دلار رکورد سال را شکست/ هر دلار ۴۲۲۰ تومان/ بازاری که بر خلاف اظهارات سیف به آرامش نمی رسد+جدول

گروه اقتصادی الف،   3960919170 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نرخ دلار امروز باز هم افزایشی شد و با رشد 14 تومانی به بالاترین قیمت یعنی 4217 تومان رسید، یورو هم 32 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد؛ طلا هم در بازار تهران افزایشی بود و هر قطعه سکه به یک میلیون و 419 تومان رسید.

دلار رکورد سال را شکست/ هر دلار ۴۲۲۰ تومان/ بازاری که بر خلاف اظهارات سیف به آرامش نمی رسد+جدول
به گزارش 

به گزارش الف، قیمت دلار از حدود دو ماه قبل روند افزایشی در پیش گرفت و این روند را آرام آرام طی کرد و امروز به بالاترین قیمت در سال جاری رسید؛ اما روند لجام گسیخته نرخ دلار در ماه‌های اخیر به گونه‌ای بوده که گویا قرار نیست به این زودی‌ها آرامش و ثبات به این بازار برگردد. در طول روزهای اخیر نوسان دلار به حدی رسیده که دلار تا ار مرز ۴هزار و ۲۰۰ تومان هم پیش رفت اما با وجود این مستندات باز هم رئیس کل بانک مرکزی معتقد است بازار در آرامش به سر می‌برد.

وی ا... سیف رئیس کل بانک مرکزی چندی پیش در کانال تلگرامی خود نوشته: سیاست ارزی بانک مرکزی ایجاد ثبات در بازار ارز است. آرامش در این بازار از یک ‌طرف کارایی نظام قیمت‌گذاری را برای صادرکنندگان و واردکنندگان بهبود بخشیده و از طرف دیگر اعتبار بین‌المللی اقتصاد ایران را با ‌هدف جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ارتقاء می‌بخشد.

این نظر و عقیده سیف در به عنوان رئیس کل بانک مرکزی و سکاندار سیاست‌های پولی در حالی مطر شد که کارشناسان و فعالان اقتصادی بر خلاف آن اعتقاد دارند و نقش دولت را در این نوسان و آشفتگی زیاد  می دانند. دولت امروز لایجه بودجه سال97 را به مجلس تقدیم کرد که در آن نرخ هر دلار 3500 تومان تعیین و پیشنهاد شد؛ در حالی در بودجه امسال قیمت دلار ٣ هزار و ٣٠٠ تومان تعیین شده بود.

براساس این گزارش سیف بارها وعده تک نرخ شدن ارز (دلار) داده بود اما این امروز مهم تا کنون نه تنها محقق نشده است بلکه کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی عنوان کرد: شرایط هنوز برای تک‌نرخی شدن ارز مهیا نیست.  قائم‌مقام بانک مرکزی معتقد است که باید این مساله که مجموعه شرایط اقتصاد کلان و اوضاع بین‌المللی ایران، در یک وضعیت اطمینان بخشی قرار داشته باشد، مدنظر قرار گیرد و درپی آن با وجود این شرایط به سمت نرخ ارز واحد حرکت کرد تا بتوان از ماندگاری و پایداری آن اطمینان حاصل کرد.

اما این موارد و نوسان نرخ ارز در حالی است که سیف از حاک شدن آرامش بر بازار ارز گفت. رئیس کل بانک مرکزی در در یادداشت تلگرامی خود نوشته بود: در حوزه اقتصادی و کنترل تورم امروز می‌توان با افتخار اعلام کرد که دستاورد‌های تورمی این دولت از نظر ماندگاری تورم پایین، غیرقابل انکار است. این موضوع دستاوردی مهم برای بانک مرکزی در طول تاریخ انقلاب اسلامی تاکنون است و نمی‌توان نقش آن را در دستیابی به دیگر اهداف از جمله ثبات بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی نادیده گرفت.

وی معتقد است که سیاست ارزی بانک مرکزی ایجاد ثبات در بازار ارز است. آرامش در این بازار از یک طرف کارایی نظام قیمت‌گذاری را برای صادرکنندگان و واردکنندگان بهبود بخشیده و از طرف دیگر اعتبار بین‌المللی اقتصاد ایران را با هدف جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ارتقاء می‌بخشد.

بازار اما، خلاف گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی را اثبات کرد و نشان داد هنوز آرامشی وجود ندارد و بانک مرکزی به عقیده کارشناسان بانک مرکزی که سیاست گذاری پولی است و بخش اعظمی از بازار ارز (عرضه ارز) را در اختیار دارد نتوانسته وظایف خود را انجام دهد و همیشه پشت سر بازار حرکت کرده است.

نمونه آن در ترکاندن حباب قیمتی سکه است که بانک مرکز برای این امر ورود کرد اما موفق نبود؛ براساس این گزارش قیمت طلا و سکه امروز در بازار تهران، در حالی که بازارهای جهانی در تعطیلات اخر هفته است، با افزایش قیمت مواجه شد؛ در حالی که حراج سکه به دستور بانک مرکزی در بانک کارگشایی حدود دو هفته انجام می شود، اما باز هم سکه بر طبل افزایش می کوبد و بر گفته کارشناسان را تایید می‌کند که حراج سکه نه تنها نمی تواند حباب قیمتی سکه را بشکند، بلکه خود باعث افزایش این حباب خواهد شد.

بر اساس این گزارش امروز قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار تهران نسبت به دیروز با 500 تومان افزایش به قیمت 128 هزار و 846 تومان فروخته شد، همچنین هر مثقال طلا هم با افزایش 2200 تومانی مواجه شد و به قیمت 558 هزار و 100تومان قیمت خورد.
 
انواع سکه هم امروز افزایش قیمت را داشت به نحوی که هر قطعه سکه امامی نسبت به روز گذشته با افزایش 3500 تومان به نرخ یک میلیون و 419 هزار تومان رسید، البته تا لحظه نگارش این گزارش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی نسبت به دیروز بدون تغییر قیمت و یک میلیون و 364 هزار تومان بود. هر قطعه نیم و ربع سکه نیز 5هزار تومان افزایش داشت که به ترتیب به قیمت 712 هزار تومان و 410 هزار تومان خرید و فروش شد.

 

قیمت انواع ارز نیز امروز در بازار تهران با افزایشی بود به طوری که نرخ هر دلار آمریکا با افزایش 14 تومانی نسبت به دیروز به 4217 تومان رسید که این قیمت بالاترین نرخ در سال جاری است؛ البته هر دلار در پاساژ افشاری با افزایش 13 تومانی و در سبزه میدان با 15 تومانی نسبت به دیروز داشت که به ترتیب 4213 تومان و 4217 تومان رسید. این در حالی است که نرخ دلار در لایحه بودجه سال 1397، از سوی دولت 3500 تومان پیشنهاد شده است.

نرخ یورو هم امروز با افزایش 32 تومانی به 5040 تومان رسید، اما هر پوند انگلستان با کاهش 19 تومانی روبرو شده و ۵۸۱۳ تومان قیمت خورد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۲۰۷۴۱۳:۴۸:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تا 1400 هر روز بدتر از دیروز
ناشناس۱۶۲۴۶۴۱۹:۲۰:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
علی برکت الله !!!!! کجایی احمدی نژاد ؟ که بازم بگن تقصیر توست ؟ خخخخخ
ناشناس۱۶۲۰۹۶۱۴:۰۱:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که می گویند عادی است و همه چیز درست خواهد شد!
مصطفي۱۶۲۳۶۹۱۷:۳۹:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
خيلي هوشمند شكستن كمر اقتصاد ، بدست مديران اقتصادي به بهاي چندرغاز رانت
ناشناس۱۶۲۱۲۷۱۴:۲۱:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
هیچ کجای دنیا( دنیای که جای حساب و کتاب هست، نه کره یا مانند آن) برای شهروندانی که بخواهند به خارج از کشور سفر کنند، مالیات خروج نمیگیرند. آنهم در این حد. کفگیر دولت برای حقوق‌های نجومی و سکه‌های اهدائی به مسئولان برای نشان لیاقت، به ته دیگ خرده و حالا این مردم هستند که باید هزینه بدهند: ۱- افزایش سه برابری عوارض خروج ۲- افزایش تعرفه خودرو خارجی‌ به بالای ۱۵۰ درصد(از ۹۰ درصد) و متعاقب آن، افزأیش قیمت خودرو هاژی دولتی داخلی‌ با ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت ۳-همه دنیا(باز نه کره شمالی، سمالی، سوریه،..) ، گذرنامه ۱۰ ساله است، و هزینه آن از ایران کمتر، ولی‌ در ایران بالاترین هزینه گذرنامه را دارد و با این عوارض خروج که دیگر نپرس ۴-.. خلاصه مچکریم از کسانی‌ که آنقدر آگاهی‌ داشتند و دیگران را ندان فرض میکردند که از ترس چه، به چاله رای داد اند! هر چند اگر عمیق نگاه کنند، هر دو این چه و چاله یکی‌ بودند و هستند و خواهند بود.
ناشناس۱۶۲۲۶۹۱۶:۲۰:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
هزاران لایک
مصطفي۱۶۲۱۶۷۱۴:۴۷:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
افزايش ادامه خواهد يافت چون فعلا بوي برنامه افزايش قيمتها ميايد و اگر برنامه شماها طبق تجربه بيست سال اخير روند به شرح زير باشد ؟ انوقت كي ضرر اين اظهار نظر جنابعالي رو پرداخت خواهد كرد؟ بخصوص كه: ١- دلار بالاي ٥،٠٠٠ تومن ٢- افزايش قيمت كالاها ٣- افزايش قيمت اتوموبيل ٤- افزايش قيمت ملك سپس ارامش اقتصادي تو رو خدا ، دين ، مقدسات به مردم رحم كنيد ، ديگر ناي گراني بيشتر نداريم
ناشناس۱۶۲۱۷۰۱۴:۵۲:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
یکی از دلایل شاید این باشد مردم پول های موسسات ورشکسته را پس از دریافت دلار میخرند
ناشناس۱۶۲۲۲۹۱۵:۵۰:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
علت این است که هوا سرد شده و وارد زمستان میشویم که با امدن بهار انشاالله و ماشالله ارزان میشود این است جواب مسئولین انتظار بیشتر نداشته باشید
علي وارنا۱۶۲۳۸۸۱۸:۰۳:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۱۹
از قبل طبق گفته هاي مديران بانك مركزي مشخص بود تا پايان سال دلار روي ٤٥٠٠ تومان خواهد رفت، وقتي از تك نرخي سخن گفتند، همان زمان مشخص بود كه دلار بايد برد در بازار ازاد بالاي ٤٥٠٠ وبعد از فروش دلار مازاد بانك مركزي و تامين ريال براي پرداخت هاي اسفند ماه، انوقت دلار ١٠٠تا٢٠٠ تومان افت قيمت داده ميشود و ان قيمت دلار ميشود در ٣ماهه اول تا نيمه سال٩٧،كاملا نقش بانك مركزي مشخص و معلوم در گران شدن دلار، البته قيمت واقعي دلار بيش از ٥٠٠٠ هزار تومان است، ولي اقتصاد و مردم توان انرا ندارند و بيش از نيمي از جمعيت كشور كاملا از چرخه حداقل ها هم حذف خواهند شد
ناشناس۱۶۲۴۳۴۱۸:۴۷:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
آیا هیچ دلسوزی نیست از مدیران ارشد پول و دارایی کشور بپرسد این مردم وطن دوست وفادار نظام اسلامی چرا و بنفع چه کسانی باید بعلاوه ی ایثار همیشگی خون و جان خود ، دار و ندار آنان نیز باید این گونه با به حضیض رساندن ارزش پول ملی بی رحمانه به تاراج برده شود و با داشتن این همه ثروت خدا داده از مردم فقیر ترین کشورها مفلوک تر شوند؟؟؟!!!
امید۱۶۲۵۳۵۲۰:۳۲:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
اینا همش تقصیر احمدی نژاده،اصلا هرچی بلا است تا 2000سال دیگه احمدی نژاد مقصره... و البته اکه جایی هم چیزی درست باشه بدلیل داشتن کلیدوبا تدبیر وامید است
علي۱۶۲۷۴۴۰۰:۳۴:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۰
شيب ملايم !!!!!!!!!
پرویز۱۶۲۷۸۹۰۳:۱۳:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۰
مسئولین دولتی در مورد گرانی تا حالا هرچی گفتند بر عکس درامده دیگر امیدی به کلید های روحانی نیست.
ناشناس۱۶۲۸۲۱۰۶:۵۸:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۰
در محله ما از گرانی خبری نیست همه چی آرومه (آقازاده )
ناشناس۱۶۲۸۵۲۰۷:۵۸:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۰
بااین گرانی که هر ساله تقدیم مردم می شود زندگی برای خیلی ها مشکل تر میشه مثل بازنشته ها یا جوانانی که قصد ازدواج دارند و...
کامل۱۶۲۹۰۳۰۹:۰۲:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۰
آقایی دلار !!!! وقتی میگیم دلار تنها دلار نیست هااا آقای ارزهای دنیاست به شهادت این روزهای بازار ارز !
ناشناس۱۶۳۰۰۲۱۰:۲۷:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۰
پایان سال نزدیک است و دولت پول لازم.
ناشناس۱۶۳۱۷۵۱۳:۳۲:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۰
از آقای دکتر توکلی دلسوز تقاضا دارم اگر میتوانند کاری کنند. حداقل اگر دلار گران میشود قانونی تصویب کنید تا فروشندگانی که اجناس خود را از قدیم خریدند با دلار روز به فروش نرسانند. بخدا تحمل هم حدی دارد قیمت ها روزانه تغییر میکند اعتراض هم کنی میگویند دلار گران شده.
ناشناس۱۶۳۳۳۵۱۵:۳۹:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۰
کنترل کشور از دست مسئولین خارج شده و مردم نگران آینده هستند
ناشناس۱۶۳۳۴۸۱۵:۴۶:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۰
تمام ضربه هارابه گران شدن دلاربانک مرکزی وسیف میزند
جلال۱۶۳۵۵۰۱۹:۰۴:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۰
بذار قیمت ها ی بنزین افزایش بیابد انوقت تا ۶هزار تومن میرسد روحانی و دولتش مملکت داری بلد نیستند از مردم میگیرند تو جیب خودشان میکنند
سامان۱۶۳۶۵۰۲۱:۴۷:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۰
متاسفانه آقای روحانی در دور دوم خیلی داره بد عمل می‌کنه.هیچ دفاعی از عملکرد اقتصادی ایشون نمیشه کرد.این از آشفته بازار ارز و طلا و اون از بازار ماشین. مردم ترس برگشت به دوران سیاه احمدی نژاد رو دارن که قیمتها لحظه ای شده بود. اگه همینطور بخواد عمل کنه جایگاه اجتماعیش رو کاملا از دست میده.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین