• ترافیک نیمه‌سنگین در محور چالوس و هراز/ محورهای استان گیلان بارانی است

    ترافیک نیمه‌سنگین در محور چالوس و هراز/ محورهای استان گیلان بارانی است

    رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای چالوس و هراز خبر داد.

  • هیچ عذری در دفن غیراصولی پسماند آستانه اشرفیه پذیرفته نیست

    هیچ عذری در دفن غیراصولی پسماند آستانه اشرفیه پذیرفته نیست

    رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به معضل دفن پسماند گفت: راه برون رفت از دفع غیر اصولی فاضلاب شهرستان اشرفیه استفاده از توان و ظرفیت بخشی خصوصی است.

  • ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان جذب شد

    ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در گیلان جذب شد

    مدیرکل امور اقتصاد و دارایی گیلان از جذب ۴۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این سرمایه‌ها از کشورهای چین، اتریش، هلند، کره جنوبی، سوئیس و آذربایجان در پروژه‌های مختلف استان جذب شده است.

  • پیکر ۳ جوان گرفتار در سیل رودبار پیدا شد

    پیکر ۳ جوان گرفتار در سیل رودبار پیدا شد

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: پیکر سه جوان اهل روستای خورگام رودبار که با شدت گرفتن باران و جاری شدن سیلاب دچار سانحه شده بودند پیدا شد.

  • چگونه در تابستان گرمازده نشویم؟

    چگونه در تابستان گرمازده نشویم؟

    معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از گرمازدگی ارائه داد و گفت: نقش تغذیه در حفظ آب بدن در این فصل بسیار مهم است.

  • مخبر برای افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپین وارد گیلان شد      

    مخبر برای افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپین وارد گیلان شد      

    سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی دقایقی پیش برای افتتاح راه‌آهن رشت کاسپین وارد رشت شدند.

  • ارتفاعات منطقه داماش

    ارتفاعات منطقه داماش

    تازگی‌ها توجه به روستا‌های بکر و در دل طبیعت بین گردشگران زیاد شده. خیلی‌ها ساعت‌ها در راه هستند و از جاده‌های کوهستانی و ناهموار عبور می‌کنند تا به مقصد مورد نظرشان برسند. داماش هم یکی از همین نوع مناطق محبوب گردشگری است. روستای داماش در ارتفاعات استان گیلان و شهرستان رودبار است.

  • مشاهده خرس قهوه‌ای در جنگل هیرکانی گیلان

    مشاهده خرس قهوه‌ای در جنگل هیرکانی گیلان

    مدیرکل محیط زیست گیلان: محیط‌بانان ‌موفق به مشاهده و فیلمبرداری از یک قلاده خرس قهوه‌‌ای و شوکا در ارتفاعات جنگلی و هیرکانی ‌منطقه حفاظت شده سیاه مزگی شهرستان شفت شدند. گیلان به واسطه شرایط اکولوژیکی و اقلیمی دارای تنوع بی‌نظیری در گونه‌های گیاهی و جانوری است و به همین سبب به جولانگاه گونه‌های بی‌نظیری چون پلنگ، خرس و شوکا تبدیل شده است.

  • تالاب انزلی در استان گیلان

    تالاب انزلی در استان گیلان

    تالاب انزلی در استان گیلان با مساحتی نزدیک به ۲۰ هزار هکتار ، یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین کشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای خزر(کاسپین) است که با وجود مناظر منحصر به‌ فرد و تنوع زیستی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در استان گیلان به‌شمار می‌آید.

  • ارتفاعات ماسال، گیلان

    ارتفاعات ماسال، گیلان

  • مهندسان مشاور هفت شهر آریا موفق به کسب مقام اول از جایزه دوسالانه معماری گیلان در سال ۱۴۰۲ از سازمان نظام مهندسی استان گیلان، شدند
  • روستای جیرسرباقرخاله شهرستان خمام

    روستای جیرسرباقرخاله شهرستان خمام

    جیرسرباقرخاله، روستایی است از توابع بخش چوکام شهرستان خمام در استان گیلان، جمعیت این روستا حدود ۱۰۰۰ نفر است. علاوه بر طبیعت بکر و چراگاه طبیعی و شالیزارها، یکی از مناطق دیدنی این روستا مرکز اکو توریستی می باشد که هر ساله گردشگران بسیاری از این روستا بازدید می کنند.

  • امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

    امضای مردم گیلان پای طومار حمایت از طرح نور

    در حاشیه اجتماع بزرگ مردم رشت در حمایت از طرح نور که در میدان شهدای ذهاب برگزار شد، طومار امضا شده‌ای که حامی تداوم اجرای «طرح نور» بود، به سردار رادان تقدیم شد.

  • ماهی‌های دودخانه - بندر انزلی

    ماهی‌های دودخانه - بندر انزلی

    دودخانه در فصل صید ماهی روزهای شلوغی دارد. بعد از رسیدن ماهی‌ها از دل آب، شکم آن‌ها را خالی می‌کنند و در حوضچه‌های آب و نمک و روناس می‌خوابانند و بعد از پر کردن چشم ماهی‌ها از ساقه برنج برای آویزان شدن آن‌ها را با آب سرد می‌شویند و به سیخ های چوبی می‌آویزند؛ تا خشک شوند. در آخرین مرحله ماهی‌ها را در دودخانه قرار می‌دهند تا با سوختن خاک اره دودی شوند.

  • برپایی چادر‌های امدادی هلال احمر در امام‌زاده ابراهیم شفت

    برپایی چادر‌های امدادی هلال احمر در امام‌زاده ابراهیم شفت

    چادر‌های امدادی هلال احمر برای اسقرار ساکنان روستای امام‌زاده ابراهیم شفت در استان گیلان که در آتش سوزی بامداد پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه‌های خود را از دست داده بودند، برپا شد. در این آتش سوزی ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی از بین رفت.

  • هشدار دریایی در گیلان صادر شد

    هشدار دریایی در گیلان صادر شد

    کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به هشدار سطح زرد دریایی در استان گفت: فعالیت‌های دریانوردی از فردا (دوشنبه) تا چهارشنبه هفته جاری در برخی از ساعات نامناسب می‌شود از اینرو ضروریست تا احتیاط لازم صورت گیرد.

  • بهسازی سراوان از دفن زباله - استان گیلان

    بهسازی سراوان از دفن زباله - استان گیلان

    سراوان تا دو سال گذشته محل دفن زباله شهر رشت و شهرهای اطراف در پهنه مرکزی استان گیلان بود، اما از آبان ۱۴۰۱ پروژه بهسازی لندفیل سراوان با جدیت آغاز شد.در سال ۱۴۰۱ وسعت لندفیل سراوان پس از ۴۰ سال دفن زباله به ۱۸ هکتار رسیده بود . زباله ها دره ای به عمق ۱۰۰ متر را پُر و تبدیل به تپه کرده بودند، اما امروز ۱۴ هکتار از این لندفیل بهسازی شده است.

  • دستگیری یکی از اعضای شورای شهر رشت توسط پلیس گیلان

    دستگیری یکی از اعضای شورای شهر رشت توسط پلیس گیلان

    یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت به اتهام دریافت رشوه توسط پلیس گیلان دستگیر شد.

  • ۲ پلنگ شکار دوربین محیط بانان گیلانی شد

    ۲ پلنگ شکار دوربین محیط بانان گیلانی شد

    مدیرکل محیط زیست گیلان: محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت موفق شدند با نصب دوربین تله‌ای برای نخستین بار از دو قلاده پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سیاه مزگی تصویربرداری کنند.

  • رها سازی زباله توسط مسافران در گیلان

    رها سازی زباله توسط مسافران در گیلان

    همزمان با آغاز سال نو و سفرهای نوروزی ، مسافران به نقاط مختلف کشور سفر میکنند، از جمله به استان گیلان یکی از جاذبه های گردشگری در شمال کشور. در این میان متاسفانه نحوه استفاده نامناسب توسط مسافران از تفرجگاههای گردشگری به علت رعایت نکردن برخی افراد، دچار آسیب جدی و از نظر زیست محیطی با رها کردن زباله در سطح جنگل موجب خسارت به محیط زیست و منابع طبیعی شده است.

  • مشاهدۀ یک پلنگ ماده و توله‌اش در ارتفاعات برفی گیلان
  • گیلان؛ مهد زیبایی‌های طبیعی ایران

    گیلان؛ مهد زیبایی‌های طبیعی ایران

    استان گیلان، مهد زیبایی‌های طبیعی ایران زمین است و در مناسبت‌های مختلف به خصوص در تعطیلات نوروزی در انتظار حضور گردشگران و طبیعت‌گردان از اقصی نقاط کشور است.

  •  استقبال از نوروز با کارناوال شادپیمایی در کلاچای رودسر

    استقبال از نوروز با کارناوال شادپیمایی در کلاچای رودسر

    آیین‌های نوروز و نوروز خوانی با رژه کارناوال فرهنگ‌ها و آداب و رسوم اقوام توسط گروه هنری سی گل کلاچای با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد رودسر و میراث فرهنگی و گردشگری رودسر در خیابانهای شهر کلاچای برگزار شد.

  • چینی‌ها با ۶۰ میلیون دنبال کننده وارد گیلان شدند

    چینی‌ها با ۶۰ میلیون دنبال کننده وارد گیلان شدند

    مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه ۲۰ اینفلوئنسر چینی با بیش از ۶۰ میلیون دنبال کننده با سفر به مناطق مختلف کشورمان محتوا تولید می‌کنند، گفت: با توجه به سلیقه‌های مختلف گردشگران، مقاصدی با محصولات و توانمندی‌های متنوع برای گروه‌های چینی برنامه ریزی شده است.

  • طبیعت زیبای رضوانشهر

    طبیعت زیبای رضوانشهر

    رضوانشهر یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان می باشد.این منطقه از زیبایی خیره کنند ه ای برخورداست.وجود کوه ،جنگل و دریا این خطه را از مکان های دیگر متمایز کرده است.ییلاقات این شهر در این فصل پوشیده از برف است اما در مناطق پایین دست هوا مطبوع و دلپذیر تر است.فاصله این شهر تا مرکز گیلان (رشت) شصت و پنج کیلومتر می باشد.

  • ترافیک سنگین شبانه در خروجی گیلان
  • مسافرت به شمال ممنوع/ بارش نیم متری برف در گیلان/ محور پونل ـ خلخال تا پایان زمستان مسدود شد

    مسافرت به شمال ممنوع/ بارش نیم متری برف در گیلان/ محور پونل ـ خلخال تا پایان زمستان مسدود شد

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: بارش برف که از دیروز در برخی مناطق گیلان آغاز شده بود امروز شدت گرفته است.

  • مجتمع ویلایی ۱۴۰ میلیارد تومانی در لاهیجان تخریب شد

    مجتمع ویلایی ۱۴۰ میلیارد تومانی در لاهیجان تخریب شد

    لاهیجان- یک مجتمع ویلایی غیر مجاز به مساحت بیش از ۱۰۰۰ متر مربع به ارزش ۱۴۰ میلیارد تومان در روستای امیرآباد بخش رودبنه لاهیجان با دستور دستگاه قضا تخریب شد.

  •  تصاویر تماشایی از جنگل‌های سفیدپوش گیلان
  • حال خوب در بازار محلی سیاهکل

    حال خوب در بازار محلی سیاهکل

    اگر مسیرتان به بازار هفتگی سیاهکل خورد راهتان را تغییر ندهید، چون در مدرن ترین پاساژها نمی‌توانید تنوع رنگی و صفای بازارهای محلی گیلان را پیدا کنید. دوشنبه بازار و پنج شنبه بازار سیاهکل از پر رونق ترین و الوان ترین بازارهای محلی گیلان است که چشم و دل هر گردشگری را به خود مشغول می کند حتی اگر قرار نباشد به نیت خرید وارد این بازار معطر و چشم نواز شوید باز هم نمی‌توانید از کنار طعم‌ها، رنگ‌ها و عطرها بگذرید.

  • تقدیر وزیر آموزش و پرورش از معلم فداکار گیلانی

    تقدیر وزیر آموزش و پرورش از معلم فداکار گیلانی

    نماینده وزیر آموزش و پرورش به همراه والدین و دانش آموزان کلاس پایه اول و دوم مدرسه ابتدایی شهید صدوقی با حضور در منزل معلم فداکار خانم زینب علی پور از وی عیادت و تقدیر نامه وزیر آموزش و پرورش را به وی اهدا کردند.

  • جشنواره گیله خوراک

    جشنواره گیله خوراک

    سومین جشنواره «گیله خوراک» با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت ۷ دی ماه و همزمان با هفته رشت در تالار مرکزی این شهر برگزار شد.

  • اطفاء حریق در سطح ۱۸.۳ هکتار از اراضی جنگلی گیلان/ سقوط ۳۲ تیر برق

    اطفاء حریق در سطح ۱۸.۳ هکتار از اراضی جنگلی گیلان/ سقوط ۳۲ تیر برق

    سرپرست مدیریت بحران گیلان از اطفاء حریق در سطح ۱۸.۳ هکتار از اراضی جنگلی ۹ شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون اطفاء کامل انجام شده است. علاوه بر وقوع حریق شاهد سقوط ۳۲ تیر برق در سطح استان به دلیل وزش باد شدید هستیم.

  • موج جدید بارش از فردا تا دوشنبه در نوار شمالی/ اوج بارش‌ها دوشنبه در گیلان و مازندران

    موج جدید بارش از فردا تا دوشنبه در نوار شمالی/ اوج بارش‌ها دوشنبه در گیلان و مازندران

    سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز شنبه در نیمه غربی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما و در نیمه شرقی وزش باد انتظار می‌رود.

  • سه عضو شورای شهر یکی از شهرهای گیلان دستگیر شدند

    سه عضو شورای شهر یکی از شهرهای گیلان دستگیر شدند

    رئیس کل دادگستری گیلان از دستگیری سه عضو شورای شهر یکی از شهرهای این استان خبر داد.

  • تصاویر گشت و گذار یک قلاده خرس در گیلان

    تصاویر گشت و گذار یک قلاده خرس در گیلان

    مامورین یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط‌بانی اشکورات رودسر با نصب دوربین تله‌ای در مناطق شکار ممنوع اشکورات رودسر موفق به ثبت و تصویر برداری از یک قلاده خرس قهوه‌ای شدند.