به نظر شما؛ چگونه می‌توان از تولید ملی و کالای ایرانی حمایت کرد؟

گروه اقتصادی الف،   3970101102 ۵۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

با توجه به شعار و نامگذاری سال جدید به نام حمایت از کالای ایرانی؛ به نظر شما چگونه می توان از کالای ایرانی حمایت کرد؟

به نظر شما؛ چگونه می‌توان از تولید ملی و کالای ایرانی حمایت کرد؟

به گزارش الف؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند. ایشان مخاطب این نامگذاری و شعار سال را همه (آحاد ملت و مسئولانند) اعلام کردند و گفتند همه باید سخت کار کنند.

اقتصاد ایران امروز دارای بحران‌های متعددی است و باید اصلاح ساختاری برای خروج از ناکارآمدی آن انجام شود به نوعی نیاز به جراحی دارد و باید نظام های بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی و... اصلاح شوند؛ اما به جرات می‌توان گفت تولید (منظور تولید واقعی است) در اقتصادی ایران مظلوم واقع شده و سایت‌های پولی و مالی دولت‌ها همیشه بر ضد تولید بوده و هست؛ در حالی که حمایت از تولید ملی در کشورهای دیگر بخصوص توسعه یافته یک خط قرمز است.

عدم مدیریت واردات و قاچاق کالا باعث عدم حمایت از کالای ایرانی شد و به اقتصاد ملی آسیب زده، و از سوی دیگر خرید کالای خارجی بلکه باعث بیکاری کارگر ایرانی می‌شود؛ در حالی که امروز جوانان این مرز و بوم بیکار هستند، باعث ایجاد اشتغال برای کارگران خارجی خواهیم شد.

امروز تولیدکنندگان واقعی با مشکلات متعددی روبرو هستند و هر روز اخباری از تعطیلی کارخانجات شنیده می‌شود که شاید بخشی به دلیل نبود فناوری روز باشد، اما علت اصلی مناسب نبود فضای کسب و کار؛ نرخ بالای سود بانکی و... است؛ در این شرایط و در حالی که سیاست های دولت بیشتر در جهت تسهیل واردات است، باعث شده کالای ایرانی توان رقابت با کالای خارجی را نداشته باشد و به نوعی هزینه تولید در ایران گران است.

البته حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی مانند یک مثلث سه ضلع دارد؛ که یک ضلع مردم به عنوان مصرف کننده؛ ضلع دیگر دولت به عنوان تسهیل کننده شرایط و ایجاد رونق اقتصادی و بزرگترین مصرف کننده و ضلع سوم خود تولیدکنندگان هستند که باید کالای باکیفیت و درخور یک ایرانی تولید کنند و بتوانند کالای تولید خود را به خارج از مرزها صادر کنند.

حال با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و چالش‌هایی پیش رو و نقش تولید در اقتصاد ملی و حرکت به سمت توسعه اقتصادی، وظیفه همگان است تا از کالای ایرانی حمایت کنند و این موضوع تنها مختص سال جدید نیست و باید همیشه از تولید ملی حمایت شود؛ به نظر شما چگونه می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد و نقش و ظیفه مردم، دولت و تولیدکنندگان چیست؟