• ورود یگان ویژه به کویر

    ورود یگان ویژه به کویر

    جانشین یگان‌های ویژه پاسداران فراجا از ورود یگان‌های ویژه به کویر خبر داد.

  • بارش برف ۶۰ سانتی متری در روستاهای کویر کاشان
  • بوی بهار در زمستان کویر

    بوی بهار در زمستان کویر

    در حالی که هنوز یک چله تا رسیدن بهار باقی مانده، شوق شکفتن شکوفه‌ها، درختان را بهاری کرده و نوید بهار زودرس را می‌دهند. از چند روز پیش شکوفه‌ها به مهمانی زمستان آمده‌اند تا بوی بهار در کویر شمیم زندگی بپراکند.

  •  ترمز پرسپولیس در کویر کشیده شد/ مس پس از ۵ هفته رنگ امتیاز را دید

    ترمز پرسپولیس در کویر کشیده شد/ مس پس از ۵ هفته رنگ امتیاز را دید

    تیم فوتبال مس رفسنجان و پرسپولیس در پایان هفته پانزدهم لیگ برتر به تساوی رضایت دادند.

  • آسمان شب، کویر ریگ جن

    آسمان شب، کویر ریگ جن

    ریگ جن منطقه‌ای کویری و دارای تپه‌های ماسه‌ای (تلماسه) در کویر مرکزی ایران است. این منطقه در جنوب سمنان، شرق دریاچه نمک، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد. برخورد شن ها در اثر وزش باد در این منطقه، صدایی شبیه صدای صحبت کردن تولید می‌کند که همین موضوع باعث شده از قدیم به وجود جن در این منطقه و «کویر ریگ جن» معروف شود.

  • دره‌ای عجیب در دل کویر لوت

    دره‌ای عجیب در دل کویر لوت

    دره یا تنگه زبان مار کرمان در کویر لوت یکی از جاذبه‌های دیدنی ایران برای گردشگران است.

  • یگان ویژه با پهپاد و طوفان به کویر آمد

    یگان ویژه با پهپاد و طوفان به کویر آمد

    سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور از واگذاری فرماندهی یگان‌های تکاور فراجا به یگان ویژه در راستای تأمین امنیت مناطق کویری از لوث وجود اشرار مسلح، گروهک‌های تروریستی و قاچاقچیان با تجهیزات به روز و کاربردی خبر داد.

  • پروژه عجیب عربستان؛ ساخت بهشت در دل کویر

    پروژه عجیب عربستان؛ ساخت بهشت در دل کویر

    عربستان در حال ساخت بهشت در دل کویر است. بنا به گفته مهندسین این شرکت، این شهر چندین محله خواهد داشت که اگر به صورت عرضی آن را طی کنند پنج دقیقه طول خواهد کشید./عصر ایران

  • هراس از پرسش و پرسشگری!

     «کافه پرسش»؛ احمد راسخی لنگرودی؛ نشر کویرهراس از پرسش و پرسشگری!

    وحید گیلانی،

    چرا ما غالبا از پرسش می‌‌گریزیم؟ آیا همیشه این‌‌چنین بوده‌‌ایم یا در شرایطی چنین گریزی بر ما عارض شده است؟ چنین گریزی ریشه در کجای زندگی ما آدمیان دارد؟ چرا هرگاه سخن از پرسش می‌‌رود یاد دوران کودکی و سال‌‌های تحصیل خود می‌‌افتیم؟ پرسش‌‌های دوران کودکی غالبا چه نوع پرسش‌‌هایی بودند؟ 

  • گوشه به گوشه ایران: محمدآباد دیاری از دل کویر

    گوشه به گوشه ایران: محمدآباد دیاری از دل کویر

    محمدآباد، در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان و در دامنه رشته کوه کلاه قاضی در بخش سفلای شهرستان جرقویه واقع شده است. با توجه به شواهد باقی مانده، قدمت این شهر به دوران ساسانی باز می‌گردد. هسته مرکزی این شهر همچنان بافت تاریخی خود را حفظ کرده است، اما در سال‌های اخیر با افزایش جمعیت و نیاز به مسکن به‌صورت تدریجی بافت تاریخی این شهر در حال نابودی است.

  • رادان: ساماندهی اتباع در دستور کار است/ رصد کویرها با تجهیزات بالگردی و پهپادی

    رادان: ساماندهی اتباع در دستور کار است/ رصد کویرها با تجهیزات بالگردی و پهپادی

    فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشریح تبعات حضور اتباع غیرمجاز و ضرورت ساماندهی این افراد گفت: ساماندهی اتباع در دستور کار همه مراکز مرتبط با ا ین افراد قرار دارد.

  • جاذبه‌ای غیر طبیعی در دل کویر

    ایران زیباست؛جاذبه‌ای غیر طبیعی در دل کویر

    دریاچۀ تالاب «پساب»، در قلب کویر یزد، سال‌ها قبل توسط مردم بومی این شهر خشتی شکل گرفته است. دریاچه‌ای که هر چند به صورت طبیعی به وجود نیامده، اما جاذبه‌ای دیدنی در میان تپه‌های شنی کویر دروازه قرآن است، که از رها سازی آب‌های تصفیه خانۀ فاضلاب در چهار کیلومتری شمال شهر یزد به وجود آمده است.

  • دریاچه کویر

    دریاچه کویر

    دریاچه کویر یا تالاب پساب یزد در اثر رهاسازی آبهای تصفیه خانه فاضلاب یزد در قلب کویر ایجاد شده است. وجود این تالاب، میان ماسه‌های روان، صحنه‌ای زیبا ساخته و به مقصدی موقت برای پرندگان مهاجر زمستانی تبدیل شده است.

  • نماینده ولی‌فقیه در سمنان: تماشای آسمان پرستاره باید باعث تفکر شود؛ نه فساد!

    نماینده ولی‌فقیه در سمنان: تماشای آسمان پرستاره باید باعث تفکر شود؛ نه فساد!

    نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: اینکه افرادی برای تماشای آسمان شب به کویر بروند؛ اما در آن منطقه اتفاقات دیگری رخ دهد، پذیرفتنی نیست. تماشای آسمان پرستاره باید باعث تفکر انسان شود؛ نه آنکه زمینه فساد و گناه را فراهم کند!

  • یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شناسایی شد

    یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شناسایی شد

    رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان خوسف اظهار کرد: یک قلاده گربه شنی در کویر لوت شهرستان خوسف مشاهده و تصویربرداری شد. محمد دادی، امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت به رسانه‌های گروهی گفت: همیار افتخاری محیط زیست یک قلاده گربه شنی را به طور مستقیم در کویر لوت مشاهده و از آن عکس برداری کرد.