نخست‌وزیر کانادا خواستار بازگشایی سفارت این کشور در تهران شد  

  4050405014 ۰ نظر، ۱ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخست‌وزیر کانادا با اشاره به نبود روابط دیپلماتیک با ایران، تأکید کرد که اتاوا باید سفارت خود در تهران را پس از ۱۴ سال بازگشایی کند.

به گزارش مهر، مارک کارنی اعلام کرد کشورش به دلیل نداشتن حضور دیپلماتیک در کشورهایی مانند ایران، در موضع ضعف قرار دارد و باید سفارتخانه‌های خود را در تهران و کاراکاس بازگشایی کند.

وی با اشاره به مشکلات ارائه خدمات کنسولی، گفت نبود سفارت کانادا در کشورهایی مانند ایران و ونزوئلا، رسیدگی به امور شهروندان کانادایی را با دشواری‌های جدی مواجه کرده است.

کارنی تأکید کرد که بازگشایی دفاتر نمایندگی دیپلماتیک در این کشورها می‌تواند به بهبود خدمات کنسولی و تقویت ارتباطات دیپلماتیک کمک کند. 

کانادا در سال ۲۰۱۲ در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران، سفارت این کشور در تهران را تعطیل کرد و روابط دیپلماتیک با ایران را به حالت تعلیق درآورد.

دیدگاه کاربران


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

yektanetتریبون

آخرین عناوین