• این ۴ خوراکی هرگز نباید در خانه‌تان باشد!

    این ۴ خوراکی هرگز نباید در خانه‌تان باشد!

    هنگامی که ماده‌ای غذایی را در خانه تان نگهداری می‌کنید نادیده گرفتن میل به خوردن آن غیر ممکن است. به همین خاطر یک استاد راهنما می‌گوید که چهار ماده غذایی وجود دارند که بهتر اصلا اجازه ندهید در خانه تان وجود داشه باشند!

  • این دو عادات غذایی را تا قبل از ۳۰ سالگی ترک کنید  

    این دو عادات غذایی را تا قبل از ۳۰ سالگی ترک کنید  

    به گفته کارشناسان، در این دهه اگر حواستان به امور تغذیه‌ای خود نباشد، برخی عادات غذایی قادرند بدن شما را فرسوده کنند و از بین ببرند.

  • خواص ضد استرس این گیاه دارویی  

    خواص ضد استرس این گیاه دارویی  

    یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زیاد مواد قندی مثل انواع کیک و شیرینی می‌تواند با افزایش سطح قند خون در بدن با علائمی نظیر خستگی و بی‌حالی همراه بوده و استرس را نیز افزایش دهد.

  • این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

    این خوراکی‌ها شما را بی‌خواب می‌کنند

    غذاهایی که پیش از خواب می‌خوریم تأثیر مستقیمی بر کیفیت خواب و استراحت ما دارند.

  • آیا می‌شود سریع اما سالم وزن کم کنیم؟

    آیا می‌شود سریع اما سالم وزن کم کنیم؟

    کاهش وزن سریع می‌تواند وسوسه‌برانگیز باشد، خصوصا اینکه رژیم‌های مُد روز در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به ما وعده ۵ کیلو کاهش وزن در عرض ۱۰ روز را می‌دهند.

  • اصول تغذیه سالم در ایام نوروز؛ تاکید بر حفظ فعالیت و تحرک بدنی در ایام تعطیل

    اصول تغذیه سالم در ایام نوروز؛ تاکید بر حفظ فعالیت و تحرک بدنی در ایام تعطیل

    مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموش پزشکی با اشاره به اصول تغذیه سالم در ایام نوروز، بر رعایت تعادل و تنوع غذایی در این ایام، تاکید کرد.

  • چند توصیه تغذیه‌ای مفید  

    چند توصیه تغذیه‌ای مفید  

    نحوه صحیح نگهداری از سبزیجات در حفظ ارزش غذایی آنها موثر است و در عین حال برای حفظ همه ترکیبات مغذی باید روش درست پخت و پز مواد غذایی را دنبال کنید.

  • ارتباط تغذیه با افسردگی چیست؟

    ارتباط تغذیه با افسردگی چیست؟

    نتایج به دست آمده از پژوهش‌های متعددی نشان می‌دهد که افسردگی ارتباط مستقیمی با نوع تغذیه و عادات قضایی افراد دارد.

  • مبتلایان به دیابت! این ۱۱ ماده غذایی را حتما مصرف کنید  

    مبتلایان به دیابت! این ۱۱ ماده غذایی را حتما مصرف کنید  

    ایسنا نوشت: دیابت یکی از شایع‌ترین بیماری‌های غیرواگیر در جهان و چهارمین یا پنجمین علت مرگ در اکثر کشورهای توسعه یافته است و زمانی رخ می‌دهد که بدن یا نمی‌تواند انسولین تولید کند یا نمی‌تواند به طور موثر از آن استفاده کند؛ به طور کلی دیابت در سه گروه دیابت نوع یک، نوع ۲ و دیابت بارداری طبقه‌بندی می‌شود.

  • چه مواد غذایی برای سلامت کبد مفید هستند؟

    چه مواد غذایی برای سلامت کبد مفید هستند؟

    کبد عضوی است که تنها در مهره‌داران یافت شده و به سم‌زدایی متابولیت‌های مختلف پرداخته و پروتئین‌ها و مواد بیوشیمیایی لازم جهت گوارش و رشد را تولید می‌نماید.

  • نقش تغذیه در جلوگیری از پوکی استخوان  

    نقش تغذیه در جلوگیری از پوکی استخوان  

    کارشناس آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی، انتخاب سبک زندگی سالم را بهترین روش پیشگیری در برابر بیماری‌های مزمن از جمله پوکی استخوان برشمرد و تاکید کرد: دوران سالمندی مناسب و سالم از زمان نوجوانی و جوانی آغاز می‌شود.

  • کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا با تغذیه مناسب / تسهیل دفع سُرب با مصرف سیب درختی

    کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا با تغذیه مناسب / تسهیل دفع سُرب با مصرف سیب درختی

    عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مصرف برخی مواد غذایی را باعث تقویت سیستم ایمنی، تنفسی، گوارشی و قلبی و کاهش آسیب‌های ناشی از آلاینده‌ها در بدن عنوان کرد.

  • اصلاح باورهای غلط درباره تخم‌مرغ / هر انسان سالم، یک تخم مرغ در روز  

    اصلاح باورهای غلط درباره تخم‌مرغ / هر انسان سالم، یک تخم مرغ در روز  

    رییس گروه تغذیه و دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به شعار «هر انسان سالم یک تخم مرغ در روز»، تخم مرغ را یکی از مغذی‌ترین‌ غذاها و منبع خوبی از ویتامین‌ها معرفی کرد.

  • تغذیه درست برای پیشگیری از سرماخوردگی  

    تغذیه درست برای پیشگیری از سرماخوردگی  

    مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، به نقش تغذیه صحیح در پیشگیری از سرماخوردگی اشاره و بیان کرد: تغذیه صحیح سبب افزایش قوای عمومی بدن شده و این امر می‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری کند.

  • این خوراکی‌ها عضلات را تخریب می‌کنند/ خوراکی های مضر برای عضلات بدن را بشناسید

    این خوراکی‌ها عضلات را تخریب می‌کنند/ خوراکی های مضر برای عضلات بدن را بشناسید

    بهداشت‌نیوز نوشت: تحلیل عضلانی، یکی از مشکلات شایع در بین میانسالان و سالمندان است. با این‌حال، یکی از ساده‌ترین راهکارها برای پیشگیری از تحلیل عضلانی با افزایش سن، رعایت یک برنامه غذایی سلامت‌محور است.

  • چه مواد غذایی خواب شبانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

    چه مواد غذایی خواب شبانه را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

    کاهش کیفیت خواب شبانه همیشه به‌دلیل مصرف قهوه و کافئین نیست بلکه برخی غذاهای سالم و سبک نیز می‌توانند خواب شما را مختل کنند.

  • توصیه‌هایی برای تغذیه سالم در مسیر پیاده‌روی اربعین

    توصیه‌هایی برای تغذیه سالم در مسیر پیاده‌روی اربعین

    پیاده‏‌روی طولانی‌مدت در اربعین و سوزاندن کالری در مسیر، باعث نیاز بیشتر بدن به مصرف غذا و میوه می‌شود، در این شرایط زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین، باید دقت بیشتری برای تغذیه خود به خرج دهند. سازمان هلال‌احمر برای تغذیه سالم زائران در زمان پیاده‌روی اربعین، توصیه‌هایی مطرح کرده که آن‌ها را در این اینفوگرافیک مشاهده می‌کنید.

  • توصیه‌هایی برای تغذیه سالم در مسیر پیاده‌روی اربعین
  • فواید بی‌نظیر انجیر خشک که نمی‌دانید

    فواید بی‌نظیر انجیر خشک که نمی‌دانید

    بهداشت نیوز نوشت: مقدار بالای کلسیم، آهن و پتاسیم در انجیر خشک همراه با میزان بالای فیبر و چربی کم باعث می‌شود که موادی سالم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • هر گروه خونی باید چه نوع رژیم غذایی داشته باشد؟

    هر گروه خونی باید چه نوع رژیم غذایی داشته باشد؟

    متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که بر اساس گروههای خونی، مصرف یا عدم مصرف هیچ ماده غذایی توصیه نمی شود، هشدارداد: چنانچه به بهانه حفظ سلامت بدن، گروه خاصی از مواد غذایی حذف شود در دراز مدت مشکلات فراوانی را در پی خواهد داشت.

  • هرگز لب به ترکیب تن ماهی و تخم مرغ نزنید!

    هرگز لب به ترکیب تن ماهی و تخم مرغ نزنید!

    ترکیب خوشمزه و دلچسبی که حتما تجربه کرده اید تخم مرغ و تن ماهی است اما این ترکیب در معده تولید عفونت و کرم می کند و منجربه ایجاد بیماری هایی مثل پیسی، پسوریازیس، نقرس، رماتیسم، قولنج، بواسیر، پیوره و دندان درد می شود.

  • مهم‌ترین رژیم غذایی پس از اعمال جراحی چیست؟

    مهم‌ترین رژیم غذایی پس از اعمال جراحی چیست؟

    عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاثیر مداخلات تغذیه‌ای بر پیامدهای پس از جراحی، گفت: میزان مرگ و میر پس از عمل جراحی در بیماران مبتلا به سوء تغذیه ۳۳ درصد است.

  • این غذاها را نخورید تا همواره جوان بمانید!

    این غذاها را نخورید تا همواره جوان بمانید!

    شاید در حال حاضر، مصرف غذاهای سریع، راحت و خوشمزه برای شیوه زندگی شما مناسب باشد، اما ممکن است بعدها شما را در وضعیت سلامتی نامناسب و وخیمی قرار دهد. اگر رژیم غذایی‌تان به سمت غذاهای سالم تغییر ندهید، خیلی زود، به فردی جوان در یک کالبد سالخورده تبدیل خواهد شد و در بهت فرو خواهید رفت.

  •  اگر فشار خون بالایی دارید، این ۱۰ خوراکی را بخورید

    اگر فشار خون بالایی دارید، این ۱۰ خوراکی را بخورید

    خبرآنلاین نوشت: طبیعی است که فشار خون در طول روز دارای نوسان باشد؛ این اتفاق به عوامل مختلفی مانند مصرف روزانه سدیم و استرس بستگی دارد. انجمن قلب آمریکا فشار خون طبیعی را ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه تعریف می‌کند. با این حال، وقتی فشار خون به طور مداوم به ۱۴۰/۹۰ میلی‌متر جیوه می‌رسد، فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود.

  • خوردن این مواد غذایی افسردگی را بیشتر می‌کند  

    خوردن این مواد غذایی افسردگی را بیشتر می‌کند  

    محققان دانشگاه ژجیانگ در چین با مطالعه بر روی بیش از ۱۴۰ هزار نفر در بریتانیا، اعلام کردند که مصرف مدام غذاهای سرخ‌شده از قبیل سیب‌زمینی سرخ‌شده و سایر غذاهای نشاسته‌ای، خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب را افزایش می‌دهد.