• توافق جدید برای استفاده ایران از منابع ارزی در ترکیه

    توافق جدید برای استفاده ایران از منابع ارزی در ترکیه

    رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در ترکیه منابع ارزی خوبی داریم، از توافق با مقامات بانکی ترکیه برای استفاده از منابع ارزی ایران در این کشور خبر داد.

  • نظر علی مطهری درباره برنده جنگ حماس و اسرائیل/ موضع جدید وزیر کشور درباره تذکر حجاب

    نظر علی مطهری درباره برنده جنگ حماس و اسرائیل/ موضع جدید وزیر کشور درباره تذکر حجاب

    هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

  • منابع ارزی ایران در قطر بلوکه شد؟

    منابع ارزی ایران در قطر بلوکه شد؟

    سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در قطر در واکنش به ادعای برخی مقامات آمریکایی در خصوص بلوکه شدن پول‌های آزاد شده ایران گفت: این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. آنچه ما به طور عملی شاهد هستیم این است که چنین اتفاقی نیافتاده است. این پول‌ها کاملا قابل دسترس است و فرایندهای بانکی کار در حال انجام است.

  • پایبندی قطر نسبت به پرداخت منابع ارزی ایران

    پایبندی قطر نسبت به پرداخت منابع ارزی ایران

    با توجه به واریز مبالغ ارزی آزاد شده ایران به حساب شش بانک ایرانی در قطر و تعهد این کشور به اجرای توافق‌نامه خود با ایران در قبال عملیاتی شدن دستور پرداخت‌های لازم از منابع ارزی ایران، رئیس‌کل بانک مرکزی قطر در دیدار اخیر خود با رئیس‌کل بانک مرکزی ایران در مراکش اعلام کرد که به کلیه تعهدات خود با ایران درباره منابع ارزی آزاد شده پایبندیم و هیچ مانعی در توسعه روابط بانکی دو کشور وجود ندارد.

  • تأثیر منابع ارزی آزادشده از کره و لوکزامبورگ بر کاهش انتظارات تورمی

    تأثیر منابع ارزی آزادشده از کره و لوکزامبورگ بر کاهش انتظارات تورمی

    یک استاد دانشگاه با اشاره به رفع موانع قضایی دسترسی به ۱.۷ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در لوکزامبورگ، گفت: ۶ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در کره‌جنوبی و ۱.۷ میلیارد دلار در لوکزامبورگ آزاد شد که می‌توان برای واردات کالاهای غیرتحریمی استفاده کرد ضمن آنکه این ارزها انتظارات تورمی را کاهش می‌دهد.

  • ۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع ارزی ایران آزاد خواهد شد

    ۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع ارزی ایران آزاد خواهد شد

    رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: از ۲۳ میلیارد دلار ذخیره شده در خارج از کشور حدود ۶ میلیارد دلار آن از کره جنوبی وصول شده و ترتیبات وصول آن در حال کامل شدن است.

  • ر‌ئیس اتاق ایران و چین: ۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع ایران آزاد می‌شود

    ر‌ئیس اتاق ایران و چین: ۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع ایران آزاد می‌شود

    رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: ۱۰ میلیارد دلار دیگر از منابع بلوکه شده ایران، در راه است.

  • جزئیات جدیدی از مذاکرات پشت پرده برای آزادسازی منابع ارزی ایران  

    جزئیات جدیدی از مذاکرات پشت پرده برای آزادسازی منابع ارزی ایران  

    رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تشریح جزئیات جدیدی از مذاکرات پشت پرده برای آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی پرداخت و گفت: ما آمادگی مذاکره برای آزادسازی منابع ارزی خود در عراق و هند را داریم.

  • رئیسی: همه منابع ارزی آزاد شده صرف پشتیبانی از رونق تولید خواهد شد

    رئیسی: همه منابع ارزی آزاد شده صرف پشتیبانی از رونق تولید خواهد شد

    رئیس جمهور گفت: موضوع مهم درباره منابع آزاده شده، نحوه هزینه‌کرد آن‌هاست که دولت عطف به تاکید رهبر معظم انقلاب، تلاش خواهد کرد همه این منابع در راستای پشتیبانی از تولید هزینه شود.

  • فرزین: تمام منابع ارزی ایران در کره آزاد شد

    فرزین: تمام منابع ارزی ایران در کره آزاد شد

    رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه تمام منابع ارزی توقیف شده ایران در کره جنوبی آزاد شد، گفت: این منابع بصورت پرداخت بانکی جهت خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود.

  • بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار منابع ارزی داریم

    بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار منابع ارزی داریم

    رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تئوری ما برای مهار تورم تثبیت اقتصادی است گفت: ثبات اقتصادی با دخالت شروع می شود و نمیتوان کنار نشست تا اقتصاد به ثبات برسد.