پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

گروه جهان الف،   4030211119 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

«استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل و همچنین فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم اشغالگر قدس به همراه تنی چند از دیگر فرماندهان میدانی صهیونیست ها، نشان می دهد که رجزخوانی های مقام های ارشد اسرائیلی در بحبوحه جنگ غزه، نه از موضع قدرت بلکه برای لاپوشانی ضعف های این رژیم است.»

پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

به گزارش الف؛ اغلب ناظران و تحلیلگران بر این باورند که جنگ غزه به نقطه سرنوشت ساز خود رسیده است. در این چهارچوب، شواهد و قرائن مختلف از موضع ضعف صهیونیست ها در بحبوحه جنگ غزه حکایت دارند. به عنوان مثال، اکنون قریب به هفت ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد اما رژیم اشغلگر قدس نتوانسته به هیچکدام از دو هدف اعلامی خود که نابودسازی حماس و آزادی اسرای صهیونیست است دست یابد. 

در عین حال، جنایات سهمگین رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه نیز موجی از اعتراضات گسترده بین المللی به ویژه در جهان غرب را علیه صهیونیست ها برانگیخته است. به نحوی که به تازگی شاهد انفجار اعتراضات دانشجویی در دانشگاه های مختلف آمریکا در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و محکوم سازی همدستی دولت آمریکا با جنایات صهیونیست ها در جنگ غزه بوده ایم. جدای از این ها، اخبار مختلفی دال بر قریب الوقوع بودنِ صدور حکم بازداشت بین المللی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها به دلیل ارتکاب به جنایات جنگی در جریان جنگ غزه نیز به گوش می رسد. 

موضوعی که برخی منابع غربی نیز آن را تایید کرده اند و به یک چالش هولناک برای نتانیاهو تبدیل شده است. با این همه، به تازگی شاهد وقوع یک رویداد قابل تامل دیگر که به ضرر صهیونیست ها است، در بحبوحه جنگ غزه بوده ایم. ماجرا از این قرار است که سرلشگرِ صهیونیست "آهارون هالیوا" رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به دلیل اشتباه محاسباتی در قضیه حمله صهیونیست ها به کنسولگری ایران در دمشق و البته مرتکب‌شدن خطاهای بنیادین که زمینه ساز عملیات هفتم اکتبر و همچنین سیلی از شکست ها برای اسرائیل در جریان جنگ غزه بوده اند،  از سِمت خود استفعا کرده است. 

در این میان، برخی منابع صهیونیست اعلام کرده اند که یهودا فاکس فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز به رئیس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرده که در اوایل ماه آگوست از سِمت خود کناره گیری خواهدکرد. اضافه بر این ها، گزارش های مختلف از استعفای فرماندهان برخی یگان های ارتش اسرائیل نظیر یگانِ "رفائیم" و یگان "اشباح" نیز حکایت دارند. 

البته که سطح و گستره استعفای مقام های نظامی و اطلاعاتی رژیم اشغالگر قدس به مراتب گسترده تر از این حرف هاست با این حال، تاکنون صرفا موارد مذکور به بیرون درز کرده و انتظار می رود که این روند همچنان ادامه‌دار باشد. از این رو، روند دومینو وارِ استعفای مقام های نظامی و اطلاعاتی صهیونیست، حداقل حامل 2 نکته و پیام محوری است. 

اولا، در پسِ رجزخوانی های مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس با محوریت جنگ غزه، چیزی جز ضعف و ناتوانی نیست. در حقیقت، صهیونیست ها به هیچ عنوان در شرایط کنونی در حد و قواره یک برنده در بحبوحه جنگ غزه قرار ندارند و با موضع گیری های تهاجمی و جنجالی صرفا سعی دارند حفظ ظاهر کنند. 

 افشاگری ها در مورد شرایط نابسامان ارتش اسرائیل در ماه های اخیر به قدری فراوان بوده که رجزخوانی‌های بی پشتوانه مقام های ارشد صهیونیست علیه مردم فلسطین را به موضوعاتی مضحک تبدیل کرده است و آن ها را به افرادی تبدیل کرده که به هر نحو ممکن سعی در لاپوشانی واقعیت های تلخ خود دارند. 

دوم اینکه به نظر می رسد که اختلافات و شکاف های سیاسی و اجتماعی در عمق اراضی اشغالی، در حال آشکار‌کردنِ خود در حوزه نظامی و اطلاعاتی نیز هستند و در همین راستا بسیاری از مقام های نظامی اسرائیلی در حال فاصله گرفتن از نتانیاهو و ائتلاف افراطیون متحد وی در قدرت هستند. 

در مدت اخیر شاهد بوده ایم که جریان اپوزیسیون صهیونیست ها به رهبری یائیر لاپید تحرکات گسترده تری را پیدا کرده و البته که دولت آمریکا نیز به صراحت از آن برای دیدار و رایزنی جهت سفر به آمریکا دعوت کرد. معادله‌ای که نشان می دهد سناریوهای چندان روشنی در ادامه راه انتظار صهیونیست ها را نمی کشند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۷۳۵۲۳۰۰:۴۵:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۱۲
إسرائيل دیگه نفس آخر خود را می کشد بعد نوبت امریکاست
نجیب۳۴۷۳۵۷۳۰۴:۱۸:۴۹ ۱۴۰۳/۲/۱۲
ان شاالله
ناشناس۳۴۷۳۵۴۰۰۱:۰۷:۱۱ ۱۴۰۳/۲/۱۲
به حول و قوه اللهی فلسطین آزاد خواهد شد و کسانی که در این مدت از نسل کشی فلسطینی ها دفاع می‌کردند از شدت غم بمیرند
حسنی۳۴۷۳۵۶۴۰۳:۱۳:۵۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
اسرائیل همان اول جنگ باخته بود حمایتهای آمریکا عین زلنسگی نتانیاهو راگستاخ کرداسرائیل قربانی انتخابات دموکراتهاشدند
ناشناس۳۴۷۳۷۴۵۰۹:۵۱:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۱۲
استعفا هم که بدهند باید پیگیری قانونی بشند این نباید بعنوان یک حربه استفاده بشه برای عدم پیگرد قانونی حالا مثلا دولت یا ارتش بعدی‌شان قانونیه ؟؟
ناشناس۳۴۷۳۷۸۹۱۰:۳۹:۲۴ ۱۴۰۳/۲/۱۲
آنچه ما دوست داریم و انچه که اتفاق می افتد با هم فرق می کند. اگر در اسرائیل اعتراضی هست به خاطر آزاد کردن گروگان های خودشان است. حماس هم به خاطر خودش گروگان ها را آزاد نمی کند اسرائیل زیر بار آتش بس دائم در غزه بدون تعیین و تکلیف حماس نمی رود. چرا که می داند در صورتی که حماس در غزه بماند امکان تکرار حمله 7 اکتبر وجود دارد. کشورهایی که خواهان صلح در فلسطین هستند باید راهکاری بدهند که شامل توقف جنگ، برگشت مردم غزه به خانه های خود مبادله کامل اسرا و مدیریت غزه به دست گروههایی از سازمان های فلسطینی میانه رو باشد.
ناشناس۳۴۷۳۹۸۱۱۳:۵۶:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
یادت رفت بگی که رژیم بچه کش باید مجازات بشه - و حماس فقط از غزه دفاع میکنه و تند رو نیست
ناشناس۳۴۷۳۸۴۸۱۱:۴۰:۳۰ ۱۴۰۳/۲/۱۲
این جهانیان نیستند که فلسطین رو آزاد می کنن این فلسطینی ها هستند که دارند جهانیان رو آزاد می کنند از بی خبری، از سکوت و ... نمونه اش اعتراضات دانشجویی در آمریکا و ...
ناشناس۳۴۷۳۹۴۷۱۳:۲۴:۲۳ ۱۴۰۳/۲/۱۲
اسراییل با کشتن فلسطینی ها نشان داد که نیرویی اهریمنی میباشد
ناشناس۳۴۷۴۸۴۴۱۲:۵۵:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۱۳
اللهی درد بی درمان بگیرید یهودیان کفتار صفت گرگهای وحشی حیوانات در لباس آدمی حیف زمین که شما روی آن باشید به امید نابودی صهیونیست ها
صادقی۳۴۷۴۹۷۲۱۵:۵۳:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۱۳
اسراقیل بادست خودشان گور خود کندن
ص _ ن۳۴۷۵۰۴۶۱۸:۰۱:۳۵ ۱۴۰۳/۲/۱۳
قابل توجه ، رژیم موقت صهیونسیتی از درون پوسیده شده و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی مرتکب شده ازجمله قتل عام زنان و کودکان فلسطین غزه مظلوم و مقاوم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. این نامه دلسوزانه است؟!

  2. واکنش قوه قضائیه به شایعه ای درباره زیباکلام

  3. دفاع از جمهوریت یا دفاع از الیگارشی؟

  4. مقاومت بی‌مبنای طلافروشان در مقابل شفافیت/ دولت عدول نکند، مردم هم حمایت می‌کنند

  5. نامه روحانی به مردم ایران درباره دلایل رد صلاحیتش/ این دفاعیه‌ شخصی نیست، دفاع از جمهوریت نظام است

  6. امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

  7. فردا دیر است...

  8. جریمه کشف حجاب ۴ و نیم میلیون تومان است

  9. نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب!

  10. محکومیت ساداتی‌نژاد به حبس/ روایت خاندوزی از کاهش تورم/ شانس قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم چقدر است؟

  11. حاج‌علی‌اکبری: گلایه‌ای از مجلس برای تصویب تعطیلی «شنبه‌ها» داریم

  12. انتقاد روزنامه اصولگرا از وزیر ارتباطات/ واکنش فرزین به انتشار اطلاعات مالی موسسه رائفی‌پور

  13. واکنش وزیر کشور به برخورد خشن برخی ماموران / نظر واعظی درباره نقاط ضعف و قوت دولت رئیسی

  14. واکنش روزنامه اصولگرا به زندانی‌شدن زیباکلام/ دستور اژه‌ای درباره پرونده چای دبش

  15. در آستانۀ سکولارشدنِ زیارت؟

  16. مأمور خاطی بازداشت شد

  17. ماجرای سفر عبدالحمید به ترکیه چیست؟

  18. فرش‌های سعدآباد کجاست؟

  19. آیا واقعاً آزادسازی قیمت‌ها تنها راه است؟

  20. چراغ سبز دولت به ارز آزاد؟!

  21. نظرات برگزیده مخاطبان الف: نقش شورای نگهبان در کاهش مشارکت مردم چیست؟/ زندانی‌شدن زیباکلام به ضرر نظام تمام شد

  22. صادق زیباکلام روانه زندان شد

  23. بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

  24. راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  25. اعتراض بانوان به پوشش‌های نامناسب

آخرین عناوین