مناظره موافقان و منتقدان برجام در تلویزیون جنجالی شد/ بیانیه وزارت خارجه علیه تلویزیون/ برنامه ثریا:‌ چندبار از تیم مذاکره کننده برای حضور در برنامه دوطرفه دعوت کردیم؛ اما نیامدند

گروه سیاسی الف،   3961030215 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

برنامه تلویزیونی ثریا در قسمت اخیر خود که چهارشنبه هفته گذشته از تلویزیون پخش شد مناظره ای با حضور مهدی رحمانیان، مدیرمسئول روزنامه شرق و سیدیاسر جبرائیلی، پژوهشگر و معاون سابق آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس به‌مناسبت دوسالگی توافقنامه برجام برگزار کرد و دو طرف در این برنامه دیدگاه‌های خود نسبت به برجام را مطرح کردند. مناظره ای که بعد از پخش آن جنجال هایی را به همراه داشت.

مناظره موافقان و منتقدان برجام در تلویزیون جنجالی شد/ بیانیه وزارت خارجه علیه تلویزیون/ برنامه ثریا:‌ چندبار از تیم مذاکره کننده برای حضور در برنامه دوطرفه دعوت کردیم؛ اما نیامدند

یاسر جبرائیلی منتقد برجام و معتقد بود که این توافقنامه تقریباً هیچ کمکی به اقتصاد کشور نداشته بلکه ضررهایی را نیز به ایران وارد کرده است. جبرائیلی در بخشی از سخنان خود گفت: « فقط آقای روحانی سیاسی کاری نکرد بلکه آقای ظریف هم رفتند و در شورای روابط خارجی آمریکا گفتند که ما برای اینکه در داخل  رای بیاوریم باید این توافق را انجام بدهیم. و در مقابل رحمانیان از این توافقنامه دفاع می‌کرد».

جبرائیلی همچنین در بخشهایی از این برنامه با نمایش دادن تیترهای روزنامه‌های اصلاح‌طلبان پیش و پس از برجام از اغراقهای فراوانی که نسبت به برجام صورت گرفته بود شدیداً انتقاد کرد و گفت که اصلاح‌طلبان با این کار مردم را رسماً فریب داده‌اند. او همچنین در بخشی از این برنامه گفت که متن برجام همان متن اندیشکده مدیریت بحران است که 14 ماه پیش از توافق برجام منتشر شده بود.

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه شرق نیز به عنوان موافق برجام در این مناظره گفت: « ما در برجام پیروز شدیم، وظیفه برجام این نبود که تمام مشکلات قبل و بعد از برجام را حل کند و معضلات ۴۰ ساله ما با آمریکا حل کند».

مهدی رحمانیان گفت: برجام یکی از قابل دفاع‌ترین کار در دیپلماسی دوران جمهوری‌اسلامی است و ما رفتیم و با ۶ قدرت جهانی نشستیم و مذاکره کردیم. الزاما ما مشکلمان تحریم‌ها نیست بلکه داخلی است و هر قوه‌ای برای خودش جزیره‌ای کار می‌کند، اتفاقا اعتراضاتی که اخیرا شد نشان از مشکلات داخلی ما است. در دولت نهم و دهم ۶ قطعنامه صادر شد که اگر ادامه پیدا می‌کرد ما نمی‌توانستیم دیگر نفت صادر کنیم.

واکنش تند وزارت خارجه به پخش برنامه اخیر ثریا

پس از این مناظره روابط عمومی وزارت امور خارجه اطلاعیه ای صادر و نسبت به این برنامه شدیداً اعتراض کرد.

وزارت امور خارجه در جملاتی علیه یاسر جبرائیلی نوشت که «‎زمان این تردستی‌های ژورنالیستی مدت‌ها است که گذشته و مردم ما فریب این صحنه‌سازی‌های سیاسی توسط تازه از راه رسیدگان ناشی و کم‌اطلاع را نخواهند خورد».

روابط عمومی وزارت امور خارجه در این اطلاعیه افزود: اما جالب است که دو سال پس از اجرایی شدن برجام هنوز عده ای دست از عقده گشایی برنداشته و با استفاده از فرصتی که متاسفانه رسانه ملی سخاوتمندانه در اختیارشان قرار می دهد، بی محابا به ملت شریف ایران و همه ارکان نظام، که از جزء به جزء مذاکرات و دشواری های آن آگاهی داشته و دارند توهین کرده و از آن مهم تر عزت و استقلال کشور را ملعبه اغراض سیاسی و جناحی خود قرار می دهند.

در ادامه این اطلاعیه، درباره عملکرد صدا و سیما نیز آمده است: « پخش چنین دیدگاه های متوهمانه یا مصاحبه های سخیفِ ساختگی علیه برجام، که نتیجه آنها جز تحقیر ملت رشید ایران و زیر سوال بردن حیثیت ملی و استقلال کشور نیست، چه سودی دارد؟ و آیا چنین همنوایی با دشمنان قسم خورده این مرز و بوم جای شگفتی ندارد؟».

