• رکوردشکنی نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق هسته‌ای

    رکوردشکنی نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق هسته‌ای

    معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی ویدئویی فرارسیدن سال ۱۴۰۳ شمسی را به ملت بزرگ ایران اسلامی تبریک گفت.

  • تولید برق از فاضلاب چقدر است؟  

    تولید برق از فاضلاب چقدر است؟  

    نخستین نیروگاه تجدیدپذیر در بخش تصفیه فاضلاب شهری در سال ۱۳۸۹ با ظرفیت اسمی ۵ مگاوات در واحدهای ۱ تا ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران راه‌اندازی و در فروردین ماه امسال دومین نیروگاه در واحدهای ۵ و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران با ظرفیت اسمی ۲.۴ مگاوات افتتاح شد و قرار است به زودی سومین نیروگاه حاصل از تصفیه فاضلاب شهری نیز به بهره‌برداری برسد.

  • این آشغال‌ها یک چهارم برق تهران را تولید می‌کنند!

    این آشغال‌ها یک چهارم برق تهران را تولید می‌کنند!

    در حالی که نیم قرن است در تهران زباله‌ها دفن و خطرات زیست محیطی زیادی تولید می کنند؛ گفته می شود قراراست تمامی زباله‌های شهر سوزانده و از آنها برق تولید شود.

  • رشد ۶۰درصدی تولید برق از آب در سال جاری

    رشد ۶۰درصدی تولید برق از آب در سال جاری

    در نیمه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی سدهای کشور رشدی ۶۰.۲درصدی داشته است.

  • نیروگاه‌های حرارتی امسال چقدر برق تولید کردند؟  

    نیروگاه‌های حرارتی امسال چقدر برق تولید کردند؟  

    از ابتدای مهرماه سال گذشته تا پایان شهریورماه امسال میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی با رشد سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن به ۳۳۷ میلیون مگاوات ساعت رسیده است، نیروگاه‌های حرارتی در طول یکسال اخیر به طور متوسط روزانه یک میلیون مگاوات ساعت انرژی تولید کرده‌اند.

  • ایران چند برابر آمریکا خط انتقال برق دارد؟

    ایران چند برابر آمریکا خط انتقال برق دارد؟

    خطوط شبکه انتقال برق ایران به میزان ۳۴ متر در هر کیلومتر مربع رسیده که این نسبت حدود ۱.۸ برابر نسبت مشابه در کشور آمریکا است.

  • بیش از ۷۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور در دولت سیزدهم اضافه شد

    بیش از ۷۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور در دولت سیزدهم اضافه شد

    وزیر نیرو گفت: ظرفیت منصوبه تولید نیروگاه‌های کشور اکنون ۹۱ هزار و ۲۹۲ مگاوات است که بیش از ۷۷۴۵ مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.