• به دنبال کمک ویژه به جامعه کارگری در حوزه مسکن هستیم

    به دنبال کمک ویژه به جامعه کارگری در حوزه مسکن هستیم

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به دنبال این هستیم در بحث ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی که برای آحاد مختلف جامعه پیش بینی شده است، بتوانیم کمک ویژه ای به جامعه کارگری در حوزه مسکن انجام دهیم.

  •  کسری سالانه ۶۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن در دولت قبل/ شناسایی ۷۰۰ هزار خانه لوکس در سامانه ملی املاک

    کسری سالانه ۶۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن در دولت قبل/ شناسایی ۷۰۰ هزار خانه لوکس در سامانه ملی املاک

    مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در دولت قبل، میانگین ساخت مسکن ۴۰۰ هزار واحد بوده است که در همان دولت سالانه ششصد هزار مسکن کمبود داشته‌ایم و عرضه و تقاضا اصلاً با هم هماهنگ نبوده است.

  • انبوه‌سازی در عین اختصاصی‌سازی مطالبه واقعی مردم در حوزه مسکن است

    در نشست علمی-تخصصی مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری مطرح شد:انبوه‌سازی در عین اختصاصی‌سازی مطالبه واقعی مردم در حوزه مسکن است

    سیاست‌های توسعه‌ای کشور در بخش مسکن باید متناسب با شرایط انقلاب چهارم صنعتی صورت‌بندی شود. انبوه‌سازی در عین اختصاصی‌سازی نیاز واقعی مردم است.مردم ایران به لحاظ فرهنگی تمایلی به زندگی استیجاری ندارند.سیاست‌گذاری با چشمان باز در حوزه مسکن با استفاده از سامانه بر خط املاک انجام می شود.

  • گناه مستاجری!

    گناه مستاجری!

    با نزدیک شدن به فصل تمدید اجاره خانه‌ها، رئیس جمهور دستور تامین مسکن مورد نیاز مستاجران را صادر کرد. آمارهای مربوط به هزینه مسکن و تعداد خانوارهای اجاره‌نشین را بررسی کرده‌ایم و از ۲ کارشناس درباره تجربه دیگر کشورها و راهکار موثر برای جلوگیری از افزایش نجومی اجاره‌ها پرسیده‌ایم