در ادامه این اطلاعیه، روابط عمومی وزارت امور خارجه آمده است که مسئولیت نهاهای ذیربط نسبت به تشویش اذهان عمومی ارتباطی به پیگیری حقوقی وزارت امور خارجه ندارد.

پاسخ جبرائیلی به اعتراض برجامیِ وزارت خارجه

بعد از انتشار این بیانیه وزارت امور خارجه، سید یاسر جبرائیلی نیز متعاقباً جوابیه‌ای به آن منتشر کرد. در بخشی از این متن آمده است: « وزارت امور خارجه دولت آقای روحانی بیانیه‌ای صادر کرده و ضمن ایراد ناسزاهایی چون «تازه از راه رسیده»، «کم‌اطلاع»، «عقده‌گشا»، «مغرض سیاسی و جناحی»، «مصاحبه سخیف ساختگی»، «همنوایی با دشمنان» و...، مسائلی را مطرح کرده است».

جبرائیلی در ادامه می نویسد: « جای خشنودی است که این بیانیه درباره 90 درصد اظهارات این حقیر در برنامه ثریا سخنی برای گفتن نداشته و صرفاً درباره یک نکته بیانیه داده است که آن هم نه‌تنها تکذیبیه نیست، بلکه تاییدیه است. آن نکته، اشاره حقیر به انتشار متن برجام توسط اندیشکده آمریکایی International Crisis Group چهارده ماه پیش از توافق بود که دوستان وزارت خارجه ضمن تایید این سخن، در کمال تعجب آن را نقطه قوت مذاکره کنندگان دانسته‌اند: «اینکه در میانه راه یک موسسه مطالعاتی پیشنهادهایی را برای پایین آمدن مذاکره کنندگان آمریکایی از مواضع خود مطرح نماید و آنها هم قبول نمایند، اتفاقاً نقطه قوت مذاکره کنندگان ایرانی است». همان‌طوری که مشاهده می‌کنید، آقایان تکذیب نکرده‌اند که مفاد پیشنهاد ICG در برجام تکرار شده است، اما حقیقتاً جای سوال است که؛ تکرار متن پیشنهادی یک اندیشکده وابسته به دولت آمریکا ــ که جرج سوروس از اعضای اصلی آن است ــ در برجام، چگونه نقطه قوت مذاکره کنندگان ایرانی است؟».

یاسر جبرائیلی در بخش دیگری از جوابیه خود با انتقاد از بیانیه وزارت خارجه می نویسد: « تردستی ژورنالیستی و صحنه‌سازی سیاسی را کسانی انجام دادند که مدعی شدند تمامی تحریم‌ها در روز اجرای برجام لغو ــ و نه تعلیق ــ خواهد شد. کسانی مردم را فریب دادند که آب خوردن مردم را هم به برجام پیوند دادند. لیست این تردستی‌ها و صحنه‌سازی‌ها فراوان است».

معاون سابق آموزش و پژوهش خبرگزاری فارس در نهایت پیشنهاد می دهد«که در برنامه‌ای دیگر، یکی از مسئولان وزارت خارجه به مناظره بیایند تا مناظره، به‌زعم آنان، «واقعی» شود».

واکنش بعیدی نژاد به مناظره ثریا

حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم هسته‌ای ایران در مذاکرات و سفیر ایران در انگلیس نیز به برنامه واکنش نشان داد. بعیدی نژاد با اشاره به برنامه صدا و سیما در خصوص برجام در توییتر خود نوشت:« در سیما متن برجام و متن گروه بین المللی بحران را جلوی مردم می گیرند که تمام متن 170 صفحه ای برجام در متن 4 صفحه ای گروه بحران مندرج است.من قبلا توضیحات کافی در این زمینه را داده ام و از عزیزان خواهش می کنم این مقایسه را خودشان انجام دهند تا حقیقت روشن شود».

واکنش عبدالله گنجی به مناظره ثریا

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در کانال تلگرامی خود نوشت: « بر خلاف همیشه که اصلاح طلبان و ایضا دولت، صدا و سیما را تریبون یکطرفه معرفی می کنند ، اینجا هم برنامه دوطرفه بود و هم فرصت برای حرف زدن برابربود. صحبت از چیستی و آورده ها و نیاورده های برجام دوستان وزارت خارجه را ناراحت نمی کند».

گنجی در ادامه دلیل ناراحتی وزارت خارجه از برنامه ثریا را این گونه عنوان می کند: « سندی که در آن تلاش می شود با رقیب هراسی برای انتخابات آینده از طرف خارجی  امتیاز بگیرند. این نوع صحبت در عرف بین الملل(مسائل سیاسی داخلی) نامتعارف است و همه ناراحتی دوستان وزارت خارجه از این قسمت مناظره جبرئیلی -رحمانیان است».

دعوت چندباره مجری برنامه «ثریا» از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

فارغ از اظهارات مطرح شده میان طرفین، عوامل ثریا بارها درباره پخش برنامه هایی با موضوع برجام اعلام کرده اند که طی نامه نگاری های متعدد با مسئولات وزارت خارجه و بانک مرکزی خواهان حضورر یکی از مسئولان حاضر در گفتگوهای هسته ای در برنامه برای پاسخگویی به سوالات مننقدان در یک برنامه دوطرفه بوده اند. درخواستی که به زعم دست اندرکاران این برنامه حق مخاطبان ایرانی است که حداقل بک برنامه دوطرفه برای بررسی ابعاد برجام با حضور یک منتقد و یک مسئول در تیم مذاکره کننده هسته ای برای روشن شدن ابعاد برجام است. چرا که تاکنون حضور این مسئولان در تلوزیون صرفا در برنامه های یک طرفه  و بودن حضور منتقدان بوده است.

اما پس از این اظهارات محسن مقصودی» مجری و تهیه کننده برنامه تلویزیونی «ثریا» در رابطه با واکنش وزارت امور خارجه نسبت به برنامه ثریا با موضوع برجام گفت: از واکنش وزارت خارجه به یک گفت‌وگوی دو طرفه در برنامه ثریا تعجب می کنم. به هر حال بعد از دو سال از اجرای برجام این فرصتی که مسوولان صدا و سیما برای گفت‌وگوی دو طرفه در خصوص نقاط ضعف و قوت برجام فراهم کرده‌اند، فرصت مغتنمی است و وزارت محترم خارجه باید از بررسی عملکردش خوشحال باشد.

 وی افزود: همانطور که در برنامه هم ذکر کردم تاکنون چندین بار از اعضای تیم مذاکره کننده برای حضور در ثریا و گفت‌وگو با منتقدان دعوت کرده‌ایم، که متاسفانه صلاح ندانسته‌اند در برنامه حضور یابند و البته در این چهار سال در هیچ برنامه دو طرفه‌ای هیچ کدام از اعضای تیم مذاکره کننده حضور نیافته‌اند.

مقصودی تاکید کرد: با توجه به بیانیه وزارت محترم خارجه در خصوص برنامه اخیر ثریا، بار دیگر از اعضای تیم مذاکرات برجام، از جمله آقای دکتر ظریف، آقای دکتر عراقچی، آقای دکتر تخت روانچی و ... جهت حضور در برنامه هفته جاری ثریا و گفتگو با منتقدان از جمله آقای سیدیاسر جبرائیلی دعوت می‌نمائیم.

وی در پایان گفت: همچنین ما از وزات محترم خارجه انتظار داشتیم با همان لحن نرم و لبخندهایی که در مذاکره با دشمنان استفاده کردند، در واکنش به مهمان برنامه و رسانه ملی استفاده نمایند و همانطور که رییس جمهور محترم فرمودند از فضای نقد استقبال کنند.

دیدگاه کاربران

مشعود۲۱۵۲۱۵۲۰:۰۸:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
حرف حق جواب نداره
ناشناس۲۱۶۱۰۹۱۱:۳۶:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
لبخند بزن ظریف ! با کری و موگیرینی و استعمار پیر قهقهه میزنی و با ملت خودت دعوا میکنی ؟ !!!! تازه اول راه تاریخ برجامه ! عجله نکنید ! خیلی کار داریم باهاتون
ناشناس۲۱۵۲۴۶۲۰:۲۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
همین الانش با وجود تولید و فروش چندبرابری نفت به نسبت سال نود و دو کشور دچار هزار مشکل شده مخالفان برجام از اجرا نشدن کامل آن ایراد میگیرند که میشود راجع به دلایل آن بحث کرد اما این مخالفان باید از ایده خود یعنی ادامه فرضی غنی سازی با درصد بالا دفاع کنند و بگویند در آن صورت چه گلی به مملکت میزدند!
ناشناس۲۱۵۲۵۴۲۰:۲۶:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
اقای رئیس جمهور فرمودن که :«به خدا پناه می‌بریم از بستن دهن منتقدان» خب پس وزارت خارجه نگران چی هست؟ برجام شده مثل هلوکاست که در خارج حرف زدن در موردش جرم است.
ناشناس۲۱۶۱۶۶۱۲:۰۲:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱
آقای ظریف ، اگر راست میگویی و توانش را داری خودت در رسانه ملی با موسوی مناظره کن .
ناشناس۲۱۵۲۶۲۲۰:۳۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
وزارت خارجه خیلی ضعیف شده پناه بر خدا
ناشناس۲۱۵۲۶۳۲۰:۳۰:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
وزیر امور خارجه فقط علیه خودیها بیانیه میده اونهم علیه یک نفر منتفد ! و علیه لجن پراکنی و تهدید دشمنانی که جام زهر برجام را به ملت هدیه کردند فقط زحمت یک توئیت میکشه
ناشناس۲۱۵۲۷۰۲۰:۳۳:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
از مناظره هم می ترسند....
ناشناس۲۱۵۲۷۳۲۰:۳۳:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
با این بیانیه ای که دادند، اگر وزارت داخله می شدند احتمالا خیلی بهتر می توانستند کار کنند! چون در داخل زبانشان دراز است و در خارج کلا زبانی ندارند و هر چی جلویشان بگذارند امضا می کنند!
ناشناس۲۱۵۲۷۵۲۰:۳۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بنده بچه لج باز دیده بودم اما وزارت خانه لجباز ندیده بودم!!!واقعا با این همه افتضاحی که برجام به بار اورده کار این اقایون دیگه از دفاع به لجبازی کشیده شده !!!!!!
علی۲۱۵۲۷۸۲۰:۳۴:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
عجب دولت نقد پذیری که وزارت خارجه اش اینه
ناشناس۲۱۵۲۸۱۲۰:۳۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ثریا کاملا یک طرفه و در تقابل با دولت است، چند هفته پیش هم صحبت های ده نمکی سیاه نمایی تمام علیه دولت فعلی بود
ناشناس۲۱۶۱۶۸۱۲:۰۳:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اصلا معلومه مناظره رو ندیدی چشمت رو بستی حرف میزنی تا وقتی مثل شما هست، خیال برجامیان راحت است که راحت فریب می خورید...
احمد۲۱۶۴۳۱۱۴:۰۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
یک طرفه که عزیزم طرفدار برجام هم روبروش نشسته بود . در ضمت متن را کامل بخون نوشته از وزارت امور خارجه هم دعوت شده که انگار نه انگار . اتفاقا کشور ما به این جور برنامه زیاد نیاز داره . فرقی هم نداره کدوم دولت باشه و یا کدوم حزب و ...
ناشناس۲۱۵۲۸۳۲۰:۳۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
وقتی دستت از جواب به نقدهای مستند و مستدل خالی باشه بایدهم اهانت و فحاشی و فرافکنی کنی ، سلسله برجامیان روسیاه تاریخ شدن
علی۲۱۵۲۸۵۲۰:۳۶:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دو تابعیتی ها باید نسبت به داخلی ها حساس و به اجانب احساس مسئولیت کنند
ناشناس۲۱۵۲۸۷۲۰:۳۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ثریا یک برنامه مستقل است که مخالفین نگاه دولت با انگیزه های دلسوزانه تهیه می کنند، اما یک طرفه به قاضی رفتنشان خیلی از اوقات اشتباه است
ناشناس۲۱۶۰۴۹۱۰:۴۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
الان که دو طرفه بوده بعلاوه وزارت خارجه میترسه بیاد
ناشناس۲۱۵۲۸۸۲۰:۳۷:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ثریا را تعطیل نکنید، اما به جوانان با تفکرات دیگه هم اجازه برنامه سازی مستقل بدهید
ناشناس۲۱۵۲۸۹۲۰:۳۸:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
بارها و بارها به 162 زنگ زدم و از ثریا و سیاه نمایی هایش علیه اوضاع جاری انتقاد کردم اما کو گوش شنوا؟
رضا۲۱۵۳۱۹۲۱:۰۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
به یقین برجام به تمام اهداف خود نرسیده ، ولی این که بگوییم هیچ نتیجه ای نداشته و یا ضرر هم داشته است ، عین بی انصافی است . اگر برجام نبود ، اکنون ایران باید نفتش را به امثال بابک زنجانی میداد تا بفروشند
ناشناس۲۱۵۳۴۶۲۱:۲۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
دولتیها ۴ سال به تریبون یکطرفه عادت کرده بودند، الان سخته که روبه روی منتقد بشینند..
ناشناس۲۱۵۳۵۱۲۱:۲۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
پیوستن برجامیان به جمع دلواپسان مبارک باشد !!!!!! _________
رمضانی۲۱۵۳۶۶۲۱:۲۸:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا از جان این مردم و کشور چه می خواهند.
محمد قاسمی۲۱۵۳۷۶۲۱:۳۱:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
برای اولین بار در تلویزیون از واقعیت برجام گفته شد ببین چقدر ناراحت شدن
حسین۲۱۵۴۰۸۲۱:۴۶:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مخالف برجام هستم
ناشناس۲۱۵۴۴۹۲۲:۱۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
باور کنید این برنامه ها بسیار مفید اند چون مردم قاضی مناظره این دو جریان قرار میگیرد نارضایتی از وضع امروز نه تنها ناشی از برجام نیست چه بسا در صورت عدم موفقیت دیپلماسی ایران وارد گودال تحریم های شدید میشدیم . مردم باور ندارد که اگر فلانی مذاکره میکرد فلان بند را بهتر مینوشت فعلا باور عمومی اینستکه تیم مذاکره از قوی ترین چهره های دستگاه دیپلماسی ایرانند بخصوص در مقایسه با تیم های قبلی .
ناشناس۲۱۵۴۵۰۲۲:۱۷:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
انصاف شرط دینداری است. برجام یک منافعی داشت یک هزینه هایی. اگر برجام صد در صد به نفع امریکا و به ضرر ایران بود، دلیل نداشت که آقای ترامپ از آن به عنوان بدترین توافق ایالات متحده یاد کند و خواستار خروج از آن شود. از سوی دیگر همانطور که آقای دکتر پزشکیان گفتند روزانه هزار میلیارد تومان منافع برجام است. آدم باید با انصاف و عدالت صحبت کند. بعضی ها نادانسته یک حرف هایی می زنند.
ناشناس۲۱۵۴۸۰۲۲:۴۰:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
در زمان احمدی نژاد و جلیلی اصلا اجازه نقد به کسی داده نمیشد
هدایت۲۱۵۴۹۲۲۲:۴۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
متاسفانه اعتراف به اشتباه چیزیه که در فرهنگ ما جا نیفتاده بالاخص در میان سیاسیون و نشانه ضعف تلقی میشه کافیه یک نفر آدم پیگیر پیدا بشه و تیتر ها و سخنرانی های رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده رو از ابتدا تا الان بررسی کنه ، آنقدر مواضع ضد و نقیض گیر میاره که حد نداره واقعیت اینه که برجام خیلی وقته که مرگ مغزی شده ولی دوستان دولتی نیمخوان و یا به عبارتی نمیتونن قبول کنن چون حیات و قدرت و مشروعیتشون وابسته به برجامه
عباس اکبری۲۱۵۴۹۳۲۲:۴۵:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
برجام قراربود تحریم برداشته بشه اشتغال معیشت هدیه بیاره ولی باز تحریم شدیم حتما تا سال۲۴۰۰جواب میده
علی۲۱۵۵۱۴۲۲:۵۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
آقای جبرائیلی بهتر است شماها بگویید چرا در زمان آغاز تحریمها با این همه هوش و ذکاوت سیاسی و صدالبته دستی در عالم غیب کجا بودید کشور را به لبه پرتگاه بردید حالا مدعی هم هستید بهتر است اظهار نظر میکردید اگر برجام نبود شماها حالا کجا بودید ؟
ناشناس۲۱۵۵۳۰۲۳:۱۳:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ببخشید فقط یک سوال دارم اگر برجام نبود امروز وضع اقتصادی و سیاسی و اجتماعی ایران چی وضعی داشت از سایت محترم الف درخواست دارم به دور از شعار و عوام فریبی جواب دقیق بدهند آیا وضع بهتر یا بدتر از امروز با تشکر
سید۲۱۷۳۶۳۲۳:۱۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
این سوال یه پاسخ دیگه داره: مثل الان بود
ناشناس۲۱۵۵۳۲۲۳:۱۴:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
یه ضرب المثل چینی میگه "طلا که پاک است از محاسبه چه باک است"
ناشناس۲۱۵۵۴۲۲۳:۲۷:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
چقدر جالب سایت وزین الف فقط صحبت یک طرف را پوشش داده واقعا ممنونیم از اطلاع رسانیتون
ناشناس۲۱۵۵۴۶۲۳:۳۵:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
مشکلات عمده ایران داخلی است و ریشه فرهنگی دارد و با صد برجام دیگر این مشکلات پا بر جاست. اختلاس ها از رده های پایین تا بالا،نداشتن مسئولیت اجتماعی و.... نشان از یک غده بدخیم فرهنگی است که تاثیر مستقیم در اقتصاد دارد.
ناشناس۲۱۵۵۴۸۲۳:۴۱:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
صدا و سیما که توی این چند سال نشون داده واقعاً بی طرفه!!!
ناشناس۲۱۵۵۵۸۲۳:۵۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
برو ید کاغذ پاره هاتان را جمع کنید.
ناشناس۲۱۵۵۶۷۰۰:۰۱:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱
چقدر فیلم منتشر شده داخل این خبر گویا بود. الان مظلوم نمایی اعتدالیون و اصلاح طلب ها شروع میشه.
ناشناس۲۱۵۵۸۱۰۰:۱۰:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱
این که دولت سعه صدر نداره تا حرف ها شنیده بشه واقعا تعجب آوره اگه کار شما درست بوده نباید از در ترازوی نقد قرار گرفتن رنجیده بشید. الحمد لله که تریبون هم کم ندارید و میتونید جواب بدید. سال قبل وزیر بهداشت شما تاب انتقاد رو نداشت و امسال هم وزارت خارجه.
سید۲۱۵۵۸۲۰۰:۱۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
فکر کنم.تا حدود سه یالدیگه این بازی را ادامه بدهند تا زمان انتخابات بعدی
ناشناس۲۱۵۵۸۳۰۰:۱۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
فقط توجه کنید به جمله وزارت خارجه. تحقیر ملت رشید ایران!!!!!!خواهشا اینقدر به فکر ملت نباشین. برجام فقط یک توافق روی کاغذ است و در عمل شکست خورده است. بیاید با مردم صادق باشیم.
موسوی۲۱۵۵۹۷۰۰:۳۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱
برجام یک هولوکاست ایرانی است و از نظر آقایان نزدیک شدن به زوایای مختلف آن و در کل نقد آن یک جرم نابخشودنی است !!
ناشناس۲۱۵۶۱۴۰۰:۵۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
باشه بابا ، ما میدونیم برجام را خدا آورد!!! یه چیزی در مایه های وحی منزل!!!
ناشناس۲۱۵۶۲۲۰۰:۵۸:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دلواپسان الان دارن به دولت کمک خیرخواهانه می کنن! شاهد هستید که؟
غیرناشناس۲۱۵۶۲۳۰۰:۵۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
وی در پایان گفت: همچنین ما از وزات محترم خارجه انتظار داشتیم با همان لحن نرم و لبخندهایی که در مذاکره با دشمنان استفاده کردند، در واکنش به مهمان برنامه و رسانه ملی استفاده نمایند عالی عالی....
اسقر اغا۲۱۵۶۲۸۰۱:۰۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱
بعضی از اصحاب رسانه تحت هر شرایطی مخالف هستند الان ک برجام دلار شده ۴۵۰۰ اگه برجام نبود معلوم نبود چ اتفاقی میوفته شما فکر کنید برجام نیست ب زندگیتون برسید
ناشناس۲۱۵۶۶۶۰۲:۰۶:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
بزودی ترامپ از برجام خارج میشه
نصري۲۱۵۶۸۰۰۲:۳۹:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اخه چیزی ندار ند که بیاید بکویند
ناشناس۲۱۵۶۸۴۰۳:۰۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱
نبودن برجام = ونزوئلا دوم
ناشناس۲۱۶۱۸۲۱۲:۱۱:۱۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اشتباهی مثبت دادم
مهران۲۱۵۷۱۲۰۶:۱۶:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
روحانی : دهان ها را نبندیم!!! آقای روحانی دو ژورنالیست یکی موافق برجام و دیگری مخالف برجام با هم در تلویزیون مذاکره کردن و جالب اینکه کسی که مخالف برجام بود با سند و دلیل به نقد برجام پرداخت به گونه ای که مدیر مسئول روزنامه شرق و عاشق سینه چاک برجام حرفی برای گفتن نداشت از شما و تمامی اعضای تیم مذاکره هسته ای (البته به غیر اون جاسوسی که تو تیم وجود داشت و دستگیر شد) خواهش میکنم اگر این برجام شما قابل دفاع هست چرا یک بار حاضر نمیشید در جلوی مردم با مخالفان برجام مناظره کنید مگر شما نمیگید آثار برجام تا الی یوم القیامه می ماند خب چرا در دو سالگی برجام یکی از این همه روزنامه حامی شما یه تیتر در مورد برجام نزد؟ مردم که هیچ آثار برجام برای مردم فقط معطلی 5 ساله و پیچاندنشان شد
امیر۲۱۵۷۵۴۰۷:۱۵:۴۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱
وقتی برجام قابل دفاع نیست مدعیان آزادی کار رو به شکایت کشی می کشونن
ناشناس۲۱۵۷۶۴۰۷:۲۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دیپلمات رو نمیارن برا مناظره باهوش
ناشناس۲۱۵۷۶۸۰۷:۳۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
همه را نقد کنید حتی پیامبر و امامان معصوم عیبی ندارد بجز برجااااام را کسی حق ندارد حتی حرف بزند
ناشناس۲۱۵۷۶۹۰۷:۳۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
وزارت خارجه خراب کرده، حالا بیاد تو تی وی چی بگه؟؟!! وعده های الکی و...
رضا۲۱۶۲۳۵۱۲:۳۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
یعنی میخوای بگی کسانی که با 5 قدرت جهانی پای میز مذاکره نشستن جرات گفتن اشتباه کردیم به ملت رو ندارن ؟!! نگـــــــــــــــــــــــــــــــــــــو....
ناشناس۲۱۵۷۷۲۰۷:۳۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اگر دولت مدعی و مدافع برجام است چرا برای یکبار و تنها یکبار کسی از تیم مذاکره کننده نمی اید و یک مناظره با منتقدان برگذار کند؟
ناشناس۲۱۵۷۷۷۰۷:۴۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱
وزارت امور خارجه از آن روز بترسید که پشت پرده عملکرد شما در چند سال بعد افشا می شود همیشه آفتاب پشت ابر نمی ماند شاید شما نباشید و در درگاه الهی باید پاسخگوی ملت باشید اما اعمال شما در تاریخ مورد قضاوت قرار خواهد گرفت و نسل های بعدی هم هستند. این قدر ؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۱۵۷۸۷۰۷:۴۹:۳۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
از صدا و سیما بیش از این انتظار نمی رود! یکی نیست به اینها بگوید اگر برجام نبود که الان دلار 10000 تومن بود و اقتصاد مملکت کاملا فلج!
ناشناس۲۱۵۸۱۴۰۸:۰۵:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
همین که حاضر به بحث دو طرفه نیستند یعنی پیروزی منتقدان و بیانیه ی تهدید آمیز همراه با توهین خود نشان شکست است
ناشناس۲۱۶۲۴۵۱۲:۴۱:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
نقد کردن راحته. همین الان من بدون شناخت از شما میتونم کل زندگیتون رو به باد انتقاد بگیرم. اگر مذاکره کننده ی شما خیلی کاربلد بود، تو اون 3-4 سال مذاکراتش علاوه بر تحریم ها یک حداقل دستاوردی به ارمغان می آوردند.
ناشناس۲۱۵۸۳۲۰۸:۱۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اگه برجام نبود، الان فقیری در جامعه نبود چون همشون از گرسنگی مرده بودن
ناشناس۲۱۶۳۹۷۱۳:۴۹:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
حالت خوشه ها، مرد مومن کیک دوقلو شده 1000 تومن اونوقت میگی اگه برجام نبود ؟؟ !!! برجام خسارت محض بود و بس
ناشناس۲۱۵۸۴۳۰۸:۱۹:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
این گفته عملی نشد که قرار بود بعد برجام از روز اول همه تحریم ها لغو شود و نه تعلیق
ناشناس۲۱۵۸۴۸۰۸:۲۲:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۱
عجب کشوری. عجب مسئولینی. عجب صداو سیمایی. عجب منتقدی. خدا شاهد هست میدان جنگ آروم تر و کم خشونت تر از این صحنه هاست. خسته شدیم. خسته کردید
ناشناس۲۱۵۸۶۰۰۸:۲۹:۴۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
من این برنامه را دیدیم. متاسفانه کارشناس دعوت شده به عنوان مخالف برجام موضع گیری به شدت کینه توزانه به مذاکره کنندگان داشت. از حرکات و سخنانش تنفر منزجر کننده ای دیده میشد. صحبت از سیری ناپذیر بودن تمایل انسان که به میان آمد با بی ادبی گفت مگر انسان حیوان است
ناشناس۲۱۵۸۶۸۰۸:۳۶:۰۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
وزارت ارشاد باید مانند سینما و مراکز دیگر فرهنگی مجوز تاسیس صدا و سیمای خصوصی صادر کند تا سرمایه گذاران و تهیه کنندگان و بطور کلی تحصیلکردگان رشته های وابسته بتوانند فعالیت داشته باشند . و مردم هم بنا به سلیقه خود حق انتخاب کانال مورد علاقه خودشان را داشته باشند . و تخصیص مقادیر هنگفت بودجه از بیت المال هم در جریان آبادانی و رفع فقر و بیچارگی مردم صرف شود .
ناشناس۲۱۵۸۶۹۰۸:۳۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
آقای جبراییلی آقای ظریف در شورای روتبط آمریکا گفت اگر مردم این مشی مارا قبول نداشته باشند طبیعتا در انتخابات مجلس به ما رای نخواهند داد. این از زمین تا آسمان با آنچه شما همه جا جار میزنید متفاوت است.
هموطن۲۱۵۸۷۳۰۸:۳۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۱/۱
خیلی جالبه،اینهمه توهین وزارت خارجه برای چیه؟چرا برجام براشون مثل هولوکاست شده یه خط قرمز که حتی نباید درباره ش کسی حرف بزنه،خوب اگه بنظرتون بی انصافی شده یکی از وزارت بیاد روبه روی منتقدان بشینه و دلایلشو بگه،شماها که ماشالله مذاکره خوب بلدین،پناه میبرم به خدا از بستن دهان منتقدان هم یادتون نرفته ان شاالله
ناشناس۲۱۵۸۹۰۰۸:۵۰:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۱
آقای روحانی و وزرای محترم دولت ایشان مردم ایران دیگر گول فریبکاریها و دروغهای شما را نخواهند خورد. ترس شما از روشنگری قشر جوان متعهد و دلسوز و آگاه این کشور است. لطفا منتشر بفرمایید
امین۲۱۵۹۴۱۰۹:۲۰:۱۲ ۱۳۹۶/۱۱/۱
اینها که میگفتن به امام زمان هم میشه نقد کرد حالا از نقد برجام هم عصبانی شدن!!
ناشناس۲۱۵۹۸۶۱۰:۰۰:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دیگر دوران این گذشته، دوران آن گذشته؛؛ این پای ثابت همه بیانیه های وزارت خارجه شده!!
مشعود۲۱۶۰۲۰۱۰:۳۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
خیلی بد بود که میگفت توافق نکردید بلکه دیکته نوشتید.
محمد۲۱۶۰۲۹۱۰:۳۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱
میگن برای باور یک دروغ بزرگ،دائم اون رو تکرار کن.برجام فتح الفتوح است....برجام فتح الفتوح است....برجام فتح الفتوح است....
امین۲۱۶۱۷۴۱۲:۰۷:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دوستان،توافق نامه برجامامضا شد و چندین سال بدبخت شدیم و رفت. بحث درمورد اون بی فایده است مردم ایران بر فقر و گرسنگی و... و... صبر میکنن اما در کنار این مشکلات اگر تبعیض بین آقازاده ها و مردم عادی وجود داشته باش تحمل اون به مراطب سخت تر خواهد بود
ناشناس۲۱۶۱۸۶۱۲:۱۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱
هرکس در هر زمینه ای حاضر به مناظره نشود یعنی پیروزی طرف مقابل
ناشناس۲۱۶۴۵۱۱۴:۱۷:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۱
دلار قبل سال 91 هزار تومن بود بعد از تحریم ها شد 3500 تومن چرا بعد از برجام دوباره 1000 تومن نشد؟؟؟؟؟
بی بصیرت۲۱۶۸۸۳۱۷:۰۵:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۱
نمیدونم حسی که با دیدن بعضی از این پیام ها بهم دست میده رو چطور بیان کنم... آخه چطور روتون میشه مملکت رو فلج کردین با سیاسی بازی ...کوشش اون آدم که کاغذ پاره میگفت به این تحریما حالا دلسوز شدین..من بیچاره از اون وقتی که کاغذ پاره اومد وسط ۳ بار ورشکست شدم الان خونه نشین...
رحمان۲۱۷۲۳۷۲۱:۳۰:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
مدیر مسئول روزنامه شرق آبروی ما رابرد چه کسی اورا به صدا سیما فرستاده بود که اینگونه مارا حقیر کنند اطلاع از برجام ندارید نروید برای مناظره واقعا آبروریزی بود
مردم۲۱۷۲۶۰۲۱:۵۶:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
متاسفانه مجری که باید بیطرف باشه هم با شخص مخالف هم صدا میشد و دو نفره علیه شخص موافق با عصبانیت موضع مخالف میگرفت . که این خارج از روال مجری گری بود.
کامیار۲۱۷۲۹۰۲۲:۱۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۱
وقتی تو تیم مذاکرکننده جاسوس باشه نتیجه این میشه وخیلی تو مذاکرات عجله کردن امریکا را دست کم گرفته بودن
سید۲۱۷۳۱۵۲۲:۳۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۱
آقا، مجری باید بی طرف باشه. چرا مجری برنامه جانب داری میکنه؟عملان دارن دو نفره به یکی حمله میکنن
حسین۲۱۷۵۴۰۰۶:۰۰:۱۳ ۱۳۹۶/۱۱/۲
نگاه ب کره شمالی کنین و نگاه ب خودمون کنین کدوم بدبختر و کدوم بمب اتم و افتخار بیشتر دارد
ناشناس۲۱۷۵۷۸۰۷:۴۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲
اقای ظریف یک طوری صحبت می کنه انگار یک کلاه گنده سر طرف غربی گذاشته اقا عزت ایرانیان قبل برجام بیشتر بود یا الان؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. کیهان: لایحه عفاف و حجاب ترویج‌کننده پدیده پلشت بی‌حجابی است/ امید است این لایحه ناکارآمد کنار گذاشته شود

