• ‌رئیسی: تورم‌ حتما کاهشی می‌شود | دهه قبل دهه تعطیل کشور بود

    ‌رئیسی: تورم‌ حتما کاهشی می‌شود | دهه قبل دهه تعطیل کشور بود

    رئیس جمهور با بیان اینکه اگر مردم در هر امری شریک بودند به موفقیت دست یافتیم و همراه شدن مردم و مشارکت اجتماعی سبب موفقیت می‌شود، ادامه داد:نگاه تحولی دارای اهمیت است لذا اساس و مبنای تحول را سند گام دوم انقلاب اسلامی قرار دادیم.

  • ضرورت تحقق همزمان کنترل تورم و رشد تولید

    ضرورت تحقق همزمان کنترل تورم و رشد تولید

    سخنگوی دولت گفت: برقراری تعادل میان کنترل تورم و رشد تولید کار سختی است که بانک مرکزی آن را مدیریت می‌کند و هیچگاه نباید کنترل تورم را فدای رشد تولید و یا تولید را فدای کنترل تورم کنیم.

  • سیاست‌های کنترل تورم ادامه دارد

    سیاست‌های کنترل تورم ادامه دارد

    رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به موفقیت‌های دولت ایران در کنترل مهار تورم و رشد اقتصادی در شش ماه گذشته گفت: دولت و بانک مرکزی به اجرای سیاست‌های تثبیت اقتصادی برای کنترل تورم و تحقق رشد اقتصادی پایبند است.

  • تورم منفی از ژاپن تا افغانستان؛ واقعیت ماجرا چیست؟

    تورم منفی از ژاپن تا افغانستان؛ واقعیت ماجرا چیست؟

    برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم و «تورم» به یکی از ویژگی‌های ناخوشایند اقتصادی کشور تبدیل شده است، تک‌رقمی شدن آن می‌تواند ایده‌آل باشد؛ اما آیا تورم منفی که به تازگی در همسایه شرقی‌مان رخ‌داده، برای کشورها مفید است؟

  • تورم تک رقمی، وعده دولت در برنامه هفتم  

    تورم تک رقمی، وعده دولت در برنامه هفتم  

    در شرایطی که برنامه هفتم توسعه در حال بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی است، رئیس سازمان برنامه و بودجه از تک رقمی شدن نرخ تورم در کشور تا پایان این برنامه خبر داده است.

  •   کاهش مجدد نرخ رشد ۱۲ماهه نقدینگی در پایان خردادماه

    کنترل و مهار تورم و نقدینگی در دستور کار جدی بانک مرکزی؛ کاهش مجدد نرخ رشد ۱۲ماهه نقدینگی در پایان خردادماه

    نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی در پایان خردادماه ۱۴۰۲ با ۸.۸ واحد درصد تنزل نسبت به دوره مشابه سال قبل (معادل ۳۷.۸ درصد در خردادماه ۱۴۰۱) به ۲۹.۰ درصد کاهش یافت.

  • وزارت اقتصاد:‌ دولت با وجود موانع زیاد تورم را در محدوده ۱۴۰۰ نگه داشت

    وزارت اقتصاد:‌ دولت با وجود موانع زیاد تورم را در محدوده ۱۴۰۰ نگه داشت

    وزارت اقتصاد اعلام کرد: دولت برنامه‌های مهار تورم را از ابتدای شروع به کار خود دنبال کرد و با وجود جهش قیمت‌های جهانی غذا، تاثیرات اقتصادی جنگ اوکراین، سیاست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، اغتشاشات و جنگ ارزی، تورم ۱۴۰۱ را در حوالی همان عدد تورم ۱۴۰۰ نگه داشت.

  • ۴ راهکار هم زمان برای کاهش نرخ تورم

    ۴ راهکار هم زمان برای کاهش نرخ تورم

    به گفته کارشناسان تغییر نرخ سود بانکی به‌تنهایی نمی‌تواند میزان نقدینگی کشور را تغییر دهد و به عبارتی برای کاهش نقدینگی و تورم کشور، باید چندین اقدام به‌صورت هم‌زمان انجام شود.

  • رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد کاهش یافت

    رشد نقدینگی در سال ۱۴۰۱ به ۳۰ درصد کاهش یافت

     پس از سه سال افزایش مداوم رشد نقدینگی طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، بانک مرکزی با همکاری دولت در سال ۱۴۰۱ توانست رشد نقدینگی را که مهمترین متغیر در کنترل تورم است، در مسیر رسیدن به میانگین بلندمدت این متغیر قرار دهد بگونه‌ای که رشد نقدینگی با ۹ واحد درصد کاهش در پایان سال گذشته به حدود ۳۰ درصد رسید.

  • دولت در مسیر کنترل تورم گام بر می‌دارد

    دولت در مسیر کنترل تورم گام بر می‌دارد

    بانک مرکزی اعلام کرد: دولت با انضباط‌ بخشی بیشتر به سیاست‌های مالی خود و کنترل استقراض از بانک مرکزی و همچنین کاهش ناترازی بانک‌ها در مسیر کنترل تورم گام بر می‌دارد.

  • قالیباف: تولید و کنترل تورم از اولویت‌های مهم حوزه اقتصاد است/ آذربایجان‌شرقی یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی

    قالیباف: تولید و کنترل تورم از اولویت‌های مهم حوزه اقتصاد است/ آذربایجان‌شرقی یکی از امیدهای تحول در حوزه اقتصادی

    رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در سفر به تبریز گفت: در سال جدید بحث تولید و کنترل تورم از اولویت های مهم حوزه اقتصاد بشمار می رود.