• ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند

    ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند

    براساس اعلام آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، تاکنون ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند.

  • مجازات غفلت والدین از فرزندان‌شان در چهارشنبه‌سوری چیست؟
  • آنروا: ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست دادند

    آنروا: ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست دادند

    آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در پیامی در رسانه ایکس اعلام کرد ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست دادند.

  • آسیب‌های طلاق؛ والدین نزد فرزندان «بدگویی» نکنند

    آسیب‌های طلاق؛ والدین نزد فرزندان «بدگویی» نکنند

    جدایی والدین و نبود یکی از آنها کمبودهایی را برای کودک به وجود می‌آورد که اگر به درستی بررسی نشود مشکلات جبران‌ناپذیری در پی دارد؛ این در حالی است که به گفته یک درمانگر خانواده، آسیب‌های طلاق در کودکان زمانی به وجود می‌آید که کودک حمایت روانی لازم را دریافت نکند.

  • ۲۰ درصد تماس‌گیرندگان با «صدای یارا» کودکند/ «غفلت والدین» علت بیشتر تماس‌ها

    ۲۰ درصد تماس‌گیرندگان با «صدای یارا» کودکند/ «غفلت والدین» علت بیشتر تماس‌ها

    مسؤول واحد صدای یارای انجمن حمایت از حقوق کودکان از برقراری ۵۴۵ مورد تماس با صدای یارا طی ۳ ماهه پاییز خبر داد و گفت: بیشترین مشکلات مطرح‌شده طی این تماس‌ها مربوط به غفلت والدین، عدم آگاهی از شیوه‌های فرزندپروری، عدم آشنایی با مسائل مربوط به بلوغ، مشکلات مربوط به مدرسه، بی‌انگیزگی تحصیلی، مسائل ارتباطی با دوستان و همسالان، احساس تنهایی و بی‌مسؤولیتی بوده است.

  • یک هشدار به والدین کنترل‌گر

    یک هشدار به والدین کنترل‌گر

    پیشگیری از مصرف مواد مخدر در ۳ سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و پیشگیری ثالث صورت می‌گیرد و این در حالی است که نهاد «خانواده» به ویژه والدین به عنوان یکی از عوامل موثر می‌توانند در مقابله با اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر تاثیرگذار باشند.

  • مشق شب والدین

    مشق شب والدین

    پدر یک دانش‌آموز: «در کشور‌های پیشرو در آموزش، بچه‌ها در مدرسه آموزش کافی می‌بینند و فرصت کافی برای تمرین با همراهی معلم و در کنار همکلاسی‌ها وجود دارد، اما نظام آموزشی در کشور ما به گونه‌ای است که هر بچه‌ای باید با خانواده خود درس بخواند، تمرین کند و کاردستی بسازد!»

  • امسال هر دانش آموزی حداقل ۲ بار اردو می رود/ والدین چطور می توانند «اردو یار» شوند؟

    امسال هر دانش آموزی حداقل ۲ بار اردو می رود/ والدین چطور می توانند «اردو یار» شوند؟

    معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، بااشاره به اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی در مدارس، گفت: امسال باید هر دانش آموز حداقل در طول سال تحصیلی دو روز سفر تربیتی نظیر اردو راهیان نور، راهیان پیشرفت و... برود.

  • مصرف سیگار یا موادمخدر توسط والدین چه پیامی به فرزندان منتقل می‌کند؟

    مصرف سیگار یا موادمخدر توسط والدین چه پیامی به فرزندان منتقل می‌کند؟

    نوجوانان ممکن است به دلایل مختلفی همچون فرار از مشکلات، کنجکاوی، فرار از مسئولیت، رهایی از مشکلات و فشارهای روانی یا حتی فشارهای گروه دوستان و همسالان به مصرف مواد مخدر گرایش داشته باشند، در این میان اما، والدین مهم‌ترین الگوی زندگی فرزندان هستند و آنچه که آنها درباره مواد اعتیادآور می‌گویند و انجام می‌دهند در نوع برخورد فرزندانشان نسبت به بلیعه شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر تأثیر بسیار زیادی دارد.

  • افزایش ۳۰۰درصدی علاقه والدین به گذاشتن این نام روی دختران خود

    افزایش ۳۰۰درصدی علاقه والدین به گذاشتن این نام روی دختران خود

    خبرآنلاین نوشت: این روزها به‌دلیل علاقه فراوان به باربی،‌ بسیاری از والدین اسم دختر نو رسیده خود را «باربی» می‌گذارند. در واقع میل به گذاشتن نام «باربی» روی دخترها حدود ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

  • ادراک کودکان از طلاق عاطفی والدین

    ادراک کودکان از طلاق عاطفی والدین

    گروه تعاملی الف،

    با تحقق طلاق عاطفی و کاهش توجه به اعضای خانواده، ناهماهنگی والدین در تربیت کودک بیشتر بروز و هر یک از والدین روش و برخورد تربیتی متفاوتی در نظر خواهند داشت.

  • اثر جملات تحقیرآمیز والدین روی بچه‌ها