نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  4030214046 ۶۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

بینندگان «الف» هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است. گزیده‌ای از نظرات مخاطبان «الف» را ذیل سه مطلب پر بحث هفته به انتخاب تحریریه «الف» بخوانید.

نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

مطلب «من عجله ندارم!» و همچنین «طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران» با نظرات متعدد کاربران همراه شد که تعدادی از آنها را می خوانید:

*همه چیز رو گرون میکنن تعزیراتی وجود نداره کرایه راننده و که اصلا نمیصرفه با این هزینه های استهلاک کم میکنن که راننده بدبخت همیشه ۸گروی ۹ باشه تو کل دنیا برای راننده های اینترنتی میان مزایا بنزین لاستیک و بیمه رو به صورت رایگان میزارن تا بصرفه .

*اولامقایسه شرکت اسنپ باشرکت خارجی صحیح نیست بدلیل تفاوت امکانات،دوم طوری حرف میزنیدانگاررانندگان اسنپ نوکر مردم هستند، سوم استهلاک بالا، عدم واریزسهمیه بنزین،برخوردنامعقول برخی مسافران باراننده،عدم توازن مبلغ کرایه بامیزان تورم ۴۰درصدی ،خواهشا کلاه خودتون روقاضی بزاریدشماهاحاضریدبااین شرایط مسافر جابه جاکنید. ضمنا اینهمه به گزینه عجله دارم ایرادنگیریدمبلغ کرایه پایین هستش که راننده قبول سفرنمیکنه به کرایه اضافه میشدهمه قبول می‌کردند.

*چراگزینه عجله دارم برداشتین غروب که میخواهیم بریم خونه یک ساعت بایدوایسیم شاید راننده اسنپ تاییدکنه

*این گزینه ها باید حذف بشه. قیمت گذاری هم برای دو طرف منصفانه باشه. طوری که راننده هم خیالش بابت قیمت راحت باشه. طوری نباشه که هر بار بخواد حساب کتاب کنه این مسیر میصرفه یا نمیصرفه. چون راننده اصلا متوجه نمیشه کاربر این گزینه های عجله دارم و ندارم رو زده یا نه.

*با توجه به وضعیت امروزی جامعه از جمله هزینه تعمیرات و لوازم یدکی و سوخت و دیگر اقلام خودرو..هزینه کرایه اسنپ و تپسی در برابر هزینه کرایه استفاده از وسایل عمومی خیــــــلی به صرفه تره..مشکل پشتیبانی و حمایت نکردن از این ناوگان خدماتی هستش که هم مسافر و هم راننده گلابه مند و ناراضی هستن.. اگر دولت بیاد بعضی از هزینه های مصرفی مثل سوخت و لوازم مصرفی خودرو رو تحت حمایت قرار بده.. هم راننده و هم مسافر از شرایط و قیمتها راضی میشن.. و همین باعث شده که الان کسی صرفه نکنه بخواد با قیمتهای نامناسب اقدام به سفر یا انحام خدمات باشه چون هیچ حمایت و طرحی برای پشتیبانی از این ناوگان نیست .

*چرا توشهرهای کوچیک کرایه رو پایین میزنین بخدا صرف نمیکنه لاستیک خریدم یک جفت ۴ میلیون گزینه عجله دارم رو حذف کردین لااقل کمی قیمت رو بالا بزنین

*متاسفانه همه به دنبال نفع بیشترهستن ومیخواهدباکمترین هزینه سریع وراحت به مقصدخودبرسدوهمیشه انتظارافزایش حق حقوق برای خودراداردوگرانی وفشاراقتصادی روفقط برخودش میبینه ولی به این صورت که کسی هم طلب ازحق خودکنه هم دورازانصاف وازانسانیت به دوراست مشکل تاکسی های اینترنتی که بزرگترین ان هم هست که به دنبال منافع ودرامدبیشترازکسب کارخودهست واین میشه که وقتی شرکت الویت منافع وبیشترکردن درامدبعدمسافرکه باراضی نگه داشتنش هست که به درامدمیرسه ودراخراگه گزینه دیگه نباشه راننده که فراموش کرده به واسط اون هست که به درامدمیرسه ومیتونه مسافرش روهم راضی نگه داره اگه راننده ای نباشه مسافری هم نخواهدبودکه به درامدی برای شرکت ختم بشه وبیشترین کسی که ضررمیکنه این وسط راننده هست که شرکت هم باکمسیون بیشترازحق اومیزنه وهم بامحاسبه کمترکرایه که مسافرش روبتونه داشته باشه واین میشه که حق هیچ کس رعایت نمیشه.

*رانندگان اسنپ وتپسی ۷۰الی ۸۰درصدشون شغل دومشون هست برای کسری درامدازهمه قشری هم هستندکارمندکارگر کاسب معمولاشغلهای نسبتاکم درامدی دارن برای جبران کسری درامدزحمت میکشن مشکل اساسی این هست که اسنپ وتپسی انحصاری هست دراختیارارگانهااگرتعدادشرکتهای مثل اسنپ وتپسی بیشترباشه این ۲۰درصدکمیسون رقابتی خواهدشدوهرشرکتی کمترکمیسون بگیره وبیشترامکانات دراختیاررانندگان قراربده رانندهاخودشون تصمیم میگیرن باکدام شرکت کاربکنن بااین تورم عجیب غریبی که وجودداره درتمام اجناس خب درست میگن زحمتی که میکشن ازعمرشون ومالشون میذارن باوضع فعلی اصلانمیصرفه کارکنن هرچنداگرکرایهابالابره برای مردم هم سخت میشه

*شما که با خارجی ها مقایسه میکنید اول کیفیت خودروهاشون بعدزیرساخت جادههاشون بعد سرعت اینترنتشون رومقایسه کنیدبعدهم وقت شناسی خارجی ها روبا هموطن های عزیزمون مقایسه کنید ممنون میشیم

***

مخاطبین الف درباره مطلب «نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*به خدا قسم که هرکسی چشم بد به این ملت وکشور داشته باشد ریشه خودشو میخوشکونه این افرادی را که نامشان یه دوره ای سر زبانها افتاد خداوند امتحانشون کرد.که ببینن چقدر جنبه بزرگ شدن دارن چقدر کشورخودشونو عین ناموس میپرستم چقدر روی او شهرتی که یه شبه بدست آمده پایبند هستن خوب جنبه نداشتن تو این کشور وبا این مردم زندگی کنند باید برن اونجا شب و روز کار کنند اونم از نوع بدش در واقع اصل شهرتشون هم جارو زدن خیابانهای کانادا وکشورهای غربی وزیر پای مردم کشور خودتو اگر جارو میکردی ارزشش خیلی بالاتر از اون چشم رنگی هاست اونا از اول بشریت وتا الان با این تاریخ و تمدن ومردم مشکل داشتن ودارن.

*فکر کردن فرش قرمزبراشون پهن میکنن. از بضیا سوء استفاده کردن پیش مردم خرابشون کردن فک کرده بودن اونجا ملیونی دلار میریزن براشون خیلی ها در اون کشورها فروخته شدن توسط همون کشورها که قول حمایت داده بودن بهشون الان بگید کجا هستید؟ مثل فرخ نژادها. بهره بردن بعد انداختنشون عین دستمال بیرون .

*هرکسی تو این دنیا حق انتخاب داره که هر جوری که عقلش میگه درسته راهشو پیدا کنه.پس با هم رقابت نوشتاری نکنید از خودتون جمله بگید.و به کسی تهمت نزنید .خیلیا تو کشورهای خارج دارن قشنگ زندگی می کنند و هیج مشکلی نداره.همه اینو میدونن .

*مطمئنا کسی که وطنش را بفروشد مطمئنا نوکر خوبی برای بیگانه هم نخواهد بود وقتی به اعتماد مردمش لگد زده چگونه بیگانه بهش اعتماد خواهد کرد .بعدش مگر در کشورهایی که اینها به هوای مدینه فاضله بودنش میروند قحط الرجال است که به اینها پست و منصب و مقام بدهند بهترین کار هر مهاجری در خارج از کشورش یا پادوی رستوران بودنه و یا کارگری و رانندگی .پس قدر کشور خودمان را بدانیم و با اتحاد و یکدلی مشکلاتمان را بدون اتکا به بیگانگان حل بکنیم

*این افراد اگر در خلوت خود کمی فکر کنند که اگر در ایران می‌ماندند و در حوزه ای که در تخصص آنها نیست حداقل شرکت نمی‌کردند حالا هم کشورشان را داشتند هم در آمد حاصل از بازیگری وهم مردم را .

*اولا من تا حالا نشنیدم کسی بگه دشمن من آدم خوبیه، دوما بنظر من بازیگر و هنر پیشه همه جا هست مخصوصا اونجا که مهد جنگولک بازیه. اینکه یه نفر بره اونجا و بتونه موفق بشه مهمه.خیلی از ایرانیان دیگه اونجا هستند که حتی اسمشونم به گوش کسی نخورده و افراد معروف و مشهور هم نیستند. ولی بخاطر علم و صنعتی که دارند توی شغلشون بسیار موفق عمل می‌کنند و خیلی هم خوب زندگی می‌کنند ثروتمندند و همیشه مورد احترام.

*جوگیر شدن معمولا عاقبت خوبی ندارد. اگر اساس زندگی عقل باشه زندگی بهتری تجربه خواهد شد.خیلی ها سال گذشته برای دیده شدن خود را به آب و آتش زدند و خیلی از عقایدارزشمند چندین ساله را فدای هیاهو کردند. ماهیت این گونه افراد ثبات ندارد، و نمی‌شود روی آنها قسم خورد. مگر اینکه از این تجربه تلخ برای ترمیم خلأهای زندگیشان استفاده کنند.

*گویا نویسنده فراموش کرده که یادی کند از سایر افرادی که با تخصص هایی چون پزشکی ، مهندسی در کلیه ی زمینه که لباس مهاجرت بر تن کرده و اصطلاحا فرار مغزها اتفاق افتاده است ، فاجعه آنجاست که سالها باید مملکت عزیزمان هزینه کند تا خلا فرهیختگانی با رزومه های پر بارها جایگزین نماید.

*آدم باید پاشو اندازه قدمش برداره .خوب هرکسی که کار بدی کرده باید اول که نکنه بعد هم اگه کار بدی کرد باید توبه کنه . ولی توبه همراه با برگشت. اینهایی که یه عمر تو ایران زحمت کشیدن و محبوب مردم شدن خوب خیلی بده پشت پا بزنن به کارهایی که کردن. حالا هم دیر نشده خدا توبه پذیر هست به شرایط که دیگه تکرار نکنه

***

مخاطبین الف درباره یادداشت «با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!» نظرات متعددی ارسال کردند که تعدادی از آنها را می‌خوانید:

*مساله این دولت آن وآن دولت نیست مساله این است که وقتی مسوولان به طور کل منکر وجود مشکل هستند چگونه میخواهند آن را حل کنند.

*توی همین متن کوتاه هم مشاهده میشه باز مشکلات به گردن دولت های قبل انداخته شده . عزیزان الان نزدیک سه سال هست که این دولت سر کار هست و بناوبه گفته خودشون مشکلات از تحریم و... نیست بلکه از نارضایتی دولت مردان هست . خب با گفته های خودشون علت مشکلات کنونی عم نه تحریم و نه دولت های گذشته و... بلکه خودشون هستن خب توقع ندارین که بیان بگن مشکل هست؟ میگن اوضاع گل و بلبله . ولی توجه نمیکنن با گفتن حرف واقعیت تغییری نمیکنه اونم واقعیتی که کیلومتر ها با حرفاشون فاصله داره . تنها اعتبار سیاسی خودشون رو نابود میکنن

*تصمیم گیری در نهادهایی مثل نشست سران قوا باعث بی اعتبار شدن مجلس وقوه قضائیه در قبال تصمیم های دولت شده است.

*باید مردم باید صادق بود در غیر این صورت اعتماد مردم از بین می رود که برای کشور فاجعه بار خواهد بود

*فقط کافی است نگاهی به شرایط موجود کشور و برنامه ایران در افق 1404 بیندازید تا ببینید که کشور مقامات با کشور ما فرق می کند

*دیگر مردم حرف را و امارهای دولتی را قبول ندارند. مردم براساس وضعیت معیشت و کف بازار قضاوت میکنند. ولاغیر

*این دولت هیچ برنامه و نقشه راه مشخصی برای حل مشکلات اقتصادی ندارد .

*در مورد اقای بهادری جهرمی من فکر میکنم اصلا وظیفه ایشون در دولت گل و بلبل نشان دادن اوضاع است ایشون هر بار که امده صحبت کرده، فقط امار میده از شرایط مطلوب کشور و به به و چه چه از همه چیز

*اصولا انتخاب آقای بهادری جهرمی که هیچ سابقه ای در امور اجرایی ندارد به عنوان سخنگوی دولت، با باور به نتیجه بخش بودن پروپاگانداست.

*این دولت از جلوی بدتر شدن گرفته و نکند انتظار داری یک شبه حل کند آن هم فاجعه ای که تحویل گرفت که در هیچ کدام از دولت ها سابقه نداشت ؟ در ضمن در مورد قدرت خرید که مهمترین بخش است در این یکی دو سال ثابت نگه داشته با اینکه برخی مواقع کمتر از تورم افزایش حقوق داده شد

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۵۷۱۱۱۶:۴۰:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
برای چی راننده اسنپ باید زحمت بکشه و شرکت 15 درصد بگیره اگر دولت واقعا راست میگه و میخواد به مردم خدمات بده بستر نرم افزاری ایجاد کنه که راننده ها مجبور نباشند درصد به این بزرگی به اسنپ بدهند و خدمات حمل و نقل با قیمت مناسبتری به دست مردم برسد
حسینی۳۴۷۵۷۵۲۱۸:۵۳:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
در مورد این و... عجیب اینه که فقط نظر مخالفین حذف گزینه های عجله دارم را زدید و نظر مردم را نزدین همه ماشین ندارند که با کار در این شرکت ها کمک هزینه شان باشد راننده هاهم اگر کسی این گزینه را نمی‌زد تایید نمی کرد ! و اگر هزینه راننده ها گران شده تقصیر مردم نیست که طلبش را از مردم می کنند
محمدرضا۳۴۷۵۷۹۶۲۰:۱۸:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
پس بی زحمت مردم مشرف بشوند با تاکسی خطی سر ایستگاه سوار بشه بره سرکارش .نه اینکه نوکر خانه زادش راننده اسنپ با احترام بیاد درخونش سوارش کنه با کلی دب دبه و کب کبه انگار رییسی جمهور سوار ماشین شده .بدبخت و بی‌کس راننده اسنپ تا کی صبر کنیم ببینیم
هادی۳۴۷۵۸۵۵۲۲:۱۲:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
شماحتما ماشین دارید که بفهمید هزینه استهلاک ومخارجش چقدراست.
ناشناس۳۴۷۵۸۶۵۲۲:۲۳:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
ان شاءالله ماشین بخری و کارت فقط اسنپ باشه تا فقط یک طرفه فکر نکنید راننده هم نمیتونه از خودش بگذره تا مسافر براش بصرفه مجبور نیستین اسنپ بگیرین از ماشینهای عمومی استفاده کنید
دهقانی۳۴۷۵۹۲۸۰۰:۳۵:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
دوست عزیز شما برو تاکسی خطی یا اتوبوس و مترو سوار شو که مناسبتر باشه،نکه از حق راننده کم بشه که شما ماشین دربستی تازه درب خونتون بیاد برسونتتون
ناشناس۳۴۷۵۷۶۹۱۹:۲۱:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تعزیرات بیاد جواب گو باشه شهرداری رو چه حسابی باید 2.5 درصد کرایه راننده رو ورداره شهرداری چه امتیازی داره به راننده میده هزینه طرح الودگی هوا طرح ترافیک رو که داره از راننده میگیره ایا این دست کردن تو جبیب رانندها نیست
ناشناس۳۴۷۵۷۷۴۱۹:۳۱:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با سلام ؛ با توجه به این که در مرحله نوینی از حمل و نقل به طور خاص جا به جایی مسافر درون شهری قرار داریم موارد زیر قابل توجه است : *نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی بایست اندازه تورم حدوده ۵۰ درصد افزایش یابد،مانند نرخ کرایه تاکسی های خطی. *اختصاص سهمیه سوخت قبلی و ادامه آن برای تاکسی های اینترنتی های. *عدم دخالت در نرخ گذاری کرایه به صورت غیر سازنده. *حمایت ازرانندگان به عنوان رکن اصلی. خلاصه این که اگر خواهان سرویس دهی مناسب به مردم و تداوم آن هستیم لازم است بپذیریم رانندگان محترم حق داشتن درآمد کافی برای زندگی مناسب رادارند و باید بتوانند هزینه های خودرو را تامین نمایند. با سپاس
ناشناس۳۴۷۵۷۷۵۱۹:۳۱:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
کرایه پایه سفرهای اسنپ و تپسی مناسب رانندگانی است که دارن میرن سر کار اصلیشون و یه مسافر هم سوار کنن تا کمک هزینه سوخت و استهلاکشون دربیاد ولی حالا که اسنپ و تپسی ، آژانسها و تاکسی های سنتی رو شکست داده اند و بعضی راننده ها بعنوان شغل اول در این شرکتها کار میکنن دیگر کرایه پایه سفرها جوابگوی هزینه های آنها نیست و گزینه عجله دارم باعث میشد رانندگان مقداری کسب درامد بکنن
ناشناس۳۴۷۵۷۹۴۲۰:۱۵:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
لجبازی با شرکت اسنپ و تپسی دودش به چشم رانند ه ومسافر میره ماشین اینهمه هزینه داره
ناشناس۳۴۷۵۸۰۵۲۰:۲۶:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
باسلام واقعا با این تورم وکرایه خیلی کم وبالا بودن کمیسیونها وهزینه واستهلاک خودرو زندگی کردن برای رانندهای اسنپ خیلی خیلی سخت وزیر خط فقر میباشد وباید حمایت شوند
ناشناس۳۴۷۵۸۲۳۲۱:۰۹:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
سلام وضع کرایه ها افتضاح هستش همسرمن فقط همین شغل را داره ۳ فرزند دارم بیمار سکته ای و مستاجر هم همستم از مسئولان خواهش میکنم با توجه به تورم خودشون را جای ما بگذارن تازه اینجا اسنپ ۲۰ در صد کمیسیون میگیره
ناشناس۳۴۷۵۸۳۲۲۱:۳۲:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دیگه مشکلات طوری شده که آدم نمیدونه ازکجا بگه ولی بازم میگم آدم کارگر همیشه در مسیر سختی هستش چون کسی بهش اعتنا نمیکنه
امیرزلفی۳۴۷۵۸۳۶۲۱:۳۶:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
واقعادرایران برای رانندگان اینترنتی خیلی ظلم میشه ماشینامون تواین چندسال اوراقی شدن دولت فقط برای تاکسیرانی امتیازخودرومیده اوناهم که همشون سرمایه دارن وهرکدوم ازتاکسیا که صفرشدن دیگه خطی کارنمیکنن وبرای مصرف شخصی وازبنزینشون استفاده میکنن وازبیمش استفاده میکنن ماهم بااین ماشینای اوراقی فقط مسافربرمیداریم وامتیازاشون روتاکسیای زرد میگیرن
بازنشسته۳۴۷۵۸۳۷۲۱:۴۳:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اگر هزینه تاکسی اینترنتی بالاست چرا از آژانس یا تاکسی استفاده نمیکنید؟؟!؟ با حداقل مبلغ مسافر جابجا میشه دیگه اعتراض برای چیه؟؟
کاسب۳۴۷۵۸۳۹۲۱:۴۵:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مدت زیادی که کل مشکل کشور شده تاکسی اینترنتی... هر روز یه سوژه نوشته میشه.. اگر تاکسی اینترنتی انقدر درآمدش خوبه ، خوب یکماه شروع بکار کنید تا از مزایای آن بهرمند شوید
علی۳۴۷۵۸۴۰۲۱:۴۸:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مگه تاکسی اینترنتی جزو حمل و نقل عمومی نیست؟؟ پس چرا سهمیه بنزین نباید به ما تعلق بگیره!! چرا چهل و پنج درصد افزایش شامل حال ما نشده؟!
Ak۳۴۷۵۸۵۴۲۲:۰۹:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
حمل و نقل عمومی تو کشور ما خیلی ضعیفه و بد. اتوبوس‌ها و تاکسی ها همه درب و داغون. دولت هم به خودش زحمت نمیده ناوگان حمل ونقل عمومی رو با کیفیت تر کنه. به خاطر همین هم به شرکت‌های اسنپ و تپسی هیچی نمیگه. اونها هم این شرایط رو میبینن که دولت مجبوره با کمک اونها حمل و نقل مسافر رو انجام بده. هر جور میتونن به راننده‌ ها ظلم میکنن. از ندادن حتی یک مورد مزایا به راننده‌ که هیچ از امسال هم نه کرایه ها رو بردن بالا. همه چی 40 درصد گرون شده. فقط ما راننده ها هستیم که باید شرمنده زن و بچه هامون بشیم. کرایه خونه 40 درصد گرون شده. خورد و خوراک 40 درصد گرون شده. هزینه تعمیرات و قطعات خوردو گرون شده. تمام ملت میدونن گرونی شده ولی نمیدونم چرا مسولین ما در مورد مشکلات راننده های اسنپ و تپسی خودشونو زدن به خواب. انگار نه انگار که ما راننده ها جزو همین مردم هستیم. خدا خودش به داد ما راننده ها برسه که از رو ناچاری تن به این ظلت دادیم.خدا خودش یه کمکی کنه که شرمنده زن و بچه نشیم که از هر سختیه سختره.که یه مرد نتونه یه خانواد رو اداره کنه اونم با این شرایط سخت و بیکاری و گرونی و هزارتا مشگل دیگه.
علی۳۴۷۶۰۱۴۰۸:۲۲:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
فقط خداوند به دادمان برسه
ناشناس۳۴۷۵۸۶۷۲۲:۲۷:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
من راننده اسنپم کاری با کرایه ندارم که کم هست حرف اصلی من اینه اسنپ باید سیستم امتیاز دهی توسط مسافر رو باید حذف کنه به هر مسافری که میگی روسریشو بپوشه تا ماشینم توقیف نشه شروع میکنن به بی ادبی و بی حرمتی به راننده
رضا۳۴۷۵۸۷۱۲۲:۳۷:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
چرا هی میگید ،کرایه ی اسنپ گرونه،تاکسی های خطی که سهمیه ی بنزین و لاستیک و لوازم یدکی دارند،هر مسیر رو چند برابر اسنپ میگیرند،و پاتقشون در فرودگاه،مترو،و راه آهن ،و مناطق طرح ترافیک هستند و بابت طرح ترافیک یک ریال پول نمیدهند،و کرایه ی که از مردم میگیرند،چند برابر اسنپ است
رضا۳۴۷۵۸۷۳۲۲:۳۸:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
واقعیتش دولت وتعزیرات نمی آید بگوید که این قیمت لوازم یدکی چرا باید ۴۰تا۵۰درصد گران شود
مرتضی کاوسی۳۴۷۵۸۷۷۲۲:۴۳:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
سلام نه تشویقی، نه بنزین، مسافت 30 کیلومتری 90هزاربا کسر 15درصد، پولی هم که مسافر پرداخت نکند با تیکت زدن هم برگشت نداره، ولی در هرشرایطی حق با مسافره،
مهدی۳۴۷۵۸۸۵۲۲:۵۹:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
کمیسیون رو کم کنید ۲۰ درصد کمیسیون وانت خیلی زیاده استهلاک چند درصده چند درصد سود راننده هست با این کرایه های پایین
ناشناس۳۴۷۵۸۸۶۲۳:۰۴:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
سلام ازرانندها‌چه‌حمایتی‌شده‌میشه‌ توضیح‌بدهید
بابک۳۴۷۵۸۸۷۲۳:۱۰:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
لطفا خود دولت یه برنامه مثل اسنپ درست کنه و با نرخ تاکسی رانی ۵ درصد کمتر باشه مگه هزینه و مخارج تاکسی ها با ما فرق داره لوازم یدکی برا همه یکی هست اونا خط دارن و تا ۴ تا مسافر سوار نشن حرکت نمیکنن ما باید هی دور بزنیم که کی یه سرویس بخوره که اونم نصف قیمت تاکسی رانیه واقعا انصافه ایشالله اسنپ درش تخته شه
سعید۳۴۷۵۸۸۸۲۳:۱۶:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
در کل این مطالب کلامی از موتور سواران اسنپ و تپسی گفته نشده و فقط رانندگان تاکسی یا ماشین سواری بوده ولی همه میدانن که با این ترافیک تهران مخصوصا در اول صبح و از ساعت سه عصر تا آخر شب این موتورها هستن که نود درصد جابجایی مسافر، مرسوله و بار های کم حجم را انجام میدهن
ناشناس۳۴۷۵۹۰۹۲۳:۴۷:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
من راننده اسنپ م قسط دارم خرج دارم کرایه خونه داره ماشاالله که همه شرایط کارمندی نداریم تحصیل کرده وخیر سرم کارشناسی ارشد که کاش نداشتم والکی عمرم را تلف نمی کردیم چه تو اسنپ چه تو تحصیل بگذریم
علی محمدی۳۴۷۵۹۱۰۲۳:۵۱:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
باسلام شرکت اسنب ب جزء منافع خودش ب چیز دیگری فکر نمیکند،روزانه میلیاردی بحسابش میره
ناشناس۳۴۷۵۹۱۲۲۳:۵۸:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
درهیچ جا کریه ۱۷هزارتومانی ندارم که اسنب زیر ۱۷ هزارتومان بعض موقع میزند
محمد۳۴۷۵۹۱۳۰۰:۰۱:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۵
کوتاه مختصر همه چیز گران می‌شود کسی نیست بگویدگرانفروشی ولی کرایه اسنپ از حد معمول پایین تر میزنه وهیچگاه کارشناسی نمیشه لطف کنید لوازم یدکی چند برابر شده کسی نیست بگوید چرا ما شترگم کردیم دنبال مهارش هستیم ما شدیم برده
وحید۳۴۷۵۹۲۰۰۰:۲۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
آقای تعزیرات .. اسنپ یک نوع تاکسی سرویس است واژگان دولتی یا شهرداری یا تاکسیرانی دولتی نیست قطعا کسی که برای حمل ونقل از اسنپ استفاده می‌کند باید هزینه تاکسی سرویس یا همون تاکسی دربستی رو بپردازد والا که با مترو یا اتوبوس یا تاکسی خطی رفت وآمد می‌کرد شما با این کارتون جز اجحاف به رانندگان اسنپ که گاهن نه حتما روزانه ۱۳ تا ۱۵ ساعت کارمیکنن نکردی باید به جای گزینه عجله دارم کمیسیون اسنپ ومیکردی ۵ تا ۶درصد گرچه بااین خدماتی که به راننده میده همین ۵دصد هم از سرش زیاده قدیما نزدیک قبل از اسنپ یه نفر میرفت کلی پول مغازه میداد کلی هزینه می‌کرد تا مجوز تاکسی سرویس بگیره کلی پول تلفن میداد مای پارک وجای خواب. راننده و زوشن وچایی وکلی هزینه دیگرو میداد. ۵درصد کمیسیون ازراننده می‌گرفت
رضا۳۴۷۵۹۲۳۰۰:۲۷:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
من حدود ۳سال هست که با وانت با نرم افزار اسنپ کار میکنم اولا کمیسیون ۲۰ درصد از کار کرد محاسبه میکنند دوم اینکه مبلغ کرایه حمل بار با نرخ پایین واقعا خیلی در حق راننده بی انصافیه تازه استحلاک ماشین و بنزین و شارژو اینترنت به جای خودش خلاصه در آخر راننده هیچ ارزش و احترامی چه از سیستم و چه از صاحبین بار نداره واقعا باید فکری به رفع این موارد صورت بگیره البته
محمد۳۴۷۵۹۳۱۰۰:۳۸:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سلام خدمت دوستان عزیز خواستم بگم کرایه های اسنپ وتپسی بقدری کمه که ارزشه استارت زدن به ماشین رو نداره باور کنید دو روز پیش من تپسیو روشن کردم از پاسداران تا امل زده بود 302000تومان آخه این انصافه
مجید خدایی۳۴۷۵۹۳۳۰۰:۴۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اگه اینجوری بره جلو و اسنپ ۲۰ درصد با این کرایه های کم بگیره و کرایه ها با استعلاک که اصلا نمیصرفه ادامه پیدا کنه تا یکسال اثری از اسنپ و تبسم نخواهد موند
ناشناس۳۴۷۵۹۴۷۰۱:۰۱:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۵
چرا فقط کرایه اسنپ گیردادین بیایین.دلاررا پایین بیارین که همه چیزمان را با دلار محاسبه میکنین .
ابرام۳۴۷۵۹۵۷۰۱:۲۲:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
باسلام ازاسنب پیام اومده تایک هفته کمسیون نمگیره شروع بکار کردم درست کرایه نصف اخه این انصاف کجا رفته
راننده اسنپ۳۴۷۵۹۵۹۰۱:۲۷:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اگر اسنپ هم مثل تاکسیرانی از دولت حمایت بگیره،مثل تعویض خودرو .سهمیه سوخت و....اون دسته از رانندگان که مثل من شغل اولشونه وتنها منبع درامد،اونوقت هم راننده وهم مسافر ازخدمات راضی میشدن وشرکت هم با برنامه ریزیهای بهتر وکارامدتر میتونست به راننده ومسافر خدمات شایسته ای عرضه کنه..وگرنه تو اژانس هم ۲۰درصد کمیسیون میگرفتن ولی قیمت کرایه ها بهتر بود..حالا اگر کسی واقعا به فکر حل مشکلات ترافیک وارایه سرویس خوب به مردم ورفع مشکلات باشه ،راه حل زیاده اما اگر بخواهند که برای مردم از راننده گرفته تا میافر و....کاری انجام بشه وگرنه با حرف خودمون را خسته میکنیم.یاحق
علی۳۴۷۵۹۶۱۰۱:۴۳:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اقاولمون کنید همه زورشون به راننده میرسه دولت ازهمه بدن هزینه بنزین میدادانهم زورش زیاده نمیده
یوسف۳۴۷۵۹۶۳۰۱:۴۹:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
انشالا به حق علی به همین زودیا اسنپ تخته بشه
حسن۳۴۷۵۹۶۵۰۱:۵۸:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سلام. مسافر خودش امروز ده هزارتومن. اضاف ب من داده و میگه واقعا هرچی فکر کردم دیدم. مبلغ کرایه ات را خیلی کم زده وگفتم انصاف نیست برا همین ده تومن اضاف دادم..... مبلغ کرایه ها خیلی پایین هست مخصوصا داخل شهرستان ها خواهشا. کرایه ها افزایش دهید
ناشناس۳۴۷۵۹۷۲۰۲:۳۳:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سلام به همه ی داداشای گلم که راننده تپسی و راننده اسنپی هستن داداشاچرااینقدراعصابتونوخوردمیکنیدآقایه مدتی کارنکنیدبه خداتاحالاکسی ازگرسنگی نمرده گارنکنید
سیامک۳۴۷۵۹۷۵۰۳:۰۸:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۵
واقعا اگه ۱ میلیون نفر راننده اسنپشو خاموش کنه و دروز کار نکنه ضربه محلکی به اسنپ وارد میشه بعد مجبور میشن مطالباتی رو که حق راننده هست رو بدن پس تا زمانی که اتحاد نباشه هیچ مشکلی درست نمیشه
رضا۳۴۷۵۹۷۶۰۳:۱۳:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
همیشه در رو یه پاشنه نمیچرخه نوبت ما هم میشه
راننده بیکار۳۴۷۵۹۸۲۰۴:۰۴:۰۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
چند وقت پیش یک سفر رو قبول کردم .کرایه زده بود نقدی ۳۵۰۰۰ تومان وقتی به مقصد رسیدم .گفت پول نقد ندارم . خلاصه شماره کارت گرفت وگفت کارت به کارت میکنم . متاسفانه اینترنت ضعیف بود و نتونست واریز کنه. خلاصه بعد از ۲۰ دقیقه معطلی رفت یک تومان یک تومان جمع جور کرد آورد. و من راه افتادم رفتم بعد از ۱۰ دقیقه از مقصد دور شده بودم پیامک واریز پول اومد . زنگ زدم بهش گفتم چکار کنم گفت پول رو برگردون دوباره برگشتم و پولش رو پس دادم . خلاصه نزدیک به یک ساعت بابت کرایه معطل شدم . آخه اگه شما می‌خواهید کارت به کارت کنید چرا آنلاین پرداخت نمی‌کنید. خدا رو خوش نمیاد ......اونهم با کمیسیون ۲۰ درصد
مجید۳۴۷۶۰۰۶۰۷:۳۰:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
باسلام دولت باید آنهای که فقط درآمدشان از اسنپ است حمایت کند نه آنهای که دو یاسه شغل دارند در اسنپ کار میکنن حق رانندها ی دیگر را تصاحب میکنن
حسین۳۴۷۶۰۱۲۰۷:۵۴:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
با سلام منم حدود ۵,۶سال راننده اسنپ بودم چیزی جز بدبختی و خرابی خودرو و بی پولی برام بهمراه نداشت بوسیدم اسنپ رو و ب خاطره ها سپردمش و رفتم مثل قبلاً ها که تو شرکت کارگری میکردم شروع کردم دیگه نه ترافیکی نه توهین و بی احترامی و بی ادبی مسافرا و نه کلی چیز دیگه رو قرار نیست ک تحمل کنم فک نکنید همه چیز اسنپه بخدا نه قبلاً ک نبود ب خودتون نگاه کنید ک از کجا منبع درآمد داشتین ب امید ایرانی بدون اسنپ و تپسی چونکه مسخره ترین اپ های ایران راننده و مسافر بدبختی میکشند شرکتهای هرمیشون میلیاردی میزنند ب جیب دوستان ب فکر خویش باشید ازاین اسنپ نونی برای هیچکس جز خودش در نمیاد
ناشناس۳۴۷۶۰۱۵۰۸:۲۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اقا خوب کار میکنن کار نکنیین .
حجت اله کریمی۳۴۷۶۰۲۲۰۸:۵۱:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
با درود،از اینکه فقط کمسیون کم شود و یا فقط سهمیه بنزین در نظر گرفته شود هیچ کدام به تنهایی جبران کننده نیست، هم سهمیه بنزین باید داده شود هم درصد کمسیون کم شود و هم اینکه برای هر سفر یک مبلغ ثابت(ورودی) همراه با محاسبه کرایه در نظر گرفته شود تا ادامه کار برای همکاران محترم فراهم گردد.
حسن۳۴۷۶۰۲۷۰۹:۰۲:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
شهرستان ها که اصلا به صرفه نیست چون هر طرف بری یکطرف باید خالی برگردی چون صبح مردم از روستا و شهرک‌های اطراف به سمت شهر میخوان برن و بعدازظهر از شهر به روستا و یا شهرک‌های اطراف
هادی۳۴۷۶۰۳۰۰۹:۰۴:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
چرا اینهمه لوازم یدکی واجرت مکانیک وکرایه تاکسی خطی و....بالا رفته فقط کرایه اسنپ بالا که نرفته هیچ پایین تر اومده کمسیون ۲۰درصد درقبال بنزین وخدمات دیگر بود که اونم ۱۴ ماه هست که ندادن والان هم که اعلام قطع کردن چرا سازمان تعزیرات کمسیون رو پایین نمیاره
جوزانی راننده تاکسی۳۴۷۶۰۳۷۰۹:۱۰:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
دولت محترم یک کمی هم بفکر رانندهای تاکسی باشن مثل اینکه ما را فراموش کردن سالی4بار ماینه فنی باید بریم با کدام درآمد ماسفرهای ما را اسنپ گرفتند بابا ماشغلم اینه غیر از این درآمدی نداریم
اکبر۳۴۷۶۰۴۵۰۹:۲۴:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
شکر نعمت نعمتت افزون کند درسته همه چی گران شده تورم و هزینه ها ولی اگر دوستانیکه ناراضی ومعترضا قبلاً در آژانس و مسافرکشی کردن الان میبینن که نسبت به قبلاً چقدر بهتره واسنپ بدبخت که سه برابر پورسانتی که میگیره تشویقی میده از قدیم کارکردن با ماشین شخصی در آژانس و نوشهر بعنوان پاره وقت و شغل دوم بوده ،نه بعنوان یک شغل برو عموجان خداتو شکرکن خیلی هم خوبه
حسن۳۴۷۶۰۶۵۰۹:۵۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
من چند ساله اسنپ کار میکنم بعضی وقتا از مسافر میپرسم اگر ماشین داشتی این مسیر را با این کرایه می‌رفتی همشون در جواب گفتن هرگز پس خود اسنپ اولین کسی هست که بی انصافی می‌کنه
محسن۳۴۷۶۰۶۶۰۹:۵۹:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
تازه جدیدا تو اصفهان یاد گرفتن از ماشین پیاده میشن و فرار میکنن من خودم چند نفر پولم رو خوردن و فرار کردن میدونن دیگه اسنپ پیگیری نمیکنه. دوستان حواستون باشه مسافر پیاده بشه جلوی خودپرداز برات پول بزنه فرار نکنه
ناشناس۳۴۷۶۳۶۱۱۵:۱۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اگه ب قول شما راننده ها کرایه ها اینقدر مفته چرا مسافر باید اینجوری کنه؟!
مرد پارسی۳۴۷۶۰۸۵۱۰:۱۸:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
فکر میکردم اسنپ خیلی شغل خوبیه تا اینکه با بدبختی ماشین خریدم که باید چندین سال قسط بدم براش ولی تو این دو سال که اسنپ کار کردم بجز بدبختی و شرمنده شدن جلو زن و بچه هیچ سودی نداشته حتی برای شغل دوم و سوم نمیشه روش حساب کرد فقط اعصاب خوردی ترافیک و جاده های داغون. مسافری که فکر میکنه راننده شخصیش اومده دنبالش و هر جور بخاد رفتار میکنه. مسافری ک کرایه رو پرداخت نمیکنه و اسنپ هیچ پشتیبانی نمیکنه. کرایه هایی که فقط یه ربات ظاهرا شانسی بین یه مبلغ پایین یکی و انتخاب میکنه، نه ترافیک نه شرایط جوی نه مسافت براش مهم نیست، به صورت رندم یه عدد انتخاب میشه. نه سهمیه بنزین نه هیچ و هیچ وهیچ فقط هرکی ادعا میکنه اسنپ خوبه مثل من که اشتباه کردم بسم الله
سیف۳۴۷۶۰۸۸۱۰:۲۴:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سلام درصد کمسیون خیلی زیاده کرایه ها خیلی پایین‌؛ بعضی مسافرا موقع دادن کرایه خجالت می کشند چون ماشین مدل بالا سوار می شون می دونن با این گرانی وتورم اصطلاک بالا نمی صرفه به راننده. با این اوضاع کمسیون باید 4 درصد بشه
ح ک۳۴۷۶۰۹۰۱۰:۲۵:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
ماشینی ک روزی 250کیلومتر راه میره استهلاک قطعه های مصرفی من جمله لنت روغن تسمه بلربینگ جرخ و جلو بندی و اکسل در مدتی باید تعویض بشه اجرت میکانیکی ولوازم خیلی بالا است اگه10الی15 ساعت هم کار کنی باید نصف درامد روزتو بزاری باسه اصطحلاک ماشین با این کرایه ها که هنوز گران نشده هی الکی میگن 40درصد گران شده مگه داریم اخر همت ابشار 85 تومن یه سری راننده های شهرستانی مسیر هارو نمیشناسن قبول میکنند تورو خدا منصفانه قضاوت کنید
ایرانی۳۴۷۶۱۱۰۱۰:۵۳:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
به این فکر هستید که با ۴تا پست گزاشتن مشکللات اسنپ و تپسی ....حل شود ؟
ناشناس۳۴۷۶۱۸۱۱۲:۱۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سلام چرا تمام مشکلات مملکت فقط شده رانندگان اسنپ و تپسی آخه چرا یه کم این قشر زحمت کش رو درک نمیکنید؟ اگر این قشر امورات می‌میگذشت هیچوقت به اسنپ و تپسی روی نمی آورد تورم کمر شکن شده از هر جهت که بگی .. پس لطفا نمک روی زخم واسه جامعه نباشید و...... قشر راننده جماعت شغل پر خطر و کم درآمدی دارند و به جای همدردی سرکوبشان نکنید
علیرضا۳۴۷۶۱۸۴۱۲:۱۹:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اکثر رانندها دیگه یاد گرفتن-اول قبول سفر میزنن-وقتی به مسافر میرسن وسوار ماشینشون میشن-لغو سفر میزنن تا کمیسیون رو شرکت کم نکنه-وبرای راننده بصرفه-این وسط شرکت اسنپ متضرر میشه-اما خیلی معتقد هستن واین کار را غیر اخلاقی میدانند-وشماره تلفن مسافر رو میگیرن-ومشتری ثابت برا خودشون جور میکنن-این وسط نه فعل حرام انجام شده نه غیر اخلاقی-وشرکت اسنپ داره ضرر میده-پس بیایین کرایه رو منطقی اعلام -تا نه راننده دست به این کار بزنه نه مسافر وقتش گرفته بشه وزودتر به کار وزندگی برسه-یا حق
ح ن۳۴۷۶۳۱۴۱۴:۲۸:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
برخی مسئولین اسنپ مثل شکیب هستند همشون به فکرخودشونن
ناشناس۳۴۷۶۴۳۷۱۶:۵۵:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سلام متاسفانه در شرکت اسنب هیچ کس به کسی نیست که پاسخگو من راینده باشد درد زیاده کمیسیون ۲۰ درصد کرایه خیلی پایین بطور مثال کرایه ۱۲ کیلو متر ۲۸ ت خب ۲۰ درصد ازاین مبلغ کسر شود چی میماند با توجه به هزینه های بیمه لاستک استعلاک با قیمتهای بالا ودورود باور بفرمائید اگر در خیابان مسافر جا بجا کنید بیشتر درآمد دارید با ۵ کیلو متر سوار و پیدا کنی ۶۰ الی ۷۰ تومن در میاری دیگه نمیخواد ه کیلو متر بری زنگ بزنی و منتظر مسافر باشی تا مسافر بیاد ممکنه جایی هم باشی تا مسافر بیاد پلس با دوربین جریمه میشوی تا ۲۸ تومن بگیری به خدا درست نیست به کی باید گفت البته نوع ماشین هم فرق نمیکنه؟
ناشناس۳۴۷۶۴۶۱۱۷:۱۰:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سلام مورد دیگه که باید گفت به هیچ عنوان اسنب راهی برای اینکه اگر مشکلی برای راینده پیش بیاد متاسفانه اسنب جدولی گذاشته که اگر هر مشکلی داری دراین جدول باید تک بزنی البته تعداد که محدودی هست اجازه میدهد که تک کنی مثال اگر مسافر پرداخت نکرده و اعلام کنی که کارکرد دیروز بحساب نیامده جواب نمیدن تعداد متن از قبل تعین شده که در سیستم دارد برای راینده ارسال و تموم که برای راینده نتیجه نمیگیرد ودر نهاد باید بگذاری مشکل زیاد هست خدا وند بخیر کنه
ناشناس۳۴۷۶۵۱۳۱۸:۲۸:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
این درآمدهای نجومی به جیب چه کسانی سرازیر می شود؟
ناشناس۳۴۷۶۵۱۶۱۸:۳۳:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
کمسیون شرکت باید درحد یکی دو درصد باشه نه پانزده درصد ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  12. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  13. مأمور خاطی بازداشت شد

  14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  15. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  16. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  17. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  18. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  19. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  20. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

  21. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

  22. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

  23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  24. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  25. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

آخرین عناوین