• اینفوگرافیک / چگونه خواب راحت داشته باشیم؟

    اینفوگرافیک / چگونه خواب راحت داشته باشیم؟

    عکس، 

    خواب کافی در شبانه‌روز چند ساعت است؟ بنیاد ملی خواب آمریکا نیاز نوزادان به خواب را در طول شبانه‌روز بین ۱۴ تا ۱۷ ساعت، کودکان دبستانی را ۹ تا ۱۱ ساعت و بزرگسالان را بین ۷ تا ۹ ساعت تعریف کرده‌است. در اینفوگرافیک پیش رو به ۹ راه ساده اشاره شده‌است که به کمک آنها می‌توانی خوابی راحت داشت.

  • بهترین حالت برای خوابیدن کدام است؟

    بهترین حالت برای خوابیدن کدام است؟

    موقعیت بدنی شما هنگام خواب می تواند در هضم مواد عذایی، درد، خروپف و سلامت پوست شما نقش داشته باشد. در این مقاله جوانب مثبت و منفی موقعیت های مختلف خوابیدن، به علاوه نکاتی در مورد چگونگی بهتر کردن نحوه قرار گیری بدن هنگام خواب را با هم بررسی خواهیم کرد.

  • اگر بی‌خوابی دارید این ۱۰ کار را انجام دهید

    اگر بی‌خوابی دارید این ۱۰ کار را انجام دهید

    گروه سلامت الف، 

    بسیاری از مردم علی‌رغم خستگی و خواب آلودگی زیاد از بی‌خوابی رنج می‌برند و ساعاتی طولانی را در رختخواب جابه‌جا می‌شوند تا دقایقی را بخوابند.

  • چه عواملی مزاحم خواب آرام شبانه هستند؟

    چه عواملی مزاحم خواب آرام شبانه هستند؟

    گروه سلامت الف، 

    برخی افراد شب‌ها فقط چهار یا پنج ساعت می‌خوابند و با این حال هنگام صبح، سرحال از خواب بیدار می‌شوند. اما آیا واقعا این مقدار از خواب برای بدن و حفظ سلامتیِ ما کافیست؟ واقعیت این است که بدن ما برای بازسازیِ خود به استراحت طولانی‌تری نیاز دارد.