• حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی/ قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد

    حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی/ قیمت گوشت قرمز کاهش می‌یابد

    رییس شورای تامین دام با بیان اینکه مردم نگران وضعیت بازار گوشت قرمز نباشند، گفت: به‌طور قطع قیمت گوشت قرمز با توجه به حجم بالای واردات و افزایش جمعیت دامی تولید داخل، روند کاهشی به خود می گیرد و قیمت ها متعادل می‌شود.

  • خاله‌ها و عمه‌ها؛ گشتم نبود نَگَرد نیست!

    خاله‌ها و عمه‌ها؛ گشتم نبود نَگَرد نیست!

    زمانی که بچه بودیم شاید یکی از بزرگترین آرزوهای ما گذراندن تعطیلات آخرهفته، خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و جمع شدن بچه‌های خاله و ‌دایی یا عمه و عمو کنار هم بود. زندگی آن زمان صفایی داشت که این روزها نمی‌توان آن زیبایی، ارتباطات و کنارهم بودن را جست‌ و جو کرد، آن زمان کنار اقوام و بستگان با جمع‌های دهها نفری آرامش و سرزندگی بسیاری وجود داشت.

  • رییس جمهور: فرهنگ‌سازی غلط از مهمترین دلایل کاهش رشد جمعیت است

    رییس جمهور: فرهنگ‌سازی غلط از مهمترین دلایل کاهش رشد جمعیت است

    رییسی با بیان آنکه فرهنگ‌سازی غلط در گذشته از مهمترین دلایل کاهش رشد جمعیت کشور است، گفت:باید رسانه ملی، رسانه‌های دیجیتال و دستگاه‌های متولی تبلیغات محیطی، با تمام ظرفیت خود وارد عمل شوند.

  • خطرات افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد/ نیاز به مقابله‌ای جدی است

    خطرات افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد/ نیاز به مقابله‌ای جدی است

    افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در چند سال اخیر مشکلاتی را از لحاظ سلامتی و حتی محیط‌زیستی برای کشور رقم زده که مهمترین آنها به ترتیب ابتلا به بیماری هاری و سرگردانی حیات وحش در زیستگاه ها است، کنترل این مساله نیازمند قوانین محکمی است که باید نهادهای متولی نسبت به آن جدی‌تر باشند.

  • افزایش نرخ باروری در کشور پس از ۳۰ سال صحت دارد؟

    افزایش نرخ باروری در کشور پس از ۳۰ سال صحت دارد؟

    رییس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس اخیرا گفته است: نرخ باروری در ۳۰ ساله گذشته هر سال کاهشی بوده و امسال اولین سالی است که روند افزایشی داشته و از عدد ۱.۶۵ به ۱.۶۶ رسیده است، به راستی این امر تا چه حد به لحاظ علمی و آماری صحت دارد؟

  • منابع آبی تهران ظرفیت افزایش جمعیت ندارد

    منابع آبی تهران ظرفیت افزایش جمعیت ندارد

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تهران از لحاظ ظرفیت تأمین آب، به‌هیچ وجه توان بارگذاری جمعیت بیشتر از این را ندارد و باید در این روند بازنگری شود.