• تسویه بدهی‌های معوق خارجی/ سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری روس ها در ایران

    تسویه بدهی‌های معوق خارجی/ سرمایه‌گذاری ۲.۷ میلیارد دلاری روس ها در ایران

    رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: بدهی های معوق ما حدود ۳۰۰ میلیون دلار بود که بخش قابل توجهی از آن از مسیر کشورهای اسلامی مثل عراق و دیگر نهادهای فعال در این حوزه پرداخت شد. حجم بدهی بسیار زیاد است اما در حال حاضر بدهی‌های معوق به طور کامل تسویه شده است.

  • ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است/ بدهی خارجی نداریم

    ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است/ بدهی خارجی نداریم

    معاون بانک مرکزی با اشاره به رشد متوازن بخش‌های مختلف اقتصادی ایران و افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشورمان در برابر شوک‌های اخیر جهانی گفت: وضعیت ذخایر ارزی ایران به دلیل رشد صادرات نفتی و غیرنفتی در حال افزایش است و ایران بدهی خارجی ندارد.

  • کدام کشور بیشترین بدهی خارجی را دارد؟

    کدام کشور بیشترین بدهی خارجی را دارد؟

    تجارت نیوز نوشت:کشورهایی که برای تحریک رشد اقتصادی، از وام‌دهندگان خارجی کمک می‌گیرند، باید در مرحله بازپرداخت آن همراه با سود مورد نظر نیز توانایی لازم را داشته باشند. هر چه تولید ناخالص داخلی یک کشور بیشتر باشد، توانایی آن در بازپرداخت بدهی به نسبت بالاتر می‌رود.

  •  آخرین وضعیت بدهی‌های خارجی ایران اعلام شد

     آخرین وضعیت بدهی‌های خارجی ایران اعلام شد

    مانده بدهی‌های خارجی کشور در پایان بهمن ۱۴۰۱، حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار بود که در مقایسه با پایان اسفند ۱۴۰۰ معادل ۲۵.۷ درصد کاهش یافته است.  

  • بدهی‌های خارجی ایران ۲۵ درصد کمتر شد

    بر اساس گزارش بانک مرکزیبدهی‌های خارجی ایران ۲۵ درصد کمتر شد

    بر اساس آخرین آمارهای منتشره توسط بانک مرکزی، بدهی‌های خارجی ایران نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰ کاهش ۲۵.۷ درصدی پیدا کرده است.