• چند نکته بهداشتی برای سفره شام روزه‌داران

    چند نکته بهداشتی برای سفره شام روزه‌داران

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: شام به عنوان یکی از وعده‌های غذایی مهم در روزه‌داری باید مورد توجه قرار بگیرد و بهتر است افراد روزه‌دار حدود یک ساعت پس از مصرف یک افطار بسیار ساده و سبک، اقدام به خوردن شام کنند.

  • باید و نبایدهای تغذیه در افطار و سحر

    باید و نبایدهای تغذیه در افطار و سحر

    گروه سلامت الف، 

    یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه در افطار باید غذای و در سحر غذای کامل میل شود گفت: خواب بعد از سحر بسیار بد بوده و باید پرهیز شود.

  • ۶ گروه اصلی غذایی و سهم‌شان در تغذیه روزانه

    ۶ گروه اصلی غذایی و سهم‌شان در تغذیه روزانه

    گروه سلامت الف، 

    رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به چگونگی تغذیه در ایام روزه‌داری، گفت: غذاها بر اساس محتوای پروتئین، ویتامین و مواد معدنی در ۶ گروه اصلی غذایی قرار دارند که باید همه این گروه‌ها روزانه مصرف شوند.

  •  ۱۱ ماده غذایی برای قد بلندتر!

    ۱۱ ماده غذایی برای قد بلندتر!

    گروه سلامت الف، 

    در شرایطی که اندازه قد انسان تا حد زیادی با ژنتیک در ارتباط است، دریافت مواد مغذی به میزان کافی از رژیم غذایی قطعا برای رشد و نمو مناسب امری ضروری محسوب می شود.

  • هرم غذایی مخصوص روزهای کرونایی

    هرم غذایی مخصوص روزهای کرونایی

    گروه سلامت الف، 

    هرم مواد غذایی و تنوع و تعادل مصرف موادغذایی در این روزهای کرونایی برای تمامی گروههای سنی الزامی است.

  • آیا ویروس کرونا از طریق غذا هم منتقل می‌شود؟

    آیا ویروس کرونا از طریق غذا هم منتقل می‌شود؟

    گروه سلامت الف، 

    امکان انتقال کروناویروس از طریق مواد غذایی، به یک نگرانی برای بسیاری از افراد تبدیل شده است.

  • می‌خواهید سالم بمانید؟ ۲۰ فرمان سلامت

    می‌خواهید سالم بمانید؟ ۲۰ فرمان سلامت

    دکترعلویان رئیس انجمن هپاتیت  گروه سلامت الف، 
  • باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مقابله با "کرونا"

    باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مقابله با "کرونا"

    گروه سلامت الف، 

    با شیوع بیماری "کرونا"، این روزها بحث اینکه برای مقابله با این بیماری چه بخوریم و یا چه نخوریم بسیار داغ است. در این خصوص یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی باید و نبایدهای تغذیه‌ای برای مقابله با بیماری "کرونا" را تشریح کرد.

  • توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا

    توصیه‌های تغذیه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا

    رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با اشاره به توصیه های تغذیه ای برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تأکید کرد: توصیه های تغذیه ای برای سالمندان، کودکان، زنان باردار و افراد مصرف کننده کورتون یا افراد مبتلا به سرطان بسیار مهم است و باید جدی تر گرفته شود.

  • کاهش خطر عفونت‌های ادراری با رژیم غذایی گیاهی

    کاهش خطر عفونت‌های ادراری با رژیم غذایی گیاهی

    گروه سلامت الف، 

    نتایج یک مطالعه تخصصی نشان می‌دهد که رژیم غذایی گیاهخواری با کاهش خطر ابتلا به عفونت‌های ادراری مرتبط است.

  • مواد غذایی که بدن شما به آن احتیاج دارد

    مواد غذایی که بدن شما به آن احتیاج دارد

    گروه سلامت الف، 

    هر قسمت از اعضای بدن برای ادامه حیات، تقویت سیستم ایمنی و تامین انرژی به یک ماده غذایی احتیاج دارد.

  • ۵ ماده خوراکی برای تقویت سوخت و ساز بدن

    ۵ ماده خوراکی برای تقویت سوخت و ساز بدن

    گروه سلامت الف، 

    بیشتر افراد نوعی از رژیم‌های غذایی به منظور تقویت سوخت و ساز و کاهش وزن را تجربه کرده‌اند.

  • چه افرادی مستعد اضافه‌وزن و چاقی هستند؟

    چه افرادی مستعد اضافه‌وزن و چاقی هستند؟

    گروه سلامت الف، 

    رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابیان اینکه میزان چاقی در زنان بیشتر از مردان است، گفت: حدود ۶۰ درصد مردم اصفهان اضافه‌وزن دارند که حدود ۳۰ درصد این افراد، مبتلا به چاقی هستند.

  • خوردن ته‌دیگ چه بلایی سرتان می‌آورد؟

    خوردن ته‌دیگ چه بلایی سرتان می‌آورد؟

    گروه سلامت الف، 

    یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد با مصرف ته دیگ به میزان زیادی سم خطرناک به نام آکریلامید را وارد بدن افراد می‌کنند.

  • قند با مغز ما چه می‌کند؟

    قند با مغز ما چه می‌کند؟

    گروه سلامت الف، 

    همه ما به خوردن غذاهای شیرین علاقه‌مندیم. ولی مصرف زیاد مواد غذایی قندی سبب اضافه وزن و چاقی، دیابت نوع ۲ و فساد دندان‌ها می‌شود.

  • پیشگیری از دیابت با ورزش و تغذیه سالم

    پیشگیری از دیابت با ورزش و تغذیه سالم

    گروه سلامت الف، 

    مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت، با اشاره به شیوع دیابت در کشور، گفت: تغذیه سالم و ورزش از ابتلا به دیابت پیشگیری می کند.

  • آیا همراه غذا «آب» بخوریم؟

    آیا همراه غذا «آب» بخوریم؟

    گروه سلامت الف، 

    افرادی که دچار اضافه وزن هستند می‌توانند آب را قبل از غذا استفاده کنند تا حجم معده گرفته شود، اما مصرف آب همراه غذا مناسب نیست زیرا آنزیم‌های معده را رقیق کرده و هضم غذا را دشوار می‌کند.

  • بایدها و نبایدهای غذایی در مبتلایان به کبد چرب

    بایدها و نبایدهای غذایی در مبتلایان به کبد چرب

    گروه سلامت الف، 

    یک فوق‌تخصص گوارش و کبد با اشاره به برخی نکات تغذیه‌ای در بیماران مبتلا به کبد چرب، گفت: در درمان کبد چرب نباید هیچ گروه یا وعده غذایی را از رژیم غذایی حذف کرد؛ بلکه باید از رژیم غذایی تبعیت شود که تمام وعده‌ها و گروه‌های غذایی را در بر داشته باشد.

  • ۵ رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

    ۵ رژیم غذایی خطرناک برای سلامتی

    گروه سلامت الف، 

    رژیم های غذایی که برای سلامتی افراد بسیار خطرناکند و به جای لاغری کارکردی مخرب بر سلامتی دارند، کم نیستند. گاهی این رژیمها تا حدی به کاهش وزن افراد نیز کمک می کنند اما در نهایت تاثیر مثبتی بر سلامت افراد ندارند.

  • الگوی غذایی مفید برای سلامت روده

    الگوی غذایی مفید برای سلامت روده

    گروه سلامت الف، 

    متخصصان تغذیه در مطالعه‌ای تازه تاکید کردند که مصرف خوراکی‌های گیاهی و رژیم غذایی مدیترانه‌ای با سلامت میکروبیوم روده مرتبط است.

  • رژیم غذایی سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟

    رژیم غذایی سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟

    گروه سلامت الف، 

    یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی به امار جمعیت چاق در دنیا اشاره کرد و درباره سوء تغذیه و گرسنگی چند میلیون نفر در جهان توضیح داد.

  • ۳ خوردنی قهوه‌ای که فراموش شده‌اند

    ۳ خوردنی قهوه‌ای که فراموش شده‌اند

    گزارش بازرگانی، 
  • درمان افسردگی با تغذیه سالم

    درمان افسردگی با تغذیه سالم

    گروه سلامت الف، 

    مصرف میوه‌ها و سبزیجات فوائد بی‌شماری برای سلامتی و مقابله با انواعی از بیماری‌ها دارد که می‌توان افسردگی را نیز در این فهرست قرار داد.

  • هفت جایگزین خوشمزه و سالم به جای شیرینی

    هفت جایگزین خوشمزه و سالم به جای شیرینی

    گروه سلامت الف، 

    شیرینی‌ها حاوی شکر و افزودنی‌های فراوانی هستند و باید تا جایی که می‌توانید از آنها پرهیز کنید؛ گزینه‌های خوشمزه و سالم زیادی برای جایگزینی آنها وجود دارد.

  • اهمیت تغذیه سالمندی و سبک زندگی سالم

    اهمیت تغذیه سالمندی و سبک زندگی سالم

    گروه جهان الف، 

    اضافه وزن، فشار و قندخون بالا، عدم مصرف میوه‌جات و سبزیجات و... از مشکلات شایعی هستند که تغذیه صحیح یکی از راه‌های کنترل آنها است و در صورت عدم توجه به آنها میزان ابتلا به بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و مغزی و همچنین سرطان‌ها افزایش می‌یابد.

  • درباره سلامت "برگرهای گیاهی" بدانید

    درباره سلامت "برگرهای گیاهی" بدانید

    گروه سلامت الف، 

    متخصصان تغذیه بر این باورند که نمی‌توان سلامت برگرهای گیاهی را به طور کامل تایید کرد و آنها را لزوما یک محصول سالم نامید.

  • ۷ ماده مقوی برای مقابله با استرس

    ۷ ماده مقوی برای مقابله با استرس

    گروه سلامت الف، 

    تمرینات تنفسی، استفاده از اسانس‌ها و حتی صرف ۱۰ دقیقه زمان برای ارتباط گرفتن با حیوانات رام و خانگی از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند به کاهش اثرات فیزیولوژیکی استرس کمک کنند اما یکی دیگر از موارد مهم و اثرگذاری که می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد، استفاده از برخی از میان‌وعده‌های سالم و مناسب است.

  • چه بخوریم که قلب‌مان سالم بماند؟

    چه بخوریم که قلب‌مان سالم بماند؟

    گروه سلامت الف، 

    بیماری‌های قلبی عروقی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در دنیا است. افزایش این نوع بیماری ناشی از تغییرات در رژیم غذایی، فعالیت بدنی و مصرف دخانیات بوده که به دلیل تغییر در شیوه زندگی ن

  • با خواص شگفت‌انگیز خاکشیر آشنا شوید

    با خواص شگفت‌انگیز خاکشیر آشنا شوید

    گروه سلامت الف، 

    خاکشیر از قدیم به عنوان اشتهاآور، تقویت کننده معده، ضد تب، ملین بوده و در مشکلات سوء هاضمه و حتی درمان اسهال خونی استفاده می شده است.

  • فواید مصرف آب کافی در دوران بارداری

    فواید مصرف آب کافی در دوران بارداری

    گروه سلامت الف، 

    کارشناس مامایی در خراسان‌ جنوبی یکی از فواید آب پیشگیری از زایمان زودرس و افسردگی در دوران بارداری است، گفت: کم آبی در سه ماهه سوم بارداری می‌تواند سبب شروع انقباضات رحمی و در نتیجه زایمان زودرس شود.

  • دسر را از غذاهایتان حذف کنید!

    دسر را از غذاهایتان حذف کنید!

    گروه سلامت الف، 

    نتایج یک بررسی جدید نشان داده حذف میان وعده شیرین ریسک بروز بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

  • خوردن این موادغذایی با هم ممنوع است

    خوردن این موادغذایی با هم ممنوع است

    گروه سلامت الف، 

    در مطلب زیر درباره‌ی بعضی از مواد غذایی‌ای صحبت خواهیم کرد که هرگز نباید آن‌ها را باهم بخوریم. بعضی از پیامدهای کوتاه مدت این ترکیبات مضر عبارتند از گاز شکم، نفخ، شکم درد، حالت تهوع، احساس خستگی و بروز مشکل در اجابت مزاج.

  • میوه‌های مفید برای درمان "قند خون" را بشناسید

    میوه‌های مفید برای درمان "قند خون" را بشناسید

    گروه سلامت الف، 

    روش‌های مختلفی برای کاهش و درمان قند خون وجود دارد که ساده ترین آنها استفاده از برخی مواد غذایی و میوه‌ها است. در این مطلب با ۳۶ میوه و گیاه مفید در درمان و کنترل "قند خون" آشنا می‌شوید.

  • چند نکته درباره تغذیه صبح کنکور

    چند نکته درباره تغذیه صبح کنکور

    گروه سلامت الف، 

    مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با اشاره به مواد غذایی مفید برای بهبود و ارتقای یادگیری افراد، گفت: علاوه بر خوردن صبحانه خوب در صبح روز امتحان، پرهیز از مصرف شام سنگین و پُرچرب و داشتن خواب کافی و آرامش در شب قبل از امتحان هم در بهبود کیفیت امتحان مؤثر خواهد بود.

  • توصیه‌های غذایی برای مبتلایان به هپاتیت "سی"

    توصیه‌های غذایی برای مبتلایان به هپاتیت "سی"

    گروه سلامت الف، 

    یک فوق‌تخصص گوارش و کبد، رژیم غذایی که بیماران مبتلا به هپاتیت سی باید رعایت کنند را ‌تشریح کرد.

  • ۷ منبع اصلی برای دریافت پروتئین

    ۷ منبع اصلی برای دریافت پروتئین

    ۹ آمینو اسید ضروری وجود دارد که بدن انسان قادر به سنتز آن نیست؛ بنابراین مهم است که این ۹ آمینو اسید را از برنامه غذایی در طول روز تأمین کنید. بر اساس گزارش «مجله سلامت» بهترین منابع پروتئین، تمام این ۹ آمینو اسید را دارا هستند. این مواد پروتئینی به نام پروتئین‌های باارزش بیولوژیکی بالا، یا پروتئین کامل شناخته می‌شوند. در این اینفوگرافی، با هفت منبع برتر پروتئین آشنا خواهید شد.