راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

  4030223097 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

راه سخت قالیباف/ پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره واکنش به اسرائیل

انتقاد روزنامه اصولگرا از حماسه نامیدن انتخابات دوردوم مجلس

فرهیختگان نوشت: «انتخابات مجلس دوازدهم؛ چه در دور اول چه دوم و در مقایسه با دیگر انتخابات‌ها کاهش قابل‌توجهی داشته است.اگرچه میزان مشارکت به‌طورکلی در انتخابات دور اول مجلس دوازدهم 40 درصد بود و در مقایسه با انتخابات مجلس یازدهم کاهش قابل‌توجهی نداشت اما همچنان نگرانی اصلی به قوت خود باقی است، انتخابات در این دوره مجلس به زیر 50 درصد رسید و حتی در برخی شهرها مثل تهران مشارکت به زیر 10 درصد رسیده است و در مقایسه با دور دوم انتخابات مجلس نهم کاهش 200 درصدی میزان مشارکت را شاهد بودیم این امر زنگ خطرها پیرامون کاهش میزان مشارکت را به‌صدا درآورده است و آنچه بعد از اعلام نتایج باید مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، بررسی علل این کاهش مشارکت و تلاش برای از میان بردن نارضایتی و بی‌رمقی ناشی از کاهش مشارکت است و این امر باید در دستور کار قرار بگیرد.

بااین‌حال اما برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه «مردم حماسه آفریدند» یا مطرح کردن این گزاره که انتخابات «در مقایسه با مرحله دوم دور قبل 6.7 درصد افزایش داشته» علاوه بر اینکه اساسا باورپذیر به‌نظر نمی‌رسد نه‌تنها اثر مثبتی بر آنچه در انتخابات و میزان مشارکت اتفاق افتاده ندارد، بلکه حتی می‌تواند اثر منفی دوچندانی در فضای بی‌رمقی که در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم رخ‌داده بگذارد؛ چراکه به‌وضوح این امر قابل‌مشاهده است که حتی در میان طیف خاصی از جامعه که تقریبا در همه انتخابات‌ها حضور پیدا می‌کردند هم کاهش محسوس مشارکت را شاهدیم و قدم بعدی در مواجهه با این امر مطرح کردن اظهاراتی نیست که حتی بدون بررسی آمار و میزان مشارکت، پایین بودن آن در مقایسه با دیگر انتخابات‌ها قابل‌مشاهده است.»

این روزنامه در مطلب دیگری نوشت: «در میانه‌ رکوردزنی کاهش مشارکت، باید هم نگران جامعه بود و هم نگران مسئولانی که انگار نگرانی خاصی ندارند. وضعیتی که در آن مشارکت هشت‌درصدی، «حماسه‌آفرینی» خوانده می‌شود، دیگر غفلت نیست و باید آن را تغافل دانست...

همراه شدن مشارکت پایین با عدم بازخورد مسئولان امر چه در مجلس و چه در دولت، خطر نوعی نگاه عموما پشت به مردم را تقویت می‌کند که در آن علاوه‌بر مخدوش شدن مفهوم مردم، انتخابات هم تضعیف شده یا بدتر، فرض شود. نگاهی که می‌گوید «مردم همین متدینان هستند» و دیگران را از دایره مردم بیرون می‌اندازد، حتما عدم مشارکت آنان در انتخابات را هم برای خود موهبتی فرض می‌کنند.»

 

***

پیشنهاد جالب شریعتمداری درباره اخراج بازرسان آژانس در واکنش به اسرائیل

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان در این روزنامه نوشت: « روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه جاری -۱۰ می‌۲۰۲۴- همزمان با موافقت مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عضویت کامل فلسطین  در این سازمان، «‌گیلعاد آردان‌» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، پشت تریبون رفت و در اقدامی اهانت‌آمیز‌، منشور ملل متحد را درون دستگاه خردکن انداخته و خرد کرد!...

 وزارت امور خارجه کشورمان اقدام اهانت‌آمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را محکوم کرده است که اقدامی شایسته است ولی کافی نیست و با آنچه انتظار می‌رود و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران نیز هست فاصله زیادی دارد. چرا که؛

اولاً: نماینده رژیم جعلی اسرائيل با خرد کردن منشور ملل متحد، بی‌اعتقادی این رژیم به سازمان ملل متحد و ساز و کار آن را رسماً اعلام کرده است.

بنابراین وظیفه تعریف شده سازمان ملل آن است که به ادامه عضویت آن در این سازمان خاتمه دهد، اگرچه عضویت این رژیم پلید از ابتدا هم غیر‌قانونی بوده است. 

ثانیاً: به تمامی کشورهای عضو این سازمان، از جمله جمهوری اسلامی ایران اهانت کرده است. 

ثالثاً: همان‌گونه که اشاره شد، در فاصله سال‌های ۱۹۴۷ تا امروز ۵۱۲ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی صادر شده است که از آن میان ۵۲ قطعنامه توسط آمریکا وتو شده و بقیه نیز با بی‌اعتنایی این رژیم وحشی و جعلی رو‌به‌رو شده است و در تمامی این موارد - بدون استثنا- سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان در قبال قانون‌شکنی‌های این رژیم ساکت بوده و به هیچیک از وظایف قانونی و تعریف‌شده خود عمل نکرده است.

اکنون به جرأت می‌توان گفت که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کمترین اقدام ضروری باید اجرای تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از جمله قطعنامه‌های این سازمان درباره پرونده هسته‌ای کشورمان را متوقف کرده و در اولین گام، بازرسان آژانس را از کشور اخراج کند. باور بفرمائید که این حق مسلم و قانونی کشورمان است. این حق مسلم را پایمال نکنید.»

***

صادق زیباکلام به زندان رفت

به گزارش میزان صادق زیباکلام، دارای پرونده‌های قضایی متعددی است که موجب محکومیت این فرد شده است؛ از جمله سه پرونده‌ای که احکام آن‌ها قطعی و لازم‌الاجرا شده است.

زیباکلام در سال‌های اخیر اقدام به طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها کرده و مطالب بدون ادعا و سند متعددی را در فضای مجازی منتشر کرده است که در پی آن چندین پرونده‌ قضایی برای وی تشکیل شده که برخی از آن‌ها امروز با قطعیت به مرحله اجرا رسیده است.

زیباکلام با رای صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است.

پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیرمستند و غیرواقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.

یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌‎الاجرا است، نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است.

هر سه محکومیت صادق زیباکلام قطعی و لازم‌الاجرا است که این احکام امروز اجرا شد و این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد. 

***

ماجرای واریزی های عجیب از موسسه رائفی‌پور چیست؟

اعتماد نوشت: ««اسناد پولشويي رائفي‌پور را از نمايندگان گرفتم.» اين عباراتي است كه جليل محبي، دبير سابق ستاد امر به معروف و از چهره‌هاي نزديك به قاليباف در جريان گفت‌وگو با علي عليزاده در خصوص اتهام تخلفات مالي حداقل 100 ميليارد توماني علي‌اكبر رائفي‌پور و موسسه مصاف مطرح كرده است. افشاگري مهمي كه رائفي‌پور در آن متهم به پولشويي و خيانت در امانت شده است...

بر اساس استدلال جليل محبي، در اساسنامه موسسه مصاف كه رائفي‌پور آن را بنا نهاده آمده كه اين موسسه قرار است در حوزه تبليغات مهدويت فعاليت كند و لاغير. بنابراين چنانچه یک ريال از مبلغ نشسته در حساب رائفي‌پور و موسسه مصاف در حوزه‌هايي غير از مهدويت و حوزه مسائل سياسي و انتخاباتي هزينه شده باشد، مطابق مواد 674 قانون مجازات اسلامي مي‌تواند از 3 تا 5 سال حبس را براي متخلفان به دنبال داشته باشد!

جالب اينجاست در تكميل اين گفت‌وگوي محبي، ناگهان اسنادي از پرداخت‌هاي مستمر موسسه مصاف به برخي فعالان مجازي منتشر شد كه بازخوردهاي وسيعي در فضاي مجازي پيدا كرد. در يكي از نمونه‌ها یک ميليارد و 450 ميليون ريال به كاربري به نام مستعار خورشيد خانوم (ر - ص) پرداخت شده تا در انتخابات شركت و براي آن تبليغ كند! يا در نمونه‌اي ديگر در بين واريزي‌هاي اين موسسه نام يك دختر خارجي به نام الونا واشچنكو ديده مي‌شود كه در 5 شيفت متوالي وجوه قابل توجهي را از اين موسسه دريافت كرده تا خودش را جلوي دوربين به نام «طاهره واشچنكو» جا بزند!»

***

راه سخت قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره رییس احتمالی مجلس دوازدهم متذکر شد: با توجه به نتیجه انتخابات به نظر می‌رسد که تصاحب کرسی ریاست مجلس کمی برای آقای قالیباف و حتی رقبایش سخت شده است.

وی ادامه داد: اگر فراکسیون انقلاب اسلامی بتواند قبل از رای‌گیری برای هیات رئیسه دست به کار شود می‌تواند ورق را به نفع قالیباف برگرداند البته به نظر می‌رسد که این فراکسیون تاکنون دو جلسه هم تشکیل داده و جلسه آخر نیز با حضور پنجاه نفر بوده است.

شاکری افزود:اگر جلسات با حضور دویست نفر برگزار شود و نمایندگان با تصمیم وارد صحن شوند همه چیز به نفع قالیباف پیش می‌رود، در غیر این صورت کار برای او سخت خواهد شد.

دبیر کل جمعیت جانبازان افزود: برخی افراد راه‌یافته به مجلس در حوزه تهران در دور دوم انتخابات مجلس چهره‌های مخالف آقای قالیباف هستند و احتمالا نتیجه رای‌گیری برای ریاست مجلس بسیار نزدیک به هم خواهد بود.

توضیحات نبویان درباره تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب

محمود نبویان نماینده منتخب تهران درباره مقدمات تشکیل فراکسیون واحد نیروهای انقلاب به فارس گفت: «مقام معظم رهبری فرمودند که دوگانه‌های جعلی را ایجاد نکنیم. این خیلی مهم است... یک دوگانه‌ای که قبلاً داشتیم صریح عرض کنم دوگانه اصولگرا و اصلاح‌طلب که جعلی و ساختگی نیست.

دوگانه جعلی یعنی دوگانه‌ای که ما بین خود بچه‌های انقلابی ایجاد ‌کنیم. هر کس برای خودش حرف‌هایی می‌زند. بنده و دوستان دیگر به فکر افتادیم و همه آن‌هایی که دغدغه آن رادارند. دغدغه‌شان اطاعت از مقام معظم رهبری در راستای حل مشکلات مردم چون فرمایشات آقا ناظر به این امر است... 

تمام دغدغه آن بود که یک فراکسیون تشکیل بدهیم...  از همه دوستان انقلاب اسلامی تقریبا دعوت کردیم. جلسه اول تشکیل شد... از همه گروه‌های انقلاب از دوستان امنا، ائتلاف آمده بودند. مثلاً آقای متکی، حاج‌آقای رسایی دعوت‌شده بودند. ممکن است در برخی از مصادیق و برخی از راهکارها اختلاف داشته باشیم. خیلی طبیعی است باید اختلاف در فراکسیون حل شود. از دوستانی هم که دعوت نشده بودند از آن‌ها خواهیم خواست تشریف بیاورند...

[درباره ریاست مجلس]فراکسیون تشکیل مجمع عمومی نداده است؛ اما اینکه نسبت به افرادی نظر دارند حتماً نظر دارند. اختلاف هم هست بین دوستان که این آقای الف بیاید یا نیاید. ریاست آقای قالیباف، متکی و ذوالنوری مطرح است.

ممکن است من به آقای الف رأی بدهم شما به آقای ب رأی بدهید اشکال ندارد فلسفه تشکیل فراکسیون آن بود که این اختلافات را درون فراکسیون حل کنیم؛ یعنی دوستان بیایند اینجا استدلال کنند چرا آقای الف آری، آقای ب نه. در فراکسیون باهم به نتیجه برسیم و ان شالله با یک اکثریت نسبت به یک شخص وارد شویم و این اکثریت را در صحن مجلس شورای اسلامی بیاوریم تا اختلاف حاصل نشود.»

احتمالا 3 فراکسیون در مجلس آینده فعال باشند

سازندگی نوشت: « انتخاباتی که در نتیجه ردصلاحیت چهره‌های معروف و از همه بدتر عدم مشارکت مردم شکل گرفته به نظر می‌رسد که دارای 3 فراکسیون اصلی است.

هرچند امکان دارد هر کدام از این فراکسیون‌ها خودشان در آینده فراکسیون‌های فرعی هم داشته باشند، دارد. این 3 فراکسیون اصلی، فراکسیون جریان آقای قالیباف و جبهه پایداری، فراکسیون امنا که می‌توان از آنها به ‌عنوان تندروهای سیاسی نام برد و فراکسیون مستقلین، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون است.

دو فراکسیون اول ممکن است، اعضایشان مشترکات بیشتری داشته باشند و به سمت هم متمایل شوند اما فراکسیون مستقلین ویژگی‌ای دارد که در مجلس یازدهم نبود و آن این است که در مجلس دوازدهم نسبت به قبل پرقدرت‌تر است.

بنابراین به دلیل داشتن قدرت بالاتر می‌تواند تمام ضعف‌هایی که مجلس دوازدهم خواهد داشت را با خردورزی تا حدی جبران کرد. البته به شرطی که منسجم عمل کنند و به لوایح و طرح‌ها به صورت تشکیلاتی رای بدهند یا ندهند. در این حالت می‌توان امیدوار بود که مجلس دوازدهم از آفت‌های مجلس یازدهم به دور باشد ضمن اینکه می‌تواند یک اقلیت بسیار حراف، بداخلاق و تندرو که بین نمایندگان مجلس دوازدهم هستند را عملاً بلاتاثیر کنند.»

***

روایت روزنامه دولت از اعتراف ربیعی

روزنامه ایران نوشت: «ربیعی در یادداشتی که روز گذشته در کانال تلگرامی خود با هدف تخریب منتقدین سیاست خارجی دولت‌های یازدهم و دوازدهم منتشر کرده، خواسته یا ناخواسته به این واقعیت اذعان دارد که دولت حسن روحانی سرنوشت مردم و کشور را به خارج گره زده بود.

ربیعی پس از همردیف قرار دادن منتقدین داخلی برجام با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، در بخش پایانی و نتیجه‌گیری یادداشت خود نوشته است: «به نظر من در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری (سال۱۴۰۰)، لو رفتن فایل مصاحبه ظریف، بخشی از طراحی انجام‌شده‌ای بود که سیاست خارجی از معادله رفتار رأی‌دهندگی خارج شود. اساساً علاوه بر از میدان به در کردن ظریف، از تأثیرگذاری در انتخابات و ایجاد فضای دوگانه میدان و دیپلماسی، کاستن از انگیزه رأی‌دهی برای حل مسائل خارجی را هدف گرفته بود که بالطبع کمبود مشارکت را هم در پی می‌داشت. به نظرم، لو رفتن این فایل، بخشی از سناریوی کاستن از تأثیر سیاست خارجی بر انتخابات بود.»...

این موضوعی است که در سال‌های اخیر توسط منتقدین دیپلماسی انفعالی به آن هشدار داده شد، اما دولت و جریان سیاسی حامی روحانی، با اتهام‌زنی و انکار نسبت به آن واکنش نشان دادند. دولت روحانی سرنوشت کشور را به چیزی وابسته کرد که طبق نوشته اخیر ربیعی، خارج از اراده و اختیارش بوده است.

شاهد مهم این ادعا، انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور امریکا در سال 96 است که نه روحانی و نه اصلاح‌طلبان انتظارش را نداشتند؛ چه آنکه برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب حتی تصویر هیلاری کلینتون را به عنوان پیروز انتخابات منتشر کردند. ربیعی نیز در یادداشت اخیر خود از انتخاب ترامپ به‌عنوان «شوک» یاد کرده است.

خروج ترامپ از برجام نیز شوک دیگری بود که دولت روحانی انتظارش را نداشت، اما با آن مواجه شد و به دلیل عدم پیش‌بینی، نتوانست واکنش مناسبی اتخاذ کند. همین اذعان‌ها، در واقع اثبات درستی «دلواپسی‌ها» در دولت سابق است. منتقدان دولت سابق در حالی به سیاستمداران وقت هشدار می‌دادند که نباید بر سر آنچه در اختیارشان نیست، قمار کنند، با انواع توهین‌‌ها، برچسب‌ها و بداخلاقی‌ها حتی از سوی بالاترین مقام آن دولت روبه‌رو شدند.

علی ربیعی گرچه سعی می‌کند از برجام به عنوان مهم‌ترین دستاورد تاریخ جمهوری اسلامی یاد کند، اما در انتهای یادداشت خود، به این واقعیت اذعان می‌کند که با پایان عمر برجام، جریان غربگرای کشور نیز از سپهر سیاسی کشور محو شد. نکته جالب توجه ماجرا این است که ربیعی و در سطح کلان‌تر دولت حسن روحانی به جای اظهار پشیمانی و توبه از پیشگاه مردم ایران، نسبت به این موضوع افتخار می‌کنند!

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۸۶۷۷۲۲۱:۰۸:۳۳ ۱۴۰۳/۲/۲۳
ولی از همه جالبتر ناراحتی شریعتمداری از اهانت اسراییل به منشور ملل متحد است !!!!
ناشناس۳۴۸۷۰۳۱۰۱:۲۰:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
شایسته نیست مجلس دوباره با همان ریاست قبلی اداره شود .
ناشناس۳۴۸۷۰۴۹۰۱:۵۹:۲۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
آقای رائفی پور تکلیف افشاگری خود مبنی بر دریافت ۱۴۰ سکه رشوه توسط یک نماینده را معلوم کنند یا خودشان باید محکوم شوند و یا در صورت فساد نماینده رشوه خوار باید محاکمه شود به هر حال این افشاگری نباید به حال خود رها شود
ناشناس۳۴۸۷۰۹۴۰۶:۰۷:۳۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
سازمان مللی که صهیونیست‌ها خودشون در ایجادش نقش داشتن به جایی رسیده که با دست خودشون دارن نابودش میکنن! خیلی جالبه _____ تعداد کشورهایی که بانیان این سازمان رو به انزوا میکشونن روز به روز بیشتر و قوی‌تر میشه
ناشناس۳۴۸۶۷۸۸۲۱:۲۰:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲۳
دقیقا حماسه هست هم به خاطر اینکه دور دوم هم نسبت به دور دوم قبل بیشتر شده و هم پروژه ریزش مشارکت با شکست روبرو شد جناب روزنامه فرهیختگان
ناشناس۳۴۸۷۰۴۵۰۱:۵۴:۰۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
وزیر محترم کشور لطفا پیگیر لایحه عفاف و حجاب باشید انتخابات تمام شد مگر مهندسی نشده بود بعد از انتخابات تصویب شود
ناشناس۳۴۸۶۸۰۰۲۱:۲۸:۰۲ ۱۴۰۳/۲/۲۳
ریاست مجلس یازدهم برای ملت توضیح دهند سه نماینده مجلس که هر کدام ریاست تحقیق و تفحصی را به عهده گرفته بودند نتیجه کار آنها چی شد ۱-آقای سید نظام الدین موسوی تفحص از بانک های دولتی ۲-آقای توانگر تفحص از بانک های خصوصی ۳-آقای موسوی لارگانی تفحص از بورس دولت قبل
ناشناس۳۴۸۶۸۰۴۲۱:۳۱:۱۷ ۱۴۰۳/۲/۲۳
چرا شورای نگهبان برای بار چندم لایحه را به مجلس برگشت داده است؟
ناشناس۳۴۸۶۸۰۶۲۱:۳۱:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۳
آژانس محل فرمایش آمریکا شده و سیاسی کاری علیه ایران هیچ جاسوس هم هست
ناشناس۳۴۸۶۸۰۷۲۱:۳۲:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۳
زیبا کلام دیگر مماشات نکردن باهات؟!!!!
ناشناس۳۴۸۶۸۰۸۲۱:۳۳:۱۸ ۱۴۰۳/۲/۲۳
آقای قالیباف تا مجلس یازدهم تمام نشده تکلیف افشاگری آقای رائفی پور مبنی بر دریافت ۱۴۰ سکه رشوه توسط یک نماینده را شفاف سازی کنند
ناشناس۳۴۸۶۸۳۷۲۱:۵۳:۱۲ ۱۴۰۳/۲/۲۳
آقای شریعتمداری لایح حجاب و عفاف را شورای نگهبان برای چندمین بار به مجلس عودت داده چرا؟
ناشناس۳۴۸۶۸۶۳۲۲:۱۱:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۳
در پاسخ اقای ربیعی عرض کنم نتانیاهو بعد از برجام گفت خیال ما تا 25 سال از بابت ایران راحت شد و مقام معظم رهبری هم در پاسخ فرمودند رژیم صهیونیستی 25 سال اینده را نخواهد دید.
ناشناس۳۴۸۷۰۰۸۰۱:۰۲:۰۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
پس چرا بعد از امضای برجام اسرائیل و عده ای در داخل مثل اسپند روی اتش شده بودند؟از امضای برجام فقط 8 سال گذشته که اینقدر داری حقایق را وارونه جلوه میدی.
ناشناس۳۴۸۷۱۸۲۰۸:۳۹:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۴
برجام به نفع اسرائیل بود زیرا بدون اینکه حتی یک گلوله به سمت تاسیسات هسته ای ایران شلیک کند و منتظر فرود امدن موشکهای ایران در تل اویو و حیفا باشد شاهد تخریب تاسیسات هسته ای ما شدند.
ناشناس۳۴۸۷۱۹۱۰۸:۴۷:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
هدف امریکا و اسرائیل این بود که با برجام مولفه های قدرت ایران از جمله هسته ای و موشکی و پهپادی را یکی پس از دیگری فشل کنند و در نهایت ساختار تحریمها را حفظ کنند.
ناشناس۳۴۸۷۱۹۸۰۸:۵۷:۴۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
چون ایران برجام 2 و 3 را قبول نمی کرد
ناشناس۳۴۸۷۲۳۰۰۹:۳۶:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اسرائیل به خاطر زیاده خواهی و آن عده داخلی به خاطر اینکه می دیدند طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی کند و سر بعضی ها کلاه گذاشته
ناشناس۳۴۸۶۸۶۵۲۲:۱۶:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۳
درس عبرت برجامچای این بود که هرگز نباید به مذاکره و تعامل با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
ناشناس۳۴۸۶۸۷۰۲۲:۱۹:۴۱ ۱۴۰۳/۲/۲۳
دولت قبل 8 سال اقتصاد کشور را معطل برجام نافرجام کرده بود و تحریمها بیش از دو برابر و قیمت ارز و طلا و مسکن و ماشین و موبایل و غیره بیش از 10 برابر شد و شاخص فلاکت و ضریب جینی رکورد زد به چه چیزی افتخار می کند ؟!
ناشناس۳۴۸۶۸۷۳۲۲:۲۲:۵۹ ۱۴۰۳/۲/۲۳
در زمان برجام رئیس جمهور امریکا باید هر 3 ماه یکبار مجوز فروش نفت ایران را امضاء می کرد این که نشان می دهد که برجام یک توافق شکننده بود و پایدار و قابل اتکاء نبود.
ناشناس۳۴۸۶۸۷۵۲۲:۲۴:۵۳ ۱۴۰۳/۲/۲۳
به زندان فرستادن زیباکلام کار خوبی بود تا دیگه کسی جرئت نکنه بدون سند و مدرک اخبار کذب به خورد مردم بدهد.
ناشناس۳۴۸۷۰۱۲۰۱:۰۴:۲۲ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حسن روحانی و خاتمی و عارف و خانم آذر منصور را هم که نظام را تهدید کردند در صورت اجرای قانون عفاف و حجاب با براندازی روبرو میشوید را نیز احضار و محاکمه وراعمال قانون کنید
ناشناس۳۴۸۶۸۷۹۲۲:۲۷:۴۴ ۱۴۰۳/۲/۲۳
با حاج حسین موافقم بازرسان اژانس ( جاسوسان) را اخراج کنید اطلاعات دانشمندان شهید هسته ای ایران توسط اینها به اسرائیل داده شد.
ناشناس۳۴۸۶۸۸۳۲۲:۳۵:۴۶ ۱۴۰۳/۲/۲۳
وقتی نماینده رژیم صهیونیستی منشور ملل متحد را داخل دستگاه خرد کن انداخته و خرد کرد روحانی و ظریف باید بیایند و در پاسخ به این اقدام اهانت امیز رژیم کودک کش صهیونیستی کاغذ پاره برجام را داخل سطل زباله بیندازند و اتش بزنند تا روی اسرائیل کم بشود.
ناشناس۳۴۸۷۰۰۳۰۰:۵۷:۵۱ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اسرائیل از خداشه و هدفش اینه که این اتفاق بیوفته!
ناشناس۳۴۸۷۱۸۶۰۸:۴۱:۲۸ ۱۴۰۳/۲/۲۴
وقتی نتیجه برجام تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن شد و هیچ عایدی برای کشور نداشت باید اون را اتش بزنیم.
ناشناس۳۴۸۶۹۴۰۲۳:۵۰:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۳
این روزنامه فرهیختگان چرا دو قطبی ساز کاذب هست است همیشه؟ و از زیباکلام بیشتر مستحق برخورد هست
ناشناس۳۴۸۶۹۴۲۲۳:۵۱:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۳
یکبار کامنت من رو نشر بدید خواهش میکنم من با حاج حسین شریعتمداری مخالفم
عمران۳۴۸۶۹۵۸۰۰:۱۲:۰۷ ۱۴۰۳/۲/۲۴
به به چه مجلسی بشود این مجلس دوازدم. با این پشتوانه ی استوار مردمی که دارد چه طرح ها که به قانون تبدیل نکند.
ناشناس۳۴۸۶۹۸۱۰۰:۴۰:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حيف اون كاغذهايي كه روزنامه كيهان الكي الكي هر روز سياه ميكنه !!
ناشناس۳۴۸۷۱۳۰۰۷:۲۷:۲۰ ۱۴۰۳/۲/۲۴
حالا که اسراییل با اقدامات خودش تحت فشار بین المللی قرار گرفته ما بازرسان آژانس رو اخراج کنیم تا توجه و فشار جهانی از اسراییل برداشته و بر ایران معطوف بشه.
مصطفی۳۴۸۷۱۶۰۰۸:۱۷:۵۴ ۱۴۰۳/۲/۲۴
اون جلیل محبی واقعا باعث تاسف هست خودش هم می دونه که داره جوسازی می کنه و خلاف واقع حرف می زنه و چون رائفی پور علیه رانت خواری که کرده بود افشاگری کرده ، این روند تخریبی رو شروع کرده
محراب۳۴۸۷۲۰۱۰۹:۰۰:۳۹ ۱۴۰۳/۲/۲۴
من پیشنهاد میکنم آقای شریعتمداری رو به دو سمت همزمان منصوب کنید نماینده ایران در سازمان ملل نماینده وزارت خارجه در امور فلسطین به نظر من ایشون بهتر از هر کسی میتونه از حقوق فلسطین در دنیا دفاع کنه اینقدر که ایشون در مورد فلسطین مطلب نوشته اگر دو خط در مورد معیشت مردم ایران مینوشت بد نبود !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  2. همه چیز برای فروش !

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  8. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  9. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  10. احساس تکلیف کافی نیست

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  15. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  16. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  17. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  18. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  19. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  20. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  21. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  22. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  23. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  24. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

  25. مقتدی صدر: سکوت بس است، سفیر آمریکا را اخراج کنید!

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  3. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  5. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  6. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  7. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  8. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  9. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  10. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  11. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  12. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  13. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  14. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  15. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  16. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

  17. و باز هم اعتبارنامه تاج گردون‌!

  18. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  19. تردید علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

  20. قالیباف مجدد بر کرسی ریاست مجلس نشست

  21. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  22. بازگشت دوباره سعید جلیلی به میدان انتخابات/ روایت باهنر از پوست‌اندازی گروه‌های سیاسی

  23. دعوت خاتمی از چهره‌های اصلاح‌طلب به کاندیداتوری

  24. حسین شریعتمداری: آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست

  25. مهرعلیزاده: آقای رئیسی حلالم کن

آخرین عناوین