• تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها چیست؟

    تغذیه مناسب برای کنکوری‌ها چیست؟

    گروه سلامت الف، 

    متخصص تغذیه به داوطلبان کنکور توصیه کرد: کاهش مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه و مواد غذایی حاوی چربی های اشباع نشده دارای فرم ترانس را از وعده غذایی خود حذف کنند.

  • این بیماران دور هندوانه را خط بکشند

    این بیماران دور هندوانه را خط بکشند

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس امور تغذیه گفت: خوردن هندوانه قرمز برای افرادی که مشکلات سیستم گوارشی دارند یا به بیمار‌های مزمن سیستم گوارشی مبتلا هستند، توصیه نمی‌شود.

  • با خوردن این خوراکی‌ها پیر می‌شوید

    با خوردن این خوراکی‌ها پیر می‌شوید

    گروه سلامت الف، 

    برنا نوشت: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف بیش از حد نوعی از گوشت می‌تواند روند پیری را سرعت ببخشد.  

  • تغذیه مناسب برای رفع مصدومیت

    تغذیه مناسب برای رفع مصدومیت

    گروه سلامت الف، 

    یکی از مشکلات ورزشکاران در زمان تمرین و مسابقه، آسیب ورزشی است اما می توان با مصرف مواد مورد نیاز بدن به روند بهبود این آسیب ها کمک کرد.

  • چند خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    چند خوراکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

    گروه سلامت الف، 

    در شرایط شیوع کرونا و لزوم داشتن سیستم ایمنی قوی برای جلوگیری از ابتلا یا مهار عفونت در صورت بروز بیماری، تقویت سیستم ایمنی بدن بیش از پیش اهمیت یافته است.

  • شب‌ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟

    شب‌ها چه غذایی بخوریم که چاق نشویم؟

    گروه سلامت الف، 

    به توصیه متخصصان تغذیه، بهتر است در شب ماست بیشتری بخورید تا با معده سنگین به خواب نروید.

  • بایدها و نبایدهای تغدیه در دوران کرونا

    بایدها و نبایدهای تغدیه در دوران کرونا

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: شاید خستگی ناشی از قرنطینه در دوران کرونایی ، افراد را به سمت اولین چیزی که سوق می‌دهد غذا خوردن باشد ولی باید یادمان باشد خستگی از رایج‌ترین دلایلی است که وقتی گرسنه نیستیم‌، غذا می‌خوریم.

  • بهترین نان‌ها کدامند/ وقتی نان تبدیل به قند می‌شود

    بهترین نان‌ها کدامند/ وقتی نان تبدیل به قند می‌شود

    گروه سلامت الف، 

    پژوهشگر طب ایرانی اسلامی گفت: تا زمانی که تغذیه مردم اصلاح نشود، هر روز با بیماری‌های مختلف سر و کار خواهیم داشت.   

  • این مواد غذایی از ابتلا به «سرطان» پیشگیری می‌کنند

    این مواد غذایی از ابتلا به «سرطان» پیشگیری می‌کنند

    گروه سلامت الف، 

    متخصص طب ایرانی گفت: دارچین، زنجبیل و گزنه مواد غذایی هستند که اثرات ضدسرطانی دارند اما نباید مصرف آنها بیش از حد باشد.

  • اینفوگرافی/ خوراکی‌های مفید برای تقویت ریه‌ها

    اینفوگرافی/ خوراکی‌های مفید برای تقویت ریه‌ها

    گروه سلامت الف، 

    برخی خوراکی‌ها می‌توانند سلامت ریه‌ها را بهبود ببخشند و التهاب آنها را کاهش دهند و باعث بالا رفتن ظرفیت ریه‌ها شوند. این خوراکی‌ها همچنین می‌توانند توانایی بدن در جلوگیری از بیماری‌های ریه را بهبود بخشند. در این اینفوگرافیک که بر اساس اطلاعات وب‌سایت «ای‌تی‌ان‌تی» تهیه شده است، با تعدادی از این خوراکی‌ها آشنا خواهید شد./ ایسنا

  • فواید آب‌دوغ‌خیار در گرمای تابستان

    فواید آب‌دوغ‌خیار در گرمای تابستان

    گروه سلامت الف، 

    وقتی هوا گرم می‌شود خوردن غذاهای ساده و سبک حاضری هم دلچسب‌تر می‌شود.

  • افزودن وایتکس در شیر صحت ندارد

    افزودن وایتکس در شیر صحت ندارد

    گروه سلامت الف، 

    استاديار دانشکده تغذيه و صنايع غذايي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي اعلام کرد: در یک برهه زمانی کارشناسی از روی ناآگاهی، بحث وایتکس در داخل شیر را مطرح کرد و موج های رسانه ای این مسئله را در کشور گسترش دادند و نگرانی هایی بین مردم ایجاد کردند.

  • چند نکته بهداشتی برای سفره شام روزه‌داران

    چند نکته بهداشتی برای سفره شام روزه‌داران

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: شام به عنوان یکی از وعده‌های غذایی مهم در روزه‌داری باید مورد توجه قرار بگیرد و بهتر است افراد روزه‌دار حدود یک ساعت پس از مصرف یک افطار بسیار ساده و سبک، اقدام به خوردن شام کنند.

  • باید و نبایدهای تغذیه در افطار و سحر

    باید و نبایدهای تغذیه در افطار و سحر

    گروه سلامت الف، 

    یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در افطار باید غذای و در سحر غذای کامل میل شود گفت: خواب بعد از سحر بسیار بد بوده و باید پرهیز شود.

  • ۶ گروه اصلی غذایی و سهم‌شان در تغذیه روزانه

    ۶ گروه اصلی غذایی و سهم‌شان در تغذیه روزانه

    گروه سلامت الف، 

    رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به چگونگی تغذیه در ایام روزه‌داری، گفت: غذاها بر اساس محتوای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی در ۶ گروه اصلی غذایی قرار دارند که باید همه این گروه‌ها روزانه مصرف شوند.

  •  ۱۱ ماده غذایی برای قد بلندتر!

    ۱۱ ماده غذایی برای قد بلندتر!

    گروه سلامت الف، 

    در شرایطی که اندازه قد انسان تا حد زیادی با ژنتیک در ارتباط است، دریافت مواد مغذی به میزان کافی از رژیم غذایی قطعا برای رشد و نمو مناسب امری ضروری محسوب می شود.

  • هرم غذایی مخصوص روزهای کرونایی

    هرم غذایی مخصوص روزهای کرونایی

    گروه سلامت الف، 

    هرم مواد غذایی و تنوع و تعادل مصرف موادغذایی در این روزهای کرونایی برای تمامی گروههای سنی الزامی است.

  • آیا ویروس کرونا از طریق غذا هم منتقل می‌شود؟

    آیا ویروس کرونا از طریق غذا هم منتقل می‌شود؟

    گروه سلامت الف، 

    امکان انتقال کروناویروس از طریق مواد غذایی، به یک نگرانی برای بسیاری از افراد تبدیل شده است.

  • می‌خواهید سالم بمانید؟ ۲۰ فرمان سلامت

    می‌خواهید سالم بمانید؟ ۲۰ فرمان سلامت

    دکترعلویان رئیس انجمن هپاتیت  گروه سلامت الف، 
  • باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مقابله با "کرونا"

    باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مقابله با "کرونا"

    گروه سلامت الف، 

    با شیوع بیماری "کرونا"، این روزها بحث اینکه برای مقابله با این بیماری چه بخوریم و یا چه نخوریم بسیار داغ است. در این خصوص یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مقابله با بیماری "کرونا" را تشریح کرد.

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا

    توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا

    رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با اشاره به توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تأکید کرد: توصیه های تغذیه ای برای سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد مصرف کننده کورتون یا افراد مبتلا به سرطان بسیار مهم است و باید جدی تر گرفته شود.

  • کاهش خطر عفونت‌های ادراری با رژیم غذایی گیاهی

    کاهش خطر عفونت‌های ادراری با رژیم غذایی گیاهی

    گروه سلامت الف، 

    نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهخواری با کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری مرتبط است.

  • مواد غذایی که بدن شما به آن احتیاج دارد

    مواد غذایی که بدن شما به آن احتیاج دارد

    گروه سلامت الف، 

    هر قسمت از اعضای بدن برای ادامه حیات، تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی به یک ماده غذایی احتیاج دارد.

  • ۵ ماده خوراکی برای تقویت سوخت و ساز بدن

    ۵ ماده خوراکی برای تقویت سوخت و ساز بدن

    گروه سلامت الف، 

    بیشتر افراد نوعی از رژیم‌های غذایی به منظور تقویت سوخت و ساز و کاهش وزن را تجربه کرده‌اند.

  • چه افرادی مستعد اضافه‌وزن و چاقی هستند؟

    چه افرادی مستعد اضافه‌وزن و چاقی هستند؟

    گروه سلامت الف، 

    رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه میزان چاقی در زنان بیشتر از مردان است، گفت: حدود ۶۰ درصد مردم اصفهان اضافه‌وزن دارند که حدود ۳۰ درصد این افراد، مبتلا به چاقی هستند.

  • خوردن ته‌دیگ چه بلایی سرتان می‌آورد؟

    خوردن ته‌دیگ چه بلایی سرتان می‌آورد؟

    گروه سلامت الف، 

    یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد با مصرف ته دیگ به میزان زیادی سم خطرناک به نام آکریلامید را وارد بدن افراد می‌کنند.

  • قند با مغز ما چه می‌کند؟

    قند با مغز ما چه می‌کند؟

    گروه سلامت الف، 

    همه ما به خوردن غذاهای شیرین علاقه‌مندیم. ولی مصرف زیاد مواد غذایی قندی سبب اضافه وزن و چاقی، دیابت نوع ۲ و فساد دندان‌ها می‌شود.

  • پیشگیری از دیابت با ورزش و تغذیه سالم

    پیشگیری از دیابت با ورزش و تغذیه سالم

    گروه سلامت الف، 

    مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع دیابت در کشور، گفت: تغذیه سالم و ورزش از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.

  • آیا همراه غذا «آب» بخوریم؟

    آیا همراه غذا «آب» بخوریم؟

    گروه سلامت الف، 

    افرادی که دچار اضافه وزن هستند می‌توانند آب را قبل از غذا استفاده کنند تا حجم معده گرفته شود، اما مصرف آب همراه غذا مناسب نیست زیرا آنزیم‌های معده را رقیق کرده و هضم غذا را دشوار می‌کند.

  • بایدها و نبایدهای غذایی در مبتلایان به کبد چرب

    بایدها و نبایدهای غذایی در مبتلایان به کبد چرب

    گروه سلامت الف، 

    یک فوق‌تخصص گوارش و کبد با اشاره به برخی نکات تغذیه‌ای در بیماران مبتلا به کبد چرب، گفت: در درمان کبد چرب نباید هیچ گروه یا وعده غذایی را از رژیم غذایی حذف کرد؛ بلکه باید از رژیم غذایی تبعیت شود که تمام وعده‌ها و گروه‌های غذایی را در بر داشته باشد.

  • ۵ رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

    ۵ رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

    گروه سلامت الف، 

    رژیم های غذایی که برای سلامتی افراد بسیار خطرناکند و به جای لاغری کارکردی مخرب بر سلامتی دارند، کم نیستند. گاهی این رژیمها تا حدی به کاهش وزن افراد نیز کمک می کنند اما در نهایت تاثیر مثبتی بر سلامت افراد ندارند.

  • الگوی غذایی مفید برای سلامت روده

    الگوی غذایی مفید برای سلامت روده

    گروه سلامت الف، 

    متخصصان تغذیه در مطالعه‌ای تازه تاکید کردند که مصرف خوراکی‌های گیاهی و رژیم غذایی مدیترانه‌ای با سلامت میکروبیوم روده مرتبط است.

  • رژیم غذایی سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟

    رژیم غذایی سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟

    گروه سلامت الف، 

    یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی به امار جمعیت چاق در دنیا اشاره کرد و درباره سوء تغذیه و گرسنگی چند میلیون نفر در جهان توضیح داد.

  • ۳ خوردنی قهوه‌ای که فراموش شده‌اند

    ۳ خوردنی قهوه‌ای که فراموش شده‌اند

    گزارش بازرگانی، 
  • درمان افسردگی با تغذیه سالم

    درمان افسردگی با تغذیه سالم

    گروه سلامت الف، 

    مصرف میوه‌ها و سبزیجات فوائد بی‌شماری برای سلامتی و مقابله با انواعی از بیماری‌ها دارد که می‌توان افسردگی را نیز در این فهرست قرار داد.

  • هفت جایگزین خوشمزه و سالم به جای شیرینی

    هفت جایگزین خوشمزه و سالم به جای شیرینی

    گروه سلامت الف، 

    شیرینی‌ها حاوی شکر و افزودنی‌های فراوانی هستند و باید تا جایی که می‌توانید از آنها پرهیز کنید؛ گزینه‌های خوشمزه و سالم زیادی برای جایگزینی آنها وجود دارد.