• ریاض به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: انرژی هسته‌ای را مثل نفت به شما می‌فروشیم  

    ریاض به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: انرژی هسته‌ای را مثل نفت به شما می‌فروشیم  

    عادل بن احمد الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش صاحب انرژی هسته‌ای خواهد شد و همانطور که نفت را می‌فروشد، آن را به آژانس انرژی اتمی خواهد فروخت.

  •  جوسازی جدید گروسی علیه برنامه هسته‌ای ایران

    جوسازی جدید گروسی علیه برنامه هسته‌ای ایران

    مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که چندی پیش در اظهاراتی جنجالی از "برجام ۲" و ضرورت انعقاد توافق هسته‌ای جدید با ایران سخن گفته بود، بار دیگر ادعاهای نخ‌نما علیه برنامه هسته‌ای کشورمان را تکرار کرد و مدعی شد که توافق اسفند سال گذشته موسوم به بیانیه ۴ مارس در مورد حل‌وفصل مسائل پادمانی، پیشرفت نمی‌کند.

  • واکنش اسلامی به ادعاهای ضدایرانی تروئیکای اروپایی

    واکنش اسلامی به ادعاهای ضدایرانی تروئیکای اروپایی

    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به بیانیه اخیر سه کشور اروپایی عضو برجام گفت که طرف‌های غربی نباید انتطار داشته باشند ایران برجام را کامل اجرا کند ولی آن‌ها به تعهدات خود عمل نکنند.

  • سرگیجه اسرائیلی ها در برابر ایران

    پایگاه خبری مدرن دیپلماسی گزارش می دهد؛سرگیجه اسرائیلی ها در برابر ایران

    گروه جهان الف،

    «سایت های اتمی ایران، از استحکامات قابل قبولی برخوردار هستند. در این زمینه می توان به سایت اتمی مستحکم فردو اشاره کرد. ایران در سال ۲۰۲۳ مشغول ساخت یک تاسیسات اتمی جدید نیز بوده که به احتمال زیاد در برابر بمب‌های سنگرشکن آمریکایی نیز کاملا مقاوم است. اسرائیل در برخورداری از بمب هایی که بتوانند این سایت های اتمی مستحکم را هدف قرار داده و نابود کنند، با چالش های عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.»

  • انرژی هسته‌ای به کمک تولیدات کشاورزی و اصلاح بذر می‌آید

    انرژی هسته‌ای به کمک تولیدات کشاورزی و اصلاح بذر می‌آید

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به راه‌اندازی مراکزی برای آفت‌زدایی از محصولات کشاورزی توسط سازمان انرژی اتمی، گفت: کارهای تحقیقاتی برای اصلاح بذر و افزایش تولیدات کشاورزی نیز در این سازمان در حال انجام است.

  • مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور:‌ آلودگی به مواد پرتوزا در رودخانه ارس رویت نشده است

    مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور:‌ آلودگی به مواد پرتوزا در رودخانه ارس رویت نشده است

    مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با تاکید بر پایش پرتوی مستمر و دوره‌ای رودخانه «ارس» تصریح کرد: در آخرین پایش پرتوی صورت گرفته، آلودگی به مواد پرتوزا در این رودخانه رویت نشده است.

  • افزایش ۵۰ درصدی تولید کیک زرد/ بهره‌برداری از ۱۰ معدن تا پایان سال

    اسلامی اعلام کرد: افزایش ۵۰ درصدی تولید کیک زرد/ بهره‌برداری از ۱۰ معدن تا پایان سال

    رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم افتتاح کارخانه تولید کیک زرد ساغند گفت: همکاران ما امروز کیک زرد را با استفاده از روش هیپ‌لیچینگ تولید کردند. ظرفیت کیک زرد در این کارخانه به صورت واقعی حدود ۵۰ درصد افزایش می‌یابد و تکرار این فرآیند در سایر معادن در دستورکار قرار دارد.