طی نامه ای از سوی احمد توکلی صورت گرفت؛ ورود سازمان دیده بان شفافیت و عدالت برای احقاق حق دانشجویان صنعت نفت

گروه اقتصادی الف،   3960717274 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، از پی گیری این سازمان برای احقاق حق دانشجویان صنعت در مقابل وزارت نفت خبر داد.

ورود سازمان دیده بان شفافیت و عدالت برای احقاق حق دانشجویان صنعت نفت

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، از پی گیری این سازمان برای احقاق حق شان در مقابل وزارت نفت خبر داد.

احمد توکلی در این نامه نوشت:

برادران و خواهران ارجمند؛ فارغ‌التحصیلان محترم دانشگاه صنعت نفت

امروز از تجمع شما برای احقاق حقی که برای خویش قائلید مطلع شدم. یکی از شما عزیزان نیز مدارکی را به دیده‌بان ارائه کرد که حاکی از محق بودن شما در امر استخدام در وزارت نفت است. دیده‌بان شفافیت و عدالت طبق وظیفه ذاتی‌اش پیگیر شکایت شما خواهد شد. بدیهی است رسیدگی به این دعوی محتاج صرف وقت است.

به نظر بنده صلاح کار این است که این فرصت را فراهم سازید تا اگر بررسی ابتدایی دیده‌بان حاکی از صحت دعوی شما بود در مذاکره با وزیر محترم نفت موضوع را تعقیب کند. سابقه نشان داده که جناب زنگنه وقتی به صحت دعوی مشابهی قانع گردید، مشکل را حل نمود. پس امید است که در این مورد اگر حق شما مسلم شود. رفع مانع گردد؛ امیدوارم از طرق قانونی به استیفای حقی که از آن سخن می‌گویید موفق شوید. دیده‌بان نیز حامی اقدامات قانونی همه مردم است.

 

به گزارش الف؛ جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان "گروه الف" دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به قانون‌شکنی و بدعهدی وزارت نفت در روند استخدام این دانشجویان  دیروز مقابل ساختمان پاستور (نهاد ریاست جمهوری) تجمع کردند.

این دانشجویان هدف از این تجمع را تعویق زمان ارزیابی تا زمان نهایی شدن رای دیوان عدالت اداری اعلام کردند. دیوان عدالت اداری طی روزهای گذشته حکم خود را در قبال استخدام این دانشجویان اعلام کرد اما وزارت نفت در عین دعوت برخی از دانشجویان به مصاحبه نسبت به حکم اعتراض کرده است.

 دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی نفت همچنین روز شنبه نیز مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.

این دانشجویان در نامه‌ای به حجت الاسلام روحانی رئیسجمهور کشورمان نوشته بودند: ما فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بیش از 2 سال است که پیگیر مطالبه به حق و قانونی خود یعنی استخدام بدون آزمون فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت می‌باشیم که با ابلاغیه آقای زنگنه به تاریخ 19 خرداد 1394 متوقف شده است.

بارها و از مجاری گوناگون پیگیر حق پایمال شده خود بوده‌ایم ولی متاسفانه وزارت نفت با بی توجهی به قوانین، تعهدات خود در قبال ما را زیر پا گذاشته است. از این رو تنها مرجع پیگیری مطالبه بحق خویش را دیوان عدالت اداری دانسته که منجر به شکایت تعدادی از فارغ‌التحصیلان با ارائه مستندات مستدل و معتبر به آن نهاد محترم گردید. اکنون رای دیوان عدالت اداری با عنوان الزام وزارت نفت به استخدام رسمی و بدون آزمون دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت صادر گردیده است که با توجه به امتیازات ذکر شده در زمان ورود دانشجو (در دفترچه کنکور سراسری و سایت‌های رسمی وزارت نفت) و تعهد محضری اخذ شده از وی، الزام وزارت به استخدام ایشان حسب روال سابق (روال قبل از ابلاغیه خرداد 94 وزیر) اعلام شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۴۸۳۱۶:۴۸:۱۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
چرا پیگیر حق کسانی که سهمیه ای (شاهد، ایثارگران، هسئت علمی و ...) در کنکور ندارند و بخاطر سهمیه ها در آخر صف قرار می گیرند رسیدگی نمی کنید. امسال بخاطر سهمیه 5 درصد بنده با رتبه خوب در رشته تجربی پزشکی شهرستانی دور قبول شده ام در حالی که سال های گذشته با همین رتبه در مراکز استان های منطقه یک قبول میشدم. حتی دانشگاه آزاد شاهرود نیز پذیرفته نشدم در حالی که سال گذشته با همین رتبه داشگاه آزاد تهران و مشهد پذیرفته میشدم
ناشناس۱۱۷۸۹۸۰۸:۱۲:۲۴ ۱۳۹۶/۷/۱۸
کنکور رقابت علمی است. چرا فردی که مثلا در پزشکی دانشگاه زابل قبول شده با سهمیه هیئت علمی به دانشگاه تهران یا مشهد و شیراز و اصفهان منتقل میشود؟
هادی۱۱۷۴۸۵۱۶:۵۰:۲۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
درود بر دکتر توکلی
ناشناس۱۱۷۵۰۳۱۷:۲۱:۳۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
آقای دکتر توکلی عزیز و دوست داشتنی
ناشناس۱۱۷۵۵۰۱۸:۱۱:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
من با شناختی که از آقای زنگنه دارم می دانم آقای زنگنه زبان منطق، استدلال، کار کارشناسی را نمی داند بلکه تنها زبانی که بلد است قدرت است. به همین دلیل زنگنه طی سالها وزارتش فقط به این و آن باج داده از خبرنگار ساده در یک رسانه تا نماینده مجلس و هر آدمی که حداقل قدرتی داشته باشد تا بتواند هر چه میلش می کشد با دور زدن و دور ریختن همه ضوابط و ارزشها انجام دهد. حالا استدلالهای دانشجویان که پشتوانه حقوقی دیوان عدالت را دارد با حمایت رسانه ها و یک سازمان قوی انشااله نتیجه می دهد. متاسفانه آقای زنگنه در دعواهای پرسرو صدای دیگران چراغ خاموش در حال اضمحلال وزارت نفت و صنعت نفت ایران است تا قراردادهای جدید نفتی که متضمن تسلط کامل 20 ساله شرکتهای خارجی بر صنعت نفت است توجیه پذیر شوند
حبیب۱۱۷۵۶۵۱۸:۲۷:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
چنانچه اقای توکلی و سازمانشان پس از یقین به محق بودن دانشجویان گروه معدل الف جناب زنگنه را قانع نمایند کاری بس پسندیده و بجا خواهد بود تسریع در این روند بخشی از خانواده ایرانی را از نگرانی نجات خواهد داد
ناشناس۱۱۷۷۶۰۲۳:۲۰:۱۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
آقای توکلی اگر سانسور میکنید حد اقل خودتان بخوانید چارت سازمانی شرکت نفت را در نظر بگیرید این افراد را کجای این چارت سازمانی میخواهید قرار دهید تمامی عملیات از مطالعات اولیه گرفته تا آخرین مراحل بهره برداری بدست پیمانکاران و مشاوران بخش خصوصی یا خصولتی ها انجام میشود تحصیلات اولیه این فارغ التحصیلان میبایست همراه شود با کار در شرکت های خارج از وزارت نفت تا هر کدام در یکی از رشته های مربوطه کسب تجربه کنند وزارت نفت کاری برای ارجاع به این افراد ندارد بفرض استخدام عملا این جوانان که میتوانستند به نیرو های مفیدی تبدیل شوند را ضایع کرده ایم راه حل جذب این افراد در شرکت های فعال در عرصه نفت و گاز است .
ناشناس۱۱۷۸۱۱۰۰:۵۸:۴۲ ۱۳۹۶/۷/۱۸
وزارت نفت اشباع است از کارمندان که کاری برای انجام ندارند باور کنید حتی اطاق و میز و صندلی هم برای کارمند جدید ندارد باید در راهروها قدم بزنند تا کسی بازنشسته شود تا یک صندلی خالی شود .
ناشناس۱۱۷۹۶۹۰۹:۳۲:۱۵ ۱۳۹۶/۷/۱۸
لطفاَ دیدبان حقوق بشر به پرونده عضو محترم شورای یزد که از هموطنان زرتشتی مان می باشد ورود کند
ناشناس۱۱۷۹۷۵۰۹:۴۱:۱۰ ۱۳۹۶/۷/۱۸
میشه مدت کوتاه را تعریف کنید؟ یه ساعت، دو ساعت ، یه روز یا هیچوقت؟
ناشناس۱۱۸۰۳۶۱۰:۳۱:۴۲ ۱۳۹۶/۷/۱۸
آقای توکلی عزیز در مسابقه دوی صد متر میشود فردی که آخر شده بخاطر اینکه پدرش ورزشکار و دونده است بیاید در کنار نفر اول بر روی سکو بایستند؟ چگونه است که فرزندان اعضاء هیئت علمی که در دانشگاه دیگری قبول شده اند بیایند در دانشگاه های برتر کشور در کنار دانشجویانی که رتبه بسیار خوبی داشته اند بنشینند و درس بخوانند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین