الف در گفتگو با نمایندگان ادعای پرداخت 98 درصد پول سپرده گذاران را بررسی کرد؛ تعهد اجباری از سپرده گذاران موسسات برای نداشتن طلب و ندادن اصل پول و سود مردم

گروه سیاسی الف،   3960925085 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

نمایندگان معتقدند که ادعای رئیس جمهور مبنی بر پرداخت 98 درصد پول سپرده گذاران موسسات مالی، با واقعیات جامعه همخوانی ندارد و سپرده گذاران سود و کل پول خود را دریافت نکردند، ضمن اینکه در هنگام پرداخت مبلغی از پول، از آنها تعهد گرفته شد که دیگر طلبی ندارند.

تعهد اجباری از سپرده گذاران موسسات برای نداشتن طلب و ندادن اصل پول و سود مردم

به گزارش الف بعد از اعتراضات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری مبنی بر ندادن پول آنها از سوی موسسات و برگزاری تجمع در جلوی موسسات و حتی مقابل مجلس، نمایندگان در خرداد امسال طرح سوال از رئیس جمهر را کلید زدند.

این طرح در همان روزهای اول به امضای 130 نماینده مجلس رسید در حالی که 74 امضاء برای طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، کافی است.

بعد از معطلی چهار ماهه و به جریان نیافتادن طرح مذکور، 155 نماینده در جلسه روز چهارشنبه 19 مهر در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون مربوطه شدند که بعد از یک هفته این امضاها به 180 عدد رسید.

بعد از گذشت شش ماه، هنوز این طرح در دستور کار مجلس قرار نگرفت. اما رئیس جمهور روز یکشنبه 19 آذر در هنگام ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس، گفت: 98 درصد پول سپرده گذاران این موسسات پرداخت شد و تنها 2 درصد باقی ماندند.

خبرنگار الف به سراغ نمایندگان رفته و نظر آنها را در این زمینه جویا شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس گفت: نه تنها 98 درصد بلکه 30 درصد سپرده گذاران هم به پول خود نرسیدند.

وی گفت: در صندوق ولیعصر رباط کریم 75 هزار نفر سپرده گذاری کردند که هنوز به این افراد یک ریال پول پرداخت نشد.

سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: در همین شهر تهران فردی به اسم آقای لباف 120 میلیون از دارایی خود را به این موسسات داده و تا کنون 20 میلیون سود دریافت کرده اما وقتی برای دریافت پول خود مراجعه کرده، تنها 58 میلیون تومان به وی پرداخت کردند.

وی افزود: جالب اینجاست که از وی تعهد گرفتند که دیگر هیچ طلبی از موسسه ندارد و اگر تعهدنامه را امضا نمی کرد همین مقدار پول را به وی نمی دادند.

علی گلمرادی نماینده ماهشهر و هندیجان در مجلس معتقد است با توجه به اعتراضات مردمی و حضور هر روز آنها در جلوی مجلس به نظر نمی رسد مردم پول های خود را دریافت کرده باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: زمانی که رئیس جمهور در صحن مجلس این ادعا را مطرح کرد، تعداد زیادی از این مالباختگان چند قدم آن طرف تر و در جلوی درب مجلس تجمع کرده بودند و شعار می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم تاکید دارد که واقعیات جامعه ادعای رئیس جمهور را ثابت نمی کند چرا که نمایندگان در دفاتر ملاقات خود هر روز شاهد شکایت مردمی هستند.

نماینده فلاورجان در مجلس افزود: فردی به اینجانب مراجعه کرد و گفت که 50 میلیون تومان به این موسسات پول داده اما تنها 35 میلیون تومان پولش را برگشت دادند و مابقی را ندادند.

عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید که هنوز مراجعات مردمی زیادی دارد که نسبت به عملکرد این موسسات و ندادن پول ها معترض هستند.

رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه گفت: من نمی دانم منبع اطلاعات رئیس جمهور از کجاست اما مردم هنوز به پولهای خود نرسیدند.

مصطفی کواکبیان نماینده تهران هم گفت: سپرده گذاران چون سود پول های خود را دریافت نکردند و آنرا از دست رفته می دانند، همچنان ناراضی هستند.

وی افزود: باید مشکل سپرده گذاران بصورت جدی و واقعی حل شود.

عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم گفت: این ادعای رئیس جمهور صحت ندارد چرا که هنوز اعتراضات مردمی ادامه دارد.
وی افزود: نمی دانم این اعداد و ارقام را رئیس جمهور از کجا بدست آورده است.

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس هم گفت: شاید در عالم معنا این پول ها پرداخت شده چون در کف جامعه چنین چیزی مشاهده نمی شود.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیات میدانی جامعه خلاف ادعاها را می رساند. ضمن اینکه 2 درصد همان کسانی هستند که مرتب تجمع می کنند و تعدادشان این قدر زیاد است پس 98 درصد چقدر بودند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۸۰۳۳۱۰:۳۲:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
ما سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین کمال تشکر را از نمایندگان شجاع و مردمی مجلس داریم اکنون یکسال تمام است که سپرده هایمان خصوصا مبالغ بالای 200 توسط بانک مرکزی و هیات مدیره کاسپین بلوکه شده و در این یکسال بانک مرکزی هیچ برنامه مشخصی جهت پرداخت اصل و سود سپرده هایمان ارائه نداده است در واقع در این یکسال بانک مرکزی نه تنها سپرده گذاران بلکه نمایندگان محترم مجلس را نیز دور زده است مردم به اعتماد مجوز صاره در کاسپین سپرده گذاری کرده اند و دولت بایستی بابت مجوز صادره پاسخگو باشد متاسفانه در این یکسال بانک مرکزی قانون را زیر پا گذاشته و حق حقوق بیش از دو میلیون نفر از احاد جامعه را بلاتکلیف گذاشته است از نمایندگان محترم مجلس خواستاریم رسما اعلام فرمایند مطالبات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین طبق قرارداد موسسه مجاز و مورد تائید شورای پول و اعتبار پرداخت می شود (اگر مشکل پرداخت نقدی دارید سپرده ها با سود قراردادی توافقی به مدت یکسال دیگر تمدید شوند ) حداقل بانک مرکزی را مجبور فرمائید جهت خرج ماهیانه زندگی مردم سود سپرده ها را ماهیانه پرداخت کنند تا مرحمی بر مصیبت وارد شده بر مردم باشد و از همه مهمتر با عمل به قرارداد موسسه مجاز و مورد تائید بانک مرکزی و پرداخت مطالبات مردم ، اعتماد رفته مردم را جلب کنید که جهت سیستم پولی و بانکی از منظر داخلی و بین المللی حیاتی است.تا اردیبهشت 96 که کاسپین سپرده پذیری داشته بایستی سودها طبق قرارداد باشد از اردیبهشت 96 به بعد طبق سود متعارف در شبکه موسسات اعتباری به غیر از این ریالی از حقمان نخواهیم گذشت و تا جان داریم به تجمعات و اعتراضات ادامه می دهیم.
انصاف۱۶۸۳۸۸۱۵:۰۴:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
دوست عزيزمون چند تا مسئله رو با هم قاطي كردن تا نتيجه دلخواه رو بگيرن : - اول اينكه ايشون توي موسسه فرشتگان كه غيرمجاز بوده حساب داشتن ،‌نه كاسپين كه مجوز دار بوده .كاسپين مسئول رسيدگي به حسابهاي فرشتگان شده. چيزي كه خيلي ها دوست ندارن بهش توجه بشه . - دوم اينكه هشدارهاي زيادي از ابتداي دولت يازدهم در خصوص اين موسسات داده ميشد.چرا عده اي طمع ورزانه در اين موسساتت غيرمجاز سپرده گزاري كردند؟ -سوم اينكه ،‌نبايد از بودجه عمومي(اموال عمومي) سود سپرده گزارها پرداخت بشه . -چهارم اينكه اين موسسات در دولت نهم و دهم گسترش زياد و بدون نظارتي پيدا كردن ،‌ چرا از مجلس ،‌ قوه قضائيه و دولت وقت چيزي خواسته نميشه ؟؟؟ - مشكل ما ايراني ها متاسفانه ترجيح منافع فردي بر جمعي هست ، و تا اينگونه است پيشرفت خواهيم كرد .
ناشناس۱۶۸۴۵۲۱۵:۵۳:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
اینقدر تجمع کنید ....!!! یه قرون هم بهتون نمیدیم....
ناشناس۱۶۸۱۰۱۱۱:۳۱:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
با تشکر از تمام ازاد مردانی که پیگیر ستاندن حق سپرده گذاران غارت شده هستند یک نکته مغفول اینه که هر برنامه ای برای حل مسئله باید فراتر از یک حداقلِ قابل انتظار باشه و این حداقل در این مورد یعنی اینکه هر کسی به نسبت سپرده اش یه حقی از باقیمانده اموال داره که باید به رسمیت شناخته بشه و بدونه که ارگانها و دستگاههای ذیربط بنا به وظیفه خود از ان حراست و پاسبانی میکنن نه اینکه برای فرار از مسئولیت و رضایت جمع بیشتری از سپرده گذاران و پاک کردن صورت مسئله بگن تا مثلا دویست همه اش رو میدیم بقیه اش باشه تا بعد !!!
ناشناس۱۶۸۳۲۸۱۴:۱۶:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
تجربه خوبی بود. ولی با هزینه زیاد . که نباید به سخنان دولت توجه کرد . چون از درون جامعه هیچگونه خبر درستی ندارند. ویا خود را به خواب زده اند. اگر پس انداز انها اول توسط افراد خاص وبعد توسط دولت به نصف کاهش می یافت . ایا حمایت از این سیستم میکردن . یا تا اخر عمر این کلاه بزرک که توسط امین مردم یعنی بانک مرکزی سر ملت گذاشتن را فراموش نمیکردن
مهدی۱۶۸۴۱۹۱۵:۳۲:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
بنده چند بار در این بخش پیام دادم ولی شما آنرا منعکس نکردید ، اگر واقعا این اعتقاد به جریان آزاد اطلاعات هستید و دنبال انعکاس واقعیتهای موسسه فرشتگان - کاسپین هستید لطفا ضمن انعکاس این مطالب ، پاسخی مستدل را اعلام فرمائید. ۱- اگر موسسه فرشتگان در شهریور۹۴ به دستور و گفته بانک ملی منحل شده، از شروط بدیهی در تایید انحلال موسسات مالی توسط بانک مرکزی، ارایه مدارک کتبی تسویه کامل و تعیین تکلیف بدهی و مطالبات با تمام سپرده گذاران میباشد، درصورتیکه این مهم تا کنون انجام نشده و بلاتکلیف مانده است ۲- موضوع انحلال میبایست در روزنامه های کثیرالانتشار به اطلاع عموم، آگهی می‌شده و به موقع اطلاع رسانی میشده که این امر نیز محقق نشده است. ۳-با توجه به اینکه موسسه کاسپین فاقد خزانه بوده و هست ، پس سپرده ها نزد کدام بانک ویا بانکهایی نگه داری می‌شده و تحت چه شرایطی از دید سود بانکی قرار داشته؟ ۴- اگر موسسه جدید کاسپین اجازه فعالیت نداشته پس هزینه های جاری پرسنلی و حقوق و مزایا، هزینه های جاری ، بیمه و ...از کجا و تحت چه عنوان تامین و پرداخت میشده ؟ ۵- جهت اطلاع موسسه فرشتگان در سال 95 اقدام به پرداخت تسهیلات و وام نموده است ، حال اگر موسسه فرشتگان منحل شده تحت چه شرایطی پس از انحلال تسهیلات پرداخت مینموده و تحت چه عنوانی ضمانت نامه می‌گرفته؟ ضمانت نامه ها بنام چه کسی و یا چه شخصیت حقوقی تنظیم شده؟ ۷- اقساط وام و سود وام‌های پرداختی به چه حسابی واریز می‌شده و اجازه برداشت با چه کسی و یا کسانی بوده؟ ۸- هیات موسس کاسپین تحت چه عنوان و با چه مجوزی دسترسی به سپرده های مردم متعلق به فرشتگان را پیدا کرده؟ و در پایان - تعیین تکلیف سپرده های سپرده‌گذاران باید در هیاتی متشکل از نمایندگان سپرده‌گذاران، قوه قضاییه،نمایندگان بانک مرکزی ، هیات تسویه فرشتگان و نویسیم کاسپین تعیین تکلیف شده و با انتشار رسمی به اطلاع عموم ذینفعان برسد. امید است با اتحاد و همبستگی یکپارچه و در زیر چتر واقعی قانون بتوان به تمامی حقوق خودمان برسیم.
ناشناس۱۶۸۵۱۲۱۶:۵۹:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۵
سپرده‌گذاران بالای ۲۰۰ میلیون تومانی موسسه کاسپین وآرمان ایرانیان سابق چه گناهی کرده‌اند که باید به بی‌عدالتی بانک مرکزی تن داده و تنها بخشی از سرمایه خود را که ۲۰۰ تومان است، پس بگیرند؟ درحالی‌که سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان به بخش عمده سرمایه خود دست یافته اند. مگر پول آن‌ها پول نبوده؟! سرمایۀ عمده مؤسسات مالی و بانک‌ها متعلق به سرمایه‌گذاران بزرگ‌تر است و این منصفانه نیست که از جیب آن‌ها گرفته و به دست سپرده‌گذاران دیگر داده شود و این تقسیم‌بندی باید نسبی باشد. علی‌رغم دستور صریح رهبری جهت رفع فوری بحران و همکاری سه قوه و اختصاص منابع فوق‌العاده برای بازپرداخت به سپرده‌گذاران، همچنان شاهد کارشکنی‌های بانک مرکزی و عدم پایبندی به تصمیمات سه قوه و بازپرداخت به سپرده‌گذاران بالای ۲۰۰ میلیون هستیم. آیا دولت و بانک مرکزی در این جایگاه هستند که به قیمت بردن کشمکش‌های سیاسی و جذب قدرت مالی بیشتر، سپرده‌گذاران بی‌پناه را به ورطه نابودی بکشانند؟ پس امنیت سرمایه‌گذاری را چه کسانی باید تأمین کنند که خود، علت اصلی ایجاد ناامنی و تداوم آن هستند. ما تمام سرمایه عمر و فرزندانمان را در این مؤسسات به‌ظاهر مجاز قرار داده بودیم و تاب تحمل از دست دادن آن و برگشت به نقطه صفر مالی را نداریم تا بنشینیم و به وعده‌ی، آقایان اموال جدید این مؤسسات را کشف نمایند که اگر بنا به کشف باشد، وزارت اطلاعات و آن‌هایی که باید از مدیران این مؤسسات اعتراف بگیرند کار خود را خوب بلد هستند. هرچه سریعتر ماحصل کار چهل ساله ما رو پس بدین و دست از دروغ وفریب افکار عمومی جامعه بردارید.
ناشناس۱۶۸۷۸۴۲۲:۴۳:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
۱) این ۹۸% در بهترین حالت از تعداد سپرده گذار است نه میزان سپرده ها ۲) به همین ۹۸% سپرده گذاران هم فقط ۶۰% از پولشان طبق قرارداد سپرده برگردادنده شده و هیچکدام رضایت ندارند ۳) به ۲% از سپرده گذاران که حتی یک درصد از پولشان هم در مواردی بازپرداخت نشده و آنها نارضایتی شدیدتری دارند در حالیکه ۱۰۰% نارضایتی وجود دارد به چه حقی به دروغ مساله را حل شده و بحران را رفع شده گزارش می کنند چرا حاصل عمر یه عده بازنشسته و کارمند و سرپرست خانوارو … را بلوکه کردین و برنمیگردانین، زندگی مردم رو دارین نابود میکنین با این ...سازمان یافته.
ناشناس۱۶۸۷۸۶۲۳:۰۸:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
کاسپین فقط فرشتگان نیست.
اسماعیلی۱۶۸۹۶۷۰۸:۲۶:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
بنده هم به عنوان سپرده گذار تعاونی وحدت موارد زیر را خدمتتان عرض می کنم: ۱. چرا مردم هیچ نشانه ای از دغدغه مسئولین در خصوص خطر از بین رفتن اعتماد مردم به نظام بانکی و سایر بخش ها درباره اتفاقات اخیر موسسات اعتباری و بلایی که به سر آنها آمده مشاهده نمی کنند. بالاتر از اعتماد، سرمایه ای هست؟ ۲. بعد از این همه سختی و مصیبت در مدت توقیف موسسات، چرا باید در خصوص نحوه بازپرداخت سپرده ها و سودها تصمیمی نامعقول مبنی بر پرداخت سود ۱۵ درصد از ابتدای افتتاح حساب و کسر مابه التفاوت سود پرداختی از اصل سپردها گرفته شود؟ بعد از این همه بلاتکلیفی انتظار ما حداقل دستیابی به اصل سپرده ها بود که متاسفانه با این قانون بنده هم به اصل سپرده خودم نرسیدم. ۳. به چه دلیل سود ۱۵ درصد در نظر گرفتند در حالیکه در سال های پیش سود قانونی خود بانک مرکزی حتی بیش از این بوده است؟ و چرا بانک مرکزی سوء مدیریت خود را در شکل گیری این موسسات نمی پذیرد. آیا این انصاف است؟ ۴. معلوم نیست درنظر گرفتن سود ۱۵ درصد از چه زمانی اعلام شده است؟ و هر مرجعی یک پاسخ متفاوت می دهد. ریاست بانک مرکزی در مصاحبه با برنامه نگاه یک گفته است از زمان انحلال؛ که طبیعتا باید همین امسال باشد؛ بازرسی ملل می گوید این انحلال از سال ۹۲ بوده!!! و شعبه هم می گویند از فروردین ماه امسال. ۵. این حق تک تک سپرده گذاران است که از ریز و جزییات روش محاسبه و پرداخت سپرده هایشان آگاه باشند در حالیکه تاکنون کسی پاسخگو نیست. ۶. شاید آقای سیف بگوید تکلیف ۹۸ درصد سپرده ها مشخص شد اما مطمئن باشند این مشخص شدن با این روشی که تا حالا داشته اند از یاد مردم نخواهد رفت.  توصیه ام به مسئولین پرداخت حداقل اصل سپرده های مردم است. در پایان از الف برای این فرصت سپاسگذارم.
ناشناس۱۶۹۱۵۹۱۱:۲۷:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
آقاي دكتر توكلي، فقط اينو بدونيد كه دعاي خير مالباختگان مظلوم موسسات مجاز فرشتگان و كاسپين پشت سرتونه كه با وجود بايكوت خبري اعتراضات سپرده گذاران توسط اكثريت رسانه ها، شما صداي اونها را به گوش مسوولين نظام ميرسونيد. البته مردم اينو هم ميدونند كه شما به خاطر انعكاس اين حقايق بارها، بي دليل مورد بازخواست قرار گرفته ايد ولي از راه حق و حقيقت برنگشتيد. درود بر شما و سايت الف.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین