نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

سامان مهراد، گروه سیاسی الف،   4030212104 ۲۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

اینکه به هر بهانه‌ای و تحت هر شرایطی حسن روحانی به آرایش سیاسی موجود حمله‌ور شده و با نگاهی تحقیرآمیز دولت و مجلس و دیگر نهادها را به صلابه بکشد، نه شایسته یک شخصیت سیاسی است، نه باز‌کننده گره‌ای و نه دارای استحکام در استدلال. رئیس دولت اعتدال در هر جلسه و گعده‌ای با تعابیر و القابی چون دولت و مجلس حداقلی سعی دارد القا کند که قوای مقننه و مجریه برآمده از اراده مردم نیستند و همین عدم پشتوانه اجتماعی موجب ناکامی آن‌ها در عرصه‌های مختلف شده است.

او در روزهای اخیر و در جمع وزرا و اعضای کابینه‌اش، دیگران را از نیش‌ها و کنایه‌های خود بی‌نصیب نگذاشته و دوباره با متصف‌کردن مجلس و دولت به صفات حداقلی و غیرمردمی، سعی در تحقیر نهادهای فوق و ارائه تصویری محبوب و مردمی از خود و دولتش داشته است. اما این رویکرد حسن روحانی به‌جای اینکه به سود او تمام و یا موجب ترمیم چهره دولتش شود، به مثابه بومرنگی است که به پیکره دولت اعتدال باز می گردد ، چون رئیس‌جمهور پیشین روی نقاطی دست گذاشته و از آن به‌‌عنوان سلاحی علیه دولت کنونی یاد می‌کند که از قضا نقطه ضعف او هم به شمار می‌رفته است. روحانی در حالی دولت فعلی را حداقلی قلمداد می‌کند که ترسیمی از معیار و ملاک‌های دولت حداکثری ندارد و فقط آنچه را که از سوی اصلاح‌طلبان در چند سال اخیر باب شده و دستاویزی علیه رقبای سیاسی آنان است، مدام تکرار می‌کند. قابل انکار نیست که میزان مشارکت انتخاباتی از سال ۹۸ به بعد با کاهش قابل‌توجهی نسبت به ادوار قبل روبرو بوده اما پرسش مهم این است که تفاوت‌های ساختاری انتخابات سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۴۸/۸ درصدی - که دولت سیزدهم برآمده از آن است - و انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۷۲ با مشارکت ۵۰/۶۶ درصدی که مرحوم هاشمی رفسنجانی برای دومین دوره به‌عنوان رئیس قوه مجریه برگزیده شد، در چیست؟ آیا ۱/۸۶ درصد تفاوت در میزان مشارکت، دولت‌ها را از اکثریت به اقلیت تقلیل خواهد داد؟ یا چون رویکرد مرحوم هاشمی و دولت سازندگی مورد پذیرش آقای روحانی است، ایشان از به‌کار بردن چنین تعابیری در مورد هم‌کیشان خود صرف‌نظر می‌کند؟ آیا کسب ۵۰/۷۲ درصد آرا توسط ایشان در انتخابات ۹۲ و به‌دست‌آوردن اکثریت آرا به‌صورت ناپلئونی و فاصله ۰/۷۲ درصدی و ۳۰۰ هزار رای تا عدم کسب اکثریت آرا، ایشان را جزو جرگه روسای‌جمهور حداقلی قرار نمی‌دهد؟ 

این شکل از گفتار و بهره‌برداری از دستاویزهای حزبی و جناحی نه‌تنها کارساز نخواهد بود بلکه به‌ نقطه ضعفی برای روحانی تبدیل‌ شده و منطق چوبین او را عیان می‌سازد. می‌توان در چهارچوبی درست و با استدلال‌های مبنایی، دولت و مجلس کنونی را نقد کرده و حتی در قامت اپوزیسیون این نهادها، خود را رقیبی جدی و دارای ایده به تصویر کشید اما این قسم هجمه‌های نازلی که ریشه در واقعیت نداشته و صرفاً سطحی‌ترین شکل مواجهه با رقبا به حساب می‌آید، چهره روحانی و دولتش را ترمیم نخواهد کرد.

شیخ اعتدال که چند وقتی است روی مسئله مشارکت و حمایت مردمی متمرکز شده، بهتر می‌داند که کارنامه او و دولتش نقش بسزایی در ایجاد نارضایتی‌هایی دارد که فضای سیاسی را به یخ‌زدگی و بی‌تفاوتی دچار کرده و هر اندازه که سعی کند با توسل به پروپاگاندا پروژه ترمیم چهره خود را پیش ببرد، موثر واقع نخواهد شد. این سطور به‌معنای بی‌نقص بودن دولت و مجلس کنونی نیست و بلاشک این نهادها هم در سیاست‌ورزی به خطاهایی دچارند اما این امر، مترادف با تمایل جامعه به روش و منش دولت گذشته نیست.

 

دیدگاه کاربران

عباس۳۴۷۵۳۱۸۰۹:۳۶:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اگر روحانی، معاون اول و سایر وزرا بدلیل ترک فعل ها و تصمیمات مشکل دار بسیاری محاکمه می شدند نه تنها امروز جری تر نبودند بلکه حساب دست مسئولین فعلی هم می امد که بدانن اگر کم کاری کنند محاکمه خواهند شد.
ناشناس۳۴۷۵۴۱۰۱۱:۴۵:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
چرا دولت آقای رییسی متخلفان اقتصادی و بعضا مفسدان اقتصادی دولت قبل را به قوه قضاییه دلالت و ارجاع ندادند بسیاری از مردم از ابن بابت به آقای رییسی رای دادند
ناشناس۳۴۷۵۴۵۳۱۲:۱۵:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با توجه به وجود بیش از ۵۰ میلیون کد بورسی در کشور و خانواده های آنان که قسمت اعظم جمعیت کشور را تشکیل میدهند و غارت سرمایه های آنان و از بین بردن سرمایه های اجتماعی این خانواده ها هرچه سریعتر ایشان و مسولان دولت ایشان باید بطور حدی محاکمه شوند
ناشناس۳۴۷۵۵۶۹۱۴:۰۷:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
شما چطور فعال بازار سرمایه بودی که نمیدونی هیچ بازار بورسی تا همیشه صعودی نیست !
ناشناس۳۴۷۵۷۵۴۱۸:۵۹:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
ما تبلیغ کردن و بعد آوردن پایین چی؟!!!
ناشناس۳۴۷۵۸۱۰۲۰:۴۴:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
فعال بورسی میدونه که بورس همیشه صعودی نیست اما اتفاقی که مرداد سال 99 افتاد بزرگترین کلاهبرداری تاریخ بود
ناشناس۳۴۷۵۵۸۹۱۴:۱۶:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نماینده مجلس آقای موسوی لارگانی که وظیفه تفحص از بورس را داشتند باید نتیجه را شفاف به مردم می گفتند
ناشناس۳۴۷۵۵۹۶۱۴:۲۰:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
آقای موسوی لارگانی که تفحص از بورس را بر عهده داشتند به مردم توضیح دهند چه اتفاقی در بورس زمان آقای روحانی ره داد مه باعث زیان و غارت مردم شد
ناشناس۳۴۷۵۶۸۲۱۶:۰۸:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
یکی از اعضای دولت قبل و فرزند وی از متهمان اصلی مفقود شدن فرش های نفیس و گران قیمت کاخ سعد اباد هستن قوه قضاییه باید در اسرع وقت به پرونده روحانی و برخی به اصطلاح مدیران دولتش رسیدگی نماید.
ناشناس۳۴۷۵۶۹۹۱۶:۲۴:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تخلفات دولت قبل در ارز و بورس باعث ضرر و زیان میلیون ها نفر از مردم ایران شد دستگاه قضایی باید در اسرع وقت به پرونده اینها رسیدگی کند.
ناشناس۳۴۷۵۷۲۹۱۷:۰۸:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
شیخ حسن روحانی ثابت کرد میشه ویران کرد و طلبکار بود
ناشناس۳۴۷۵۷۸۳۱۹:۵۶:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
رئیس دولتی که صبح جمعه از اخبار مملکت مطلع می شد واقعا نوبر بود.
ناشناس۳۴۷۵۷۸۸۲۰:۰۹:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی و دار و دسته اش 8 سال مملکت را شخم زدند حالا بجای محاکمه و پاسخگویی مدعی شده اند !
ناشناس۳۴۷۶۳۴۲۱۵:۰۳:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و مردمو بیچاره کردند حالا طلبکار شده اند !
ناشناس۳۴۷۵۷۹۲۲۰:۱۳:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دولت روحانی بورس را به زمین زد و سرمایه های مردمو نابود کرد حالا میگه ما بورس را رشد دادیم !!!
ناشناس۳۴۷۵۴۷۸۱۲:۴۱:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
حسن روحانی ر باید احضار و ایشان ر باتفاق بادمجان دورقابچین هایش محاکمه کنید
ناشناس۳۴۷۵۴۹۳۱۲:۵۲:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
افشاگری سخنران مطرح کشور آقای رائفی پور در مورد دریافت ۱۴۰ سکه رشوه توسط یک نماینده مجلس به کجا انجامید این موضوع حتما باید یک محکوم داشته باشد یا افشا گر باید محکوم شود و یا در صورت فساد نماینده رشوه گیر
ناشناس۳۴۷۵۹۴۶۰۱:۰۰:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۵
در اثر بی تدبیری زنگنه در مناقشه گازی با ترکمنستان 2 میلیارد دلار متضرر شدیم که معادل بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت بود 140 سکه که رقمی نیست.
ناشناس۳۴۷۵۹۴۸۰۱:۰۲:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
دولت روحانی 20 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن ذخائر بانک مرکزی را حراج کرد اما موفق نشد نرخ ارز و طلا را کنترل بکند 140 سکه که عددی نیست !
ناشناس۳۴۷۵۴۲۵۱۱:۵۴:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نویسنده چشمم را بر روی سی سال تحولات سیاسی و اجتماعی ایران می بندد و برای توجیه درصد مشارکت آن را با یک عدد در سی سال پیش مقایسه می کند. دیگه قرار نیست خودمون رو گول بزنیم.
ناشناس۳۴۷۵۹۱۷۰۰:۱۸:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
نویسنده درست میگه در اثر عملکرد ضعیف دولت هاشمی میزان مشارکت در سال 72 حدود 50 درصد شد و میزان مشارکت در انتخابات مجلس پنجم کمترین میزان مشارکت در انتخابات ادوار مجلس شد.
ناشناس۳۴۷۵۹۵۲۰۱:۰۸:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
خودمان را گول نزنیم ما و شما در سالهای 92 و 94 و 96 به روحانی و لیست مورد حمایت او در مجلس رای دادیم اما روحانی ناامیدمون کرد و در انتخابات سالهای اخیر شرکت نکردیم.
ناشناس۳۴۷۶۴۴۲۱۶:۵۸:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
روحانی ادعای خاتمی که گفت دولت فقط تدارکاتچی هست را اثبات کرد !!
ناشناس۳۴۷۵۴۳۲۱۱:۵۸:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
یادمه وقتی برجام امضاء شد قبل از رئیس جمهور شدن ترامپ کارخانه های خودروسازی ماشینها رو دستشون مونده بود شروع کردن به وام دادن و قسطی فروختن اتومبیل آن کجا و این کجا روحانی واقعا بدشانس بود که ترامپ رئیس جمهور شد
ناشناس۳۴۷۵۴۵۸۱۲:۲۰:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی تا قبل از به قدرت رسیدن ترامپ در رفع تحریم ها موفق بود
ناشناس۳۴۷۵۶۷۴۱۶:۰۱:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
در زمان برجام نفت را بشکه ای 30 دلار میفروختن حالا بشکه ای 90 دلار میفروشند سال گذشته بدون برجام 60 میلیارد دلار صادرات نفت و 53 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و ارز حاصله به کشور اومد و تراز تجاری کشور مثبت شد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.
ناشناس۳۴۷۵۶۹۳۱۶:۱۹:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار از اموال ایران ازاد شد حالا بدون برجام و بتن ریزی هسته ای بیش از 30 میلیارد دلار از اموال کشور ازاد شد.
ناشناس۳۴۷۵۷۰۳۱۶:۲۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
حتی در بهترین زمانیکه اوباما بود هیچکدام از تحریمهای بانکی و پولی و مالی لغو نشدند و سرمایه گذاری خارجی جذب نشد.
ناشناس۳۴۷۵۷۹۸۲۰:۲۲:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
برجام یک تکه کاغذ پاره بی ارزش بود زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۳۴۷۶۴۵۸۱۷:۰۸:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
دقیقا !! اگر بعد از برجام فقط یک سال دیگه اوباما رئیس جمهور می موند برجام‌ به ثمر می رسید اما متاسفانه دو گروه مخالف برجام داخلی و آمریکایی و در راس اونا اسراییل با سنگ اندازی ها کاری کردن که امضای نهایی به ماه‌های آخر دولت اوباما کشیده بشه چون می دونستن اگه یه رئیس جمهور جمهوریخواه مخصوصا ترامپ با اون عقاید ستیزه جو سر کار بیاد قطعا جلو برجام می ایسته !!
ناشناس۳۴۷۶۴۸۶۱۷:۴۶:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اگر به خاطر داشته باشیدبایدن معاون رییس جمهور وقت گفت ما هم به وقتش مثل ترامپ از برجام خارج میشدیم.
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۷۵۴۶۴۱۲:۲۸:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
و علاوه بر مثال ذکر شده توسط شما هموطن گرامی جهت کارکرد دولت های یازدهم و دوازدهم در اینجا جهت اطلاع نویسنده محترم الف باید خاطر نشان کنم که اینجا مقایسه کارکرد رئیس جمهور فعلی با رئیس جمهور قبلی مد نظر جناب آقای روحانی بوده است( دو رئیس جمهور متفاوت) و لذا گرچه مرحوم جناب آقای هاشمی رفسنجانی نیز در دوره دوم انتخاب شان نسبت به دوره اول از آرای کمتری برخوردار شدند اما در هر دو دوره خود ایشان رئیس جمهور بوده اند در حالی که مقایسه دولت سیزدهم با دولت دوازدهم از لحاظ میزان آرای رئیسان جمهور دو دوره دوازدهم و سیزدهم در منطق جناب آقای روحانی کاملا مقایسه منطقی است چرا که رئیس جمهور جدید(دوره سیزدهم) همان رئیس جمهور دوره قبل نیستند ... ولو اینکه باید اذعان داشت که متاسفانه و به دلایلی افت آرای دولت سازندگی در تداوم آن(انتخابات سال 1372) هیچگاه مورد توجه جدی واقع نگردیده است. (با پوزش از ایشان)
ناشناس۳۴۷۵۵۲۷۱۳:۳۴:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
از عملکرد روحانی باعث افت مشارکت شده و شما متوجه این نشدی خود دانی!!! تبلیغ رای ندادن و.. هم بماند!!!
ناشناس۳۴۷۵۶۱۷۱۴:۵۱:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
جناب سلطان لطفا اسم خودتان را نگذارید وقتی همکار الف بودید چون جوابیه به شما را به سختی منتشر می‌گردد!
ناشناس۳۴۷۵۷۱۷۱۶:۴۴:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دولت های هاشمی و روحانی رکورددار افزایش نرخ ارز و تورم در تمام دولت ها بودند حالا روحانی گفته بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون تورم 40 درصدی نداشتیم !!!
ناشناس۳۴۷۵۸۰۲۲۰:۲۵:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تورم 51 درصدی دولت هاشمی و 4 سال پیاپی تورم 70 درصدی دولت قبل قابل انکار نیست روحانی شاید دچار الزایمر شده است !
محمد۳۴۷۸۲۳۲۱۴:۲۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۱۶
تورم 51 درصدی هاشمی و 70 درصدی روحانی رو از کجات در اوردی؟
ناشناس۳۴۷۶۰۴۱۰۹:۱۶:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
و اینکه تمام رسانه‌های اصلاح طلب و رسانه‌های فارسی زبان و غول‌های رسانه‌ای جهان در واقع یکی بوده، از کوه کاه بسازن و بالعکس رو هم باید مدنظر داشت، و مدام و همگام با سیاسیون اصلاح طلب و هماهنگ و تو گوش مردم میخونن که رای بی رای هم بی تاثیر نیست.
ناشناس۳۴۷۵۴۷۶۱۲:۳۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
خودتان را پشت ترامپ قایم نکنید از سال 92 تا 96 سرکوب شدید اقتصادی به خصوص ارزی رخ داد اما حقوق حتی بیشتر از تورم افزایش داده می شد و به صورت مصنوعی قدرت خرید افزایش می یافت ولی فنر آن سرکوب در سال 96 پایان یافت و شروع به رها شدن شد و در سال 97 با تحریم آمریکا یکی شد و همزمان با خلق ارز 4200 که این یکی کلا همه چیزا نابود کرد با این ارز رانتی و همزمان شد با سرکوب قیمت ماشین کارخانه و اختلاف انداختن با باز آزاد و همه این چند مورد آخری باعث شد قدرت خرید ماشین 100 درصد نسبت به سال 92 از بین برود به طوری که برای خرید یک ماشینی مانند سمند 60 ماهه با کف حقوق در سال 92 می توان خرید اما در سال 99 با 115 ماهه
ناشناس۳۴۷۵۵۰۴۱۳:۰۲:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
من یک شهروند عادی حتی نمی توانستم معامله بانکی کنم از طریق بانک های ایران با بانک های خارج تازهfatf که خیلی روی آن مانور می دهید هم در لیست سیاه نبودیم
ناشناس۳۴۷۵۵۶۶۱۴:۰۵:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با توجه به شرايط زمان و مكان و فروش نفت و تحريمها و مخالفتهى داخل و خارج نسبت به برجام روحانى رييس جمهور موفقى بود و مردم فراموش نميكنند
ناشناس۳۴۷۵۶۴۱۱۵:۳۵:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دولت روحانی خسارت محض بود زیرا میانگین رشد اقتصادی کشور و جذب سرمایه خارجی در 8 سال دولت او صفر بود و 4 سال پی در پی تورم 70 درصدی داشتیم و قیمت دلار و طلا و مسکن و خودرو و غیره بیش از 10 برابر شد و اقتصاد مملکت ته دره رفت.
ناشناس۳۴۷۵۶۶۷۱۵:۵۴:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دهه 90 یک دهه از دست رفته بود زیرا به گزارش بانک جهانی درامد سرانه ایرانیان فقط شش دهم درصد بود یعنی هیچ !
ناشناس۳۴۷۵۶۸۸۱۶:۱۴:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
عملکرد فوق العاده ضعیف دولت روحانی باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات سالهای قبل شد روحانی سرمایه اجتماعی مردمی را نابود کرد.
ناشناس۳۴۷۵۶۹۲۱۶:۱۷:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
به قول جناب عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۳۴۷۵۹۰۴۲۳:۳۵:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تحریم ها نتیجه انرژی هسته ای زمان احمدی نژاد بود
ناشناس۳۴۷۵۹۱۸۰۰:۲۰:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۳۴۷۵۹۵۶۰۱:۲۱:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
گویا برجامیون برای نابودی کشور برنامه داشتن.
ناشناس۳۴۷۵۹۶۴۰۱:۵۶:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
آشوب 88
ناشناس۳۴۷۵۷۸۰۱۹:۴۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مردم صف های طویل واکسن، مرغ و روغن و قطعی های مکرر برق در دولت قبل را فراموش نکردند.
ناشناس۳۴۷۵۹۱۴۰۰:۰۳:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
مثل اینکه صف گوشت و مرغ دولتی رو جدیدا ندیدی !
ناشناس۳۴۷۵۸۳۵۲۱:۳۶:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
بله کاملا درست است
ناشناس۳۴۷۵۶۴۰۱۵:۳۲:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
در زمان برجام در سالهای 92 تا 97 بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شد و نرخ بیکاری افزایش یافت.
ناشناس۳۴۷۶۰۰۵۰۷:۱۴:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۵
مخالفم
ناشناس۳۴۷۵۷۲۱۱۶:۵۱:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
برجام باعث زیاده خواهی امریکا و اروپا در مباحث موشکی و پهپادی و منطقه ای شد اگر بجز ترامپ هر کس دیگری هم رئیس جمهور شده بود از برجام خارج می شد تا به برجامهای 2 و 3 و تخریب برنامه هسته ای و موشکی و پهپادی ایران بپردازد.
حمید ک۳۴۷۵۸۹۱۲۳:۲۱:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
سلام دوست من. واقعا تصور شما این برداشت نازل از سیاسته؟؟ ما ملت ایران.گرچه از جمله عاطفی ترین ملل دنیا هستیم.اما با پوزش فراوان.قطعا هنوز به پختگی کافی برای.درس گرفتن از اتفاقات نرسیده ایم.. چرا اقاریر صریح سیاسیون دولت اوباما.و اعترافات خودش رو نمیخونیم؟؟ معاون وزیر خارجه آمریکا. به صراحت میگه:: قرار بود به آرامی همه چیز از ایران گرفته شود.ترامپ عجله کرد.دست ما رو شد..خب. لطف بفرمائید آیا من و شمای شهروند نیز.باید مانند حضرات روحانی و ظریف. صرفا دلخوش به واژه ها باشیم؟؟ یا قدری به حقایق روز زمین هم توجه نماییم؟؟ متاسفانه دچار کج فهمی خسارتباری هستیم..وهنوز باور نکرده ایم که::همه ملت.بلکه حاکمیت هم.درگیر یک فریب بزرگ.شدیم و برای کسب قدرت مجدد.دولت دوم روحانی.شاخ و برگهای این سناریو.لازمه کار اونها بود
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۷۵۹۸۵۰۴:۳۷:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
با پوزش کسی آمریکا را دوست و رفیق ایران تصور نکرده است! چه آن هموطن عزیزی که مثالی از واقعیت نسبتا گشایش های اقتصادی برآمده از برجام را کامنت کرده اند و کامنت شما ظاهرا در پاسخ به ایشان است(ذیل کامنت ایشان) و چه بنده که به یک مورد انتقاد نویسنده محترم از اظهارات جناب آقای روحانی پاسخ داده ام. مسأله اصلی این است که مقوله هایی بسان اقتصاد و سیاست را دستکم گرفته بوده ایم و متاسفانه هنوز هم دستکم می گیریم! و صرفا با نیت خوانی اینکه دیگران چه خواب ها و خیال هایی برای ما داشته اند و یا دارند می خواهیم خواسته یا ناخواسته بر تمامی تلاش ها و تدابیر اهالی سیاست و اقتصاد را چون با نوع ذائقه مان سازگاری ندارد خط بطلان بکشیم و صرفا راه و روش و رسم و آیین خودمان را حق جلوه دهیم که متاسفانه چنین هم نیست. حق آن است که جامعه خودمان را دریابیم و جوری سخن نگوییم که گویی نفس مان از جای گرمی بلند می شود! روحانی، ظریف و دیگران خیرخواه ملت و کشور و نظام و حاکمیت بوده اند، هستند و خواهند بود و مطلقا فریبی هم در کار نبوده است بلکه این شما و امثال شما هستید که حاضر نیستید دست از عناد و سرسختی و لجاجت بردارید و برای تلاش دیگران ارزش قائل شوید. اگر برجام نبود معلوم نیست الان در چه وضعیتی می بودیم،؟! لابد بهتر از این بودیم؟! کما اینکه اگر جنگ هشت ساله هم تمام نمی شد لابد وضعیتی بهتر می داشتیم؟! ایکاش قدری روی این سئوالات هم تامل می فرمودید و صرفا راه و رسم خودتان را برای همگان تجویز نمی نمودید! «تعز من تشا و تذل من تشا»
ناشناس۳۴۷۶۲۸۴۱۴:۰۶:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
مانی۳۴۷۶۱۴۴۱۱:۴۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۵
علاوه بر ترامپ،تندروهای درون هم در خیانت به ملت ایران، درکنار ترامپ بودند و به عملکرد دولت روحانی ضربه زدند.
ناشناس۳۴۷۶۲۸۶۱۴:۰۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
تندروهای اصلاح طلب در سال 88 به ملت خیانت کردند بعد از فتنه 88 بانک مرکزی تحریم شد و مردم تا امروز روی خوش ندیدند.
ناشناس۳۴۷۵۵۴۰۱۳:۴۷:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نظر شما در مورد برخورد مومنانه چیست؟
ناشناس۳۴۷۶۳۰۳۱۴:۲۱:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سکوت!!!
ناشناس۳۴۷۵۶۰۳۱۴:۲۶:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دولت روحانی در چهار سال اول و قبل از خروج ترامپ از برجام بهترین عملکرد را داشت به شکلی که رشد اقتصادی سال ۹۵ , ۱۲ درصد و رتبه اول در رشد اقتصادی بودیم ، تورم هم حدود ۱۰ درصد بود و رتبه اقتصادی ایران طبق شاخص PPP به ۱۸ دنیا رسید .
ناشناس۳۴۷۵۶۱۴۱۴:۴۹:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
می شود بفرمایید چرا رشد اقتصادی آن در تولید ناخالص داخلی ناچیز و در همان عدد 450 میلیارد دلار باقی ماند در 4 سال اول دولت روحانی؟ ؟!!!
ناشناس۳۴۷۵۶۴۴۱۵:۳۷:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریمها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۳۴۷۵۹۰۵۲۳:۳۶:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اصولگراها باید پاسخگو تک تک تحریم های زمان احمدی نژاد باشند خصوصا تحریم کاستا
ناشناس۳۴۷۵۹۱۹۰۰:۲۲:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
قطعنامه 1929 که بسترساز تحریمهای نفتی و بانکی شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
ناشناس۳۴۷۶۰۶۳۰۹:۵۴:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۵
خاتمی و دار دسته اش که در سال 88 فتنه برپا کردند و زمینه تحریم ها را فراهم کردند باید پاسخگو باشند.
ناشناس۳۴۷۶۲۰۰۱۲:۳۴:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
علاوه بر ترامپ،تندروهای درون هم در خیانت به ملت ایران، درکنار ترامپ بودند و به عملکرد دولت روحانی ضربه زدند.
ناشناس۳۴۷۶۳۰۴۱۴:۲۱:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۵
تا اصلاح طلب هست فتنه و اشوب و تحریم هم هست.
ناشناس۳۴۷۶۰۰۱۰۷:۰۴:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
این متن رو کجا ذخیره کردی که به هر مناسبتی پای هر مقاله ای میزنی؟!
ناشناس۳۴۷۵۶۷۰۱۵:۵۶:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
در دهه 90 شاخص های اقتصادی منفی بود و کشور در تمام زمینه ها دچار عقب ماندگی شد دولت روحانی حتی توان تامین برق مصرفی کشور و روغن خوراکی مردمو نداشت.
ناشناس۳۴۷۵۶۸۹۱۶:۱۵:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
میانگین رشد اقتصادی ایران در 8 سال دولت روحانی صفر بود یعنی عقب گرد کردیم.
ناشناس۳۴۷۵۷۵۵۱۹:۰۳:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نه تنها رشد اقتصادی منفی بود بلکه تولید ناخالص داخلی از 450 میلیارد دلار به 280 الی 300 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و آب رفتن قدرت خرید را رقم زد
ناشناس۳۴۷۵۷۱۹۱۶:۴۸:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نه اینکه مسئولین فعلی عین خیالشون هم هست که از سالی که روی کار اومدن درآمد حقوق بگیر ها رو هر سال نسبت به سال قبل به کمتر از نصف رسانیده اند و با این شیوه به اسم عدالت و پراخت پلکانی بدون در نظر گرفتن سابقه کار و مدرک تحصیلی و پست سازمانی و ...٬ دریافتی همه حقوق بگیر ها را در کف دریافتی برابر و در واقع همه حقوق بگیر ها رو به فلاکت کامل رسانده اند.
ناشناس۳۴۷۵۷۵۷۱۹:۰۶:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
هدف کاهش تورم هست وگرنه افزایش بیشتر حقوق با چاپ پول کاری بسیار راحت می باشد اما تحمل تورم ان را دارید؟ در ضمن قدرت خرید هم حفظ شده
ناشناس۳۴۷۶۶۰۱۲۰:۱۵:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
جناب پاداش بازنشستگی من معلم بازنشسته رو حداقل و در نگاه بسیار خوشبینانه یک سال بعد می دهند فکر می کنی تا یک سال دیگه ارزش پولی که حق قانونی منه چه قدر پایین میاد آیا قدرت خریدم با این پاداش در سال آینده به اندازه امساله؟!
مهدی۳۴۷۵۸۰۷۲۰:۳۷:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
لطفا به تعداد مخالفان این نظر توجه کنید..... خود گویای همه چیز است که در فضای مجازی چه خبره. کجای نظر ایشون غیره منطقیه؟ اینکه کسی کشور را با دلار 3500 تومنی تحویل گرفته وبا دلار 30 هزار تومنی تحویل داده به نظرتون الان باید طلب کار باشه؟ الان باید در چه جایگاهی باشه؟
ناشناس۳۴۷۵۸۶۰۲۲:۱۹:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
از مهدی جهانگیری و حسین فریدون چه خبر ...
ناشناس۳۴۷۵۸۶۳۲۲:۲۱:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
آخر این جریان دکتری فقه در اسکاتلند بمدت ده سال و عدم تسلط به انگلیسی ایشان بعد از این مدت و آخرش هم شکایت فردی در خصوص تقلب در رسانه نفهمیدیم و مسأله پاسپورت ...این معماها چه شد
ناشناس۳۴۷۵۹۹۷۰۶:۳۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
بخصوص تیم اقتصادی حسین فریدون شرکا سرخه ای ، مهدی جهانگیری و دختر مظلوم وزیر روحانی «شبنم نعمت زاده»،نورچشمی خصوصی‌باز و چوب حراج به صنعت ملی عبدالله پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی، مسئول ستاد حسن روحانی در استان آذربایجان شرقی بود،برادرزاده عراقچی معاون ارزی برکنار شده بانک مرکزی، صدور حکم برای هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری به عنوان زینت‌الوزرای روحانی «عباس ایروانی» مدیر هلدینگ عظام که شامل ۱۲ کارخانه قطعه‌سازی است،«هاشم یکه‌زارع» مدیر عامل شرکت ایران خودرو در ۲۸ مرداد ۹۸ در دفتر کار خود بازداشت شد.رئیس هلال‌احمر روحانی علی اصغر پیوندی در خصوص اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس،ر، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور،وووو
ناشناس۳۴۷۶۲۰۲۱۲:۳۷:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
مشکل آقای روحانی سنگ اندازی اصولگرایان بود.
ناشناس۳۴۷۶۲۹۴۱۴:۱۲:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
مشکل دولت روحانی بی تدبیری بود دولت روحانی به قدری ضعیف بود که در سال 98 طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین با سوء مدیریت اجرا کرد و 1500 هزار میلیارد تومان به اموال عمومی و خصوصی خسارت زد.
ناشناس۳۴۷۶۳۴۳۱۵:۰۵:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۵
این دیگه طبیعی نیست با اینکه دولت مستقر و مجلس و قوه قضائیه در اختیار شماست تقریبا هر روز یک بهانه‌ای برای پریدن به این بیچاره پیدا می‌کنید بابا اصلا اون بد شما خوب باش. الان تورم و بیکاری صفر شد؟ دلار شد پنج‌هزار تومن؟
ناشناس۳۴۷۶۴۳۶۱۶:۵۴:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اول محاکمه احمدی نژاد بعد روحانی چرا که احمدی نژاد به مراتب بی پرده تر از روحانی انتقاد می کنه !!
مهران۳۴۷۶۵۵۹۱۹:۱۹:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
از تعداد منفی ها به این کامنت به این نتیجه رسیدم چقدر مردم ما سیاست زده هستند اینکه دولت آقای روحانی و مسئولینش ترک فعل های شدید در حوزه های مختلف از جمله مسکن و بورس و ... داشتن دروغ است ؟ یه مورد همین که وزیر مسکن روحانی می‌گفت که افتخار میکنم یک مسکن نساختند یا وزیر نفت آقای روحانی می‌گفت پالایشگاه سازی و ... کثافت کاری است یا وزیر نیرو اینقدر در ساخت نیروگاه کمکاری کرد که یادمون نمیره در دو سال پایانی دولت روحانی روزانه سه ساعت برق مناطق مختلف تهران قطع میشد بحث های نه برابر شدن قیمت دلار و طلا و ... هم بماند
ناشناس۳۴۷۵۳۱۹۰۹:۳۶:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اگر ایشان به دلیل از بین بردن سرمایه اجتماعی از روی عمد محاکمه می شد.....
mostafa.kamali95@yahoo.com۳۴۷۵۴۱۲۱۱:۴۸:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها برای همه آحاد جامعه و بدون هیچ قرمزی می باشد اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد است
ناشناس۳۴۷۵۴۵۰۱۲:۱۲:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اندیشه های کمونیستی جواب میداد کره شمالی تو این اوضاع نبود !
ناشناس۳۴۷۵۵۰۳۱۳:۰۱:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تنها مفسدان اقتصادی اجرای عدالت را با سفسطه و مغلطه به مکاتب دیگر نسبت می دهند
ناشناس۳۴۷۵۵۶۲۱۴:۰۴:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است آنرا که حساب خراب است اموال حرام روی آب است
ناشناس۳۴۷۵۶۷۸۱۶:۰۴:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با اجرای این قانون ثروت هایی را که چپاول کردی پس گرفته و جلوی چپاول های آینده نبر گرفته و مجازات های سنگین هم در انتظار است
ناشناس۳۴۷۵۴۶۱۱۲:۲۱:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
این حرف رو صد بار نوشتی با این اندیشه های کمونیستی بهتره بری روسیه و کره شمالی شاید کسی به حرفت گوش کرد !
ناشناس۳۴۷۵۵۰۵۱۳:۰۳:۲۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
در همین حد که ایجاد وحشت و ترس برای مفسدان اقتصادی می کند هم در گام اول خوب است انشااله با اجرایی شدن ریشه های فسادهای اقتصادی قطع شود
ناشناس۳۴۷۵۵۷۴۱۴:۰۹:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
فعلا تکلیف باغ ازگل رو مشخص کنید بهتر نیست ؟
ناشناس۳۴۷۵۶۸۴۱۶:۱۱:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
قبل از باغ ازگل باید به پرونده مفاسد عظیم پتروشیمی و فولاد مبارکه که در دولت قبل رخ داد رسیدگی شود.
ناشناس۳۴۷۵۵۱۰۱۳:۰۷:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
لطفا در ایمیل پیام دهید تا بحث کنیم که کیستید و با کیان زیستید
ناشناس۳۴۷۵۵۷۱۱۴:۰۷:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
۱۰۰ یا ۱۰۰۰ بار دیگه باید بگه رسیدگی به اموال مسئولان و مدیران و اجرای قانون از کجا آورده‌ای درد که نه ، مرگ خیانتکارها رو در پی داره دلیل ناراحتی‌ها رو میشه فهمید
ناشناس۳۴۷۵۵۷۵۱۴:۰۹:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تو چرا ناراحت شدی فریدون
ناشناس۳۴۷۵۴۷۳۱۲:۳۸:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.
ناشناس۳۴۷۵۳۲۰۰۹:۳۶:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
از مدعی العموم درخواست میشود تکلیف شکایت مردم در کمیسیون اصل ۹۰ از آقای روحانی و به اصطلاح دولتمردانش را معلوم نمایند
ناشناس۳۴۷۵۴۱۴۱۱:۵۱:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم های کشور کرد شما چه کردید در این سه سال ؟
ناشناس۳۴۷۵۴۶۸۱۲:۳۲:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
بر تحریمها افزودند!
ناشناس۳۴۷۵۶۴۹۱۵:۳۹:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی کشور را با 700 عنوان تحریم تحویل گرفت و با 1500 عنوان تحریم تحویل داد یعنی تلاشش بی حاصل بود.
ناشناس۳۴۷۵۴۷۹۱۲:۴۱:۵۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
از دستپخت دوستانت داریم میل می شود که تحریم ها بیشتر شد اما فروش نفت به قبل تحریم بازگشته!!! راستی هدف بعدی دوستانت چی بود برجام 2 و 3 و مانند لیبی و عراق و اوکراین شدن؟!!
ناشناس۳۴۷۶۵۹۲۲۰:۰۳:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اگر روحانی هم می خواست نفت رو با تخفیف به چین بفروشه می تونست !!
ناشناس۳۴۷۶۸۲۴۲۳:۱۲:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
ببخشید همه می تونن نفت را با تخفیف 15 درصدی عمدتا به یک کشور ( چین ) بفروشد و پولش را هم نتواند دریافت کند و مجبور باشد از همان کشور جنس بخرد .
ناشناس۳۴۷۵۴۹۴۱۲:۵۴:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اینترنت زمان روحانی کمترین فیلترینگ رو داشت
ناشناس۳۴۷۵۵۸۶۱۴:۱۴:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نتیجه فسادهای عدم فیلترینگ در جامعه با شعار زن زندگی آزادی رونمایی شد
ناشناس۳۴۷۵۶۶۲۱۵:۵۰:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
ولنگاری در فضای مجازی در دولت روحانی باعث شد تا دختر بچه های 14 و 15 ساله بیشتر سیگاری و سگ باز شدند چنین پدیده ای حتی قبل از انقلاب هم وجود نداشت.
ناشناس۳۴۷۵۷۵۱۱۸:۵۲:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
کل دنیا ولگران فقط شما و چین که فیلترینگ دارید خوب ماندید
ناشناس۳۴۷۶۱۶۸۱۲:۰۶:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اینترنت شاخص توسعه کشورهاست و به اقتصاد مربوطه
ناشناس۳۴۷۵۸۵۳۲۲:۰۸:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
ای کاش روحانی تلاش نمیکرد که حالا رییسی مجبور باشه گند دولت روحانی رو جمع کنه -تعطیلی کارخونه های نیشکر هفت تپه و هپکوی اراک -ماشین سازی تبریز از تلاش های ( گندهای) روحانی بود
ناشناس۳۴۷۵۴۲۲۱۱:۵۳:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
کشور جمهوری اسلامی ایران است و یکی از ارکان و پایه های نظام حفظ عفاف و حجاب در جامعه می باشد از آنجا که عده ای از مسولان دولت قبل اعلام کرده اند قانون عفاف و حجاب را اگر در کشور اجرایی کنید با براندازی روبرو میشوید باید توسط مدعی العموم احضار و تفهیم اتهام شوند بطور اساسی و زیر بنایی و فنی
ناشناس۳۴۷۵۳۲۲۰۹:۳۸:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
ساده لوح غرب زده زیاد هست و حرف اینها را تکرار می کند
ناشناس۳۴۷۵۴۸۳۱۲:۴۵:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
یه کم دقت کن
ناشناس۳۴۷۵۷۵۶۱۹:۰۴:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
به شما برخورد؟!!
ناشناس۳۴۷۵۶۶۶۱۵:۵۴:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
بله کلا به همین نسبت ساده لوح شرق زده تنها قطب نمایی که میتونه بگه اوضاع چطوره اینه که کشور چقدر آباد شده مردم چقدر با آسایش بیشتری زندگی میکنند بقیه حاشیه و داستانه چه غرب زده چه شرق زده
ناشناس۳۴۷۶۰۷۴۱۰:۰۹:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اول یاد بگیر غرب زده یعنی چی بعد بیا از شرق و شرق زده حرف بزن
ناشناس۳۴۷۵۳۲۵۰۹:۴۲:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مجلس اینده با کمترین رای مردم سر کار خواهد امد. این دولت هم با قهر قشر قابل توجهی از مردم با صندوق رای سرکار آمد. حالا آیا این دولت و مجلس حداقلی نیست؟
ناشناس۳۴۷۵۴۱۵۱۱:۵۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دارد از علت کم شدن مشارکت می گوید شما از معلول صحبت می کنید؟
ناشناس۳۴۷۵۴۵۹۱۲:۲۰:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
رییسی و دولتش و مجلس انقلابی میتوانست با کارکرد خوب و قابل لمس برای مردم آنهارا پای صندوق بیاورد .
ناشناس۳۴۷۵۴۸۰۱۲:۴۲:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با دقت بخوان متن رو
ناشناس۳۴۷۵۶۰۵۱۴:۳۰:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
همین که با تبلیغ رای ندادن و اقتصاد نابود شده در دولت روحانی در این دوره آخر مشارکت مانند دوره قبل خودش شد معلوم هست برنامه ریزش مشارکت شکست خورد
ناشناس۳۴۷۵۶۲۸۱۵:۱۵:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نتیجه عملکرد دولت روحانی می شود مشارکت کمتر از حد نرمال در انتخابات از سال 98 به بعد همچنین سال قبل با آن همه تبلیغ رای ندادن و... مشارکت مانند دوره قبل مجلس شد و پروژه ریزش مشارکت با شکست روبرو شد
ناشناس۳۴۷۶۶۱۳۲۰:۲۸:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۵
عجب !! خب اگه مردم از عملکرد روحانی ناراحت بودن که باید به جریان‌ مخالف سیاست های او رای میدادن !!
ناشناس۳۴۷۵۶۵۱۱۵:۴۰:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی هم در سال 92 با نیم درصد تک ماده برنده شد یعنی رئیس جمهور با رای حداقلی بود.
ناشناس۳۴۷۵۳۲۶۰۹:۴۲:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
آقایان روحانی خاتمی عارف پزشکیان و خانم آذر منصور را که از سال گذشته و در شرایط بحرانی کشور برای پیروزی گروه خود در انتخابات و کسب رای بیشتر اعلام کردند اگر نظام لایحه عفاف و حجاب را تصویب کند با براندازی روبرو میشود و برای امیال دنیوی خود پا روی دین و مذهب گذاشتند باید به نحو مقتضی برای تشویش افکار عمومی مورد مواخذه قرار بگیرند
ناشناس۳۴۷۵۳۳۲۰۹:۴۷:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را برای پایلوت از تمامی دولت قبل شروع و بعدا به همه مسولان کشور از اول انقلاب تا حالا تعمیم دهید
ناشناس۳۴۷۵۴۶۰۱۲:۲۱:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
این حرف رو صد بار نوشتی با این اندیشه های کمونیستی بهتره بری روسیه و کره شمالی شاید کسی به حرفت گوش کرد !
ناشناس۳۴۷۵۵۰۸۱۳:۰۵:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تکرار مادر یادگیری ها می باشد آنقدر باید تکرار شود تا ملکه ذهن شود
ناشناس۳۴۷۵۶۰۷۱۴:۳۲:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
علاقه ای به تکرار جناب عالی نداریم ننویس تکراری
ناشناس۳۴۷۵۶۵۲۱۵:۴۰:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تکرار فقط روحانی دوست!
ناشناس۳۴۷۵۳۳۴۰۹:۵۴:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اقای مهراد و دوستان یکبار برای همیشه به این موضوع بپردازید که چه حکمتی است که همه روسای جمهور بعد از مدتی به دیده دشمن نگریسته میشوند؟
ناشناس۳۴۷۵۴۳۸۱۲:۰۲:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
پرروتر و مدعی تر از رئیس جمهور قبلی ندیدم
جواد۳۴۷۵۶۰۲۱۴:۲۴:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
شکسته نفسی نفرمائید
ناشناس۳۴۷۵۳۳۵۰۹:۵۴:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
واقعا اینها با این سابقه با چه رویی ابراز وجود و نظر می کنند
ناشناس۳۴۷۵۳۳۶۰۹:۵۵:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
وقتی دولت کنونی همچنان بعد از حدود ۳ سال عدم کارامدی در حوزه های مختلف را گردن دولت قبل می اندازد ، توقع دارید روحانی لال بشود و چیزی نگوید؟ آیا دولت‌های گذشته کوچکترین کار مفیدی در این کشور نکرده اند؟ وقتی از دایره انصاف خارج می شویم انتظار دفاع دیگران را باید داشته باشیم
ناشناس۳۴۷۵۴۲۳۱۱:۵۳:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اولا از بدترین شدن جلوگیری کرده و سد کرده دوم هم بعد سد کردن ثابت شده که الان در این مرحله هستیم و کم کم به راه تر شدن اوضاع
ناشناس۳۴۷۵۶۵۳۱۵:۴۱:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی چرا تا پایان دولتش مشکلات را به گردن احمدی نژاد می انداخت و فرار به جلو می کرد ؟!
ناشناس۳۴۷۵۷۶۷۱۹:۱۹:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
احمدی نژاد هیچ چیز به ارث نگذاشت برای دولت روحانی تا درست کند اما دولت روحانی برجای گذاشت مانند ارز4200 یا اختلاف انداختن بین قیمت ماشین کارخانه و آزاد و هنوز هم درست نشده بدهی و... هم یک چیز عادی است در بین دولت ها حال کمتر یا بیشتر
ناشناس۳۴۷۵۹۱۶۰۰:۰۶:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
تحریم های اقتصادی ارث احمدی نژاد بود جناب ...
ناشناس۳۴۷۶۲۷۱۱۳:۵۶:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۵
کار دوستان غرب بود با آشوب در ضمن اصلا تحریم حساب نکردیم چه احمدی‌نژاد و چه روحانی!!
ناشناس۳۴۷۵۳۳۷۰۹:۵۵:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نویسنده گویا یادش رفته رئیسی و نامزدهای پوششی در زمان انتخابات چه نیش و کنایه هایی به روحانی زدند. همون جماعت الان در راس کارها هستند یکی رئیس جمهور است دیگری شهردار و آن یکی معاون اقتصادی. حاصل اما بدتر از دوران روحانی است. جماعتی که زمانی برجام را خسارت می‌دانستند هنوز و بعد از یه سال نتوانسته اند مشکلات اقتصادی رو حل کنند
ناشناس۳۴۷۵۹۲۴۰۰:۲۸:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
جنگ و دعواهای مناظرات انتخاباتی تمام شده بانیان وضع موجود یعنی روحانی و جهانگیری حالا باید سکوت کنند تا دولت در کمال ارامش خرابی های 8 سال گذشته را اواربرداری و بازسازی کند.
ناشناس۳۴۷۵۳۴۳۱۰:۰۳:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
از نمایندگان مجلس جدید درخواست میشود یک تفحص جامع از بانک مرکزی و شبکه بانکی ۱۸ سال اخیر بعمل آورند
ناشناس۳۴۷۵۳۴۴۱۰:۰۴:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دوباره bbc فتنه ای را کلید زده عوامل فرصت طلب از آب گل آلود می خواهند شاه ماهی بگیرند
پرهام۳۴۷۵۳۴۵۱۰:۰۶:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مغلطه خوبی بود
ناشناس۳۴۷۵۳۴۸۱۰:۱۲:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
برخی از اینها برای رساندن غرب در هدفش هرکاری می کنند این که چیزی نیست
ناشناس۳۴۷۵۳۶۲۱۰:۲۵:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دم روحانی گرم. ایشان به شورای نگهبان می گویند که مستندات رد صلاحیت خود را ارائه دهید. خب این چه ایرادی دارد؟؟؟
ناشناس۳۴۷۵۴۱۶۱۱:۵۱:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم های کشور کرد
ناشناس۳۴۷۵۶۵۴۱۵:۴۳:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نتیجه برجام افزایش بیش از 2 برابری تحریمها و افزایش 10 برابری نرخ دلار شد.
ناشناس۳۴۷۵۶۹۷۱۶:۲۲:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
نتیجه برجامش افزایش بیش از دو برابری تحریمها و افزایش بیش از 10 برابری نرخ ارز و طلا و خانه و ماشین و موبایل و غیره شد !
ناشناس۳۴۷۵۸۷۵۲۲:۴۰:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
خجالت نکش و بازهم این پیام تکرار کن البته چند بار! با اینهمه نمیتونی کم شدن بیش لز ۶۰ درصد از قدرت خرید من بازنشسته را لاپوشانی کنی.
ناشناس۳۴۷۵۹۲۵۰۰:۳۰:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۵
روحانی قیمت ارز و طلا و خانه و ماشین را 10 برابر کرد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
ناشناس۳۴۷۵۶۵۶۱۵:۴۴:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
افراد دو تابعیتی هرگز نباید تایید صلاحیت بشوند روحانی سال 92 باید رد صلاحیت می شد.
ناشناس۳۴۷۵۳۶۴۱۰:۲۶:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
آقای روحانی و دوستان ایشان را که علنا اعلام کرده اند به منویات آنها توجه نشود نظام با براندازی روبرو میشود را احضار و به قوه قضاییه دلالت دهید
ناشناس۳۴۷۵۳۶۵۱۰:۳۲:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مگه این دولت و مجلس حداکثری هستن؟
ناشناس۳۴۷۵۴۱۸۱۱:۵۲:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
خیر حداقلی هستن
ناشناس۳۴۷۵۹۲۶۰۰:۳۱:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
دولت و مجلس حداکثری !!! چه دستاوردی داشتن چرا قیمت ارز 10 برابر و تحریمها بیش از دو برابر شد ؟!
بهرام۳۴۷۵۳۶۶۱۰:۳۳:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
فقط یک قلم را جواب بدهید نرخ دلار در دولت قبل چند و دولت رییسی چند است
ناشناس۳۴۷۵۴۲۷۱۱:۵۶:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دولت قبل 9 برابر کرده و قدرت خرید حداقل 50 درصد از بین برد و مابقی را به ارث گذاشت برای این دولت مانند ارز 4200 ولی نگران نباش دلار 9 برابر نمی شود
ناشناس۳۴۷۵۶۸۱۱۶:۰۷:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مغلطه نکن! رک و راست پاسخ بده: دلار در دولت روحانی چند و در دولت رئیسی چند؟
ناشناس۳۴۷۵۷۶۰۱۹:۱۲:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مغلطه نکن. دلار در دولت احمدی نژاد چند.در دولت روحانی چند؟
ناشناس۳۴۷۵۷۸۱۱۹:۵۳:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دلار در دولت روحانی 10 برابر شد در هیچ دولت دیگری این تراژدی غمناک اتفاق نیفتاد.
ناشناس۳۴۷۵۷۵۹۱۹:۱۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مغلطه؟ دلار در ابتدای دولت روحانی آن هم بدون سرکوب شده 3200 بود و در زمان تحویل دادن آن هم با سرکوب شده 26500 الان هم 62 بدون سرکوب شده، مشکل شما الان چی هست؟!! بحث ارز رانت 28500 و بقیه جدا هست
ناشناس۳۴۷۵۳۷۱۱۰:۴۴:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
متاسفانه این رویه ، از خیلی سال پیش رایج شده که دولت فعلی ، دولت قبلی و دولت قبلی دولت فعلی را مقصر قلمداد میکند . چی نصیب مردم میشود ؟
ناشناس۳۴۷۵۴۳۴۱۱:۵۹:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
هیچ دولتی مانند دولت روحانی شاخص های اقتصادی را منفی نکرد و نوبر بود در تاریخ جمهوری اسلامی حتی در دولت هاشمی که در اینجا نام برده شد
ناشناس۳۴۷۵۳۸۳۱۱:۰۰:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
بابا دم شما گرم.شما هر جا کم میارید و هر جا بدبختی وجود داره میندازید لنگ دولت قبل.حالا انتظار دارید بشینه و بروبر شما رو نگاه کنه
ناشناس۳۴۷۵۶۵۹۱۵:۴۶:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه بدهکار و صندوق توسعه خالی تحویل داد و باعث و بانی وضع موجود است و باید سکوت بکند.
حسبن۳۴۷۵۳۸۷۱۱:۰۳:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
واقعا ایشون باید توبه نصوح کنه یادش رفته چه کارهایی کرد درسفرها پتوی خاص میخواسته ایا تیشون برای برادرش دخالتی نداشت ایا نمیگفت واکسن نمیدهند ایا نمبگفت هرکس دویست هزاربشکه نفت صادرکنه میشود وزیر نفت و.......باید تا زنده هست مدیون این نظام باشه.
ناشناس۳۴۷۵۳۸۸۱۱:۰۴:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
مگر نمیگویند دولت روحانی نتوانست نفت بفروشد اما دولت رییسی توانست !!!! اثر این فروش کجا در زندگی مردم نمایان شده ؟؟؟؟
ناشناس۳۴۷۵۴۳۵۱۲:۰۰:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
در همین یارانه که می گیری یا ارز28500
ناشناس۳۴۷۵۴۷۲۱۲:۳۷:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
صدقه 5 دلاری دولت به مردم ؟
ناشناس۳۴۷۵۵۰۶۱۳:۰۴:۱۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
صدقه چند ده میلیارد دلاری هست
ناشناس۳۴۷۵۶۶۰۱۵:۴۸:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اگر دولت قبل و صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت تداوم داشت الان حداقل قیمت دلار 300 هزار تومان شده بود.
ناشناس۳۴۷۵۷۶۱۱۹:۱۳:۵۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
البته با بودن ارزهای رانتی 4200 یا 28500 چون نیاز به چاپ بالایی می‌داشت وقتی درآمد دولت کم باشد ولی الان با فروش نفت بالا آن را جبران کرده هرچند اشتباه هست این ارزها و آخرش باید بالا برود
ناشناس۳۴۷۵۳۹۰۱۱:۰۴:۳۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
رییسی و روحانی فرقی نداره
ناشناس۳۴۷۵۴۲۴۱۱:۵۳:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی تمام تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد با رییسی تفاوتی نداره ؟
ناشناس۳۴۷۵۹۲۹۰۰:۳۵:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
روحانی 8 سال با برجام فرصت سوزی کرد و برق و گاز و اب و بنزین و صندوق های بازنشستگی و بانک ها را با ناترازی گسترده تحویل داد و هیچ اقدام مثبتی نکرد.
ناشناس۳۴۷۵۴۹۶۱۲:۵۵:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اینترنت زمان روحانی کمترین فیلترینگ رو داشت مردم کسب و کار خودشون رو داخل ایستاگرام داشتن
ناشناس۳۴۷۵۵۵۶۱۴:۰۱:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
چون اینستا اول کار بود شما بهتر است بگویی چرا رایزنی نکرد و دفتر در ایران بیاورند تا فیلتر نشود مانند تلگرام
ناشناس۳۴۷۵۶۱۰۱۴:۳۶:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
الان تقریبا ارتباط با خارج کشور قطع شد هر روز فیلتر شکن قوی تری نیاز داریم لطفاً
ناشناس۳۴۷۵۳۹۹۱۱:۱۱:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اقای روحانی به دلیل روحانی بودن، باید به بیان خوبی ها و کارهای درست هم بپردازد از هرکه باشد ولی نمیپردازد.
ناشناس۳۴۷۵۴۰۴۱۱:۲۵:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۴
هزاران رحمت بر روحانی...هزاران رحمت بر اون زمان
ناشناس۳۴۷۵۴۲۶۱۱:۵۴:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
برعکس دولت فعلی روحانی همه تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد
ناشناس۳۴۷۵۶۶۴۱۵:۵۲:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی دلار 2700 تحویل گرفت و 28000 تومان تحویل داد یعنی بیش از 10 برابر شد و مردمو بیش از 10 برابر فقیر کرد.
ناشناس۳۴۷۵۴۳۷۱۲:۰۰:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
هزاران رحمت بربانی وضع موجود!!!!
ناشناس۳۴۷۵۶۹۴۱۶:۲۰:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
..اصلا اینا رو بی خیال،دلار چند؟سکه چند؟گوشت چند؟
ناشناس۳۴۷۵۶۴۳۱۵:۳۶:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی طبقه متوسط ایران را نابود کرد. با حرف های صدمن یه غاز
ناشناس۳۴۷۵۷۲۲۱۶:۵۲:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با این فاجعه اقتصادی که روحانی به بار اورد حالا همه میگن صد رحمت به احمدی نژاد.
ابراهیم۳۴۷۵۴۰۵۱۱:۲۷:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
کامنتها رو باز کنید نظرات مردم مهمتره
حمید۳۴۷۵۴۱۷۱۱:۵۱:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
حس روحانی را باید محاکمه کنند
ناشناس۳۴۷۵۴۶۵۱۲:۲۹:۱۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
سايت وزين الف بدش نيايد ، باور بفرماييد كه 95 درصد مردم ، شايد هم 97 درصد مردم هر روز و شب و نيمه شب مي گويند : حسن روحاني كجايي كه يادت بخير !! كجايي كه قَدرت را ندانستيم ! ... بنده خودم شاهدم ! ... در بين مردم و جامعه هستم ! -- اما برادر عده اي از مردم در جناح اصولگرا هستند و منتقد سر سخت روحاني و طرفدار دولت سيزدهم ! پس اين اين آمار 95 و يا 97 درصدي كه ياد روحاني مي كنن غلطه !! --- اي برادر ! وقتي مردم در آب و نان روزانه گير كنند و فشار اقتصادي از هر طرف آنها را در تنگنا قرار دهد كه ابتدايي ترين مايحتاج زندگي بشه آرزو -- حتي پرايد كه خيلي از كشورهاي متطقه فرغون هم حسابش نميكنن ، -- آن وقت ديگه چه جناحي ، چه خطي ، چه حزبي ، چه طيفي ،؟ جناح كه هيچ كه حتي ايمان مردم هم كه هيچ ، بلكه ايمان فلك هم بر باد مي دهد ! اين حقير فقير با كمال فروتني و تواضع و خشوع و خاكساري از اين سايت وزين التماس و تمنا مي كند كه با درج اين مقالات -- كه ظاهراً نويسنده هاي آنان جوانان مثلاً بيست و پنج ساله هستند -- اعصاب مخاطبانش را خرد و خمير نكند ! و نيز اين سايت وزين كامنت هاي كاربران را مورد دقت قرار دهد تا معلوم شود كه چه قدر اين مقالات روي مخاطبان اثر مثبت دارد و چه قدر باعث خط خطي شدن اعصاب انان مي شود ! ... بله برادر ! امروز فرياد 97 در صدي مردم بلند است كه : روحاني ، كجايي كه يادت بخير » !! ... به قول خواجه حافظ « گَرَت باور بُوَد ورنه سخن اين بود و ما گفتيم » !
ناشناس۳۴۷۵۹۳۰۰۰:۳۷:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۵
روحانی قیمت ارز و طلا و خانه و ماشین را 10 برابر کرد و اقتصاد مملکت را ته دره برد همه ی مردم میگن احمدی نژاد کجایی که یادت بخیر.
ناشناس۳۴۷۵۴۷۴۱۲:۳۹:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
شورای نگهبان علت رد صلاحیت روحانی رو پنهان کرد چون از نظر مردم می ترسید
ناشناس۳۴۷۵۹۴۳۰۰:۵۶:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
شورای نگهبان افرادی که باعث نارضایتی مردم بشوند را مجدد تایید صلاحیت نمی کند همانطور که هاشمی و احمدی نژاد را رد صلاحیت کرد روحانی هم رد صلاحیت شد.
ناشناس۳۴۷۵۴۸۲۱۲:۴۵:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۱۴
پس از گذشت سه سال از دولت رییسی که حمایت بالا تا پایین ارگان ها و سازمانهای سه قوه رو دارد این وضع مردمه!
ناشناس۳۴۷۵۷۲۴۱۶:۵۴:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
وضع کنونی نتیجه 8 سال فرصت سوزی روحانی با برجام است اگر دولت قبل فقط کریدور شمال - جنوب را راه انداخته بود سالیانه 100 میلیارد دلار درامد ارزی برای کشور داشت.
ناشناس۳۴۷۵۴۸۵۱۲:۴۸:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
این دولت خیلی با عجز و تاخیر تصمیم میگیره ... استدلال هم اینه که تصمیم های مثلا سخت با اقناع مردم باید پیش بره این اواخر هم برخی تصمیمات رو میندازه گردن محلس مثلا تعین دستمزد کارگران رو ...یا تعطیلی شنبه رو اینم یه جورشه وقتی کسی پایگاه مردمی محکمی نداشته باشه هزینه اداره کردن کشور گران میشه چرا ؟ چون اون ۳۵ ملیون به حرفش گوش نمیدن و سیاست ها نمی تونه اجرا بشه این یه واقعیت بدیهی هست
ناشناس۳۴۷۵۹۴۴۰۰:۵۸:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اقتصاد کشور از دوران فلاکت بار روحانی هنوز کمر راست نکرده است روحانی حتی از خرید واکسن کرونا هم عاجز بود.
ناشناس۳۴۷۵۴۸۸۱۲:۵۰:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دولت و محلس مردمی برای نادیده گرفتن قسمتی از مردم (کارگران ، کارمندان و بازنشستگان با خانواده هایشان) دست به دست نمیدادند و افزایش حقوق آنها را کمتر از تورم پیشنهاد و تصویب نمیکردند و این اقشار را هر روز فقیرتر نمیکردند.
محراب۳۴۷۵۵۱۳۱۳:۱۷:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
الف جان دولت روحانی انچنان خیری برای ملت نداشت اما یه سوزن کوچولو به دولت احمدی نژاد بزن یه جوالدوز گنده هم به دولت روحانی بزن اره قربونش
ناشناس۳۴۷۵۹۳۲۰۰:۴۰:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
در دولت احمدی نژاد دلار فقط 3 برابر شد اما در دولت روحانی بیش از 10 برابر شد در دولت احمدی نژاد 4 میلیون مسکن ساخته شد اما در دولت قبل تقریبا هیچ !
ناشناس۳۴۷۶۰۶۸۱۰:۰۲:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
در زمان احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود حتی در اوج تحریم ها در سالهای 90 و 91 خاموشی نداشتیم اما در دولت روحانی 4 سال تورم افسارگسیخته و خاموشی داشتیم.
ناشناس۳۴۷۵۵۲۲۱۳:۲۹:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
تخریب سنگین و ریختن همه تقصیرات بر سر دولت روحانی و تبلیغات مستمر صدا و سیما برای رقیب وی از ماهها قبل از انتخابات و وعده هایی که دادند باعث شد که در مقطعی مردم روحانی را مقصر بدانند. اما بعد از صدها تبلیغ و وعده های بزرگ مردم با وضعیتی مواجه شده اند که علاوه بر اینکه عرصه زندگی را در همه زمینه ها برایشان تنگ کرده هیچکدام از وعده های داده شده تحقق پیدا نکرده و مدام آمارهایی داده می شود که برای مردم ملموس نیست. همه توان مملکت به جای حل مشکلات اصلی مردم و کشور صرف مسائل جانبی است و افق روشنی هم وجود ندارد به طوری که اکثریت مردم دچار ناامیدی شده اند. معلوم است که چرا آقای روحانی حتی با احتیاط زیاد حداقل از خودش دفاع می کند و چرا مردم آرزوی دوران آقای روحانی را می کنند.
ناشناس۳۴۷۵۹۳۴۰۰:۴۱:۴۷ ۱۴۰۳/۲/۱۵
روحانی و مسئولان دولتش اگر سکوت کنند هیچکس اونها را تخریب نمی کند روحانی خودش هر روز برای کشور حاشیه سازی و هزینه تراشی می کند و پاسخ می شنود.
حسن حسین زاده۳۴۷۵۵۳۴۱۳:۴۲:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۱۴
اون وقت اسم سنگ پای قزوین بد در رفته
ناشناس۳۴۷۵۶۱۶۱۴:۵۰:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
فقط حرف . اون ۸ سال کذایی هم همش حرف میزد. فکر کن اگر الان بود هم باید با اسرایبل طرف میشدیم هم با این نفوذی ها کل کل میکردیم.
حمید۳۴۷۵۶۱۸۱۴:۵۳:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
با سلام عزیزی گفته است که فروش نفت ایران مانند فروش مال دزدی است ضمنا مبلغ فروش هم با نظر خریدار کالا تحویل می شود
ناشناس۳۴۷۵۶۲۱۱۵:۰۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
ارز ۴۲۰۰ خیلی ها را به اوج رساند. حالا همین ها حامی روحانی ها هستند.
ناشناس۳۴۷۵۶۸۷۱۶:۱۳:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۱۴
الان ارز ۲۸۵۰۰ ی داره حامیان قعلی را به اوج میرسونه که دارند منکر وضعیت بد معیشتی بیش از تصف مردم میشن!
