• ۸۰ درصد پسماندهای کشور قابل بازیافت است

    ۸۰ درصد پسماندهای کشور قابل بازیافت است

      مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۸۰ درصد پسماندهای کشور قابل استفاده و بازیافت دوباره است، در حالی‌که همه آن‌ها به‌صورت سنتی دفن می‌شوند.

  • پسماندسوزی تشدیدکننده آلودگی هوای کلانشهرها/ لزوم همکاری دستگاه‌ها

    پسماندسوزی تشدیدکننده آلودگی هوای کلانشهرها/ لزوم همکاری دستگاه‌ها

    رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه پسماند سوزی عامل تشدیدکننده آلودگی هوا در کلانشهرها است، اظهار کرد: متاسفانه در اطراف کلانشهرها به‌ویژه تهران شاهد اقداماتی همچون پسماندسوزی هستیم. این پسماندها، گازهای آلاینده‌ای منتشر می‌کنند که می‌تواند عاملی برای تشدید آلودگی هوا باشد.

  • بحران زباله در جنگل های سراوان

    بحران زباله در جنگل های سراوان

    بحران زباله در جنگل‌های سراوان رشت، مساله‌ای ۴۰ ساله با کوهی ۱۱۰ متری از زباله انباشته شده است که انواع آلودگی های زیست محیطی اعم از آبهای سطحی و زیرزمینی تا تخریب جنگل را در پی داشته و زندگی را برای مردمان منطقه دشوار کرده است.

  •  طرح "ماپ" گره کور پسماند شمال کشور را باز می‌کند!/ "مردم" رکن اصلی مدیریت پسماند

     طرح "ماپ" گره کور پسماند شمال کشور را باز می‌کند!/ "مردم" رکن اصلی مدیریت پسماند

    رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: طرح ماپ (مدیریت اجتماعی پسماند) به صورت پایلوت در روستاهای "داراب کلا و دلیر" استان مازندران در حال اجراست که در نتیجه آن ۷۰ درصد زباله‌های این روستاها کاهش یافته است! باید طرح ماپ را در کل کشور اجرا کنیم.

  • سایپا، مدیریت پسماند در شرکت سایپا

    سایپا، مدیریت پسماند در شرکت سایپا

    گزارش بازرگانی، 203559،
  • آخرین وضعیت مرکز دفع پسماند «آرادکوه»

    آخرین وضعیت مرکز دفع پسماند «آرادکوه»

    رییس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل شیرآبه و تبدیل پساب «آرادکوه» گفت: در کنار تمام اقدامات، تاکید بر مسئله تفکیک پسماند از مبدا است که یک راهکار اصولی محسوب می‌شود.

  • مدیریت "پسماند" کشور در دست مافیا بود!

    مدیریت "پسماند" کشور در دست مافیا بود!

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه "دیپلماسی محیط زیست" پیش‌قراول دیپلماسی کشور است، گفت: مدیریت پسماند کشور به یک باند مافیایی با سرمایه‌ای کثیف تبدیل شده بود.

  •  ۵۰ سال دفن زباله در "آرادکوه تهران" چه اتفاقی را رقم زده است؟

    ۵۰ سال دفن زباله در "آرادکوه تهران" چه اتفاقی را رقم زده است؟

    مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آرادکوه تهران از ۵۰ سال قبل شروع به دریافت پسماند به صورت تلنباری کرده است، گفت: تغییر مکان این سایت به این معناست که مجدداً مکان جدیدی را آلوده کنیم لذا بهتر است همان مرکز ساماندهی و تجهیز شود.