• دبیر کمیسیون اقتصادی دولت: کنترل نوسانات ارز نباید به قیمت قربانی کردن ذخایر ارزی باشد

    دبیر کمیسیون اقتصادی دولت: کنترل نوسانات ارز نباید به قیمت قربانی کردن ذخایر ارزی باشد

      دبیر کمیسیون اقتصادی دولت گفت: نگاه ما به تحریم باید یک مقوله ماندگار باشد که همواره وجود خواهد داشت، حکمرانی ما نیز باید مبتنی بر همین پیش‌بینی باشد و در این زمینه مقوله حفظ ذخایر ارزی بسیار مهم است. در واقع کنترل نوسانات ارزی نباید به قیمت قربانی کردن ذخایر ارزی محقق شود.

  • ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است/ بدهی خارجی نداریم

    ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است/ بدهی خارجی نداریم

    معاون بانک مرکزی با اشاره به رشد متوازن بخش‌های مختلف اقتصادی ایران و افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشورمان در برابر شوک‌های اخیر جهانی گفت: وضعیت ذخایر ارزی ایران به دلیل رشد صادرات نفتی و غیرنفتی در حال افزایش است و ایران بدهی خارجی ندارد.

  • صعود ذخایر ارزی ایران

    صعود ذخایر ارزی ایران

    صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود ذخایر ارزی ایران در سال ۲۰۲۳ را ۲۱.۱ میلیارد دلار برآورد کرد که ۱.۶ میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته است و پیش‌بینی می‌کند که این میزان در سال ۲۰۲۴ به ۲۴.۳ میلیارد دلار برسد.

  • قطر چند میلیارد دلار ذخایر ارز خارجی دارد؟

    قطر چند میلیارد دلار ذخایر ارز خارجی دارد؟

    خبرآنلاین نوشت : بانک مرکزی قطر اعلام کرد که در پایان ماه جولای حجم ارز خارجی این کشور به بیش از ۶۶ میلیارد دلار رسیده است.

  • ادعای مقام آمریکایی درباره ذخایر ارزی «پنهان» چین

    ادعای مقام آمریکایی درباره ذخایر ارزی «پنهان» چین

    یک مقام ارشد سابق وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد، چین سه تریلیون دلار از ذخایر ارز خارجی خود را پنهان کرده و با این کار خود اقتصاد جهانی را با ریسک‌های بیشتری مواجه کرده است.