پیشنهاد همه پرسی  در این شرایط چه معنایی دارد؟ 

بیژن مقدم، گروه سیاسی الف،   4041113054 ۱۷۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
پیشنهاد همه پرسی  در این شرایط چه معنایی دارد؟ 

آقای حسن روحانی رئیس جمهور پیشین برای چندمین بار برانجام همه‌پرسی تأکید کرده است. حتماً ایشان می‌داند که رئیس جمهور این حق را دارد که پیشنهاد همه‌پرسی داده ، محور  و موضوع آنرا پیشنهاد و آن را وارد فاز اجرائی کند. 

اصل ۵۹ تصریح می‌کند که "در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دوسوم مجمع نمایندگان مجلس برسد." 

براین اساس قانون همه‌پرسی در جمهوری اسلامی که در تاریخ ۱۳۶۸٫۴٫۴ به تصویب مجلس رسیده است و بر اساس ماده۳۶ این قانون همه‌پرسی به پیشنهاد رئیس جمهور یا یک‌صد نفر از نمایندگان مجلس و تصویب حداقل دو سوم مجلس نماینگان مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

پس بر اساس قانون، آقای روحانی می‌توانست در ۸ سالی که رئیس جمهور بود و چند بار موضوع همه‌پرسی را مطرح کرد پیشنهاد همه‌پرسی بدهد. این موضوع بود که به ایشان تذکر داده شد. اما نکردند ولی امروز که در مسند ریاست جمهوری نیستند دوباره و چندباره خواستار همه‌پرسی شده‌اند.

آیا باید نتیجه‌ای جز بازی با قانون و انداختن توپ به زمین دیگران گرفت؟ آیا باید با خوش بینی نسبت به این پیشنهاد در این شرایط برخورد کرد؟

پیشنهادی که شخص آقای روحانی هرگز در زمان ۸ سالی که فرصت داشت به آن تن نداد اما همواره به عنوان ابزاری تبلیغاتی از آن استفاده کرد که گویی کسان دیگری باید رفراندوم را پیشنهاد بدهند.

آقای روحانی پیشنهاد برگزاری رفراندوم در موضوعات مهم با رئیس جمهور هم هست. چه شما رئیس جمهور باشید چه آقای پزشکیان.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۱۴۷۰۰۸۱۲:۵۲:۰۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مردم با همه پرسی امیدوارند همین شرایط به نفع مردم تغییر کند !
ناشناس۴۱۴۷۱۴۴۱۴:۰۸:۲۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
با همه پرسی موافقم اما روحانی چرا در زمان 8 سال دولتش همه پرسی برگزار نکرد ؟!
ناشناس۴۱۴۷۲۳۰۱۴:۵۳:۵۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بسیار عالی این دولت که از همان قماش روحانی هستند همه پرسی بگذارند انتخابات زودتر برگزار شود یا نه
ناشناس۴۱۴۷۲۶۲۱۵:۰۷:۳۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
از ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس جناب آقای پژمانفر درخواست می‌شود تکلیف شکایت مردم از آقای حسن روحانی رییس جمهور اسبق را که به آن کمیسیون ارجاع شده است را تعیین تکلیف فرمایند و بیش از این وقت کشی نشود که شکایت مردم مشمول مرور زمان شود
پدرام۴۱۴۷۷۸۲۲۱:۵۱:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
در همه پرسی از مردم پرسیده شود آیا مردم با طرز فکر حسن روحانی موافقند ولی اگر اکثریت موافق بودند چه خواهید کرد ؟
ناشناس۴۱۴۸۵۳۶۱۴:۲۹:۲۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
اگر مردم با طرز فکر حسن روحانی مخالف بودند چه خواهند کرد ؟!
هموطن۴۱۴۷۲۷۴۱۵:۱۴:۵۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دوره روحانی نا رضایتی مردم از جنس دیگری بود و نیاز به همه پرسی نداشت
ناشناس۴۱۴۷۳۸۱۱۶:۱۸:۴۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دوره روحانی خفقان شدید سیاسی و رسانه ای بود و روحانی از منتقدان شکایت می کرد و اونها را به زندان می انداخت حالا وی طرفدار همه پرسی شده است !!!
ناشناس۴۱۴۷۳۹۵۱۶:۲۶:۳۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
روحانی باید در مورد برجام و تخریب و بتن ریزی هسته ای رفراندوم برگزار می کرد زیرا جمع کثیری از مردم با برجام مخالف بودند.
جمع۴۱۴۷۶۶۱۱۹:۴۷:۳۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اون جمع کثیر که میگی اگر در اکثریت بودند که روحانی رئیس جمهور نمیشد!!!!!!!!
ناشناس۴۱۴۷۷۷۷۲۱:۴۴:۲۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
برعکس گفتی حامیان برجام بین مردم بیشتر بود
ناشناس۴۱۴۸۱۸۷۱۰:۱۵:۴۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
اگر رفراندوم برگزار می شد متوجه می شدید که مخالفان برجام خیلی بیشتر از موافقان اون بود.
ناشناس۴۱۴۸۲۱۲۱۰:۲۸:۴۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
روحانی در سال 92 حدود 50/7 درصد رای داشت یعنی حداقل 50 درصد افراد به روحانی رای نداده بودند.
ناشناس۴۱۴۷۴۰۸۱۶:۳۳:۴۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
در دولت هاشمی در سال 74 در دولت روحانی در سالهای 96 و 98 و در دولت کنونی اعتراضات اقتصادی و معیشتی شکل گرفت زیرا حلقه بسته مدیریتی غربگرا توان اداره امور جاری کشور را ندارد.
ناشناس۴۱۴۷۲۹۰۱۵:۲۴:۲۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
فرمان همه پرسی از اختیارات رئیس جمهوری نیست.
ناشناس۴۱۴۷۳۶۵۱۶:۱۰:۳۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
طبق قانون اساسی پیشنهاد رفراندوم با رئیس دولت است.
ناشناس۴۱۴۷۸۹۹۲۳:۳۱:۴۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ظاهرا مقاله بالا رو نخوندی اگر خونده بودی می فهمیدی که رییس جمهور هم از جمله کسانی است که می تواند پیشنهاد رفراندوم را بدهد
ناشناس۴۱۴۷۹۱۹۲۳:۵۵:۲۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
متاسفانه همین طور است!
ناشناس۴۱۴۷۹۳۲۰۰:۱۰:۵۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
100 نماینده یا رییس جمهور میتوانند پیشنهاد موضوع همه پرسی را طبق قانون بدهند. اینکه بگوییم رییس جمهور نمیتواند درست نیست
ناشناس۴۱۴۷۴۵۴۱۷:۰۶:۳۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسی با تصویب مجلس و تاییدیه آن انجام می شود و ربطی به دولت ندارد
ناشناس۴۱۴۸۲۶۰۱۰:۵۳:۰۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
پیشنهاد رفراندوم با رئیس جمهور است.
ناشناس۴۱۴۷۱۵۳۱۴:۱۶:۲۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
در دوران روحانی مشکلات کشور چندین برابر شد زیرا تحریم ها از 700 عنوان به 2000 عنوان افزایش یافت و قیمت ارز و طلا و مسکن و خودرو و موبایل نجومی شد و اقتصاد کشور و سفره های مردم نابود شد و کشور با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و خزانه منفی و صندوق توسعه خالی و 22 هزار مگاوات کسری برق مواجه شد بانیان وضع موجود اگر سکوت کنند بهتر است.
ناشناس۴۱۴۷۳۴۳۱۵:۵۸:۰۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بانیان وضع موجود و بحران سازان امثال حسن روحانی که خود مشکلات را بوجود اوردند نمی توانند نسخه خروج از بحران بدهند.
ناشناس۴۱۴۷۴۰۷۱۶:۳۲:۲۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بانی وضع موجود دکتر جلیلی و دکتر محمود بودند !
ناشناس۴۱۴۷۴۵۰۱۷:۰۵:۱۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مانند همان ها کشور اداره می‌کردید مشارکت نصف نمیشد!
ناشناس۴۱۴۷۶۱۴۱۹:۱۲:۰۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
ناشناس۴۱۴۸۰۹۷۰۹:۰۰:۴۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
نسخه خروج از بحران را قانون اساسی داده .
ناشناس۴۱۴۷۵۹۳۱۸:۵۷:۱۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دولت آقای روحانی نوبخت ،نیلی ،نهاوندیان که اقتصاد کشور را به ته دره برده و به شعب ابیطالب تبدیل کردند همراه با آفای روحانی باید پس از پایان دوره ریاست جمهوری محاکمه میشدند که این امر مشمول مرور زمان و به فراموشی سپرده شده است
ناشناس۴۱۴۷۱۵۹۱۴:۱۹:۴۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مشکل کشور در همه پرسی برگزار شدن یا شدن نیست این حرف ها برای ایجاد حاشیه سازی هست عزیز
ناشناس۴۱۴۷۲۹۲۱۵:۲۶:۱۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
پس چرا عده‌ای از همه پرسی ترس دارند و در مقابلش جبهه میگیرند؟!
ناشناس۴۱۴۷۴۲۵۱۶:۴۶:۳۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
نیازی نیست و برای اهداف شوم سیاسی مطرح می کنند
جواد۴۱۴۷۵۶۹۱۸:۴۰:۳۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
یعنی رای اکثریت ملت ایران برای شما شوم است چون همه پرسی رجوع به رای ملت است بعنوان صاحبان اصلی مملکت
ناشناس۴۱۴۷۱۷۳۱۴:۲۵:۳۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
حسن روحانی باید بدلیل تخلفات گسترده در حوزه بورس و ارز که باعث ضرر و زیان تعداد زیادی از مردم شد محاکمه شود.
ناشناس۴۱۴۷۱۸۴۱۴:۳۳:۱۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دولت روحانی اقتصاد کشور و معیشت مردمو ویران کرد عاملان وضع موجود اگر سکوت کنند شایسته تر است.
ناشناس۴۱۴۷۳۴۹۱۶:۰۰:۲۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد و مکانیسم ماشه را فعال کرد ؟!
هزینه۴۱۴۷۶۶۹۱۹:۵۲:۲۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
روسیه در شورای امنیت تعهد داده بود به اوکراین هیچ وقت حمله نکنه آیا به تعهدش عمل کرد ؟؟؟؟؟اصلا امریکا تعهد میداد بمونه تو برجام بعد میزد زیرش به کجا میخواستی شکایت کنی به سازمان ملل؟به اروپا به چین به روسیه به ژاپن ؟؟اینا تا حالا جرات کردند تحریم آمریکا را نادیده بگیرند؟
ناشناس۴۱۴۸۲۶۱۱۰:۵۴:۳۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
وقتی تضمین وجود نداشت نباید توافق می کردیم برجام بدون تضمین ارزش نداشت.
مهران۴۱۴۷۲۸۱۱۵:۱۹:۱۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اولین همه پرسی رو محاکمه حسن روحانی بگذارید بابت بی کفایتی هاش بابت ده برابر کردن دلار و بابت نابود کردن زندگی مردم در بورس بابت سه برابر کردن قیمت بنزین در یک شب و ...
ناشناس۴۱۴۷۴۳۲۱۶:۵۱:۰۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
حاضر است خودش همه پرسی بذاریم بابت کشته ها کرونا و بنزین صبح جمعه؟ نابودی مال مردم تو بورس و تغییر نرخ دلار از ۳ تون به ۳۰ تومن؟
ناشناس۴۱۴۷۸۸۴۲۳:۲۱:۳۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اقا جان این مهم نیست که.روحانی و دیگران چه گفته مهم این است که بفهمیم مردم میخوان زندگی کنند چند صباحی که زنده اند این واقعیت تاریخی است مردم که همه دنبال اینکه حق چیست و‌چه کسی درست میگوید که نیستند بابا جان لطفا لطفا متوجه باشد باز خود دانید من انچه صلاح است میگویم ولش کن متوجه نیستند به من چه اصلا خود دانید
علی۴۱۴۸۵۳۷۱۴:۳۵:۲۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
دمت گرم، همینو میخواستم بشنوم، برام سوال بود که مردم کلا دنبال چی هستند
ناشناس۴۱۴۷۸۹۷۲۳:۲۹:۳۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
از نظر من حسن روحانی، با توجه به علاقمندی شدیدش به رفراندوم، لیاقت این را دارد که کاندید دریافت جایزه صلح نوبل گردد منتها به شرطی که از امریکا هم بخواهد رفراندوم انجام دهد که آیا مردم آنجا موافق حمله به ایران و جنگ افروزی در سطح جهان هستند یا خیر؟
ناشناس۴۱۴۸۸۱۹۲۰:۱۴:۳۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
اگر مردم موافق مذاکره آمریکا بودند چه؟
ناشناس۴۱۴۷۰۰۹۱۲:۵۲:۱۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
پیشنهاد دهنده میخواهد از ظرفیت‌های قانون اساسی برای تغییرات متناسب با خواست جامعه استفاده کند.
ناشناس۴۱۴۷۰۹۸۱۳:۳۷:۳۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
پیشنهاد دهنده در حال عوام فریبی هست و الا در دوره خودش و زمان گرانی بنزین همه پرسی میکرد
ناشناس۴۱۴۷۱۵۰۱۴:۱۱:۳۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
شیخ حسن روحانی چرا در مورد برجام رفراندوم برگزار نکرد ؟!
ناشناس۴۱۴۷۵۱۰۱۷:۵۰:۰۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
شما درخواست همه پرسی کردید و روحانی اجابت نکرد؟!
ناشناس۴۱۴۷۶۶۲۱۹:۴۸:۳۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
یعنی فکر می کنی برجام رای نمیاورد؟؟؟
ناشناس۴۱۴۷۷۷۳۲۱:۴۱:۵۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همون موقع هم می گفت شماها ترش می‌کردید
ناشناس۴۱۴۷۱۶۳۱۴:۲۱:۱۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
پیشنهاد دهنده چرا در زمان دولتش از ظرفیت های قانونی برای ایجاد تغییرات مثبت در جامعه استفاده نکرد و مملکت را به قهقرا برد ؟!
ناشناس۴۱۴۷۱۹۰۱۴:۳۸:۲۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
پيشنهاد دهنده آن زمان كه در راس كار بود آن كارها را كرد: مساله بورس اتفاقات آبان 98 و ... .لطفا به اندزه 10 سال هم كه شده حافظه تاريخي داشته باشيم تا چنين افرادي دوباره از گرده ما بالا نروند
امیر۴۱۴۷۵۲۳۱۸:۰۶:۳۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
خوب مشکلش چیه؟ پیشنهاد کرده همه پرسی. همه پرسی که برگزار شد شما برو به گزینه مخالف مد نظر روحانی رای بده! تکلیف معلوم میشه دیگه!
ناشناس۴۱۴۷۰۱۷۱۲:۵۵:۲۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
تا زمانی که مشکلات و اختلافات را نبینید، دوباره هم این آشوبها رخ خواهد داد . زمانی جامعه به ارامش روانی خواهد رسید که حکمرانی بداند جامعه چه میخواهد . یک راه فهمیدن خواسته جامعه همه پرسی است .
ناشناس۴۱۴۷۱۶۷۱۴:۲۲:۳۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
فتنه و اشوب سالهای 78 و 88 و 96 و 98 و 1401 زیر سر غربگداها بود تا غربگدا هست فتنه و اشوب و تحریم هم هست.
ناشناس۴۱۴۷۲۹۷۱۵:۳۱:۰۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ریشه همه آشوبها زیر سر اونهایی است که برجام را با افق روشن ، به همراهی ترامپ بر زمین زدند.
ناشناس۴۱۴۷۳۷۰۱۶:۱۲:۴۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اون کسانی که میگفتند امضاء جان کری تضمین است !!! سبب نابودی برجام شدند برجام زمین خورد زیرا ضمانت اجرایی نداشت.
ناشناس۴۱۴۷۳۷۸۱۶:۱۶:۰۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
روحانی و ظریف باید در مورد خروج بی هزینه ترامپ از برجام و مکانیسم ماشه و ماجرای فرانچسکو پاسخگو باشند.
ناشناس۴۱۴۷۳۹۹۱۶:۲۸:۳۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
تندروهای غربگدا که در سال 88 فتنه و اشوب کردند و گرای تحریم به دشمن دادند باعث و بانی وضع موجودند کاسبان مذاکره همان کاسبان تحریم هستند.
ناشناس۴۱۴۷۴۰۹۱۶:۳۳:۵۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
در همان زمان اوباما که دولت خودش برجام را امضا کرد اوباما به تعهدات خود عمل نکرد. چه افق روشنی؟
ناشناس۴۱۴۷۳۷۶۱۶:۱۵:۳۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
با برجام نصف تحریم هم برداشته نشد و دشمنت زد زیرش تا بیشتر بخواهد
ناشناس۴۱۴۷۶۵۸۱۹:۴۵:۳۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
متاسفم از کسانی که بخاطر تعصب حاضرن بگن برجامو ایران زد زیرش، فیلمهاش هنوز هست که کی پارش کرد
ناشناس۴۱۴۷۷۹۸۲۲:۰۴:۴۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
شما طلیعه روشن برجام را قبل از خروج ترامپ از آن ندیدی؟
ناشناس۴۱۴۸۰۸۷۰۸:۵۳:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
پس اعتراف میکنی که با برجام ، کمتر از نصف تحریم‌ها برداشته شد.
ناشناس۴۱۴۸۱۹۷۱۰:۲۰:۱۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
با برجام حتی در زمان اوباما هیچکدام از تحریمهای پولی و مالی و بانکی لغو نشدند و سرمایه خارجی جذب نشد.
ناشناس۴۱۴۸۱۲۴۰۹:۲۳:۳۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
افق روشن با واگذاری منافع ملی ...
ناشناس۴۱۴۷۰۱۸۱۲:۵۶:۱۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
برای به دست آوردن رای مردم رفراندوم بر اساس قانون اساسی پیشنهاد مناسبی است.
ناشناس۴۱۴۷۰۲۷۱۲:۵۹:۱۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بله هم باید اینترنت وصل باشد و هم باید رفراندوم برگزار شود .
ناشناس۴۱۴۷۰۳۳۱۳:۰۴:۲۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
حق با آقای روحانی هست . مملکت تقریبا هر سه تا چهار سال یکبار بهم می‌ریزه و تعدادی از مردم کشته میشن . این چه وضع حکمرانی هست ؟ تنها کاری هم که برای رفع مشکلات و اصلاحات انجام شده قطع اینترنت بوده !
ناشناس۴۱۴۷۱۴۷۱۴:۱۰:۳۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
روحانی چرا حتی یک اصلاح کوچک انجام نداد تا در شورش نان که در سالهای 96 و 98 رُخ داد عده ای بیگناه کشته شدند ؟!
ناشناس۴۱۴۷۴۷۶۱۷:۲۱:۴۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اسم آن شورش و یا دلیل آن شورش ، شورش نان نبود ، منبع آن اتفاقات کاملا مشخص بود . ریشه و هدفش هم مشخص بود ولی طراحان کنترل از دست دادند . اگر دنبال کد هستد اولین تجمعات و برگزار کنندگان آن و حمایت کنندگان آن را ببینید
ناشناس۴۱۴۷۵۹۹۱۹:۰۶:۰۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
نه روحانی و نه خاتمی اجازه پیدا نکردند
ناشناس۴۱۴۸۰۹۵۰۸:۵۸:۴۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
ایشون پیشنهاد برگزاری رفراندوم را داده پس لطفا در این مورد نظر بده. و با کوبیدن روحانی ، اصل بحث را به انحراف نکش.
ناشناس۴۱۴۷۰۳۴۱۳:۰۴:۴۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
پیشنهاد همه پرسی در این شرایط چه معنایی دارد؟ چرا خودش در هشت سال ریاست جمهوری تن نداد؟ مگر غیر از این است که در این شرایط که نفس ها به شماره افتاده و مردم در ناامیدترین و ناراحت ترین دوران بسر می برند باید سراغ همین مردم محنت کشیده رفت و از آنها نظر خواست ؟
ناشناس۴۱۴۷۰۶۹۱۳:۲۳:۱۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
غربگرایان قوانین را اجرا نمی کنید هیچ از عمد کاری می کنید که معیشت مردم هم تخریب شود و اشوب شود تا دشمن وارد معرکه شود و بروید مذاکره کنید برای رساندن مدینه فاضله به هدفش در ایران !!!
ناشناس۴۱۴۷۱۴۰۱۴:۰۵:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
امثال شما هم خودتون را کشتین با این غربگرا نامیدن هر کی مثل شما فکر نمیکنه.
ناشناس۴۱۴۷۲۹۳۱۵:۲۷:۰۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
غرب زدگی دردی است که درمان ندارد.
ناشناس۴۱۴۷۱۷۵۱۴:۲۷:۰۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
گیریم غربگرایان قوانین را اجرا نمیکنند! شما پیشقدم شو و یکی از اصول قانون اساسی یعنی همه پرسی را اجرا کن.
ناشناس۴۱۴۷۲۱۱۱۴:۴۸:۳۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ما نیازی نداریم مانند ما فکر کنید دوستان شما کشور را نابود می‌کنند ولی همچنان شما دنبال طایفه نگری هستید
ناشناس۴۱۴۷۱۰۲۱۳:۳۹:۰۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ببین جناب! آمریکا و اسراییل و غرب آماده حمله گسترده در جهت نابودی زیرساختهای ایران هستند تا در نهایت بتوانند نظام را سرنگون کنند. رفراندوم یعنی استفاده از ظرفیت قانون اساسی برای مراجعه به آرای ملت که این مسئله با احتمال بسیار بالا باعث جلوگیری از جنگ می شود.
ناشناس۴۱۴۷۲۹۵۱۵:۳۰:۰۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
رفراندوم باعث جلوگیری از جنگ نمی شود اگر اینگونه بود که امریکا و انگلیس و فرانسه و چین و روسیه و غیره رفراندوم برگزار می کردند و میلیاردها دلار صرف توسعه تجهیزات نظامی خود نمی کردند جنگ نشدن تابع قوی شدن ما هست !
ناشناس۴۱۴۷۸۴۰۲۲:۴۸:۱۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
چه ربطی داره؟
ناشناس۴۱۴۷۳۱۴۱۵:۴۱:۱۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
قدرت موشکی و دفاعی ما و سردار حاجی زاده ها و سلیمانی ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند نه رفراندوم !
ناشناس۴۱۴۷۳۸۵۱۶:۲۰:۱۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اولا رفراندوم هیچ ربطی به جنگ ندارد دوم هم جنگ نشدن با عدم پالس ضعف فرستادن هست نه اینکه دائم در مذاکره باشی و دشمن را در امور داخلی کشور دخالت بدهی و آن را گستاخ تر کنی
ناشناس۴۱۴۷۷۳۲۲۱:۰۹:۴۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
عجب رفراندوم باعث جلوگیری از جنگ می شود !!!
