• تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف به بازار آمد

    تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف به بازار آمد

    کتاب «تاریخ شفاهی حوزه علمیه نجف (اندیشه‌ها، جریان‌ها و رخدادها)» مصاحبه محمدجواد صاحبی با آیت الله محمدمهدی آصفی» به کوشش سعید روستا آزاد منتشر شد.

  • عاشورا هربار در ما از نو زنده می‌شود...

    سه کتاب عاشورایی؛ سید مجتبی حسینی؛ نشر نیستانعاشورا هربار در ما از نو زنده می‌شود...

    مانی ارجمند،

    فرارسیدن مناسبت‌های مذهبی یکی از بهترین فرصت‌ها برای انجام مطالعات  موضوعی‌ست. هم از منظر بررسی ابعاد مختلف چنین مناسبت‌هایی و وقایع مرتبط با آن‌ها  و هم از جنبه‌ی توجه و واکاوی شخصیت‌هایی که در آن واقعه نقشی تعیین کننده داشته اند. در این میان چه مناسبتی بهتر  پروپیمان تر از واقعه‌ی عاشورا و روزهای دهه‌ی محرم که همه چیز رنگ بوی حسینی می‌گیرد

  • از سیاست نبوی چه می‌آموزیم؟

    «نخستین بهار» (خوانشِ راهبردی-سیاسیِ سیرۀ نبوی)؛ وَضّاح خَنفر؛ ترجمه محمدرضا مروارید؛ نشر هرمساز سیاست نبوی چه می‌آموزیم؟

    دکتر علی غزالی‌فر*،

    آلفرد فلیکس لندون بیستن (۱۹۱۱-۱۹۹۵) موهای بلند، شکم برجسته و روحیۀ پرشروشوری داشت. و با لحاظ این‌که پشت سر هم سیگار می‌‌کشید، ظاهرش به همه‌چیز می‌آمد جز کار آکادمیک. ولی او یکی از بزرگان دانشگاه آکسفورد در عرصۀ شرق‌شناسی بود.

  • پاسخ به یک نیاز معنوی

    «آیین رستگاری»؛ آیت الله حاج سیدمحمدحسین حسینی طهرانی؛ انتشارات مکتب وحیپاسخ به یک نیاز معنوی

    علی سرزعیم،

    به خاطر دارم که روزی یکی از اساتید دانشکده برق شریف می گفت ما برای تدریس درس مبانی برق که اولین درس دانشجویان لیسانس برق است بهترین استاد دانشکده را انتخاب می کنیم اما برای دروس دکترا می توانیم از استادان جوان استفاده کنیم