واکنش واعظی به افزایش عوارض خروج از کشور: درآمد افزایش عوارض برای اقشار کم درآمد هزینه می‌شود

گروه سیاسی الف،   3960920164 ۵۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس‌دفتر رییس‌جمهور درآمد حاصل از افزایش عوارض خروج از کشور و کاهش بودجه یارانه نقدی، صرف مواردی چون بیمه سلامت و کمک به اقشار ضعیف جامعه می‌شود.

واکنش واعظی به افزایش عوارض خروج از کشور: درآمد افزایش عوارض برای اقشار کم درآمد هزینه می‌شود

یکی از تبصره‌های لایحه بودجه 97 که رئیس جمهور به مجلس ارائه کرد و واکنش‌های زیادی در پی داشت مبنی بر سه برابر شدن عوارض خروج از کشور بود که براساس پیشنهاد در سفر اول 220 هزار تومان، سفر دوم 330 و سفرهای بعدی 440 هزار تومان تعیین شده است؛ محمود واعظی رییس‌دفتر رییس‌جمهور امروز در واکنش به انتقادات به این بخش از لایحه بودجه گفت: با این وجود قطعا دولت همواره به نظرات مردم توجه کرده است و هر جا تصمیم گرفته شده دولت، با عکس‌العمل اجتماعی مناسبی مواجه نشده، نظر نهایی خود را با خواست مردم تطبیق داده است.

محمود واعظی در گفت‌و گو با ایسنا در پاسخ به انتقادی درباره‌ افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه 97 اظهار کرد: ‌من هم در فضای مجازی با این انتقادات مواجه شده‌ام. به هر حال کسانی که بودجه را طراحی کردند به دنبال این بودند که در این بودجه موضوع عدالت و رسیدگی به طبقات محروم جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. رئیس جمهور هم قول داده‌اند که تا سال 1400 فقر مطلق را از بین ببرند.

وی در ادامه افزود: ما امروز یک دولت بزرگ داریم و باید هر ماه یک عدد قابل توجه به کارمندان دولت حقوق بدهیم. از سویی تعداد بازنشستگان در 7-8 سال گذشته بیشتر شده و صندوق‌های بازنشستگی نمی‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند و دولت این حقوق را می‌دهد. بنابراین عملا اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم نیازمند این هستیم که منابع جدید پیدا کنیم یا منابع موجود را افزایش دهیم و از این منابع به مستمری بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی بیشتر کمک کنیم و با این کار فقر مطلق را از بین ببریم.

رییس‌ دفتر رییس جمهور با اشاره به اینکه یکی ازمنابعی که برای کمک به اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شده همین عوارض خروج از کشور است تاکید کرد: اما قطعا دولت همواره به نظرات مردم توجه کرده است و هر جا دیده تصمیم گرفته شده دولت با عکس‌العمل اجتماعی مناسبی مواجه نشده، نظر نهایی خود را با خواست مردم تطبیق داده است. ما این انعطاف را خواهیم داشت که اگر در تصمیمات دولت، فشاری به قشری از مردم بیاید آن را بازنگری کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که باتوجه به کاهش بودجه‌ یارانه‌ها در لایحه بودجه 97 ، دولت با چه سیاستی به دنبال حذف یارانه بگیران است؟ گفت: مجلس سال گذشته هم در بودجه، دولت را مکلف کرده است که یارانه را فقط به نیازمندان بدهد بنابراین این اقدام را مجلس از ما می‌خواهد، دیگران هم این انتظار را از ما دارند.

واعظی با بیان اینکه وقتی یارانه را به افرادی که نیاز ندارند می‌پردازید به معنای آن است که باید از سهم کسانی که نیازمندند کم کنید تصریح کرد: ما می‌خواهیم نیازمندان واقعی را شناسایی کنیم و به آنها بیشتر بپردازیم. در سال گذشته به دریافتی برخی از مستمری بگیران را سه برابر افزایش دادیم. در حال حاضر کسانی هستند که یارانه می‌گیرند، ولی یارانه در زندگی آنها تاثیری ندارد در صورتی که اگر همین یارانه را در طرح تحول سلامت کمک کنیم بخشی از نیازهای مردم را تامین می‌کنیم. طرح تحول سلامت به این دلیل اجرا شد که فکر می‌کردیم بسیاری از مردم داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف می‌دهند و طرح سلامت راه اندازی می‌شود تا اگر کسی نیازمند به عمل جراحی باشد دیگر دغدغه‌ تامین هزینه‌های آن را نداشته باشد.

رییس دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد: بر این اساس الان به دنبال این هستیم که بودجه را ساماندهی کنیم تا به نیازمندان بیشتر بپردازیم و توجه بیشتری به طرح تحول سلامت کنیم. اشتغال ایجاد کرده و فقر مطلق را از بین ببریم.

 این در حالی است که به گفته علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این سازمان در جریان این موضوع نبوده است و به این موضوع واکنش نشان داد.

مونسان همچنین در نشست خبری خود که (یکشنبه یازدهم آذرماه) برگزار شد، در واکنش به افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور گفت: افزایش عوارض خروج از کشور تصمیم دولت است و باید به این موضوع توجه شود که خروج دو برابری گردشگر نسبت به ورود آن اتفاق خوبی نیست.پیشتر از هر عوارض خروجی مبلغی معادل ۱۰ هزار تومان به سازمان میراث فرهنگی اختصاص می‌یافت و با این افزایش مبلغ اختصاصی به سازمان ۴۰ هزار تومان خواهد شد.

 رئیس سازمان میراث و گردشگری درباره نظر سازمان میراث فرهنگی درباره افزایش عوارض خروج از کشور گفت: بگذارید مذاکرات دولتی در داخل دولت بماند. براساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷، عوارض خروجی از ۷۵ هزارتومان به ۲۲۰ هزارتومان افزایش خواهد یافت.

او با تاکید بر اختصاص مبالغ ناشی از دریافت عوارض خروج از کشور به توسعه گردشگری گفت: این مبلغ به توسعه گردشگری اختصاص خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود مبلغ دریافتی ما ۱۶۰ میلیارد تومان در این حوزه افزایش یابد.


گفتنی است، براساس لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷،عوارض خروجی از ۷۵ هزارتومان به ۲۲۰ هزارتومان افزایش خواهد یافت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۳۱۷۰۱۳:۳۰:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۰
کی به شما گفته هر کس پایش را از مملکتی که ساخته اید بیرون می گذارد، مرفه است؟!! بنده با ماهی 1.5 میلیون حقوق، نه می توانم تا 60 سال آینده 50 متر سقف بخرم، نه می توانم ازدواج کنم ماهی 800-900 کرایه بدهم نه هیچ غلط دیگر! ولی می توانم ماهی 150 هزار تومان کنار بگذارم که سالی یکبار و فقط یکبار برای یک هفته حس کنم که من نیز جوانم! اگر این هم زیاد است مال تو، تا کی شود که چشم و دلتان از جیب ما سیر شود! این از شغل، آن از خانه، آن از خودرو، آن از برنج 10 هزار تومانی و گوشت 30 هزار تومانی ...! شما من را یاد بیماری می اندازید که هر روز عضوی را مبتلا می کنید تا دیگر هیچ باقی نماند!
مقداد۱۶۳۷۲۰۲۳:۴۸:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۰
دانشجوهایی که با هزار بدبختی دارن تحصیل میکنن در خارج از کشور باید برای یک بار اومدن و خروج درصد بالایی برا "عوارض خروج" هزینه کنن. این کجاش انصافه. این اسمش راهزنیست. کشوری که عرضه کسب درامد با جذب توریست رو نداره از خروج شهرونداش درامد کسب میکنه. حرومتون باشه این پولا
خسروانی۱۶۳۸۸۱۰۸:۵۷:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
توجه کنیم این حاشیه سازی رسانه ایست تا موضوع اصلی فراموش شود درآمد دولت از حذف 23میلیون یارانه بگیر دهها برابر افزایش عوارض خروج است جنجال میکنند تا به آن پرداخته نشود برخی بی نیاز داریم اما اکثر این23میلیون روی همین یارانه حساب کردند بیچاره مردم متوسط به پایین که تریبون ندارند ضمنا پول این درآمدهای کلان هم قرار است به جیب مسئولان سلامت ، برخی پزشکان و خصوصا مافیای دارو و تجهیزات پزشکی رود متاسفانه علی برکت...
مشعود۱۶۴۰۵۵۱۱:۳۱:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
جوش نزن دوست عزیز این همان آشی است که شما نخودش را آوردی! یاد جمله معرفی از یک بزرگی افتادم که میگفت درختی که 4 سال میوه نداد، 4 سال دیگر هم میوه نخواهد داد! از شرایط ایجاد شده لذب ببرید!
ناشناس۱۶۴۳۴۰۱۴:۵۹:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
حالا مثلا به رئیسی رای میدادیم الان مملکت گل و بلبل بود؟!!! دیگه شده بودیم شبیه سوئیس؟!!
رضا۱۶۴۲۳۰۱۳:۳۷:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
برای تغییر در این مملکت باید دیگر به امثال روحانی رای ندهیم. نمایندگان مجلس را احساسی انتخاب نکنیم. خیلی چیزها را خودمان باید عوض کنیم.
ناشناس۱۶۴۸۷۸۲۱:۴۱:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
جان من کجا گوشت ۳۰ تومنه منم بیام بخرم؟
ناشناس۱۶۳۱۸۵۱۳:۴۱:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۰
آقای واعظی عزیز، تا بحال دولت خیلی پولها را به نام خرج کردن برای فقرا گرفته اما... واقعیت جامعه و گسترش فقر نشان از چیز دیگری دارد لطفا گرانی و جیب بدون انتها و نا کارآمدی دولت را با بهانه رنگ رو رفته توجیه نکنید، احتمالا همین بهانه برای افزایش حاملهای انرژی و اصلاح قیمت ها (گرانی) هم بکار خواهد رفت، واقعا فقرا چقدر به داشتن این دولت باید به خود ببالند!
سعید۱۶۳۱۸۸۱۳:۴۴:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۰
نه خیر .زهی خیال باطل.این درآمد قطعا به جیب از ما بهترین سرازیر میشود .تجربه این چند سال همین رو میگه . همان طور که پول مردم در موسسات مثل کاسپین و ثامن به جیب آنها رفت و هیچ کس هم مسولیت نمی پذیرد.تو رو خدا نذارید بیشتر از این به ما فشار بیارن.چه خبره آخه .
ناشناس۱۶۳۱۸۹۱۳:۴۴:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۰
مردم محروم هم شدن توجیه هر گونه گرونی... از این به بعد همه هزینه ها برای مردم محروم میشه...
ناشناس۱۶۴۱۲۴۱۲:۱۷:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
خخخخخخ بععععله کاملا از اوضاع مملکته مشخصه یارانه رو هم که اول از رو اجناس برداشتن برا همین بود الانم که میخان قطع کنن بازم واسه همین مسئله س
ناشناس۱۶۳۲۴۶۱۴:۳۲:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۰
الان چندسال است كه مثلاً داريم از ثروتمند ها ميگيريم ميديم به فقرا ، فقط من نميدونم چرا نتيجه شو ما نميبينيم. فقرا فقيرتر و ثروتمندان ثروتمندتر شدند.
ناشناس۱۶۳۴۳۱۱۶:۵۳:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۰
ماصددرصدمخالفیم این کارتوهین به فقرااست
ناشناس۱۶۳۴۴۰۱۶:۵۷:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۰
به اختلاسگر های کوچک میخوان کمک کنن با این افزایش ، وگرنه به قشر مستضعف که کمکی نمیشه
زهرا۱۶۳۵۳۴۱۸:۴۱:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۰
فساد سازمان یافته رو کم کنید نمیخواد از جیب مردم بردارید.
مسعود۱۶۳۶۵۹۲۲:۰۰:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۰
من تا به حال بیرون از کشور نرفتم و پولم ندارم برم ولی هر چی فکر میکنم میبینم این کار ی دزدی آشکاره ،نمیشه به بهانه اینکه کسی میتونه مسافرت خارجی میره ازش به زور قانونی پول بگیری بدی کس دیگه،تازه اگر بدی
ناشناس۱۶۳۶۷۰۲۲:۱۳:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۰
کمک به اقشار کم درآمد از جیب مردم؟ با اجازه کی اونوقت؟! پس درآمدهای کشور صرف چکاری میشه؟
-۱۶۴۰۵۹۱۱:۳۳:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
داداش نقشه اون پولها رو کشیدن از قبل
ناشناس۱۶۳۶۷۲۲۲:۱۸:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۰
یه سوالی. چرا برای سفرهای زیارتی فرق می کنه. به دولت چه که اون شخص برای زیارت میره یا سیاحت. این تبعیضه فاحشه!
ناشناس۱۶۳۹۴۴۱۰:۰۶:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
نترس دولت به زائران هیچ خدمتی ارائه نکرد مثلا برخلاف عید نوروز امسال که اعلام کرد علیرغم اینکه اتوبوسها در مسیر برگشت خالی هستند اما قیمت بلیطها رو افزایش نمیدیم و نداد در اربعین قیمت اتوبوسها رو دو برابر کرد و حتی ارز رو گرونتر از بازار ازاد حساب کرد براشون ونیز قیمت بلیط هواپیما و ... پس الکی جوش نزن دولت از خودتونه و گوشه چشمی به زائران نداره.
رضا۱۶۳۶۷۵۲۲:۲۲:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۰
تو رو خدا ما اقشار ضعیف نمیخواهیم شما به فکر ما باشید آقا ما نخواهیم شما به فکر ما باشید چکار کنیم
ناشناس۱۶۳۶۷۹۲۲:۲۵:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۰
اصلاً معنی نداره ... برای پولدارها اصلا مهم نیست؛ این وسط اقشار متوسط ضرر میکنند. من خودم 30 سالمه، از قشر متوسط هستم و تا الان هیچ سفری به خارج از کشور نداشتم. اگه یه روزی خواستم به یک کشور همسایه سفر کنم، پول رو از من میگیرید که به قشر ضعیف کمک کنید؟! معلومه هدف یه چیز دیگه هستش. فقط هدفتون اینه که سفرهای خارجی رو کاهش بدین. بدبخت قشر متوسط و ضعیف که با این کارها یجورایی داخل کشور زندانی می شودد.
ناشناس۱۶۳۶۹۸۲۲:۴۹:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۰
این قدر که به اقشار کم درآمد " رسیده اید " دیگه قشر کم درآمدی نمونده ! خودتونو بیشتر از این توی زحمت نیاندازید .
ناشناس۱۶۳۷۴۲۰۰:۲۳:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
دولت تصور می کنه در امد عوارض خروج از کشور محقق می شه معلومه که مسافرت کم می شه
ناشناس۱۶۳۷۶۰۰۰:۵۸:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۱
معلومه اصلا از مردم خبر ندارین و نمی دونین یکی ا دلایل افزایش سفرهای مردم نه از رفاه که از ناچاری هست، اگر با این درآمدها میشد خونه خرید کی خرجش میکرد برای سفر؟ با ماهی صدو پنحاه تومن هزینه میشه یک هفته رفت سفر که دل ادم از این همه فشار زندگی نترکه، اون هم ازمون دریغ میشه، اگر فکر کردین باعث رونق گردشگری داخلی میشه هم اشتباه کردین چون سفر داخلی دور ریختن پوله
ناشناس۱۶۳۷۶۷۰۱:۱۷:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
" براي اقشار كم درآمد هزينه مي شود " انگار بهانه ودليل خوبي براي توجيه بعضي از منويات وتصميمات مسئولين مربوطه است و ... -- ميگم جعفر آقا ، چرا اين حقوق بازنشستگان عليرغم وعده و وعيد مسئولين چنگي به دل نميزنه و همسان سازي نمي شود و بودجه اي در نظر گرفته نمي شود ؟!! -- براي اين كه قربونتم حتماً مي خواهندآن بودجه براي اقشار كم در آمد هزينه كنند !!!
بینام۱۶۳۷۷۳۰۱:۲۵:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
لطفا از فقرا مایه نزارین ، گوشمون از این حرفها پر شده ، بگین می خوایم بدیم به اختلاس گر ها
ناشناس۱۶۳۷۹۰۰۲:۵۳:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اگه منظور اینه که اقشاری که خارج می رن مرفه هستن و هرچه از اونا پول بگیرید می دن و مبدین ترتیب به اقشار ضعیف تر کمک میشه، تفکر غلطه. دکتری که عوارض دویست سیصد هزار تومنی بده حتماً میزاره رو ویزیتش یا یه طور دیگه این پولو از همون اقشار ضعیف در می یاره. صاحاب مغازه ها هم همینطور. آخرش ضرر به به همون ضعفا میخوره. اینم در نظر داشته باشیم که اونایی که مرفه نیستن هم خارج میرن، مثل اینکه یکی بچه هاش خارجه و سالی یه بار برای دیدن اونا پولاشو جمع میکنه و خارج میره. اینام جزو اونایی هستن که ضرر این افزایش رو حس خواهند کرد. مطمئن باشین تنها گروهی که ضرر رو اصلاً حس نخواهند کرد همون اقشار مرفه هستن.
ح ط۱۶۳۸۱۸۰۷:۴۰:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
زمانی که دولت دستش رو تو جیب مردم میکنه میشه قانون درآمد برای اقشار ضعیف،زمانی که مردم دستشان رو تو جیب دولت میکنم میشه رانت و اختلاس و زمانی که مردم دستشان تو جیب هم میکنم میشه دزدی براستی فرق اینها با هم چیست؟ اگر دولت از درستی این روش مطمئن است که برای کمک به فقرا باید از مرفهین جامعه این پول را جذب کند و مرفهین جامعه کسانی هستند که به سفر می روند چرا 220 هزار تومان دو میلیون و دویست هزار تومان بگیرد ! به باور نگارنده آقای واعظی مفهوم عدالت و دینداری بار دیگر مرور کنند
هیچکس۱۶۳۸۲۴۰۷:۴۹:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
تازه اون تاجر یا بازاری یا ... که سفر خارج میره برای هر کاری بعد که بیاد رو اجناسش میکشه وایی که میشه به قشر متوسط و ضعیف میشه تازه اگه هم دولت پولی رو که میگیره بده به این اقشار که مطمئنن نمیده
ناشناس۱۶۳۸۴۲۰۸:۱۲:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
"درآمد افزایش عوارض برای اقشار کم درآمد هزینه می‌شود "، می شه چند موردش را مشخص و نام ببرید؟
SMAH1۱۶۳۸۵۵۰۸:۳۰:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
به جای درآمد های اینچنینی،به فکر آنهایی باشید که فرار مالیاتی می کنند.پولی که از این راه «در» می رود خیلی بیشتر از این «یک قران» هاست.
محمد۱۶۳۸۷۶۰۸:۵۰:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
واقعا برای رای و تلاشها و حرصی که خوردم متاسفم !!!!!! روحانی رای من پس بدید
ناشناس۱۶۴۹۵۶۲۲:۳۷:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
هزاران لایک! #روحانی رای منو پس بده!
ناشناس۱۶۳۸۸۲۰۸:۵۷:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
پس پول نفت و معدن و..... هزینه اقازاده ها میشود که تمام هزینه قشر کم درامد رو مردم باید بدهند
ناشناس۱۶۳۸۸۸۰۹:۰۰:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۱
یه نگاهی به قسمت هزینه های بودجه کنید متوجه می شوید دولت باید برای تامین آنها چاره ای جز فشار به مردم را ندارد باید بی مسئولیتیهای خود در عدم امکان جذب توریست و توسعه اقتصادی را اینگونه و با افزایش مالیات مردم و ... جبران نماید دفعه گذشته نیز به عنوان هدفمندی یارانه مردم را تلکه نمودید و قیمتها را چند برابر کردید اما نه تنها فقرا کمتر نشد بلکه فاصله طبقاتی چند برابر نیز شد
ناشناس۱۶۳۸۹۸۰۹:۱۵:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
در کجای دنیا به جز این کشوری که خراب کردید برای خروج از کشور عولرض می گیرند؟
بیژن۱۶۳۹۰۲۰۹:۱۹:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اقای واعظی چرا تورم را تو بوق و کرنا 8درصد عنوان میکنید ؟ اگر عوارض خروج از کشور را معیار قرار دهیم تورم بیش از سیصد در صد است! دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس را؟؟؟؟؟؟؟؟
حمید۱۶۳۹۲۴۰۹:۴۸:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
هر چقدر که پولهای ناشی از حذف سوبسید ها (یارانه ها) صرف فقرا و آبادانی مملکت شد این درآمدها هم صرف خواهد شد!! من نمیدونم چرا این آقایون فکر میکنند ما گوشهامون مخملیه ؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۳۹۲۶۰۹:۴۹:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
جناب آقای واعظی، جناب آقای نوبخت، جناب آقای شریعتمداری، جناب آقای کرباسیان و جنابان دیگه، من دقیقا یکی از همون افراد کم درامد هستم. میخواستم بهتون التماس کنم با این اعمال و اعمال مشابه از ما حمایت نکنید. خواهش میکنم چتر حمایتتون رو از سر ما بردارید. ما حمایت شما رو نخوایم باید چیکار بکنیم؟ بزرگترین حمایت شما توی این 40 سال همون جراحی بزرگتون بود که زدین بیمار رو برای همیشه ناقص کردین و این بیمار روز به روز داره حالش بدتر میشه، تور رو خدا ما رو حمایت نکنید.
س۱۶۳۹۳۶۰۹:۵۹:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
وقتی این مبالغ را با سطح دستمزد ها مقایسه می کنیم می بینیم که این عوارض خروجی نیست و دولت قصد جریمه کردن مردم داره و می خواد مردم رو تو حصر نگه داره
ناشناس۱۶۳۹۴۰۱۰:۰۲:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اقای رییس دفتر اولاکه لطفا مشخص فرمایید منظورتان از اقشار کم درامد کدام قشر است چون از نظر شما دختر وزیر که 200 میلیون جنس قاچاق داشت هم بیکار معرفی شده بود و لذا این احتمال هست که این پولها به جیب این اشخاص با رنگ و لعاب خوش بنفش سرازیر بشه واگر منظورتان اقشار کم درامد واقعی است خوب از همان اغاز شماره حساب بهزیستی و ....رو اعلام کنید ثانیا اقای واعظی خارج برو داریم تا خارج برو اونیکه مقصدش اونور دنیاست سوئد فرانسه امریکا کانادا ... ایا باید همان هزینه ای را بپردازد که کسی بعد از عمری ذخیره مثلا می خواهد به کشور همسایه عراق برود؟ لطفا دستتان را از جیب مردم بیرون بکشید. چه شد گشایش های پسابرجامیتان ایا افتاب تابان و درخت گلابی را در جیب های مردم جستجو می کنید
ناشناس۱۶۳۹۶۱۱۰:۲۲:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۱
کاشک دولت آنقدر توانمند بود که بجای آنکه دست در جیب مردم کنه و بودجه ببنده در بازار خارجی دنیا وارد میشد و خودنمای میکرد و ما رو از شر سیاستهای رابین هودی خود در امان میگذاشت .
جلال۱۶۳۹۸۰۱۰:۳۴:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
اقا سفر خارجی جهنم افزایش قیمت بنزین چه کنیم .... روحانی این بود طرح ۱۰۰روزه ات خدایا چرا ما ژن خوب نداریم
ناشناس۱۶۴۰۰۴۱۰:۴۸:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۱
1_جلوی دزدی ها رو بگیرید تا بودجه کم نیارید که لازم نباشه از اینی که که هست مردم رو در کشور ایزوله تر کنید. 2_حقوق های خودتون رو بیارد پایین یکی دیگه از کارهایی که میتونید انجام بدید. حقوق شماها اصلا نیاد از حقوق وزارت کاری بیشتر باشه چون هیچگونه تخصص و تبحر خاصی ندارید مدرک این حرف در خروجی کارتون در کشور مشخصه . 3 کسایی که دزدی میکنن رو اموالشون رو مصادره کنید نه اینکه بعد از مدتی پست بهتر بهشون بدید. حالا با انجام این کارا لازم نیست از کسای که به هر علتی میرن خارج پول زور بگیرید . وقتی این طرح رو به اصطلاح مدیران دادن کمی اون عقلشون رو به کار ننداختن ؟
ناشناس۱۶۴۰۶۲۱۱:۳۶:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
تقریبا تمام کسانی که به مسافرت های خارج از کشور میروند خانواده های متوسط به پایین جامعه هستند که برای استحکام خانواده و اینکه مسافرت به خارج از کشور ارزانتر از سفرهای داخلی انجام می گیرد مبادرت با این کار می کنند .‌برای کسانی که پول های مردم را در مقیاس هزار ملیاردی بالاکشیده اند بالا رفتن و پایین آمدن خروجی فرقی نمی کند و خنده دار است که رییس دفتر رییس جمهور این دلیل را برای گرانی میآورد.
رضوی۱۶۴۱۰۱۱۱:۵۹:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
هرچی رو میخوان گرون کنند میگن میخوایم اضافش رو بدیم فقرا هرروز هم مردم فقیرتر میشن نمیدونم اشکال کار کجاست؟
ناشناس۱۶۴۱۲۶۱۲:۱۹:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
من که تاحالا از عوارضی قم کاشان اون طرف تر نرفتم ولی خب دلیلی هم واسه این کارشون نمیبینم این ایده هم شبیه همونیه که میگه بنزین و گران کنید تا امار تلفات جاده ای کم بشه
ناشناس۱۶۴۱۸۴۱۳:۰۸:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۱
شما با یک تغییر تعرفه خودرو در عرض یک شب بیلیاردها تومان به نفع لوکس سوارها کار کردید..بیخودی ملت را گوش دراز فرض نکنید......بروید جلوی حقوق میلیاردی بگیر ها را بگیرید و خواهید دیدید هزار برابر عوارض خروج در آمد به شما می دهد ولی چه کنیم که حقوق نجومی بگیر خود شما هستید..
کریم خان رند۱۶۴۲۴۴۱۳:۴۶:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
باید فکر اساسی برای نجات این کشور کرد. تمام مشکلات با اصلاح مدیریت درست می شه. اگر مدیران لایق سرکار باشند و سیستم های پربازده در حوزه مدیریتیشون ایجاد کنند که با تغییر مدیر کن فیکون نشه، به مرور اوضاع درست می شه. در همین مساله اقتصاد دولت داره فقط رفع و رجوع می کنه، اونم به صورت روزانه. تصمیم گیریها همه برای رفع و رجوع مشکلات امروزه، نه ده سال نه پنج سال و نه یک سال دیگه. بودجه رو می بندن که فقط یک سال دیگه بتونن حقوقها رو بدن مستمری ها رو بدن و کشور رو بر روی همین ریلی که هست افتان و خیزان اداره کنن. کار سیستماتیک که از پایه تحول ایجاد کنه و کل سیستم بیمار اقتصاد کشور رو اصلاح کنه نمی کنه دولت. یا جراتشو نداره، یا تواناییشو، یا دست هایی در کارند که اساسا این مشکلات حل نشه. وگرنه روشنه که اصلاح سیستم بانکی، مبارزه جدی با فساد اقتصادی و شفافیت کامل اقتصادی، توامان با فرهنگ سازی اقتصادی می تونه تغییرات اساسی در کشور ایجاد کنه. همه هم می دونن، می گن، ولی کاری در این جهت انجام نمیدن!
جلال۱۶۵۲۸۰۰۹:۰۳:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
جک گفته ... شوخی میکنی شماسود سهام عدالت را از مردم میخواستید بگیرید شما اصلا کدام حرفتان درست از کار درامد دولت وعده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین