سلاطین نیمه های مربیان فوتبال ایران/ شفر از برانکو سبقت گرفت!

گروه ورزشی الف،   3960924058

چهار مربی کنونی فوتبال ایران در نیمه های مربیان عملکرد موفقی داشته اند.

سلاطین نیمه های مربیان فوتبال ایران/ شفر از برانکو سبقت گرفت!

به گزارش ایلنا، پرسپولیس و برانکو که در نیم فصل اول همه رکوردها را به خودشان اختصاص دادند از این بابت هم رکوردی نزدیک با سرمربی فولاد خوزستان دارند. البته وینفرد شفر که از هفته نهم هدایت تیم استقلال را بر عهده گرفته هیچ وقت در نیمه دوم بازی‌هایش بازنده نبوده اما آنقدر نتایج این تیم در زمان علیرضا منصوریان ضعیف بوده که حالا این آمار قابل توجه به چشم نمی‌آید. البته کارنامه شفر را با آمار برانکو و پورموسوی روی یک کفه ترازو نمی‌گذاریم چرا که این آلمانی هشت بازی کمتر از دو رقیبش انجام داده است.

باخت پورموسوی به برانکو

سیروس پورموسوی و تیم فولاد خوزستان از این بابت رکورددار هستند. این مربی در 15 مسابقه‌ای که انجام داد فقط در نیمه دوم یک بازی آن هم مقابل پرسپولیس در هفته اول بود که در هر نیمه یک مرتبه دروازه‌شان باز شد. این آمار و نتایج به دست آمده به هیچ‌ وجه اتفاقی نیست. زمانی که بازیکن تیم به نباختن در 45 دقیقه دوم بازی‌هایش عادت می‌کند به طور مستقیم تاثیرش در نتایج تیم به چشم می‌آید. ضمن اینکه آنها در بازی با گسترش فولاد و ذوب‌آهن گل‌های برتری تیم‌شان را زده‌اند. در بازی با سایپا و پدیده گل تساوی را در نیمه دوم زدند.

برانکو دو مرتبه باخت

پرسپولیس در 10 بازی دروازه‌اش بسته ماند که هفت مرتبه آن به 7 بازی آخرش مربوط می‌شود. شاگردان برانکو در هفته دوم مقابل تراکتورسازی نخستین گل را در دقیقه 43 دریافت کردند اما با گل دقیقه 67 کامیابی‌نیا برنده از زمین خارج شدند.

دومین مرتبه در بازی با سیاه‌جامگان بود که در دقیقه 84 دروازه‌شان باز شد و با اینکه بازی مساوی به پایان رسید اما این نخستین باخت برانکو در نیمه دوم بود. پرسپولیس سومین گل را در دقیقه ششم بازی با پیکان دریافت کرد و آن بازی را باخت اما در نیمه دوم گل نخورد. بازی با سپاهان در حالی که پرسپولیس نیمه اول را با برتری به رختکن رفته بود اما در نیمه دوم دو گل دریافت کرد و در نهایت بازی 2 ‌بر ‌2 به پایان رسید. این دومین و آخرین باخت برانکو در نیمه دوم بود. در بازی با استقلال خوزستان هم آنها در نیمه اول یک مرتبه دروازه‌شان باز شد.

تارتار و سه شکست

مهدی تارتار که با پارس جنوبی فوق‌العاده نتیجه گرفته و با به هم زدن معادلات در جای دوم ایستاده در نیمه دوم سه بازی شکست خورد. در بازی با پیکان در حالی که 3 بر یک در نیمه اول از حریفش پیش بود اما در نیمه دوم فقط یک توپ از خط دروازه‌ها گذشت که آنهم سهم تیم تهرانی بود. در هفته هشتم و زمانی که با گل به خودی بازیکن پدیده با برتری به رختکن رفتند در نیمه دوم گل تساوی را دریافت کردند. سومین باخت این تیم در نیمه دوم که در واقع حساس‌ترین بازی نیم فصل هم بود در ورزشگاه تختی جم مقابل پرسپولیس برگزار شد که با تک گل شایان مصلح در دقیقه 6+90 قرمزهای پایتخت برنده از زمین خارج شدند.

شفر بدون باخت

وینفرید شفر در هفت مسابقه‌ای که در لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشست فقط در یک بازی نتیجه را واگذار کرد که آن هم مهم‌ترین بازی آبی‌ها یعنی همان شهرآورد تهران بود. این آلمانی اگر در سه بازی هم به نتیجه تساوی دست پیدا کرد هر سه بازی بدون گل بود. همان مسابقه‌ای هم که به پرسپولیس باختند دروازه‌شان در نیمه اول باز شد. استقلال با این مربی به ساختار دفاعی خوبی رسیده است. دریافت یک گل در هفت بازی عملکرد قابل دفاعی است. شفر در نخستین حضورش در استقلال مقابل فولاد در تهران متوقف شد اما دو نتیجه تساوی دیگر آنها در زمین حریف بوده است.

***

بدون تردید هیچ تضمینی وجود ندارد که در نیم فصل دوم این آمارها حفظ شود چرا که بازی‌ها به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر می‌شود. اما معمولا مربیانی که در نیمه‌های دوم بهتر نتیجه می‌گیرند درصد ناکامی و شکست‌شان بسیار کمتر است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین