• مصرف روزانه انرژی در کشور معادل ۶ میلیون بشکه نفت است

    مصرف روزانه انرژی در کشور معادل ۶ میلیون بشکه نفت است

    کارشناس انرژی گفت: سیاستگذاری غلط در دهه‌های گذشته، مصرف انرژی در کشور را بالا برده است، به طوری ۱۰ درصد گاز دنیا در ایران تولید می‌شود، یعنی انرژی کم تولید نمی‌کنیم اما میزان مصرف انرژی در کشور معادل ۶ میلیون بشکه نفت در روز است.

  • رتبه ششم ایران در شدت مصرف انرژی در دنیا/ مصرف بالای سوخت‌های فسیلی و افزایش آلاینده‌های هوا

    رتبه ششم ایران در شدت مصرف انرژی در دنیا/ مصرف بالای سوخت‌های فسیلی و افزایش آلاینده‌های هوا

    معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست رتبه ششم ایران در شدت مصرف انرژی در دنیا را نتیجه پایین بودن بهره‌وری انرژی در کشور ارزیابی کرد و گفت: مصرف بالای انرژی که عمده آن از سوخت‌های فسیلی تأمین می‌شود به منزله افزایش آلاینده‌های هوا است و برای حل این بحران، تمام سطوح اجتماعی باید مسئولیت خود را بپذیرند و با یکدیگر همکاری کنند.

  • مصرف انرژی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی!

    مصرف انرژی در ایران ۳ برابر میانگین جهانی!

    ایران از نظر شدت مصرف انرژی در جهان شرایط مناسبی ندارد و این موضوع در کشور سه برابر میانگین جهانی است و به‌طور تقریبی در همه عرصه‌ها قابل توجه است؛به طوریکه در سوخت‌های فسیلی از جمله گاز و فرآورده‌های نفتی این شدت مصرف بالاتر اسـت.

  • مصرف انرژی در ایران ۳ برابر متوسط جهانی

    مصرف انرژی در ایران ۳ برابر متوسط جهانی

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ما سه برابر متوسط جهانی است، اما این موضوع به معنی تلف شدن این مقدار انرژی نیست، بلکه این انرژی مصرف می‌شود.

  • رشد مصرف گاز، بیشتر از رشد تولید/ شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط دنیا است  

    رشد مصرف گاز، بیشتر از رشد تولید/ شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط دنیا است  

    رشد سالانه مصرف گاز در کشور از سال ۱۳۹۰ تا پایان ۱۴۰۱ به طور متوسط یک درصد بیشتر از رشد تولید آن بوده است که ضرورت بهینه‌سازی مصرف را دو چندان کرده است.

  • نگرانی دبیر انرژی سند تحول دولت از شدت مصرف انرژی در کشور

    نگرانی دبیر انرژی سند تحول دولت از شدت مصرف انرژی در کشور

    دبیر انرژی سند تحول دولت با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار حکمرانی مقدم بر اصلاح قیمت‌ها دانست و گفت: روند شدت مصرف انرژی در کشور به بالاترین حد خود رسیده به طوری که سومین تولیدکننده و مصرف‌کننده گاز در دنیا هستیم.

  • شدت مصرف انرژی در ایران دو برابر متوسط جهان

    شدت مصرف انرژی در ایران دو برابر متوسط جهان

    مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت اظهار کرد: شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به متوسط جهانی دو برابر بیشتر است و ایران جزو کشورهایی است که بالاترین شدت مصرف انرژی را دارد.

  • برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران چه باید کرد؟

    برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران چه باید کرد؟

    طبق اعلام وزارت نیرو، میزان مصرف انرژی در ایران به ویژه در بخش خانگی به شدت بالاست و به مرور زمان در روندی معکوس در قیاس با دیگر کشور‌های عضو آژانس بین المللی انرژی روند افزایشی خود را ادامه داده است.