• ماجراجویی‌های اردوغان، دردسرهای ترکیه

    تحلیل نشریه "اسپکتیتور" از پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه؛ماجراجویی‌های اردوغان، دردسرهای ترکیه

    گروه جهان الف،

    نشریه "اسپکتیتور" در گزارشی می نویسد: «اردوغان از زمان حضور در کرسی ریاست جمهوری ترکیه در سال ۲۰۰۲، اقدامات ماجراجویانه زیادی را انجام داده است. با این همه، چه در مورد چالش‌های اردوغان در حوزه اقتصاد ترکیه و چه سلامت شخصی اش و چه موضوع مهاجرت، وی در ۵ سال آینده با سخت ترین دوران فعالیت های سیاسی خود رو به رو است».

  • ۲ نکته مهم در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

    ۲ نکته مهم در مورد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

    «پاک کردنِ تاثیرات حضور ۲۰ ساله اردوغان و حزب عدالت و توسعه در صدر هرم قدرت سیاسی در ترکیه، کار چندان راحتی برای فردی نظیر قلیچدار اوغلو و متحدان همراه با وی(در صورت پیروزی نهایی آن ها در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه) نخواهد بود. اگرچه آرایش آرا دور اول انتخابات ترکیه و ائتلاف های انتخاباتی نیز از موقعیت برتر اردوغان در رقابت با قلیچدار اوغلو حکایت دارند.»

  • چرا نظرسنجی‌ها نتایج انتخابات ترکیه را به درستی پیش‌بینی نکردند؟!

    خبرگزاری رویترز بررسی کرد:چرا نظرسنجی‌ها نتایج انتخابات ترکیه را به درستی پیش‌بینی نکردند؟!

    گروه جهان الف،

    خبرگزاری رویترز در گزارشی می نویسد: «"اریک میرسون"، استراتژیست ارشد بازارهای نوظهور در نهاد موسوم به SEB، اینطور می گوید که نظرسنجی ها در ترکیه همچون بسیاری از دیگر کشورهای جهان، می توانند اغلب گمراه کننده باشند. این مساله به ویژه با توجه به وجود افرادی که لزوما در جریان برگزاری نظرسنجی ها، صداقت ندارند، ابعاد جدی تری را نیز به خود می گیرد.»

  • قلیچداراوغلو: همه پناهجویان را از ترکیه اخراج می‌کنم  

    قلیچداراوغلو: همه پناهجویان را از ترکیه اخراج می‌کنم  

    رقیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه وعده بیرون انداختن همه پناهجویان از این کشور را داد.

  • اردوغان: مطمئنم که مردم دوباره مرا انتخاب خواهند کرد

    اردوغان: مطمئنم که مردم دوباره مرا انتخاب خواهند کرد

     رئیس جمهور ترکیه در یک نشست انتخاباتی در استانبول ابراز اطمینان کرد که مردم کشورش، دوباره او را برای یک دوره ریاست‌جمهوری دیگر انتخاب خواهند کرد.  

  • ترکیه و سناریوهای پیش رو در دور دوم انتخابات؛ورق به ضرر اردوغان برمی‌گردد؟

    ترکیه و سناریوهای پیش رو در دور دوم انتخابات؛ورق به ضرر اردوغان برمی‌گردد؟

    با کشیده شدن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به دور دوم و در سایه رقابت نزدیک اردوغان و قلیچدار اوغلو، چندین سناریو برای نتیجه این انتخابات ترسیم می گردد.

  •  تاثیرِ انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بر سیاست خارجی این کشور

    پایگاه خبری میدل ایست آی بررسی می کند: تاثیرِ انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بر سیاست خارجی این کشور

    پایگاه خبری میدل ایست آی در گزارشی می نویسد: «اردوغان در بیش از ۲۰ سال حضور خود در عرصه قدرت سیاسی ترکیه، نوعی خاص از موزانه را در سیاست خارجی و امنیتی ترکیه حاکم کرده که برهم زدنِ آن، هزینه‌های قابل توجهی را برای ترکیه به همراه دارد. مهمتر از همه اینکه اردوغان جاه‌طلبی‌هایی را در عرصه سیاست خارجی ترکیه حاکم کرده که بدون تردید، تضعیف و ترک آن ها، حامل برخی هزینه ها برای ترکیه است.»

  • نتیجه آخرین نظرسنجی در ترکیه؛ آرای «قلیچدار اوغلو» به بالای ۵۰ درصد رسید

    نتیجه آخرین نظرسنجی در ترکیه؛ آرای «قلیچدار اوغلو» به بالای ۵۰ درصد رسید

    نتیجه یک نظرسنجی جدید بعد از کناره گیری محرم اینچه از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد که قلیچدار اوغلو می‌تواند رای ۵۱ درصد شرکت کنندگان را کسب کند.

  •  پیام مثبت رقیب اردوغان برای ایران

    پیام مثبت رقیب اردوغان برای ایران

    کمال قلیچ‌داراوغلو کاندیدای ریاست جمهوری ترکیه می‌گوید در صورت پیروزی در انتخابات، بزرگراهی خواهد ساخت که ترکیه را به چین وصل می‌کند و این بزرگراه آذربایجان را دور خواهد زد و از ایران عبور خواهد کرد

  • روایت "میدل ایست مانیتور" از انتخابات سرنوشت ساز ترکیه

    روایت "میدل ایست مانیتور" از انتخابات سرنوشت ساز ترکیه

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «اگر اردوغان نتیجه انتخابات را واگذار کند، چشم انداز سیاسی ترکیه به نحو قابل توجهی تغییر خواهد کرد. در عین حال، کاملا محتمل است که دولت احتمالی جدید آتی در ترکیه رویکرد متفاوتی را در عرصه سیاست خارجی این کشور به ویژه در رابطه با جنگ سوریه و روابط با غرب نیز در پیش گیرد».

  • اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان  

    اعلام حمایت احزاب کُرد ترکیه از رقیب اردوغان  

    در ادامه جناح بندی‌ها در انتخابات ترکیه، حزب کُرد «دموکراتیک خلق‌ها» و هم‌پیمانان آن حمایت خود را از رهبر حزب «مردم جمهوری‌خواه» در مقابل رئیس جمهوری ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.