ناشناس۳۴۷۵۷۶۳۱۹:۱۶:۴۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
شما نگران نباش ارز 28500 باعث نشد که دلار در بازار آزاد دو برابر رقم واقعی خود شود و اقتصاد را قفل کند و هر زمان هم برداشته شود مانند خرداد 1401 می‌شود و حتی نمی دانی این ارز ادامه یافته دوپینگ 4200 هست
ناشناس۳۴۷۶۲۵۱۱۳:۳۶:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۱۵
شما دوست عزیز تفاوت ۲۸۵۰۰ با ۶۰۰۰۰ را بگو تا مفهوم اوج را بفهمی!
ناشناس۳۴۷۵۹۰۷۲۳:۳۹:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۱۴
الان همانهایی که ارز ۴۲۰۰ می گیرند دارند ۲۸ میگیرند.
ناشناس۳۴۷۵۶۴۶۱۵:۳۷:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۴
الف جان ! قربونتم ! شما كه دولت سيزدهم را دولت طاووس عليين شده مي دانيد و اين همه به حسن روحاني انتقاد وارد مي كنيد ، عرض مي كنم كه شما فقط و فقط دو يا سه تا از خدمات دولت سيزدهم كه درست بوده ، اصولي بوده ، مفيد بوده ، كارشناسي شده بوده ، پر منفعت به حال مملكت و مردم بوده ، مورد تاييد اهالي كشور بوده ، ذكر بفرما تا بنده و امثال بنده دست دولت سيزدهم را ببوسيم ، بلكه پاهايش را ... حتي كفشش را ! بفرما !
ناشناس۳۴۷۵۹۳۵۰۰:۴۹:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۵
دولت سیزدهم صادرات نفت را به 2/2 میلیون بشکه روزانه و صادرات غیرنفتی را 60 درصدافزایش داده و ارز حاصله را به کشور اورده ظرفیت نیروگاهی را افزایش داده و مشکل قطعی برق نداریم تاکنون 500 هزار میلیارد تومان بدهی دولت روحانی را پرداخت کرده طرح رتبه بندی معلمان را اجرایی کرده سکوی فاز یازدهم پارس جنوبی که 20 سال معطل توتال مانده بود ساخته و راه اندازی کرد طرح های ابرسانی به خوزستان همدان و کردستان را اجرایی کرد دریاچه ارومیه را احیاء کرد 7 هزار کارخانه تعطیل شده را به مدار تولید برگرداند و رشد اقتصادی کشور را مثبت کرد این بخش کوچکی از اقدامات دولت مردمی است.
ناشناس۳۴۷۵۸۴۳۲۱:۵۵:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۱۴
از اینکه این دولت و مجلس نماینده اکثریت نیستند هیچ شکی نیست زیرا امروزه اگر به کف خیابان بروید متوجه این نکته خواهید شد و در عین حال اگر حاکمیت جرائت دارد که با نظر سنجی ها مخالفت نکند و اجازه بده در تمام موارد در کشور نظرسنجی های دقیق و علمی انجام شود به خیلی از سوالات پاسخ داده خواهد شد
ناشناس۳۴۷۵۸۴۴۲۱:۵۷:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۱۴
شروع کننده این مسئله هم خود دولت مستقر است که هنوز بعد از سه سه سال که با وعده و وعید بسیار زیاد بر سر کار آمده و امروزه که به زمین سفت خورده و میبیند که نمیتواند به آن وعده ها عمل کند تمام مشکلات را ارجاع میدهد به عملکرد دولت روحانی
ناشناس۳۴۷۶۰۷۰۱۰:۰۵:۳۱ ۱۴۰۳/۲/۱۵
شروع کننده این مسئله خود روحانی است که هرروز سخنرانی میکنه و نیش و کنایه میزنه و سخنگوی دولت را مجبور به پاسخگویی میکند.
ناشناس۳۴۷۵۸۵۶۲۲:۱۳:۴۲ ۱۴۰۳/۲/۱۴
روحانی در ۴ سال اول دولتش بهترین عملکرد اقتصادی رد در کل دوران ۴۴ سال بعد از انقلاب داشت ولی ترامپ و دشمنان داخلی ایران ۴ سال دوم را به بدترین دوران تا پیش از رییسی تبدیل کردند.
ناشناس۳۴۷۵۹۳۸۰۰:۵۲:۱۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
در دولت یازدهم رکود مطلق اقتصادی بود و بیش از 5 هزار کارخانه تعطیل شدند در دولت دومش هم اقتصاد مملکت نابود شد دولت روحانی ضعیف ترین دولت بعد از انقلاب بود.
ناشناس۳۴۷۶۰۷۳۱۰:۰۸:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
برجام تضمین نداشت اما روحانی میگفت مسئولیت برجام با من است ظریف هم میگفت امریکا نمی تواند از برجام خارج شود حالا پاسخگو باشند چطور ترامپ خیلی راحت از برجام نافرجام خارج شد ؟!
ناشناس۳۴۷۵۸۶۶۲۲:۲۷:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
قبل از دوران رییسی در هر سفر قطعا با عملیات روکش و ترمیم جاده ها مواجه می شدیم در این دو سه سال کلا جاده ها که هیچ ربطی به دلار و تحریم هم ندارند به فراموشی سپرده شدن و با هر سفر باید یک جلو بندی ماشین تعمیر کنی کلا دولت رییسی مملکت را رها کرده
ناشناس۳۴۷۵۹۴۱۰۰:۵۴:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۵
در دولت روحانی قیمت ارز 10 برابر و عوارض خروج از کشور 30 برابر شد و مسافرت های خارجی مردم تعطیل شد روحانی مملکت را رها کرده بود و روزانه 6 ساعت قطعی برق داشتیم.
ناشناس۳۴۷۵۸۹۷۲۳:۲۷:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۴
دولت رئیسی دولت سوم روحانی است همان فضاحت ها و بی برنامگی های روحانی در این دولت هم به وضوح دیده می شود خالی کردن جیب مردم با تورم و نرخ ارز و طلا و... برای کمبود بودجه هم که به یک روال عادی تبدیل شده است
علی کریمی۳۴۷۶۰۴۷۰۹:۲۹:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۵
جناب آقای سامان مهراد میزان رای ملت است، پس بهتر است فضای سیاسی کشور را باز کنند تا مردم از تنها کانال ارتباطی موجود با حاکمیت بدون واسطه تمایلات خود را در انتخابات مطرح کنند.
ناشناس۳۴۷۶۳۵۹۱۵:۱۷:۴۰ ۱۴۰۳/۲/۱۵
دعوای اصلاح طلب و اصولگرا به من ربطی نداره مملکتو درست کنید هر کی میخواد رئیس جمهور و نماینده مجلس باشه به من شهروند عادی چه ربطی داره گرونی پدر منو امثال منو دراورد
ناشناس۳۴۷۶۵۲۴۱۸:۴۲:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۵
همه براساس دیگاه سیاسی قضاوت می کنیم نه براساس عدالت
ناشناس۳۴۷۶۵۶۲۱۹:۲۶:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اینکه دولت روحانی ضعیف عمل کرد قبول الان چی از وقتی ارز از 4200 به 28 تومان افزایش کرد قیمت کالاها و دارو بیش از 5برابرشده در حالیکه حقوق ها هر سال 20 درصد زیاد شده !
ناشناس۳۴۷۶۶۴۲۲۰:۵۳:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۱۵
سیاهی دولت روحانی با آب زمزم هم پاک نمیشه. سیاهی عمل کرد دولت روحانی تا ابد در ذهن تاریخ خواهد ماند. خدا کنه تقصیر این دولت فقط منحصر به ندانم کاری بوده باشد.
ناشناس۳۴۷۶۶۷۷۲۱:۱۷:۳۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
اگر از فردای دور دوم ریاست جمهوری که ملت با بیست وچهار میلیون رای روحانی را با هزار امید وارزو برای بهبود وضعیت اقتصادی اجتماعی وسیاسی وپایان تحریم وجنگ وجدل با دنیا انتخاب کرد ایشان به رای ملت پشت نمی کرد شاید وضع کشور اندکی بهبود می یافت
ناشناس۳۴۷۶۸۴۲۲۳:۲۰:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۱۵
واقعا مردم جالبی داریم. یعنی با این فلاکتی که دولت جناب رییسی در مسائل اقتصادی ایجاد کرده است هنوز هم کسی هست که از این دولت دفاع کند ؟ دولت روحانی هر چه بود صد درجه بهتر از این دولت بود. در این دولت بورس ( که مدعی نجاتش بودند ) که تقریبا نابود شده است .خرید خانه که تقریبا محال شده است. خرید حتی یک ماشین معمولی هم رویا شده است.
ناشناس۳۴۷۷۶۷۵۱۰:۵۶:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۱۶
در دولت قبل خانه 300 میلیونی 3 میلیارد تومان شد پراید 17 میلیونی 200 میلیون شد روحانی امید جوانان را برای خرید خانه و ماشین ناامید کرد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این نامه دلسوزانه است؟!

    2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

    3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

    4. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

    5. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

    6. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

    7. فردا دیر است...

    8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

    9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

    10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

    11. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

    12. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

    13. مأمور خاطی بازداشت شد

    14. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

    15. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

    16. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

    17. صادق زیباکلام روانه زندان شد

    18. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

    19. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

    20. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

    21. شنبه‌ای که تکلیف تعطیلی شنبه‌ها را روشن کند هنوز نرسیده است!

    22. صوت افشا شده مدیرعامل ایران خودرو: اگر پارس تا امروز آدم کشته بگذارید ۶ ماه دیگه هم بکشد!

    23. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

    24. تعطیلی روز شنبه مانعی ندارد

    25. اژه‌ای: توطئه دشمن در حوزه حجاب به جایی نمی‌رسد

    آخرین عناوین