• وجود فلزات سنگین در نمک‌های تصفیه نشده / خطر سرطان‌زایی این نمک‌ها

    سازمان غذا و دارو هشدار دادوجود فلزات سنگین در نمک‌های تصفیه نشده / خطر سرطان‌زایی این نمک‌ها

    کارشناس اداره غذای سازمان غذا و دارو با اشاره به وجود فلزات سنگین در نمک‌های تصفیه نشده و متفرقه گفت: نمک دریا و نمک‌های رنگی دارای انواع ناخالصی‌ها از جمله فلزات سنگین بوده که خطر سرطان‌زایی آنها به اثبات رسیده است.

  • پلاستیک‌های سرطان‌زا چگونه وارد غذای انسان‌ها شدند؟

    پلاستیک‌های سرطان‌زا چگونه وارد غذای انسان‌ها شدند؟

    دانشمندان با بررسی برخی غذاهای پرمصرف میان انسان‌ها به یافته‌های عجیبی رسیده‌اند که نشان می‌دهد برخی میکروپلاستیک‌های سرطان‌زا وارد غذای انسان‌ها شده‌اند

  •  ماده سرطان‌زا از نوشابه‌ها حذف می‌شود؟

    ماده سرطان‌زا از نوشابه‌ها حذف می‌شود؟

    سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قصد دارد ماده شیمیایی BVO را که معمولا در نوشابه‌های گازدار میوه‌ای استفاده می‌شود را ممنوع کند. مرکز بین‌المللی تحقیقات سرطان در سال ۱۹۹۹ این ماده را به عنوان یک ماده سرطان‌زا احتمالی برای انسان طبقه‌بندی کرد. بسیاری از کشورها مانند هند، ژاپن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر مصرف BVO را ممنوع اعلام کرده‌اند.

  • تصمیم نهایی سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال سرطان‌زایی «آسپارتام»

    تصمیم نهایی سازمان جهانی بهداشت درباره احتمال سرطان‌زایی «آسپارتام»

    سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش نهایی خود در خصوص شیرین‌کننده «آسپارتام»، این ماده را به عنوان یکی از علت‌های «احتمالی» سرطان در نظر گرفت و این در حالیست که یک گروه تخصصی دیگر مصرف این ماده جایگزین قند را در مقادیر محدود هنوز ایمن می‌داند.

  • ترکیبات سرطان‌زا در سیگارهای الکترونیک

    ترکیبات سرطان‌زا در سیگارهای الکترونیک

    رییس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن اشاره به ترکیبات حلقوی و سرطان‌زا در سیگارهای الکترونیک، در عین حال وابستگی به مواد دخانی را از جمله تبعات مصرف این محصولات بیان کرد.