• آنچه در بزرگداشت سعدی گذشت

    آنچه در بزرگداشت سعدی گذشت

      در مراسم بزرگداشت سعدی، از «سعدی در سفرنامه‌ها»، «سعدی و رزم‌نامه»، «معرفت و محبت در نگاه سعدی و روزبهان»، «نگاه شاعرانه سعدی به مسئله جبر و اختیار»، «ناظر معتبر در حکایات سعدی» و «نگاه هستی‌شناختی به دوستی» سخن گفته شد.

  • روز سعدی

    روز سعدی

    روز اول اردیبهشت ماه، روز آغاز نگارش کتاب گلستان، توسط مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز سعدی نامیده شده است. این رسم از سال ۱۳۸۱ برقرار بوده ولی در اول اردیبهشت ۱۳۸۹ و در اجلاس شاعران جهان در شیراز، نخستین روز اردیبهشت ماه از سوی نهادهای فرهنگی داخلی و خارجی به عنوان روز سعدی نامگذاری شد.

  • انتقاد «همایون اسعدیان» از برخی اظهارنظرهای فرهنگی سیاسیون

    انتقاد «همایون اسعدیان» از برخی اظهارنظرهای فرهنگی سیاسیون

    «همایون اسعدیان» کاگردان شناخته شده کشورمان در گفتگویی با برنامه اینترنتی «قاف» با مدیریت «اکبر نبوی» انتقادات صریحی را به برخی اظهارنظرهای فرهنگی در فضای سیاست مطرح کرده است.

  • کم خوانده های سعدی

    کم خوانده های سعدی

    در گذشته درباره استاد فرزانه زمانه  بهاء الدین خرمشاهی به مناسبت معرفی کتاب «فرار از فلسفه» نوشته ام، جامعه ای که مردان و زنان فاضل و ادیب دارد برخود می بالد و از این همه داشته ها احساس غرور می کند. 

  • دادستان قزوین: فوت ۲ نفر در خیابان سعدی قزوین به علت تیراندازی و خصومت شخصی بود

    دادستان قزوین: فوت ۲ نفر در خیابان سعدی قزوین به علت تیراندازی و خصومت شخصی بود

    دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، گفت: در خیابان سعدی قزوین، فردی به علت خصومت قبلی به ۲ نفر شلیک می‌کند که یکی از افراد بلافاصله فوت و دیگری به علت جراحت راهی بیمارستان می‌شود.

  • دو کشته در درگیری مسلحانه خیابان سعدی قزوین

    دو کشته در درگیری مسلحانه خیابان سعدی قزوین

    یک منبع آگاه امنیتی از کشته و زخمی شدن سه نفر در نتیجه درگیری مسلحانه در خیابان سعدی شهر قزوین خبر داد.