• افزایش ۲۴ برابری جمعیت سالمندان طی یک قرن

    افزایش ۲۴ برابری جمعیت سالمندان طی یک قرن

    از سال ۱۳۳۵ تا ۱۴۳۵ تعداد سالمندان در کشور در حالی حدود ۲۴ برابر افزایش خواهد یافت که پیش‌بینی می‌شود از سال ۱۴۲۵ کشور وارد فاز سالخوردگی جمعیت شود؛ در این میان با توجه به افزایش الگوی تنهازیستی در میان زنان سالمند نسبت به مردان و تعداد زنان سالمند مجرد قطعی و مطلقه، تعداد زنان سالمند تنها طی ۳۰ سال آینده، ۳ برابر می‌شود.

  • خضریان: نیاز کشور به پزشک متخصص بواسطه افزایش ۳برابری جمعیت سالمند جدی است

    خضریان: نیاز کشور به پزشک متخصص بواسطه افزایش ۳برابری جمعیت سالمند جدی است

    سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از برخی مواد مرتبط با حوزه سلامت در برنامه هفتم گفت: برخی ها در وزارت بهداشت در حوزه افزایش ظرفیت پزشکان متخصص به دنبال فریب مجلس هستند.

  • آخرین آمار جمعیت سالمندی کشور

    آخرین آمار جمعیت سالمندی کشور

    مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: مراکز فرآهنگ اولین تجربه شهرداری در حوزه ارایه خدمات تخصصی به سالمندان است و تا پیش از این چنین تجربه ای در شهرداری وجود نداشت و از این رو، با تجربیاتی که در ۲ مرکز فعال در این حوزه به دست آورده ایم به الگوی مشخصی از آنچه که نیاز اساسی سالمندان شهر است رسیده ایم و بر این اساس، مراکز فرآهنگ با رویکردی مشخص در تهران توسعه می یابند.

  • سالمندان؛ ۳۰ درصد جمعیت ایران در ۱۴۳۰

    سالمندان؛ ۳۰ درصد جمعیت ایران در ۱۴۳۰

    معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها در سال ۱۴۳۰ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند؛ گفت: یعنی در این سال پنجره جمعیتی کشور بسته می‌شود؛ بنابراین با در نظر گرفتن سن باروری، کمتر از هشت سال دیگر برای حل این بحران فرصت داریم.