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. چرا این همه بد اخلاقی؟

  6. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  7. درباره توبه تتلو

  8. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  13. سپاه برای مقابله با مواد مخدر مسئولیت گرفت‌

  14. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  15. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  16. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  17. تنوری که هنوز سرد است...

  18. ایثارگران را بدنام نکنید !

  19. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  20. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  21. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  22. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  23. آیا این دو زن در آمریکا زلزله به پا می کنند؟

  24. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  25. نگرانی شبکه اماراتی از دیپلماسی پهپادی ایران/ اختیار چهار پایتخت عربی، در دست تهران است!

پربحث‌های هفته

  1. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  2. چرا این همه بد اخلاقی؟

  3. پیرامون پشت‌پرده افشای فایل‌صوتی «ظریف»...

  4. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  5. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  6. تنوری که هنوز سرد است...

  7. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  8. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  9. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  10. کنایه زاکانی درباره واگذاری ودیعه مسکن دوره‌های پیشین/ واکنش وحیدی به احتمال صدور گواهینامه موتور برای بانوان

  11. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  12. رئیسی: برخی به‌دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند/ به‌بهانه دورکردن سایه‌جنگ،برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند

  13. دستور ویژه رئیسی برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری

  14. کمال خرازی: اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم

  15. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  16. تبلیغات پرحجم قدرت‌های بزرگ به وسیله دانشجویان غرب رنگ باخت

  17. شهادت یکی از پاسداران نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق کشور

  18. رئیس‌جمهور: منزوی کردن زنان را قبول نداریم

  19. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  20. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  21. "مصلحت قطعی" همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام

  22. واکنش آمریکا به اظهارات هسته ای کمال خرازی

  23. هر چقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است/ مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد

  24. افشاگری رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی علیه «احمد علیرضابیگی»

  25. رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند

آخرین عناوین