ناشناس۴۱۴۷۱۴۶۱۴:۰۹:۴۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
این یک تصمیم حاکمیتی است که به رئیس جمهور مربوط نمی شود رئیس جمهور فقط می تواند مجری باشد در کسوت ریاست جمهور نمی توانست چنین پیشنهادی بدهد ولی امروز می تواند
ناشناس۴۱۴۷۲۶۵۱۵:۰۹:۰۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بستگی دارد، اگر حاکمیت نیروی استخدام شده توسط ملت برای مدیریت میهن و بیت المالشان است، که خیر یک تصمیم مردمی است.
ناشناس۴۱۴۷۳۲۷۱۵:۴۸:۳۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
باید رئیس جمهور پیشنهاد بدهد و در مجلس تصویب شود
ناشناس۴۱۴۷۱۷۲۱۴:۲۴:۱۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
درضمن این شرایط بعد از انقلاب تقریبا همیشه بوده است.
ناشناس۴۱۴۷۰۳۹۱۳:۰۸:۲۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بسیار معنی خوبی داره. بعد از سالها درگیری و مشکلات عمیق و کشته شدن جوانها اگه همه پرسی بد باشه پس چی خوبه؟
ناشناس۴۱۴۷۱۷۱۱۴:۲۴:۰۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
سرکوب و کشتار معترضان در اعتراض بنزینی و معیشتی سال 98 توسط دولت روحانی مایه تاسف و شرمساری فراوان شد.
حسین۴۱۴۷۰۴۳۱۳:۱۱:۳۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
آیا در هشت سال ریاست جمهوری روحانی، بهش اجازه برگزاری رفراندوم داده‌ شد؟
ناشناس۴۱۴۷۱۵۱۱۴:۱۳:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
طبق قانون اساسی همه پرسی با پیشنهاد رئیس جمهور انجام می شود روحانی چرا در 8 سال دولتش پیشنهاد همه پرسی نداد ؟!
ناشناس۴۱۴۷۳۴۴۱۵:۵۸:۱۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همون موقع هم بارها اين مسئله رو بیان کرد ولی‌ مخالفت‌ شد.
ناشناس۴۱۴۷۶۴۵۱۹:۳۳:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
روحانی هرگز در اون 8 سال که رییس جمهور بود موضوعی برای رفراندوم مطرح نکرد.
حمید۴۱۴۷۰۴۴۱۳:۱۱:۵۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
امیال حسن روحانی را نقد و مردم را آگاه کنید
ناشناس۴۱۴۷۰۴۸۱۳:۱۲:۵۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دنبال وطن فروشی هستند این غربگراها
ناشناس۴۱۴۷۱۳۷۱۴:۰۱:۱۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ما از شرقي ها هم چيزي نديديم در اين وضعيتي كه پيش آمد روسيه و چين بي تفاوت ماندند و انگاري زبان شان كرده بودند توي ... شان !
ناشناس۴۱۴۷۲۲۳۱۴:۵۲:۰۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
شما بهتر هست دنبال وارونه کردن حقایق نباشید شرق و غرب دنبال منافع خود هستند ولی غرب دنبال براندازی و غربگراها هم......
ناشناس۴۱۴۷۱۳۹۱۴:۰۴:۱۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
رفراندوم نظرخواهی از تمام مردم است. مردم وطن فروش نیستند.
ناشناس۴۱۴۷۲۱۸۱۴:۴۹:۵۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
رفراندوم شود که هسته ای میخواهید یا نه موشکی میخواهید یا نه، همگی در ذیل وطن فروشی هست
ناشناس۴۱۴۸۱۰۴۰۹:۰۴:۵۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
پیشنهاد انجام رفراندوم (اجرای یکی از اصول قانون اساسی) یعنی وطن فروشی؟!
ناشناس۴۱۴۷۰۵۲۱۳:۱۴:۳۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ایشان وقتی به جرم های مختلف زندانی نشود همین می‌شود
ناشناس۴۱۴۷۱۴۸۱۴:۱۱:۰۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اگر بنابر زندانی شدن است که اول باید احمدی نژاد را زندانی کنند چون ریشه تمام بد بختی ها از زمان او شروع شد
ناشناس۴۱۴۷۳۰۰۱۵:۳۲:۲۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
در زمان احمدی نژاد 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود و قیمت دلار فقط 2 هزار تومان گران شد و بی برقی و اعتراضات معیشتی نداشتیم تندروهای غربگدا که در سال 88 گرای تحریم به دشمن می دادند باعث و بانی وضع موجودند و باید محاکمه شوند.
ناشناس۴۱۴۷۵۰۶۱۷:۴۵:۵۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
لطفا یه سرچ ساده کن
ناشناس۴۱۴۷۶۱۸۱۹:۱۳:۴۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اینم از صدقه سر دولت خاتمی بود
ناشناس۴۱۴۸۲۰۳۱۰:۲۳:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
دولت خاتمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در سال 84 کاندیداهای اصلاحات یعنی هاشمی و معین و کروبی و مهرعلیزاده شکست نمی خوردند.
ناشناس۴۱۴۷۳۲۴۱۵:۴۷:۰۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
آیا منافع ملی را واگذار کرد؟ آیا معیشت مردم را تخریب کرد چه برسد از عمد؟!!
ناشناس۴۱۴۷۰۵۳۱۳:۱۵:۰۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
نظر مردم هم مهم است؟
ناشناس۴۱۴۷۰۵۶۱۳:۱۶:۳۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
تا وقتی غربگرا در راس می‌آورند که هیچ قرابتی با انقلاب ندارند کشور را بیراهه می برند.
ناشناس۴۱۴۷۰۵۸۱۳:۱۷:۲۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسی شود که آیا منافع کشور واگذار شود تا دشمن بیاید تجزیه کند!!!
ناشناس۴۱۴۷۱۸۳۱۴:۳۱:۵۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسی چه منافعی را از شما سلب میکنه که مردم را اینچنین بی مهابا متهم به وطن فروشی میکنی؟!
