• پیری؛ تقدیر مشترک آدمها

    «عقده اودیپ پسر هاشم آقا»؛ علی مؤذنی؛ نشر نیستانپیری؛ تقدیر مشترک آدمها

    دریا امامی،

    علی مؤذنی در کارنامه‌ی خود رمان، داستان کوتاه و بلند، نمایشنامه و فیلمنامه‌های فراوانی دارد. موضوعات نوشته‌های او اغلب اجتماعی است و بر تعارض‌های روانشناختی که در روابط میان انسان‌ها پیش می‌آید تکیه دارد. مضامینی همچون شکاف نسل‌ها و تقابل‌های فرهنگی نیز همواره در آثار او دیده می‌شود.

  • زن‌ها موجودات دست دوم نیستن!

    «مرا به خواب هایت ببرماریه»؛ سیدعلی شجاعی؛ کتاب نیستانزن‌ها موجودات دست دوم نیستن!

    علی موذنی،

    مجموعه داستان «مرا به خواب هایت ببر ماریه» نشان می دهد  که نویسندۀ آن، سیدعلی شجاعی دغدغۀ فرم و زبان دارد و این دو نکته در کنار دیگر نکات مثبت داستان نویسی اوست که در تک تک داستان های این مجموعه قابل ردیابی است. متن حاضر دقیق شدن در یکی از داستان های این مجموعه است با نام « با این همه نمک هر چه می پزی، شور است»  

  • روایت مبارزه‌ای بی‌امان

    «کیسه بوکس»؛علی مؤذنی ؛ نشر نیستانروایت مبارزه‌ای بی‌امان

    مصطفی شاملو،

    علی مؤذنی در اغلب آثارش به چالش‌های عاطفی و اخلاقی انسان‌ها در زندگی مدرن می‌پردازد و شخصیت‌هایی خلق می‌کند که سویه‌های تاریک و روشنِ آمیخته در هم دارند. او نمایشنامه‌های بسیاری دارد که به انعکاس دغدغه‌های روز جامعه می‌پردازند و نمونه‌ی قهرمان‌های آن‌ها را می‌توان در عرصه‌ی زندگی واقعی مشاهده کرد.

  • تلاش برای درک بهتر جهان بینی نویسندگان

    «مقالاتی چند»؛ علی مؤذنی؛ نشر نیستانتلاش برای درک بهتر جهان بینی نویسندگان

    ثریا بیگدلی،

    برای هر نویسنده‌ای، جدا از مسیر اصلی حرفه‌ای که طی می‌کند، تجاربی زیستی می‌توان متصور شد که مدام بر بدنه‌ی اندوخته‌هایش می‌افزایند و به آثارش نیز مایه می‌بخشند. این تجارب نه فقط در قالب روایت‌های داستانی و گاه غیرداستانی نوشته می‌شوند