• در خطر انقراض

    در خطر انقراض

    مدتی پیش دانشمندان از وقوع انقراض ششم خبر دادند و اعلام کردند تا سال ۲۱۰۰ میلادی نیمی از گونه های حیوانات بر روی زمین نابود و منقرض می شوند. در ایران هم رشد جمعیت، نابودی زیستگاه، عدم آگاهی و فرهنگ سازی و شکار بی رویه باعث از بین رفتن تعداد زیادی از جانداران شده است.

  • ایجاد بانک سلولی گونه‌های در خطر انقراض در سازمان محیط زیست

    ایجاد بانک سلولی گونه‌های در خطر انقراض در سازمان محیط زیست

    مدیرکل دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به قدمت نسبتا بالای بانک ژن در سازمان حفاظت محیط زیست، از تلاش این سازمان برای ایجاد بانک سلولی برای حفظ سلول‌های زنده گونه‌های در خطر انقراض همچون یوزپلنگ، میش‌مرغ و... خبر داد.

  • دلیل انقراض پرندگان شکاری ایران

    دلیل انقراض پرندگان شکاری ایران

    رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مه‌ولات با بیان اینکه پرندگان شکاری یکی از زنجیره‌های مؤثر در طبیعت و چرخه حیات‌وحش هستند، گفت: افراد ناآگاه با شکار و زنده‌گیری پرندگان را به کشورهای عربی ارسال می‌کنند.

  • آیا هوش مصنوعی می‌تواند باعث انقراض انسان شود؟

    آیا هوش مصنوعی می‌تواند باعث انقراض انسان شود؟

    مدتی است که هوش مصنوعی با ارائه مدل‌های جدیدی از هوش مصنوعی با توانایی‌های جدید خیلی از ما را شگفت‌زده کرده است. اما نگرانی‌هایی نیز در مورد آن وجود دارد. در این مطلب در مورد نگرانی‌هایمان در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کنیم.

  • فنس‌کشی "جاده انقراض یوزپلنگ"، این بار معطل سازمان برنامه و بودجه!             

    فنس‌کشی "جاده انقراض یوزپلنگ"، این بار معطل سازمان برنامه و بودجه!            

    علیرغم موافقت وزارت راه برای تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی محور عباس‌آباد ـ میامی، به این دلیل که در بودجه امسال کشور ردیفی با عنوان ایمن سازی و فنس‌کشی جاده تعریف نشده، سازمان برنامه و بودجه هنوز با تخصیص این مبلغ موافقت نکرده است.

  • دانشمندان زمانی که جمعیت انسان‌ها تقریبا به نقطه «انقراض» رسیده بود را کشف کردند

    دانشمندان زمانی که جمعیت انسان‌ها تقریبا به نقطه «انقراض» رسیده بود را کشف کردند

    یافته‌های جدید دانشمندان حاکی از آن است که جمعیت انسان‌های اولیه، حدود ۹۰۰ هزار سال پیش یعنی زمانی که شمار آن به حدود یک هزار و ۲۸۰ فرد مولد روز کره زمین کاهش یافته بود، در معرض انقراض قرار داشت.

  • میش مرغ دومین گونه در حال انقراض بعد از یوزپلنگ

    میش مرغ دومین گونه در حال انقراض بعد از یوزپلنگ

    معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست کشور گفت: میش مرغ یکی از گونه‌های در معرض انقراض ایران است که بعد از یوزپلنگ بحرانی‌ترین وضعیت را دارد.