ناشناس۴۱۴۷۳۳۴۱۵:۵۱:۲۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
به اسم مردم ولی در بیجاره کردن مردم همانند ما نباشیم جنگ می شود و چنان رونق ایجاد می کنیم...
ناشناس۴۱۴۷۳۳۶۱۵:۵۲:۳۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همین که به این دولت رای دادید و کشور به قهقرا رفت کافی است با رفراندم می خواهید کشور را به فنا بدهید؟
ناشناس۴۱۴۷۳۴۱۱۵:۵۵:۴۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اولا همه پرسی را سیاسی کاران منافق مطرح کردن و نه مردم دوم هم همه پرسی در چه زمینه ای
ناشناس۴۱۴۷۰۶۱۱۳:۱۸:۲۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اول همه پرسی گذاشته شود که روحانی به دلیل وارد نکردن عمدی واکسن که باعث کشته شدن خیلی از مردم شد مجازات شود یا نه
ناشناس۴۱۴۷۲۲۸۱۴:۵۳:۱۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
قبل از اینکه شهید رییسی بیاید قراردادهای واردات واکسن در زمان روحانی منعقد شده بود.
ناشناس۴۱۴۷۳۰۲۱۵:۳۵:۰۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
طبق امار وزارت بهداشت در دوران روحانی فقط 22 هزار دوز واکسن کرونا ثبت سفارش و 19 هزار دوز واکسن وارد شده بود شهید رئیسی در روز اول ورود به پاستور با رئیس جمهور چین تلفنی تماس گرفت و سیل واکسن را به کشور روانه کرد و کرونا را مهار کرد.
ناشناس۴۱۴۷۳۱۰۱۵:۳۹:۴۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دولت روحانی میگفتند بدون برجام و FATF نمی توانیم واکسن بخریم !!! روحانی میگفت واکسن سوهان قم نیست که فراوان باشد !!! در اثر تعلل دولت روحانی 100 هزار نفر از مردم در اثر کرونا جان باختند شهید رئیسی بیش از 150 هزار دوز واکسن وارد کرد و جان مردمو نجات داد.
ناشناس۴۱۴۷۳۲۹۱۵:۴۹:۱۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
آن برای سبد جهانی بود و تعداد هم کم بود، شهید رئیسی وقتی وارد نهاد ریاست جمهوری شد شخصا تلفنی با رئیس جمهور چین صحبت می‌کند و اولین محموله واکسن دو هفته نشده وارد می شود
ناشناس۴۱۴۷۵۰۴۱۷:۴۴:۲۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بدون قرارداد؟! با یه تلفن؟! تو موقع تلفن ایشون اونجا بودی؟
ناشناس۴۱۴۷۹۷۷۰۱:۵۷:۳۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
رسما اعلام شده و قرادادی هم هست
سینا۴۱۴۸۴۳۶۱۳:۲۴:۱۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
یعنی فراموش کرده ای که چه کسی واردات واکسن را ممنوع کرد ؟!
ناشناس۴۱۴۷۰۶۲۱۳:۱۸:۴۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
تا زمانی که سران قوا بدون هیچ پاسخگویی راحت کارشان می کنند و تمام می شود و قوه قضاییه و امنیتی و اطلاعاتی و ... راحت آزاد می گذارند همین است الان می داند هیچ برخوردی با ایشان نمی شود.
ناشناس۴۱۴۷۰۸۰۱۳:۲۹:۰۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسی یک اصل قانون اساسی است !
ناشناس۴۱۴۷۳۳۹۱۵:۵۴:۲۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
قانون اساسی اصل زیاد دارد و همه پرسی هم شرایط خودش را دارد
ناشناس۴۱۴۷۵۰۱۱۷:۴۰:۴۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اونوقت شرایطش چیه؟!
ناشناس۴۱۴۷۰۸۷۱۳:۳۲:۱۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسی معنای عقلانیت و تدبیر است.
ناشناس۴۱۴۷۱۱۶۱۳:۴۴:۱۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بديهي است كه « پيشنهاد » پيشنهاد است ! ... يك نظري است ! ... به معني آن نيست كه حتماً درست است ! ... يك شخصي نظرش را مطرح مي كند ! جناب روحاني هم يك پيشنهاد داده است ! همين !
ناشناس۴۱۴۷۲۴۲۱۴:۵۷:۳۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
من با پیشنهاد آقای روحانی شخصا در این اوضاع و احوال مخالفم.ولی تندروها انواع و اقسام سیاه نمایی را می کنند انواع و اقسام تهمتها را می زنند و انواع و اقسام انتقادها را می کنند انواع پیشنهادها را می دهند اینها هیچ ایرادی ندارد؟
ناشناس۴۱۴۷۳۴۰۱۵:۵۵:۳۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
آقای روحانی بعد از این همه خرابکاری اعتماد به نفس زیادی دارد که باز نظر می دهد
ناشناس۴۱۴۷۱۲۴۱۳:۵۱:۱۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
کی زمانش قراره برسه بالاخره؟
ناشناس۴۱۴۷۲۲۷۱۴:۵۲:۳۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
بابت چی آن وقت برگزار شود؟!!!!
ناشناس۴۱۴۷۱۲۵۱۳:۵۳:۰۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسي شالوده محكم هر حكومتي مي تواند باشد و همه پرسي شريك شدن در عقل مردم است
ناشناس۴۱۴۷۱۲۹۱۳:۵۴:۴۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
این چه حرفی است
ناشناس۴۱۴۷۱۳۲۱۳:۵۶:۳۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
یعنی روزی رو میبینیم که حسن روحانی بیفته زندان .
ناشناس۴۱۴۷۱۳۳۱۳:۵۶:۵۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسی یعنی بازگشت به عقلانیت
ناشناس۴۱۴۷۱۶۵۱۴:۲۲:۰۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مردم باید یاید در مورد سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند، بد و خوبش به عهده مردم است.
ناشناس۴۱۴۷۱۶۶۱۴:۲۲:۳۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
در آبان 98 بر اساس آمار رسمی بیش از 300 تن از هموطنان مظلوم، کشته شدند و دی ماه 1404 چند هزار نفر! به نظر می رسد هر چقدر زمان پیش می رود تعداد شهدای ملت زیاد می شود. آیا این وضعیت برای خود حاکمیت قابل قبول است؟ (آمار غیر رسمی را هم لحاظ نکنید مبادا مکدر شوید)
ناشناس۴۱۴۷۲۲۱۱۴:۵۱:۰۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
در زمان ۸ سال ریاست جمهوری هم مطرح کردن.ضمن اینکه دقیقا الان وقتش هست ‌رجوع به نظر مردم برای خروج از بن بست و جنگ
ناشناس۴۱۴۷۳۰۴۱۵:۳۶:۴۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دولت روحانی مانع قدرت گرفتن اتمی ایران و سبب وقوع جنگ شد.
ناشناس۴۱۴۷۳۴۸۱۵:۵۹:۴۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مطرح کردن با لایحه به مجلس دادن فرق دارد بعد شما فکر می کنید اگر هسته ای را تعطیل کنیم آمریکا دست بر می دارد؟ خیر باز مطالبات جدید می کند. دلیلش تجربه برجام و لیبی و توافق زمان آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی و مصدق و ...
ایرانی۴۱۴۷۲۸۹۱۵:۲۳:۵۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
تنها راه عبور از این شرایط برای حفظ امنیت کشور و خارج کردن دست بیگانه ها ، اینکه رضایت مردم جلب شود و اکثریت مردم خواهان تغییرات اساسی در کشور هستند که بتوانند همانند سایر کشورها از تحریم ها خارج شوند مردم از اینکه مجبورند یک خودرو 50 میلیونی را یک میلیادر بخرند ناراضی هستند مردم از این همه تبعیض و رانت ناراضی هستند
ناشناس۴۱۴۷۳۰۸۱۵:۳۹:۳۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مملکت مشکل دارد و باید مشکل را حل کرد. چی بهتر از همه پرسی.
ناشناس۴۱۴۷۴۱۸۱۶:۴۰:۳۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مملکت باید با کار کارشناسی درست شود وقتی رئیس جمهور کشور می گوید بلد نیستم و باید از کارشناسان پرسید شما توقع دارید مردم عادی چه بگویند؟؟؟
ناشناس۴۱۴۷۳۲۶۱۵:۴۷:۴۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
چرا عده ای از رفراندوم می ترسند آیا منافع آنها به خطر می افتد؟
ناشناس۴۱۴۷۳۷۱۱۶:۱۳:۰۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
انتخابات ریاست جمهوری خودش یک همه پرسی بود و اکثریت در این همه پرسی به پزشکیان رای دادند . نتیجه اش را هم همه داریم با فشار اقتصادی تحمل میکنیم .
ناشناس۴۱۴۷۴۹۷۱۷:۳۷:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
فشار اقتصادی ، نتیجه یکی دو سال اخیر نیست. اگر میخوای کسی را نقد کنی ، منصفانه و عادلانه نقد کن و گرنه نوشته‌ات عقده گشایی محض است.
محمود۴۱۴۷۶۴۹۱۹:۳۶:۰۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
آفرین دقیقا. بنده هم معتقدم خودش یک همه پرسی که جوابش یه نه به تند رو ها بود. ولی آیا گذاشتن این همه پرسی اجرا بشه؟ حتی نگذاشتن رئیس جمهور یه فیلتر ینگ رو برداره باقی چیز ها پیش کش
ناشناس۴۱۴۷۷۸۶۲۲:۰۱:۱۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
دوست عزیز! مگه مشکلات اقتصادی و معیشتی فقط طی دو سال اخیر گریبانگیر مردم شده؟! انصاف هم خوب چیزیه. ادعای گرانی فقط ۴ قلم کالای دولت قبل را فراموش کردی؟ قطعنامه‌های سازمان ملل زمان احمدینژاد که اخیرا با مکانیزم ماشه فعال شده را چی؟ مگه دولت روحانی با برجام آنها را مسکوت نکرد که اکنون با مرگ برجام با همت ترامپ و مخالفین داخلی که حتی ادعای به آتش کشیدن آن در مجلس را به زبان آوردند ، اون قطعنامه‌ها فعال نشدند. فرض کنیم اینا بد ولی طرف مقابل تاکنون برای لغو تحریمها چه ایده‌ای را پیشنهاد و عملیاتی کرده است؟
ناشناس۴۱۴۷۷۹۹۲۲:۰۵:۱۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
کجایی!!!؟؟
ناشناس۴۱۴۷۳۸۰۱۶:۱۷:۳۱ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
جناب حسن روحانی ، در حوادث اخیر به صراحت شعار بازگشت پهلوی داده شد . بنابر این اگر دنبال ماهیگیری سیاسی از اعتراضات هستی باید می‌فهمیدی که معترضین دنبال جنابعالی یا امثال جنابعالی نیستند و اگر هم الان برای جنابعالی لایک کرده اند چون تو را جاده صاف کن سقوط نظام جمهوری اسلامی حساب میکنند نه بیشتر .
ناشناس۴۱۴۷۳۸۲۱۶:۱۸:۴۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
یا به علوم باور داریم یا ‌ نداریم.اگر داریم تنها را نجاچت و تغییر در شیوه اداره کشور ،همه پرسی است.
ناشناس۴۱۴۷۷۵۵۲۱:۲۹:۳۵ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
چه ربطی به علوم داره؟ یعنی اکثریت مردم دانشمند هستند؟
ناشناس۴۱۴۷۴۲۰۱۶:۴۱:۴۴ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
جالبه هر وقت پیشنهاد همه پرسی می شود بلافاصله به پیشنهاد دهنده حمله شده تا اصل موضوع به حاشیه رفته و فراموش شود!
جمهور ملت۴۱۴۷۴۳۸۱۶:۵۸:۱۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
ایشان حتی در حد سوپاپ اطمینان هم نیست چه برسد به پیشنهاد همه پرسی ، عده ای دور و برش را گرفته اند و فکر برای خودش میکند ، شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه .....
ناشناس۴۱۴۷۴۸۲۱۷:۲۴:۲۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
پس کدوم شرایط؟
ناشناس۴۱۴۷۴۸۹۱۷:۳۰:۰۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
روحانی در دوره خودش هم بارها پیشنهاد رفراندوم داد منتهی اقلیت تندرو حاکم چون از نتیجه رفراندوم اطمینان دارند که به هیچ وجه به نفعشان نیست طفره می روند وشرایط را مناسب نمیدانند چون از نظر اکثریت مردم هراس دارند
ناشناس۴۱۴۷۵۴۰۱۸:۱۹:۲۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
فقط رفراندوم
ناشناس۴۱۴۷۵۷۵۱۸:۴۲:۳۸ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
همه پرسی برای چی؟ چه موضوعی؟ برای سیاست خارجی ؟ برای خلع سلاح کشور؟ چنین همه پرسی نمی توان برگزار کرد.
ناشناس۴۱۴۷۶۱۳۱۹:۱۱:۵۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
رفراندوم تنها راه عاقلانه ودرست است
محمود۴۱۴۷۶۴۳۱۹:۳۳:۲۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
چرا اینقدر از همه پرسی واهمه دارید. مگه شما همیشه نمیگید همه چیز باید طبق قانون باشد . خب اینم گفته این بند از قانون رو اجرا کنید. چیزی بدی گفته. یه بار تست کنید حداقل.
ناشناس۴۱۴۷۶۵۴۱۹:۴۱:۲۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
هر زمان که شما دوست داشتید برگزار کنید مشکلی نیست. برگزار میکنید؟
آزاده۴۱۴۷۷۶۷۲۱:۳۶:۱۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
یک اظهار نظر و اینهمه هجمه!!!! تاب آوری در واکنش به اظهارات در حداقل ممکن
ناشناس۴۱۴۷۷۹۶۲۲:۰۴:۲۰ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
نویسنده‌ی محترم! بی انصاف نباش! روحانی همان زمان چند بار پیشنهاد داد اما تندروها چنان به او تاختند که قوم مغول نتاخت. همین روزنمه نگارهایی چون شما هم مدام روحانی را تخطئه می‌کردند و حتی صحبت کردن درباره‌ی همه‌پرسی را اب به آسیاب دشمن ریختن می‌دانستند.
ناشناس۴۱۴۷۸۱۱۲۲:۲۱:۰۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
نسبت گردانندگان سایت الف با همه پرسی مثل جن وبسم الله است ،چرا اينقدر ازهمه پرسی وحشت دارید ،والله استفاده از این امر قانونی تضمين بقای کشور وحکومت است
بنده خدا اصل۴۱۴۷۸۲۱۲۲:۳۲:۲۲ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
موضوع همه پرسی چیست!؟
ناشناس۴۱۴۸۰۸۱۰۸:۴۹:۳۷ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
اصلاح سیاست‌های خارجی کشور.
ناشناس۴۱۴۷۸۷۴۲۳:۱۵:۱۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
مشکلات کشور ناشی از سیاستهای غلط خارجی است. که بیشتر مردم با این سیاستهای تنش زا مخالف اند. رفراندوم می تواند این سیاستها را اصلاح کند. یا شاید هم مردم تغییرات ساختاری مورد نظرشان باشد. به هر حال 50 سال از عمر انقلاب گذشته و نسل موجود درکشور خواسته هایش با من 70 ساله که 50 سال پیش یک سیستمی را می خواستم ممکن است متفاوت باشد. امام با صراحت گفت هر نسلی باید نوع حکومت و سیاستهای کشور خودش را خودش تعیین کند.
علی۴۱۴۷۸۸۹۲۳:۲۴:۰۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۳
اقای شریعتمداری مگه فرمانده نیروی دریایی هست میگه تنگه راببندیم
ناشناس۴۱۴۸۱۶۱۰۹:۵۹:۵۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
یه همه پرسی بذارید ببینیم مردم چقدر از دولت آقای روحانی و کابینه اش راضی هستند؟ گرونی یک شبه‌ی بنزین و به هم ریختن کشور و وعده های سرخرمن برجام و ارزپاشی 4200 تومانی و... رو هم به همه پرسی بذارید.
مبینیان۴۱۴۸۱۹۳۱۰:۱۸:۵۶ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
برای یک بار موضوعات مد نظر برای رفراندوم مورد نظر خود را هم اعلام کند،کلی گویی به چه دردی می خورد.
ناشناس۴۱۴۸۸۶۵۲۱:۵۱:۳۳ ۱۴۰۴/۱۱/۱۴
محاکمه روحانی میتونه اولین رفراندم باشه. عنوان رفراندم: با محاکمه روحانی موافقید؟
نادر۴۱۴۹۳۵۰۱۸:۰۴:۱۹ ۱۴۰۴/۱۱/۱۵
همه پرسی در مورد چه چیزهایی. در مواردی که عقل آن را تأیید میکند که همه پرسی لازم نیست مثلا در مورد غنی سازی . در کجای دنیا همه پرسی در مورد علم و صنعت انجام شده. یا مثلاً در مقابل آمریکا تسلیم بشویم یا نشویم یا در مورد جمهوری یا سلطنت. آیا در آمریکا ، انگلیس ، فرانسه تاکنون در مورد نوع حکومت همه پرسی شده؟ در تنها جایی که همه پرسی شده ایران است . ایران با بیشترین انتخابات در راس دمکراسی جهان قرار دارد هر انتخاباتی در ایران خودش یک همه پرسی است و نیازی به همه پرسی جدید نیست.
yektanetتریبون

آخرین عناوین