کالای خوب ایرانی = استقبال مردم ایران از ان
ناشناس۲۸۱۵۱۳۲۳:۱۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۱
به همین روال سنوات گذشته؛ گرفتن مالیات و جرائم به ناحق توسط دارایی از کارفرما! اخذ بیمه ناعادلانه و جرایم دیرکرد از کارفرما! بستن جرایم اداره کار و خسارات مالئ و جانی کارگری از کارفرما! نظارتهای غیر اصولی ادارات ذیربط و تحمیل خورده فرمایشات ظالمانه به کارفرما! واردات کالای قاچاق و غیر قاچاق! نوسانات ارز و عدم آزادی عمل برای کارفرما! بهره بالای وامهای بانکی بر تسهیلات بخش تولید! وجود بهانه ضعف قوانین آنهم بصورت مستمر و ممتد برای حمایت از تولید! عدم پشتیبانی قضایی از کارفرمایان و زندانی کردن آنها بخاطر صدور چکهایی که برای آبادانی کشور صادر نموده اند! بازم بگم !
ناشناس۲۸۱۵۱۵۲۳:۲۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۱
بعد از سالها طراحی و تولید قاطعانه اطمینان دارم که در دو دهه گذشته هیچ کالایی را نمیتوان تولید داخل نامید و در بهترین شرایط ، ما فقط جعبه ساز قطعات خارجی و مونتاژ کار شده ایم، اکنون نیز با موج جدید مواد و تکنولوژی ، تولید داخل حداکثر میتواند در حد کمی باشد .
ناشناس۲۸۱۵۲۲۲۳:۳۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۱
به نظر من راهش حمایت از کالاهایی هست که لایق حمایت کردن هستن و در این چند سال به دلیل عدم دسترسی به مراکز قدرت مورد اجحاف قرار گرفته اند. به عنوان مثال چرم ایرانی، البسه، فرش، مواد غذایی مثل پسته و زعفران. در کل فکر میکنم که حمایت باید به سمت کالاهایی بره که خطر جانی برای مردم نداشته باشند. به عنوان مثال حمایت از اتوموبیلهای بی کیفیت و یا لوازم آرایشی بی کیفیت میتونه خطر جانی داشته باشه و لذا تا زمان برآوردن استانداردهای جهانی نباید از اونها حمایت کرد چون نوعی خیانت محسوب می شود
رمضانی۲۸۱۵۵۴۰۲:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲
مردم از کالای ایرانی حمایت کرده اند خوب هم حمایت کرده اند. همین ایرانخودرو و سایپا که مردم این همه اتومبیل های اینها را می خرند چه اتفاقی افتاده است؟؟؟؟؟ آیا قیمت محصولات سایپا و ایرانخودرو پایین آمده است و یا کیفیت این محصولات بهتر شده است؟؟؟؟ نه کیفیت بالا رفته و نه قیمت پایین آمده بلکه نتیجه عکس داده و از همه بدتر مدیران این شرکت ها طلبکار ملت و دولت هم شده اند!!!!!
ناشناس۲۸۱۵۵۵۰۲:۳۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۲
در حالی که میلیونها ایرانی به ترکیه سفر کرده اند که حتی اگر خریدی هم انجام ندهند رونق گردشگری خروج سرمایه سرمایه داران ترکیه ای به غرب را جبران خواهد کرد ایا میتوان اعتماد ایرانی را به کالاهای ایرانی برگرداندحال باید دید چگونه ترکیه که در طی سالها اعتماد سرمایه گذاران خارجی را به کشورش فراهم نموددر طی جنگی که امسال شدت ان افزایش یافته شاهد خروج سرمایه است
كشاورز۲۸۱۵۶۲۰۳:۰۲:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۲
من کشاورز شش ماهه چغندر تحویل کارخونه قند دادم هنوز پولش دستم نیومده میگه شکر وارد شده شکرای ما فروش نمیره ! اینم تولید داخل
ناشناس۲۸۱۵۷۳۰۳:۴۴:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲
وادار کردن تولید کنندگان داخلی به افزایش کیفیت کالاهای داخلی .. حمایت بی چون و چرا از تولیدکنندگانی که مدیریت و لیاقت ندارند چیزی مثل ایران خودر و سایپا خواهد شد که چهل سال صنعتی علیل و مثل بچه ای لوس است که همه باید از او طرفداری کنند تا بی رقیب باشد و رانت بخورد و در مقابل همیشه هزینه ای که به مردم وارد میشود و واقعا سر به فلک میزند مانند تلفات مردم از این کالا و عواقب بعدی اش مانند مخارج بیمه و معلولیت و .. و همچنین آلودگی هوا که قاتلی خاموش در کمین همه ماست مخفی میشود .
ناشناس۲۸۱۵۹۲۰۷:۱۴:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲
کارگران افغانی برگردانده شوند افغانستان . کارگران ایرانی از دست نیروی افغانی عاصی شدن.
ناشناس۲۸۱۶۰۳۰۸:۲۳:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۲
کارگر هم باید حمایت بشه . کارگر ایرانی باید حمایت بشه . در ساخت و ساز افغانها بازار کار کارگران ایرانی رو خراب کردند. وزارت کشور کلا بی خیاله این همه مهاجر قانونی و غیر قانونی افغان شده. در کشور بازه انگار .
ناشناس۲۸۱۶۰۴۰۸:۲۵:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۲
من کالای بی کیفیت نمی خرممممممممممم چه ایرانی چه خارجی من کالای بی کیفیت نمی خرم. با زحمت پول در میارم. کالای بی کیفیت حق من نیست.
ناشناس۲۸۱۶۰۶۰۸:۲۹:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲
جلوی قاچاق گرفته بشه نصف مشکل مملکت حل میشه. ضمنا کیفیت کالای ایرانی هم مهمه مردم کالای بی کیفیت نمی خرن. کیفیت کیفیت کیفیت تمام.
ناشناس۲۸۱۶۱۵۰۸:۵۳:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲
راه کار اصلی دست برداشتن دولت از سر تولید و کارآفرینی و حذف قوانین و مجوزهای بیخود و امضاهای طلایی و رانت دولتی و ... ،است، تا هزینه تولید پایین بیاید و رقابت گسترش پیدا کند و بدنبال آن شاهد افزایش کیفیت خواهیم بود
خلیل۲۸۱۶۳۸۱۰:۱۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲
جلوی بنادر و لنگرهای دور از چشم دولت را بگیرید خود بخود تولیدات داخلی رشد خواهند کرد.
ناشناس۲۸۱۶۴۱۱۰:۱۹:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۲
بالا بردن کیفیت مخصوصا خوردوهای داخلی
ناشناس۲۸۲۱۲۵۰۹:۳۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۳
تولید کنندگان داخلی خوردرو ۴۰ سال هست که بی رقیب بودند، ولی هیچ تاثیری این قضیه روی کیفیت خودرو ها نداشته! مشکل بی مسئولیتی و عدم پاسخگویی تولید کنندگان داخلی هست! هر جا چیزی رو انحصاری کردند مثل خودرو تا ملت مجبور بشه تولید داخل بخره، چون وارداتی خیلی گرونتر در میاد با مالیات و گمرکش، فقط باعث سو استفاده سازنده داخلی شده تا جنس آشغال رو به قیمت روز جنس عالی به مردم تحویل بدن!
م۲۸۲۲۸۷۱۶:۰۳:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۳
وقتی مسولان خودشون کالای خارجی استفاده می کنند از لباس وماشین گرفته تا...وفرزندانشون هم توی ایران بند نمیشن وزندگی وتحصیلاتشون اون وره ... چه باید کرد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین