جعفری در نشست جشنواره فیلم کوتاه رسام مطرح کرد؛ آغاز جشنواره «رسام» برای رفع خلاء سینمای دفاع مقدس/ شاهد اُفت سینمای دفاع مقدس هستیم

گروه فرهنگی الف،   3960922338
رئيس سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس با اشاره به اُفت کمی و کیفی آثار سینمای دفاع مقدس گفت: با تایید سرلشکر باقری شورای هماهنگی تولیدات هنری نیروهای مسلح را تشکیل می‌دهیم. جشنواره «رسام» برای رفع خلا‌ءهای سینمای دفاع مقدس است.
 
 

به گزارش خبرنگار  دفاع پرس، نشست خبری نخستين جشنواره بين‌المللی فيلم كوتاه «رسام» دفاع مقدس و مقاومت با حضور «علی‌اصغر جعفری» رئيس سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس و «انسیه شاه‌حسینی» دبیر این جشنواره در سازمان هنری و امور سينمایی دفاع مقدس برگزار شد.

«علی‌اصغر جعفری» رئيس سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس مقدس با بیان اینکه جشنواره فیلم رسام با محوریت دفاع مقدس است، اظهار داشت: خانم شاه‌حسینی زحمت دبیری این جشنواره را برعهده گرفته است. ایشان از چهره‌های شاخص و از هنرمندان سینما و تلویزیون در حوزه دفاع مقدس هستند.

وی تولیدات کوتاه را ظرفیت مهم عرصه‌های هنری دانست و گفت: هنرمندان در سال‌های اخیر توانمندی‌های خوبی در مستند، انیمیشن و سایر قالب‌های هنری در فرمت کوتاه پیدا کرده‌اند. این جشنواره برای نظامندی، جریان‌سازی، جهت گیری و حمایت از هنرمندان و جوانان آغاز شده است تا بتوانند تولیدات خوبی داشته باشند.

رئيس سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس مقدس تصریح کرد: جشنواره رسام از ظرفیت‌های نیروهای مسلح، سازمان‌های هنری و رسانه‌ای استفاده می‌کند تا این جشنواره نماد خوبی از فعالیت‌های دفاع مقدس باشد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس «مدافعان وطن» و «مدافعان حرم» را 2 رویکرد مهم جشنواره رسام دانست و بیان کرد: جشنواره «رسام» برای رفع خلا‌های سینمای دفاع مقدس است. مدافعان وطن فقط به بحث دفاع مقدس ختم نمی‌شود. همه کسانی که در هر نقطه‌ کشور برای این سرزمین جانفشانی می‌کنند، جزء این مجموعه دنباله‌دار محسوب می‌شوند.

جعفری افزود: مدافعان حرم رویکرد دوم ما در جشنواره رسام است که پیروزی‌‌های ملت عراق بر داعش و پیروزی ارتش سوریه بر جریان سلفی و تکفیری با محوریت جمهوری اسلامی ایران دستاورد آن بوده است. مقدماتی را برای حضور هنرمندان کشورهای مسلمان منطقه که با تفکر مبارزه با این جریانات تولید محتوای هنری دارند، آماده و فراهم شده که سازمان ارتباطات در این زمینه بخشی از ماموریت بخش بین‌الملل را بر عهده دارد.

وی درباره زمان این جشنواره گفت: هنرمندان تا 28 اسفند فرصت دارند تا آثارشان را از طریق پرتابل جشنواره برای دبیرخانه ارسال کنند. کار داوری آثار نیز تا پایان فروردین انجام می‌شود و اواخر اردیبهشت ماه سال 1397 مراسم اختتامیه در خرمشهر و آبادان برگزار می‌شود. مجموعه منطقه آزاد اروند یکی از همکاران ما در این جشنواره است که بخشی از کارهای حمایتی را انجام می‌دهد.

رئيس سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس مقدس خاطرنشان کرد: برخی از کارهای ما نمادین است اما در برخی حوزه‌ها خلاهایی وجود دارد که در تلاشیم تا این خلاها را پُر کنیم. جشنواره فانوس و موسیقی نیروهای مسلح از جمله فعالیت‌هایی است که طی سال گذشته انجام شد و امسال نیز آن را ادامه می‌دهیم.

جعفری گفت: ما با هیچ کدام از دستگاه‌های فرهنگی کشور رقیب نیستیم بلکه همراه و مدافع همه دستگاه‌های فعال در حوزه دفاع مقدس خواهیم بود اما در سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه سینمای دفاع مقدس رخ داده است. یکی از دغدغه‌های امروز این است که سینما در جایگاهی که می‌تواند جریان‌ساز و لکوموتیو فرهنگ باشد قرار گیرد اما هنوز در تراز انقلاب اسلامی ظاهر نشده است.

وی بیان کرد: به اعتقاد من اگر سینمای دفاع مقدس نتواند مخاطب را جذب کند، موفق نبوده است و چنین آثاری در سینمای دفاع مقدس باید حذف شوند. سینمای دفاع مقدس باید به قدری جذاب باشد که برای دیدن آن جلوی سینماها صف تشکیل شود اما امروز شاهد اُفت کمی و کیفی سینمای دفاع مقدس هستیم.

رئيس سازمان هنری و امور سينمايی دفاع مقدس مقدس با تاکید بر لزوم تقویت سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: اگر سینمای دفاع مقدس مورد حمایت قرار نگیرد، انگیزه‌های فردی فیلمسازان که در چند سال اخیر به طور خودجوش منجر به تولید آثار سینمایی موفق شده است نیز خشک می‌شود لذا متاسفانه ما در رفع موانع و افزایش توان ورود به این حوزه، قوی عمل نکرده‌ایم.

جعفری از توافق اولیه نیروهای مسلح در جهت استفاده از ظرفیت‌های سالن نمایش برای آثار دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: طبق قول شفاهی سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرار شده است تا از ظرفیت‌های موجود سالن‌های نمایش نیروهای مسلح در سراسر کشور در جهت نمایش آثار دفاع مقدس استفاده کنیم. حدود 250 سالن نمایش در مجموعه نیروهای مسلح سراسر کشور وجود دارد که فکر می‌کنیم بتوانیم در قدم اول بتوانیم حدود 100 سالن نمایش را آماده کنیم.

وی ادامه داد: ساماندهی تولیدات هنری سطح نیروهای مسلح برای جلوگیری از موازی‌کاری در این حوزه، با تشکیل شورای هماهنگی تولیدات نیروهای مسلح نیز از جمله اقداماتی است که به تایید سرلشکر باقری رسیده است و امیدواریم بتوانیم به زودی این مسئله را اجرایی کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین