• اعتراف مدیر خودرویی وزارت صمت

    اعتراف مدیر خودرویی وزارت صمت

     مدیرکل دفترصنایع خودرویی وزارت صمت گفت: صنعت خودروی کشور رقابت پذیر نیست و این اصلی‌ترین مسئله این صنعت است که در قانون ساماندهی خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

  • لازمه پیشرفت صنعت خودروسازی، وجود استراتژی مدون و رقابت پذیری دراین صنعت است

    لازمه پیشرفت صنعت خودروسازی، وجود استراتژی مدون و رقابت پذیری دراین صنعت است

    در نشست علمی-تخصصی مطرح شد: باید بین عرضه و تقاضای خودرو تعادل وجود داشته باشد، رقابت در خودروسازی باعث ایجاد پیشرفت این صنعت می‌شود، سایه مافیای خودرو باید از این صنعت برداشته شود، ما زیرساخت لازم برای واردکردن و تولید خودروهای برقی در کشور را نداریم، هزینه‌های قیمت خودرو خارجی برای مردم به‌صرفه نیست، ۷۰ درصد از آلودگی هوای تهران و بسیاری از شهرها به دلیل تردد خودروهاست.

  • پنج پیشنهاد برای حل مشکلات صنعت خودرو

    پنج پیشنهاد برای حل مشکلات صنعت خودرو

    مدیران، کارگران، کارگزاران و کل دولتی‌ها از خودروهای تمام ایرانی استفاده کنند و کل خودروهای خارجی دولتی فروخته شوند. این موضوع بخصوص در بخش وزارت صمت، شرکت‌های خودروسازی و زیر مجموعه‌ها بسیار حائز اهمیت است.

  • اولین راهکار کوتاه‌مدت مجلس برای صنعت خودرو عملی شد

    اولین راهکار کوتاه‌مدت مجلس برای صنعت خودرو عملی شد

    در حالی که اخیراً مرکز پژوهش‌های مجلس برای صنعت و بازار خودرو، پنج اقدام کوتاه مدت و پنج توصیه راهبردی ارائه کرده است؛ یکی از موارد این راهکارها، تعیین قیمت تمام شده خودروها بر اساس تجزیه ‌و تحلیل هزینه‌ها و منظور کردن آن‌ها در قیمت‌ها بود؛ به نظر می‌رسد با تغییر قیمت ۲۵ محصول ایران‌خودرو، صنعت اولین راهکار مجلس را اجرایی کرده است.