طی نامه ای از سوی احمد توکلی صورت گرفت؛ ورود سازمان دیده بان شفافیت و عدالت برای احقاق حق دانشجویان صنعت نفت

گروه اقتصادی الف،   3960717274 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت، از پی گیری این سازمان برای احقاق حق دانشجویان صنعت در مقابل وزارت نفت خبر داد.

ورود سازمان دیده بان شفافیت و عدالت برای احقاق حق دانشجویان صنعت نفت

احمد توکلی، رئیس هیات مدیره سازمان دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت، از پی گیری این سازمان برای احقاق حق شان در مقابل وزارت نفت خبر داد.

احمد توکلی در این نامه نوشت:

برادران و خواهران ارجمند؛ فارغ‌التحصیلان محترم دانشگاه صنعت نفت

امروز از تجمع شما برای احقاق حقی که برای خویش قائلید مطلع شدم. یکی از شما عزیزان نیز مدارکی را به دیده‌بان ارائه کرد که حاکی از محق بودن شما در امر استخدام در وزارت نفت است. دیده‌بان شفافیت و عدالت طبق وظیفه ذاتی‌اش پیگیر شکایت شما خواهد شد. بدیهی است رسیدگی به این دعوی محتاج صرف وقت است.

به نظر بنده صلاح کار این است که این فرصت را فراهم سازید تا اگر بررسی ابتدایی دیده‌بان حاکی از صحت دعوی شما بود در مذاکره با وزیر محترم نفت موضوع را تعقیب کند. سابقه نشان داده که جناب زنگنه وقتی به صحت دعوی مشابهی قانع گردید، مشکل را حل نمود. پس امید است که در این مورد اگر حق شما مسلم شود. رفع مانع گردد؛ امیدوارم از طرق قانونی به استیفای حقی که از آن سخن می‌گویید موفق شوید. دیده‌بان نیز حامی اقدامات قانونی همه مردم است.

 

به گزارش الف؛ جمعی از دانش‌آموختگان و دانشجویان "گروه الف" دانشگاه صنعت نفت در اعتراض به قانون‌شکنی و بدعهدی وزارت نفت در روند استخدام این دانشجویان  دیروز مقابل ساختمان پاستور (نهاد ریاست جمهوری) تجمع کردند.

این دانشجویان هدف از این تجمع را تعویق زمان ارزیابی تا زمان نهایی شدن رای دیوان عدالت اداری اعلام کردند. دیوان عدالت اداری طی روزهای گذشته حکم خود را در قبال استخدام این دانشجویان اعلام کرد اما وزارت نفت در عین دعوت برخی از دانشجویان به مصاحبه نسبت به حکم اعتراض کرده است.

 دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی نفت همچنین روز شنبه نیز مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.

این دانشجویان در نامه‌ای به حجت الاسلام روحانی رئیسجمهور کشورمان نوشته بودند: ما فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه صنعت نفت بیش از 2 سال است که پیگیر مطالبه به حق و قانونی خود یعنی استخدام بدون آزمون فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه نفت می‌باشیم که با ابلاغیه آقای زنگنه به تاریخ 19 خرداد 1394 متوقف شده است.

بارها و از مجاری گوناگون پیگیر حق پایمال شده خود بوده‌ایم ولی متاسفانه وزارت نفت با بی توجهی به قوانین، تعهدات خود در قبال ما را زیر پا گذاشته است. از این رو تنها مرجع پیگیری مطالبه بحق خویش را دیوان عدالت اداری دانسته که منجر به شکایت تعدادی از فارغ‌التحصیلان با ارائه مستندات مستدل و معتبر به آن نهاد محترم گردید. اکنون رای دیوان عدالت اداری با عنوان الزام وزارت نفت به استخدام رسمی و بدون آزمون دانشجویان گروه الف دانشگاه صنعت نفت صادر گردیده است که با توجه به امتیازات ذکر شده در زمان ورود دانشجو (در دفترچه کنکور سراسری و سایت‌های رسمی وزارت نفت) و تعهد محضری اخذ شده از وی، الزام وزارت به استخدام ایشان حسب روال سابق (روال قبل از ابلاغیه خرداد 94 وزیر) اعلام شده است.