
ورود زیر ۱۶سالهها به شبکههای اجتماعی در استرالیا هم ممنوع میشود
قانون دولت استرالیا شرکتهای شبکههای اجتماعی را ملزم میکند تا «اقدامات معقول» برای جلوگیری از فعالیت کاربران کمتر از ۱۶ سال انجام دهند. در صورت تخلف، جریمهای تا سقف ۴۹/۵ میلیون دلار استرالیا (معادل حدود ۳۲/۵ میلیون دلار آمریکا) برای آنها در نظر گرفته شده است. شرکتهای بزرگ فناوری مانند متا، تیکتاک و اسنپ اعلام کردهاند برای اجرای قانون استرالیا برای ممنوعیت حضور زیر ۱۶سالهها آمادهاند.

تازه ترین نتایج نظرسنجی ایسپاهر فرد چقدر در شبکهها و رسانههای اجتماعی می چرخد؟
مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در یک طرح نظرسنجی به بررسی «مصرف شبکهها و رسانههای اجتماعی مردم ایران» پرداخته است. به گزارش روابط عمومی ایسپا، طرح نظرسنجی مذکور شهریورماه ۱۴۰۴ با اندازه نمونه ۱۵۰۲ نفر و جامعه آماری ایرانیان بالای ۱۵ سال ساکن در مناطق شهری و روستایی به شیوه مصاحبه تلفنی اجرا شده است.
