• مرکز پژوهش‌های مجلس: محدودیت در فضای مجازی با خشم انباشته کاربران ارتباط مستقیم دارد

    مرکز پژوهش‌های مجلس: محدودیت در فضای مجازی با خشم انباشته کاربران ارتباط مستقیم دارد

    مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با مطالعه متغیرهای اصلی اثرگذار بر نابسامانی‌های فضای مجازی به این یافته رسیده است که امکان حضور در این فضا برای درصد بالایی از مردم وجود دارد، اما کیفیت پایین اینترنت، وجود اختلال، محدودیت در اینترنت و سرعت پایین آن و همچنین ضعف در امنیت الکترونیکی، حضور در اینترنت را با چالش مواجه می‌کند.

  • سهم قوه قضاییه در لایحه بودجه ۱۴۰۳/افزایش ۵۶ درصدی اعتبار عمومی دستگاه قضا

    سهم قوه قضاییه در لایحه بودجه ۱۴۰۳/افزایش ۵۶ درصدی اعتبار عمومی دستگاه قضا

    بودجه دستگاه‌های اجرایی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شامل ۷۷ درصد از کل بودجه عمومی است و این بخش از لایحه در مقایسه با قانون بودجه ۱۴۰۲ نزدیک به ۲۹ درصد رشد داشته و به ۲۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسیده است و در این میان ۳.۹ درصد از کل اعتبارات متعلق به قوه قضاییه است.

  • واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است

    واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است

    رییس مرکز پژوهش های مجلس از مکاتبه این مرکز با مسئولان کشور در خصوص واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بانک ها خبر داد و گفت: در این مکاتبه تاکید کرده ایم که واگذاری باشگاه های ورزشی به بانک ها، مغایر نهی رهبری در خصوص بنگاهداری بانک ها و مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر است.

  • تحلیل رئیس مرکز پژوهش های مجلس از چرایی فساد

    تحلیل رئیس مرکز پژوهش های مجلس از چرایی فساد

    رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اثر مردم سالاری در کاهش فساد در جامعه گفت: با ارتقای کیفیت قوانین می توان تعارض منافع‌ها و زمینه های فساد را از بین برد.

  • پیش بینی تورم ۳۵ درصد برای ۱۴۰۳

    پیش بینی تورم ۳۵ درصد برای ۱۴۰۳

    کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: برای اولین بار نسبت درآمد‌های مالیاتی و گمرک نسبت به کل درآمد‌ها در بودجه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۵۰ درصد و به طور دقیق به ۵۱ درصد رسیده است و عملا بیش از ۵۰ درصد از درآمد‌های جاری دولت از محل مالیات و گمرک تامین می‌ شود.

  • راهکارهای مرکز پژوهش‌های مجلس برای ساماندهی بازار مسکن

    راهکارهای مرکز پژوهش‌های مجلس برای ساماندهی بازار مسکن

    رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه در تامین مالی تولید مسکن باید از روش های تورم زا خودداری شود از فرآیند غیرشفاف صدور پروانه ساختمانی انتقاد کرد.

  • ضرورت تعیین اولویت ها و تقسیم کار ملی در حوزه هوش مصنوعی

    ضرورت تعیین اولویت ها و تقسیم کار ملی در حوزه هوش مصنوعی

    رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تعیین اولویت ها و تقسیم کار ملی در حوزه هوش مصنوعی گفت: که تحولات زندگی بشر به سبب ورود این فناوری به حدی است که دوران اخیر را دوران انقلاب چهارم زندگی بشر می دانند و هم عرض انقلاب صنعتی قرار می دهند.