• پرندگان در ‎چهارشنبه سوری سکته می‌کنند

    پرندگان در ‎چهارشنبه سوری سکته می‌کنند

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه خرید و فروش لاک‌پشت آبی، مار آبی و سمندر لرستانی در کنار اقلام سفره هفت سین جرم است، با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه سوری تاکید کرد: روشن کردن آتش در جوار مناطق چهارگانه ممکن است باعث وقوع حریق و آسیب رسیدن به گونه‌های گیاهی و جانوری شود.

  • دلیل انقراض پرندگان شکاری ایران

    دلیل انقراض پرندگان شکاری ایران

    رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مه‌ولات با بیان اینکه پرندگان شکاری یکی از زنجیره‌های مؤثر در طبیعت و چرخه حیات‌وحش هستند، گفت: افراد ناآگاه با شکار و زنده‌گیری پرندگان را به کشورهای عربی ارسال می‌کنند.

  • پرندگان پل سفید اهواز

    پرندگان پل سفید اهواز

    پل «سفید اهواز» که به آن پل «معلق» و پل «هلالی» نیز می‌گویند یکی از نمادهای شهر اهواز محسوب می‌شود. این پل در سال ۱۳۱۵ خورشیدی بر روی رودخانه کارون ساخته شده ‌است و در فصل زمستان با حضور پرندگان مهاجر در جوار رود کارون، حال و هوای دیگری پیدا می‌کند.

  • قوهای مهاجر در تالاب سرخ رود

    قوهای مهاجر در تالاب سرخ رود

    تالاب «سرخ‌رود» شهرستان محمودآباد در استان مازندران در فصول سرد هر سال میزبان تعداد زیادی از قوهای مهاجر است. تعداد قوهای مهاجر هر سال متفاوت است و در سال جاری، این تالاب میزبان حدود ۲ هزار قو است. حضور پرندگان مهاجر به خصوص قوهای فریادکش در تالاب سرخ رود ظرفیتی مهم و اثرگذار برای استان مازندران به ویژه شهر سرخرود است.

  • تالاب مره قم

    تالاب مره قم

    تالاب مره قم بهشت پرندگان مهاجر در دل کویر تالاب حوض مره در ضلع غربی منطقه حفاظت‌شده کویر و در دشت مسیله در کیلومتر ۵۰ اتوبان قم – گرمسار واقع‌شده که یکی از پنج تالاب مهم استان قم است. مساحت تالاب مره که این روزها به سبب بارش‌های خوب باران، پر آب‌شده به بیش از ۱۰ هزار هکتار می‌رسد و در فصول مختلف سال میزبان انواع پرندگان مهاجر و نادر است.

  • علائم آنفولانزای فوق حاد پرندگان و راه‌های انتقال به انسان

    علائم آنفولانزای فوق حاد پرندگان و راه‌های انتقال به انسان

    مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی به علائم آنفولانزای فوق حاد پرندگان و راه‌های انتقال به انسان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

  • جمع شدن بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار

    جمع شدن بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار

    بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم شاهد توقف دو فعالیت ضد محیط‌زیستی در شمال کشور هستیم ابتدا توقف احداث پتروشیمی میانکاله و دیگری تعطیلی بازار غیرقانونی فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار است که سالانه میلیون‌ها بال پرنده بر روی تخته‌های خونین آن فروخته می‌شدند.

  • هشدار دامپزشکی درباره احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان

    هشدار دامپزشکی درباره احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان

    سازمان دامپزشکی کشور درباره احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور هشدار داد و اقدامات لازم را برای اجرا به استان‌های مختلف اعلام کرد.

  • موفقیت پژوهشگران کشور در ساخت نخستین واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای پرندگان

    موفقیت پژوهشگران کشور در ساخت نخستین واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای پرندگان

    محققان دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد در یک همکاری بین دانشگاهی موفق به ساخت واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای H۹N۲ با استفاده از مهندسی ژنتیک شدند.

  • وقتی شکار با پای خود به لانه شکارچی می رود!

    وقتی شکار با پای خود به لانه شکارچی می رود!

    یک کبوتر در حالی که در لانه یک شاهین فرود آمده بود توسط این پرنده شکار شد، این پرنده اصلا توجهی به حضور یک پرنده شکارچی نداشت.

  • تاثیر حیرت‌انگیز صوت قرآن روی پرنده‌ای که ترسیده است

    تاثیر حیرت‌انگیز صوت قرآن روی پرنده‌ای که ترسیده است

    تاثیر حیرت‌انگیز صوت قرآن روی پرنده‌ای که احساس ترس دارد را در این ویدئو ببینید.

  • آزادسازی پرندگان در پارک ملی لار

    آزادسازی پرندگان در پارک ملی لار

    به مناسبت روز جهانی پرندگان مهاجر و روز جهانی تنوع زیستی در پارک ملی لار و در دامنه قله دماوند با حضور جمعی از اصحاب رسانه مراسم رهاسازی چند گونه پرنده در این پارک برگزار شد.