• با «جزیره جهنم» آشنا شوید

    با «جزیره جهنم» آشنا شوید

    هاشیما، جزیره کوچکی در ساحل ژاپن که دهه ها متروکه مانده است، برای ساکنان قبلی خود حکم یک جهنم را داشت. این جزیره که با نام جزیره گونکانجیما یا جزیره کشتی جنگی نیز شناخته می شود، مشهورترین جزیره متروکه ناگاساکی از میان ۵۰۵ جزیره غیرمسکونی آن است.

  • دریای سرخ؛ بزرگترین نبرد دریایی آمریکا از جنگ جهانی دوم

    دریای سرخ؛ بزرگترین نبرد دریایی آمریکا از جنگ جهانی دوم

    یک فرمانده ارشد ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای گفته که درگیری‌های فعلی در دریای سرخ گسترده‌ترین نبرد دریایی است که ایالات متحده آمریکا از جنگ جهانی دوم به این سو با آن مواجه بوده است.

  • نگاهی به بدل‌های برخی رهبران جهان

    از پوتین و استالین تا صدام و پسرشنگاهی به بدل‌های برخی رهبران جهان

    استفاده از بدل توسط رهبران قدرتمند جهان یک روش قدیمی است که عموماً برای جلوگیری از خطر ترور، گیج کردن دشمن و حتی به دست دادن تصویری از سلامت فیزیکی آنها به کار می‌گیرد.

  • اتحادیه اروپا: ویرانی غزه از ویرانی آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است

    اتحادیه اروپا: ویرانی غزه از ویرانی آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است

    مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در سخنانی گفت ویرانی نوار غزه طی حملات و بمباران‌های اسرائیل بیش از ویرانی شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم است.

  • لهستان غرامت جنگ جهانی دوم را از آلمان می‌خواهد  

    لهستان غرامت جنگ جهانی دوم را از آلمان می‌خواهد  

    نخست وزیر لهستان امروز (جمعه) گفت، ورشو و آلمان تنها زمانی قادر به همکاری موثر در اتحادیه اروپا خواهند بود که برلین خسارت‌های وارد شده توسط آلمان نازی در خلال جنگ جهانی دوم را جبران کند.

  • تخیله ۱۳۰۰۰ نفر در آلمان پس از کشف بمب جنگ جهانی دوم

    تخیله ۱۳۰۰۰ نفر در آلمان پس از کشف بمب جنگ جهانی دوم

    در دوسلدورف آلمان، مقامات محلی به ۱۳۰۰۰ نفر از ساکنان دستور دادند که به دلیل کشف بمب دوران جنگ جهانی دوم، خانه های خود را به طور موقت تخلیه کنند.

  • چرا ایران سوئیس نشد؟

    چرا ایران سوئیس نشد؟

    ۱۸ اردیبهشت سالروز پایان جنگ جهانی دوم است. در ابتدای این جنگ دو کشور ایران و سوییس اعلام بی‌رفی کردند اما سرنوشت این دو با هم متفاوت بود. سوییس پیشرفت کرد اما جنگ جهانی دوم خسارات زیادی را به کشور ما وارد کرد و مانع پیشرفت ایران شد. علت این سرنوشت متفاوت چه بود؟