• پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

    گروه جهان الف،

    گروه هفت به تازگی در بیانیه ای تهدید کرده که در صورت ارسال موشک های بالستیک از سوی ایران برای روسیه، تهران باید آماده اقدامات تقابلی و گسترده اعضای این گروه علیه خود باشد !

  •  گاوصندوقی که دیگر امن نیست!

    گاوصندوقی که دیگر امن نیست!

    گروه جهان الف،

    مجلس اعلای سوئیس به تازگی در اقدامی، با مصادره و انتقال دارایی های روسیه به ارزش ۹ میلیارد دلار به اوکراین موافقت کرده است. موضوعی که با جنجال های گسترده بین المللی همراه شده است.

  • پوتین و شایعاتی که ناراحتش نمی کند!

    پوتین و شایعاتی که ناراحتش نمی کند!

    گروه جهان الف،

    «در ماه ها و سال های گذشته، به کرات دو شایعه در مورد پوتین مطرح شده است: از یک سو گفته می شود که پوتین از بیماری سختی رنج می برد. بیماری که در ابتدای جنگ اوکراین گفته می شد سرطان خون است و برخی نیز از ابتلای پوتین به بیماری پارکینسون سخن می گفتند. از سوی دیگر، بارها و بارها گفته شده که پوتین رئیس جمهور روسیه از بدل استفاده می کند و خود به صورت محدود در دیدارهای مختلف ظاهر می شود.»

  • فرصت طلبی پوتین

    فرصت طلبی پوتین

    گروه جهان الف،

    «برخی از تحلیلگران بر این باورند که روس ها به واسطه همراهی با ادعاهای اعراب در رابطه با جزایر سه گانه ایرانی، به نوعی سعی دارند بن بست ژئوپلیتیکی که علیه‌شان در پیِ جنگ اوکراین ایجاد شده را بشکنند و فرصت های اقتصادی، سیاسی و راهبردی تازه ای را برای خود خلق کنند.»

  • رولِت روسی پریگوژین !

    رولِت روسی پریگوژین !

    گروه جهان الف،

    «پریگوژین از همان زمانی که اقدام به انجام کودتا در خاک روسیه کرد، تا حد زیادی حیات خود در قالب معادلات سیاسی و نظامی روسیه را نیز خاتمه بخشید. او به عنوان فردی که پیشتر نزدیکی زیادی به پوتین داشته به خوبی می دانست که وی(پوتین) بیشترین نفرت را از "خیانت" دارد. از این رو، اینکه وی در داخل خاک روسیه دست به کودتا بزند و فکر کند که می تواند از تبعات و پیامدهای آن فرار کند، به هیچ عنوان توقع واقع‌بینانه ای نبود.»

  • ۳ نکته مهم در مورد ماجرای "گروه واگنر" در روسیه

    ۳ نکته مهم در مورد ماجرای "گروه واگنر" در روسیه

    گروه جهان الف،

    «اخیرا نشریه "نیویورک تایمز" در گزارشی به این مساله اشاره کرده که ظاهرا مقام های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکایی از مدتی قبل از وقوع ماجرای اخیر در روسیه، از آن اطلاع داشته اند و هیچ بعید نیست که در این رابطه کنشگری هایی را نیز از خود نشان داده باشند. مسائلی که به دلیل ماهیت مخفی خود، بعید است به این زودی ها افشا شوند.»

  • شرایط مسکو بعد از توافق بین دولت روسیه و گروه واگنر

    شرایط مسکو بعد از توافق بین دولت روسیه و گروه واگنر

    دولت روسیه و شبه‌نظامیان واگنر به توافق رسیدند.

  •  یک اتفاق عجیب در بحبوحه جنگ اوکراین

    یک اتفاق عجیب در بحبوحه جنگ اوکراین

    گروه جهان الف،

    نشریه "اسپکتیتور" در گزارشی می نویسد: «به تازگی نیروهای موسوم به "سپاهِ داوطلبان روسی" و "گروهان روسیه آزاد"(با همکاری ارتش اوکراین)به سمت برخی شهرهای منطقه بلگرود روسیه حرکت کرده و حتی ادعای آزاد‌کردن برخی از این شهرها نیز داشته اند.»

  • بازی دوباره غرب با یک کارتِ تکراری

    بازی دوباره غرب با یک کارتِ تکراری

    گروه جهان الف،

    «دلیلی ندارد که روس ها برای تقابل سخت با دشمن خود یعنی اوکراین در میدان های جنگ با این کشور، دلیل و بهانه بتراشند و در این زمینه حمله پهپادی به کرملین را به مثابه یک عملیات فریب از سوی خود برجسته سازند. با این حال، طرف مقابلِ روس ها شاید از این طریق سعی داشته تا پیام های خاصی را به طرف روسی برساند و اینطور نشان دهد که ابزارهای متنوعی را جهت تحمیل هزینه های سنگین به کرملین در دست دارد».

  • دارایی‌های کشورهای «غیردوست» به کنترل دولت روسیه درآمد

    با حکم پوتین؛دارایی‌های کشورهای «غیردوست» به کنترل دولت روسیه درآمد

    رئیس‌جمهوری روسیه حکمی را به امضا رساند تا اموال و دارایی‌های کشورهای «غیر دوست» در واکنش به توقیف دارایی‌های روسیه در خارج از این کشور، به طور موقت تحت کنترل دولت مسکو قرار گیرد.