• کارگران حتما بخوانند / شرایط تبدیل قرارداد کار موقت به دائم اعلام شد  

    کارگران حتما بخوانند / شرایط تبدیل قرارداد کار موقت به دائم اعلام شد  

    اگر کارگر قرارداد موقتی با سابقه پیوسته ۴ ساله در یک کار غیرمستمر بعد از ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ با حکم کارفرما بیکار شود در حالیکه پروژه همچنان برقرار است، علی‌القاعده باید در صورت مراجعه به مراجع تشخیص و حل اختلاف، حکم بازگشت به کار بگیرد.

  • قرارداد موقت کارگران بهمن ماه دائمی می‌شود

    قرارداد موقت کارگران بهمن ماه دائمی می‌شود

    بهمن ماه سال جاری موعد اجرای مصوبه تبدیل قرارداد موقت (بعد از چهار سال) به دائم است که نمایندگان کارگران اعتقاد دارند از همین بهمن ماه باید اجرایی شود.

  • قرارداد ۵۰درصد کارگران تک‌نسخه‌ای است

    قرارداد ۵۰درصد کارگران تک‌نسخه‌ای است

    دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه اصلاح ماده ۷ و ۱۰ قانون کار می‌تواند امنیت شغلی نیروی کار را عملیاتی کند گفت: متأسفانه این روزها شاهد قرارداد تک‌نسخه‌ای هستیم و نیمی از کارگران قرارداد کارشان تک‌نسخه‌ای است.

  • بررسی قواعد قرارداد کار آزمایشی‎

    بررسی قواعد قرارداد کار آزمایشی‎

    چنانچه کارفرما توافق کتبی از کارگر بگیرید به نحوی که کارفرما با یک ماه اعلام زودتر، کارگر را تعدیل و قرارداد را فسخ نماید، این مورد نیز از موارد نادرست است. حتی اگر کارگر با دست خط خود قید کند که می‌پذیرم، همچنان می‌تواند دادخواست بازگشت به کار دهد چه در قراردادهای موقت، حق فسخ را هیچ یک از طرفین ندارند.

  • خبر خوش برای بخشی از کارگران قرارداد موقت

    خبر خوش برای بخشی از کارگران قرارداد موقت

    یک کارشناس حقوقی گفت: برای مشاغل غیر مستمری که در ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ برقرار بوده‌اند، بعد از ۱۴۶۰ روز قراردادهای کارگران تبدیل به دائمی می‌شود؛ بدون تردید این یک اتفاق مثبت برای بخشی از کارگران کشور است.